Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vansen 47

Karatis numetu visuomenėi klausymą, kaip kaulą šunims. Bet nėra tarp jų stipraus vilko, ar galingo liūto, kuris įstengtų, išdrįstų šį kaulą perkąsti. Palaižo truputėlį ir nulekia savo šuniškais reikalais užsiiminėti. Gali būti, kad tikri išminčiai į provokacijas nereaguoja, o gal iš vis neskaito tokių tekstų. Gali būti. Gali būti kad mąstymo klišė taip įsišaknijo Europietiškos visuomenės sąmonėje, kad kitaip negali, nemoka mąstyti, tad net išmintingas ir protingas žmogus nesugeba išsivaduoti iš juodosios klišių skylės. Ka gi, žmogus negli išsiveršti iš socialinės realybės ir pažvelgti į ją iš šono. Tai panašu į automobilyje sėdinčius, jie negali pamatyti automobilio bendro vaizdo, nes tai galima padaryti tik išlipus iš automobilio ir truputėli nuo jo atsitraukus. Tik tas kuris sugebėjo atsitraukti ir ištrūkti Europietiškos kultūros, turi galimybę ją įvertinti objektyviai. Tai gali padaryti tik mąstantis vyras. Bet mūsų kartoje tokių mažai. Tik aš vienas. Daugiau visoje Europoje tokių nerasite. Nesu protingas. Tik likimas privertė bėgti ir mąstyti, žiūrėti, vertinti ir svarstyti. Pažvelgus į Europos istoriją, matau, kad „žmogus“ kūrį išugdė ši žemė yra klaida. Neturi visuomenė supratimo, objektyvaus žinojimo, kaip ugdyti žmogų. Ir negali jo turėti, nes niekas iš milijardų buvusių ir esamų dar neišsiveržė iš subjektyvumo gniaužtų. Pasakiau „niekas“, turėjau omenyje didžioji dauguma. Mačiau, kad kiekvienoje kartoje yra keli asmenys, kurie sugebėjo atsimerkti. Išlavinti protą ir atmetę išankstines nuomones padaryti tikrovės tyrimą. Mažai, kam pasiseka pasiekti egzistencijos šaknis, bet net bandymas pasikasyti pakaušį ir pamastyti yra pagirtinas. Atmetus vaizduotę daugelis masių priimtų klišių subyrą atsitrenkusios į išlavintą racionalų protą. Bėda, kad po to kai protu išvalai visas klišes vis tiek žmogus, iš esmės, ištrūkti iš subjektyvumo. Tad nors protas ir paruoštas pažinimui, bet nėra įrankių, kurių pagalbą būtų įmanoma apčiupti tikrovę. Giriu visus kurię bando ir dirba tikrovės pažinimo kriptymi. Bet galų gale, nesvarbu prie kokių išvadų prieitų asmuo, jos bus padarytos per patirties ir dalinio žinojimo prizmę. Todėl net protu neįmanoma pažinti tikrovės. Neįmanoma objektyviai apibrėžti žmogaus ir tuo labiau jo pareigų, ir tikslo. Visi vyrai ir moterys, tuo labiau, kurie patys sau susimastė, kas yra draudžiama, o kas galima – klysta. Paskendę buitiniame, ir net filosofiniame mąstyme, nepasieks objektyvas žinojimo. Nėra galimybės Europiečiui išsiropšti iš klišių, nes jei pavyks atsikratyti mąstymo standartų, juos pakeis kitais mąstymo standartais, kurie iš esmės ne bus geresni už buvusiuosius. Aš džiaugiuosi, nes ilgai kankinausi šiuo klausymų ir supratau, kad tikras, objektyvus žinojimas yra tik už mūsų tikrovės ribų. Ši mintis sena, bet ji džiugina, nes pats prie jos priėjau. Po to kai tai supratau, pradėjau ieškoti žinojimo, kuris būtų atėjęs ne iš mūsų realybės, o iš už realybės ribų. Po daugelio metų blaškymosi radau. Bet jums nesakysiu. Patys mąstykite. Nes neišlavintas protas to nesupras, o jei supras kažką, tai supras ne tą ką tas žinojimas nori pasakyti. Jau tūkstančius metų Europiečiai lieja savo bendraminčių ir kitaip mąstančių kraują prisdengdami kilniomis idėjomis, nuo nusikaltimų, dalinis žinojimas jų negelbėja. Jie netapo tikrais žmonėmis, ir dar 200 metų netaps. Netikiu, kadkas nors iš esmės supras ką čia parašiau. Bet tiek to. Noriu paskatinti mąstyti, tuos kurie turi su kuo mąstyti. Sėkmės.
2018-02-09 13:04
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2018-02-10 08:56
Juozas Staputis
Grynai filosofinis klausimas. Kiekviename neigime yra visados ir teigiamas grūdas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą