Rašyk
Eilės (78171)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 29 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





pikta kaip širšė pikta kaip širšė

Dievo šuo. Pradžia

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-27 10:51
sesė mėta
Nugi faina. Geras tekstas. Man patiko ir lauksiu tęsinio. Šį kartą tikrai nekibsiu, kad per mažai atskleidei pasaulį, šį kartą gal kaip tik pasakysiu, kad per daug (siaubas tiesiog, ar ne? Neįmanoma tai Mėtai įtikti :)).  Jau nuo pat pirmos pastraipos skaitytojas užbombarduojamas nauja informacija. Nors negaliu sakyti, kad supainioji, bet gal ir buvo galima tai padaryti subtiliau – tekstas juk bus ilgas ar ne? Kaip ir norisi bent iš dalies sutikti su Aurimu. Nežinau kaip tai padaryti, bet jo mintis pradėti nuo kažko žinomo ir tik tada pamažu lįsti į naujoves man nuskambėjo gerai.
Kas man buvo painiausia ir sunkiai įsivaizduojama, tai ta kova su kirminu. Sunku suvokti visą išsidėstymą :). Sakai, kad kirminas nedidelis – „jo riebus kūnas nesiekė ir šimto metrų skersmens“, tai kokio dydžio turėjo būti tos kilpos, ir kaip ten jos taip lengvai jį pagavo, ir kaip ten tų kelių žmogelių užteko jį pribaigti? Ir kur ten jie stovėjo, kad nematė to dievo šuns? Žinai, kas čia būtų labai padėję? Iliustracija :). Nors gal man vienai čia buvo sunku įsivaizduoti.
Paskaičiau komentatorius ir supratau, kad žiauriai mažai fantastikos skaičiau/žiūrėjau. Kirminai priminė tik „Dune“ ir tą siaubuką, kaip jis ten. „Virpesiai“? Bet ką jau ten žmogus gali sugalvot, ko kiti nėra panaudoję? Nesu jau tokia tikra, kad reikia čia kažką kardinaliai keisti vien dėl kažkokio panašumo į kažką ar asociacijos. Kitaip tikrai tada galima bus kabinėtis prie meilės romanų rašytojų, kad bučiniai tarp pagrindinių veikėjų yra klišiška ir reikėtų sugalvoti ką nors originaliau meilei perteikti  (beje tikrai turėjau tokį dėstytoją, kuris sakydavo, kad bučiuotis labai nehigieniška ir mums rekomendavo to geriau nedaryti) :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 22:56
pikta kaip širšė
Aurimai, nuo ko siūlytum pradėti pasakoti arba apie ką tau norėjosi daugiau info gauti? Nes matai, čia nelabai yra tai, ką skaitytojas "jau žino". Čia praktiškai apie viską vienodai išsamiai galima būtų pasakoti, tai va klausimas - nuo ko pradėti. Nuo bendro vaizdo? Nuo veikėjo, kuri "pažintis" būtų labiausiai pageidautina pradžioje?
O kam tie ciucikai reikalingi, tai yra pasakyta. Tiesa, tikrai ne per 4 pirmas pastraipas ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 22:10
Aurimaz
Joooo... žydroji energija...
Ok, apie patį kūrinį. Turiu pripažinti, kad nuo pat pradžių apima jausmas "tai kažkur matyta" ir tas jausmas nėra pats geriausias pasaulyje. Matyta yra ne kūrinio situacija, o pats pasakojimo stilius, kai autorė turi visiškai unikalų pasaulį, tačiau jį atskleidžia iš "vidaus gyventojo" pozicijos. Tarsi mes turėtume savaime viską suprasti - ir tuos keliaujančius miestus pažinoti it savo pirštus, ir kam reikalingi tie dievo ciuciai ir visa kita. Kyla natūralus klausimas - kodėl autorė nepasigailėjo savo skaitytojo ir nepradėjo kūrinio, tarkime, nuo to, ką mes JAU pažįstame? O tada po žingsnelį, po laiptelį - į nežinią, į brainfuck'ą ar kur nors į panašią kaimynystę. Dabar jau nuo pirmojo sakinio pasijunti lyg įmestas ir paliktas likimo valiai - kapstykis kaip tinkamas. Tai aš maždaug ties ketvirta pastraipa ir nuspringau - per daug nežinomųjų užkišo RAM.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 22:07
pikta kaip širšė
Oi, Nuar, aš tavo pastebėjimo ir nepriėmiau kaip kaltinimo plagiatu. Drįstu manyti, kad tavo mintį gan tiksliai supratau ;-)
Net keletą ištraukų pažiūrėjau iš tavo paminėto anime (bent jau man tokiu pavadinimu anime atrado). Bet iš to, ką mačiau, nepajutau, kad būtų daug bendro su šiuo tekstu. Bent jau ne taip aš tą aplinką įsivaizduoju, kaip ji ten vaizduojama.

Iš kitos pusės, kaip ir rašiau, man tas judantis miestas esminio kažkokio svorio neturi. Tai tiesiog aplinkos detalė. Jei tas judėjimas sukelia asociacijas su Dune ar kitais kūriniais, gal reikia pagalvoti, kaip to išvengti, nes nesiekiau to, o kadangi mano žinios gan ribotos šioje judančių miestų temoje, tai net negaliu įvertinti, ar man reikia tokios asociacijos.

Kitas momentas - ar būtina žinoti visus, kurie naudojo vieną ar kitą elementą, kurį aš naudoju. Ar tie, kas rašo meilės romanus yra perskaitę visus jau iki šiol parašytus? Nesu tikra. Ir dar - ar pažiūrėjus tuos filmus aš dėl to parašysiu geriau šitą tekstą? Nelabai įžvelgiu, kodėl taip turėtų nutikti. Savišvietai - taip, gal tikrai vertėtų, bet nematau, kodėl tai gali būti svarbu šito teksto kontekste
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 21:58
Nuar
Įdomu, o kur aš apie šį kūrinį sakiau, kad čia plagijatas? Siūlymas išvengti pasikartojimų nėra kaltinimu. Andrėnas nurodė dar vieną fantastinį kūrinį, tačiau pats tekstas artimesnis mano įvardintam. Turint temą visada būtina stengtis ją parašyti savaip. Todėl aš ir pasiūliau pažiūrėti pradžiai, bent pirmas kelias serijas. Bus aišku, ko vengti arba rašyti savaip. Juk galima kitur perkelti akcentą. Pavyzdžiui "Choromuotame Regios" akcentas yra pačiame klajojančių miestų egzistavime ir jų kovoje dėl resursų bei su dykumos gyviais. "Kopoje" daugiau asmeninės dramos. Taigi, pasirinkimas visada yra. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 14:20
pikta kaip širšė
Transformacijos scenos istorijos plėtotei reikia tik pat kiek ir šliužo medžioklės - abi jos tiesiog bendram pasaulio bei tokio padaro kaip kanesas pristatymui.
Sakai reiktų mest lauk?

Sutinku dėl šlifavimo. Teks pasėdėti ties tuo dar jaučiu.
Ir su kirmino pervadinimu (kol kas nulis minčių)
Ir su energijos pavadinimais :p
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-26 00:11
Andrėnas
Kad nežinai "Mortal Engines" tai nieko blogo. Nedaug praradai, plius tavo miestas lyg ir su kojom, o ne ant ratų, ir juda turbūt ne 80 km/h ("dreiferis" yra labai gerai). Judėjimas yr ok. O štai Dune nežinoti yra labai didelė nuodėmė. Viena - tai fantastikos super klasika, kita - duos peno smegenims. Ir apie dykumas, ir apie energijas visokias. Bent jau filmą pažiūrėk (tą, kur su Kyle MacLachlan).

"Riedburė", "kanesas" yra labai gerai. "Pilkoji energija" - ne. Bet šitą mes ir taip nustatėm. Siūlau sugalvot ką nors kito, o pilką/žydrą naudot kaip sinonimus ar vaizdingesnius posakius.

Kaukolėtą kirminą geriau nevadinti kirminu. Žinau, man pasakyti lengva, bet padirbėk ta kryptim. Lerva? Dar kas nors pseudo entomologiško? Greitosiomis nesugalvoju.

Antrą kartą skaitant pradžia ne taip kliūna. Įtariu, kad dėl to, jog jau žinau ko laukti. Kitaip sakant, galbūt drąstiškai trumpinti ir nereikia, bet taisyti tai tikrai būtina. Sakinius šlifuoti, "pagrakštinti" taip sakant - išmedžioti įvardžių pasikartojimus, pakutenti sakinius, kad neatrodytų tokie vienodi vienas šalia kito. Nekenktų taip pat atsikratyti "žinojo asąs ypatingas, bet tikėjosi kad ne". Kažkaip jau labai nekažkaip skamba...

todėl dabar vėjo išpūsta burė nešė žmogų tolyn nė nekeldama dulkių. Vyras prisimerkė: kelias buvo tiesus ir tuščias, o savo tikslą jis jautė visu kūnu, tad nebuvo reikalo varginti akis. - rekomenduoju ką nors tokio: "todėl dabar vėjo išpūsta burė nešė tolyn nė nekeldama dulkių. Kelias buvo tiesus, tuščias. Buriuotojas primerkė akis - kelionės tikslas artėjo sulig kiekviena minute, jautė visu bado išsekintu kūnu." Kažkaiptaitaitaip ;)

P.S. tu tikra, kad transformacijos scenos reikia? Does it advance story?





Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-25 20:11
pikta kaip širšė
Kas yra "nuobodus apipasakojimas"? Nes jei kūdikis-demonas ok, tai ten iš pasakojimo lieka kelios pastraipos, kurios man atrodė reikalingos bent šiek tiek pristatyti veikėją bei aplinką. Jei pradėsiu nuo kirmino medžioklės, nebus tokio WTF jausmo? Nes techniškai galiu prisiminimus apie pirmą susidūrimą su demono apsėstuoju perkelti po medžioklės, kai jis grįžinėja į miestą.

Pilkoji ir žydroji atskirtos, nes yra skirtingi dalykai. Viena pakrauna mechanizmus, kita palaiko paties kaneso gyvybę. Bet jei jau labai lame, tai galiu gal pavadinti ir kaip nors kitaip.
Ant smūgio nieks į galvą neateina :p

Apie Dune nieko nežinau.
Ir apie keliaujančius miestus ne kažką apart Howl's Moving Castle, bet tikiu, kad čia ne kažkoks super duper išradimas. Jei tai iš tikro sukelia tokias nepalankias asociacijas, galiu miestus ir prisegt prie žemės - nebūtų kažkoks didelis pakeitimas. Jaučiu taip ir reikės padaryti, nes jau ne pirmam žmogui tai kliūna.

Kirminai bei sliekai ŽEMĖJE yra bestuburiai. Ir paprastai neužauga iki 100 m skersmens ;-) O kokie jie yra kažkur kitur tai biesas žino. Ar čia jau per daug fantastikos gaunasi? :-)

Dėl herojaus nuplaukimo į prisiminimus - ten labiau merdėjimo būklė, o ne miegojimas, bet kaip suprantu tokio įspūdžio pasiekti nepavyko.

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-25 19:39
Andrėnas
Daug pastabų, taip kad bandysiu grupuoti

Trūkumai:
- Pradėti reiktų nuo action scenos, o ne santykinai nuobodaus apipasakojimo (apart kūdikio scenos visa kita išvis nebūtina. max viena pastraipa)
- kodėl "pilkoji energija"? Tipo atsvara "žydrajai" a.k.a. demono energijai? Siūlyčiau tiesiog vadinti energija ir nespecifikuoti.
- Milžiniškas kirminas dykumoje... Dune anyone?
- Reality checck: kirminai, sliekai ir kiti besttuburiai neturi kaukolės...
- visiškaas herojaus nuplaukimas į prisiminimus nepatiko tiek pateikimu, tiek logika. Ypač kai super duper herojus įlekia į "situaciają" mieggodamas...


Šiaip passtabos:
- Judantys miestai plačiai (ir smarkiai nelogiškai) nauddojami Mortal Engines kvadrilogijoje. Šiuo metu jau statomas serialas pagal minėtą kūrinį.
- Demono "išsiurbimas" skamba labai mechaniškai. net nežinau ar tai gerai, ar blogai...


Gerai:
- labai gera demono-kūdikio scena
- kirmino spąstai aprašyti vaizdžiai
- nepaisant bridimo per pirmąjį trečdalį, istorija skamba įdomiai, norisi skaityti toliau.

Na va lyg ir viskas.

Ach taip - mesk lauk tą "pilkąją energiją", sounds lame.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-23 14:13
ieva3003
Net man aiški herojaus išvaizda. Ir veikimo principai. Žodžiu, daug aiškumo - gėris.
Šiaip gera įžanga. Ir apsėsto vaiko scena labai superinė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-22 20:55
pikta kaip širšė
Visiškai unikali situacija - net negaliu taip greit sugalvoti, kaip su ja dorotis :-) To filmo tikrai nemačiau, bet tavo pastebėjimą taip pat suprantu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-22 20:27
Nuar
Aš suprantu, kad tu nežiūrėjai "Chrome Shelled Regios", bet jei tikrai nori šį savo kūrinį parašyti originaliai, būtinai pasižiūrėk, kad išvengtum pasikartojimų. Juk nemalonu, kai komentatoriai pradeda zysti: kažkur girdėta, kažkur matyta, naudojasi kito autoriaus mintimis ir sumanymais... Klajojantys miestai, resursų kasimas ir gyviai būtent iš ten. O "Chrome Shelled Regios" yra fantastikos klasika. Daugelio matytas, pasirodęs 2009 metais.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-09-22 12:55
___ _
poetiška
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 33]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą