Rašyk
Eilės (78178)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (74)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vakarieniauju su tėvu. Mano tėvas labai mėgsta varškę. Jei blynai būna su varške, tai jis jos gali valgyt ir valgyt, kol pasibaigs. Be varškės tėvas tikriausiai netrauktų nė dviejų dienų, nes varškę jis valgo kas antrą dieną, o jei gali, ir dažniau.
Man regis, jei pirmieji žmonės nusileidę Marse turėtų naudoti deguonį varškės pavidalu, tai mano tėvas ten kuo geriausiai jaustųsi ir vestų visą žmoniją neįtikėtinų laimėjimų keliu. Aš būčiau “TO, kuris užkariavo Marsą” sūnus. Užkariavo karo dievą. Skamba Herakliškai. Ir kodėl? Nes mėgo varškę.
Kita vertus, tai mane ne tik džiugina, bet ir neramina, nes aš irgi nemėgstu sausų blynų. Juos kaskart turiu pamirkyti “grietinės vs varškės” padaže.
Kažin ar tas žilagalvis Ray Bradbury sulauks savo kelionės į Marsą (skaičiau vakar laikraštyje, kad jam jau aštuoniasdešimt treji. Mano tėvui nė septynių tryliktųjų nėra to senuko amžiaus).
Kol dar tėvas negrįžo, skubu išplauti dubenį su varške (buvo likusi maždaug pusė), nes grįžęs tėvas tikrai ją suvalgytų. Nusišluostau rankas ir atidarau šaldytuvą. Jei būčiau nenusišluostęs rankų, tikriausiai būtų nutrenkus elektra, juk taip pasitaiko.
Šaldytuve šiandien šviesu. Tačiau jame nieko nėra, tik plastmasė ir grotelės. Vadinasi, negalima tvirtinti, kad visiškai nieko nėra. Galbūt tik truputį nieko nėra, todėl tyliai uždarau dureles. Po to atidarau ir išsiimu varškės sūrį. Na, gal kokių septynių procentų. Atsipjaunu gabalėlį ir dabar jau tikrai liko tik penki procentai. Tą gabalėlį suvalgau ir atsipjaunu dar vieną. Pastarąjį gabalėlį sutrupinu, o trupinius išmetu pro balkoną į sniegą. Paukščiai mano sūrio nepastebi, nes jis baltas kaip sniegas. Aš truputį nuliūstu. Padedu likusį sūrį į jo vietą.     
Grįžta tėvas. Jo rankoje bakelis su benzinu. Sako:
    - Imk, sūnau, padek čia prie veidrodžio arba sandeliuką.
Aš žinau, kad tėvas, jei nesistengia, neištaria garso ė, todėl aš visada turiu vadovautis savo galva. Aš padedu bakelį į sandėliuką ant laikraščių krūvos.
    - Ryt paimsiu bakelį ir nusinešiu į garažą, - priduria tėvas.
Tėvo garažas turi duobę, joje pilna vandens, nes pavasarį jis visas suteka iš aukštesnių vietų. Gal ir klystu, nes, gali būti, kad pavasarį dalis vandens iš aukštesnių vietų paprasčiausiai išgaruoja, todėl tikriausiai subėga ne visas. Lentynos duobėje seniai supuvo. Tačiau mano tėvas nusineš ryt ryte į garažą benzino, nes dar ne pavasaris, o žiema (berods, jau esu minėjęs, kad veiksmas vyksta žiemą). Pasiutusi žiema su baltu sniegu. Žinoma, tėvas nusineš bakelį, jei ryte aš nemiegosiu ir priminsiu apie pažadą. O varškės jis vis tiek kažkur rado. Indelį grietinės pamatė ant stalo. Todėl turiu pridurti, kad kartais ne tik padažo, bet ir varškės nelieka. Tada aš sakau:
    - Iš bado šuo...
Tėvas tokiu atveju sunerimsta, kiek smarkiau pakramto kąsnį ir  rūsčiai, deginančiai į mane pažiūri.
Drįstu paminėti, kad, mano manymu, tėvas užaugo Sibire, nes ten gimė nemažai lietuvių, bet taip pat apsčiai ir mirė arba jau buvo gimę (mirę) kitur. Sibire nebuvo varškės, bet buvo lageriai, GULAG’as, druskos kasyklos ir badas. Taip, pats tikriausias badas, apie kurį galima paskaityti istorijos vadovėlyje jau šeštoje klasėje. Arba laikraščiuose. Bet tik naujienose iš užsienio. Tolimo užsienio. Be to, senais laikraščiais galima uždengti kokį nors negražų arba neseniai įsigytą ir brangų daiktą ar netvarkingą reiškinį namuose, kad netikėtai atėję svečiai jo nepamatytų.
2004-01-29 11:15
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-10 22:56
omnia mea mecum porto
Tekstas būtų nevalgomas, jei ne varškė; pridėjau balą už raišką, kurios čia kiek daugiau, nei varškės, nors, antra vertus, visa tai jau seniai seniai (praėjusiame tūkstantmetyje, varškė tuomet jau buvusi išrasta) yra parašęs Juozas Erlickas...

– Ką pirksi?

– Sviesto ir laikrodį.

– O kodėl?

– Sviestą valgysiu, o laikrodis šiaip pravers ūkyje.

...sviestas tais laikas puikiai tikdavo, nors nesiginčyčiau ir dėl varškės; o štai Rejus Bredberis apie varškę nerašė, na, bet veiksmas vyksta ne Marse, o žiemą, tad nei grietinė, nei rūgpienis čia niekuo dėti.

Tai tiek. Eisiu, varškės užvalgysiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-12-16 22:04
Ambališkiausiasis skinheadų tėvas Baronas Samedi
tauru neabejotinai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-02 16:28
paNeDeiKa
ne tas nelabai..
esugeria - man į veidą
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-02 01:00
fontanai_fontanai

Jei ne vietomis graži kalba, tokio net neskaityčiau. Apskritai, neatrodo kad būtų koks ypatingesnis ar labiau apgalvotas užmanymas.
Labiausiai man patiko pastraipa Šaldytuve šiandien šviesu... Joje mažiausiai tuščiažodžiavimo. Ypač gražūs tavo kiekybiniai matai ir panašaus sukirpimo matematiniai paskaičiavimai (sūrio riebumo procentai - interpr. savitai, (:, t.p. tėvo amžius etc.). Sūrio ir sniego baltumo sutapimas taip pat puikus.
Kai kur per daug I a. įvardžių (Aš žinau, kad..., ...aš visada turiu... Aš padedu...).
Varškės motyvas visai neblogas, tik gal per mažai prasmės jame telpa? (:
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 19:11
INRI
puikiai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 18:57
KasPasakeKaTikKar
o į ištaria?
įspūdžio nepaliko - jau užmiršau apie ką.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 16:51
Janis
"Šaldytuve šiandien šviesu. Tačiau jame nieko nėra, tik plastmasė ir grotelės" - gerai čia buvo.

"O varškės jis vis tiek kažkur rado" - čia gerai.

O visur kitur labai patinko. Gauni ///// pagalaičius
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 16:32
heroinas
įdomus gan. tik kam tą pusę dubenio varškės išplauti? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 12:42
Juozas Vaičiulevičius
  Jei varškė yra stabas, tuomet iki ko mes nusigyvenome... O Sibire visko buvo... Pabaiga įdomesnė už pradžią.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 11:54
bacila
kurinys geras. tik va kol iki vidurio skaiciau pykau nes pradzia parashyta visishkai stereotipine sekmingo kurinio struktura.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 11:37
Bathos
Tuoj nuvirsiu nuo kėdės.
Čia gi genialu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 11:19
Erškėčių paukštė
As buciau i humora dejus ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-29 11:15
Erškėčių paukštė
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą