Naujai patekėjusios saulės spinduliai atsispindėjo lėtai tekančios upės paviršiuje. Pakrantėje esančioje seklumoje ešeriai vaikė mailių, o tolėliau skersai upe plaukė antis ir grupelė jai iš paskos sekančių ančiukų. Aplink zujo kregždės, akivaizdžiai susirūpinusios savo rytmečio reikalais, o netoliese augančių liepų viršūnėse, tarsi kažką kviesdama, kukavo gegutė. Net smulkiausios iš smulkiausių, mažosios skruzdėlės, nešiodamos šakaliukus dvigubai didesnius už savo kūno ilgį, kažkur skubėjo. Ant pakrantės, šaknimis įsirėmęs į potvynio nugremžtą skardį, stovėjo senas ąžuolas. Jis niekur neskubėjo. Trumpas bei kresnas, gamtos stichijų dešimtmečius bandytas jo kamienas buvo gerokai pasiviręs į upės pusę, bes jis vis dar stovėjo nenugalėtas. Iš kranto pusės, išilgai kamieno, buvo prikaltos smulkios lentelės. Jos žmonėms atstodavo laiptelius, kurias naudodavosi norėdami užkopti ant stambios, tarsi į upę tiesiančios rankos, šakos, nuo kurios vaikai vasarą įsibėgėdami šokinėdavo į šiltą upės vandenį, ir ant kurios jaunos įsimylėjėlių porelės sėdėdamos svajodavo bei raižydavo savo vardų inicialus.
Tą rytą ant šakos sėdėjo vienišas žmogus. Jis žiūrėjo į savo liūdną srovės iškreiptą atspindį vandens paviršiuje ir galvojo. Galvojo apie praeitį, apie dabartį ir apie nebūtį. Savo drebančių rankų pirštais atradęs vietą, kurioje vaikystėje išraižė savo vardą – žmogus pravirko. Jo skruostu riedančios ašaros krito į upės vandenį ir po smulkaus virpesio, išnyko nebūties jūroje. Viskas aplinkui atrodė lyg sulėtintame kino filme. Žmogus kvėpavo lėtai, lyg kiekvienas atokvėpis jam būtų paskutinis. Lėtai skenuodamas aplinką, jis stengėsi įsiminti kiekvieną garsą, kiekvieną judesį, kiekvieną kvapą. Švelniai pūstelėjęs vėjas tarsi prilipo prie jo veido. Žmogus jautėsi tarsi jo jau nebebūtų, ir visa aplinkui jis stebėtų tik iš šalies. Netikėtai į vandens paviršių iššokusios žuvies sukelti purslai jam priminė motinos veidą po to, kai jis grįžęs namo iš savo pirmos savarankiškos žūklės parodė jai savo pirmąjį didįjį laimikį. Kaip jis tada džiaugėsi ir kokia nuostabi buvo mamos šypsena. Lėtai, tarsi į taktą, svyruojantys pakrantėje augę medžiai jam priminė brolius. „Kaip gaila man jus palikti“ – vos girdimai ištarė žmogus.
Aiškų žmogaus atspindį vandenyje pakeitė tik tamsus jo šešėlis. Nežinia kur tūnoję dieną, dabar pasirodė uodai. Aplipę visą kūną, jie su pasimėgavimu siurbė. Žmogus jų nebaidė, skausmas jam jau nerūpėjo. Taip, dabar jau laikas. Žmogus atsigulė ir rankomis apkabino medį. Lėtai nusviręs, jis, kiek jėgos leido, dar mėgavosi šaltu vėjeliu apkabinusiu jo skruostą. Tada jis pasileido. Virvė įsitempė. Nenatūraliai gąsdinantis garsas, pasklidęs iš žmogaus gerklės, išgąsdino vakarop namo sugrįžusius ančiukus.
jei Jūs radote savyje jėgų nežengti to žingsnio, tai Jūs esate N kartų stipresnis ir protingesnis už visas pasaulio įžymybes,kartu paėmus, kurios "suskydo" ir nerado savyje tų jėgų, kurios slypi Jumyse. Stiprybės, nepasiduokite.
Nesitikėjau ir nenorėjau, kad šis mano rašinys sukeltų tokią diskusiją ir daugiau šia tematika pažadu nieko nebepublikuoti. Aš pats nuo vaikystės kenčiu nuo tam tikro cheminio disbalanso smegenyse, tad tos mintys nėra naujiena, priešingai – kasdienybė. Tas žmogus ant skardžio kažkada buvau aš pats ir tik mintys apie artimuosius ir visas negandas, kurias jiems tektų patirti dėl šito mano poelgio, tada mane sulaikė nuo jo ir iki šiol sulaiko. Nemoku jums papasakoti ką reiškia gyventi nejaučiant jokio pasitenkinimo; vien nerimą ir kažkokią bedugnę savyje. Nelinkėčiau to net savo didžiausiam priešui.
Lenkiu žila galvą prieš pasaulio įžimybes jų pasiekimus. Jiems užteko jėgų ir proto pasiekti aukštumas, bet pritrūko proto ir jėgų susilaikyti nuo savižudybės. Tas " šaukštas deguto" sugadina visą statinę medaus. Nė viena religija(išskyrus įvairias sektas) nė viena visuomenė netoleruoja ir smerkia savižudžius, o įžymių žmonių tokie poelgiai turi būti smerkiami dvigubai. Kokį jie pavyzdį rodo gerbėjams. Juk atsiranda pasekėjų.
Kad aprašinėti mirtį, reikia bent kartą gyvenime būtį prie jos prisiartinus. Jei kas nors gražiai aprašinėja savižudybę, tai tas nė žalio supratimo neturi kas yra ta mirtis. Gražiai mirti ar nusižudyti gali tik aktoriai. Jie kelis kartus per diena gražiai numiršta, nusižudo nes žino, kad vakare parėję namo su šeima sės prie stalo. Realiame gyvenime, jei kalbama apie savižudybe, galima pateisinti, ar net prilyginti garžiai savižudybei, tai kai karys apsuptas priešų nusižudo kad nepatekti į nelaisvę. Kitos visos formos tai paprsatas žmogaus silpnumas, kvailumas ir t.t.
"nesiimu vertinti kūrinio kokybės, idėjos ir išvis literatūrinės pusės". Gražus pasisakymas.
Tada ir autorius neprivalo domėtis ieva3003 primesta domėjimosi tema.
Parašys apie susideginimą, subėgs gaisrininkės pasakoti apie rūkymo žalą lovoje ?
Atsiprašau, jei mano komentaras nuskambėjo, kaip pamoralizavimas. Ir nesiimu vertinti kūrinio kokybės, idėjos ir išvis literatūrinės pusės. Nors, ką čia, gražiai parašyta.
Norėjau tik atkreipti dėmesį, kad savižudybės - tema (mano žiniomis, vienintelė tokia tema), kuri netelpa vien tik literatūriniuose pasvarstymuose. Kaip ta mergaitė iš televizoriaus "Skambutyje".
Dėl to pasiūliau autoriams daugiau pasidomėti. Visko žinoti neįmanoma. Na, nebent autorius nusiteikęs priešiškai papildomos informacijos atžvilgiu.
Aš asmeniškai nenorėčiau, kad mano kūriniai turėtų tokią įtaką, kokią, mokslininkai sako, turi panašūs kūriniai. Čia jau paties autoriaus pasirinkimas, tik norėtųsi, kad autoriai tikrai žinotų ką renkasi.
Tokios patirties reikia vengti. Aš suprantu, kad egzistuoja mirties aukštinimo kultas, kurio idėjos iš esmės yra neteisingos, tačiau jomis besižavintis žmogus tai gali suprasti tik mirties akimirką arba niekada. Ar Jūs bent įsivaizduojate, kaip sunku tokį nuimti nuo medžio giliai miške, kur neįmanoma kokiai nors technikai įvažiuoti. Žmogus apsidergęs, dvokia. Jei kūno ilgai nerandama, jam pūvant dažnai nuo svorio apatinė dalis atsiskiria ir nukrenta ant žemės, galva su dalimi kaklo lieka kaboti ten aukštai. Kas tame gražaus niekaip negaliu suprasti.
Ačiū už vertinimus, kad ir kokie jie būtų. Na tikrai nenorėjau pavaizduoti savižudybės kaip grožio ar kažko panašaus į tai. Tiesiog norėjau įsivaizduoti kaip pasaulį mato žmogus būtent tomis paskutinėmis gyvenimo akimirkomis. Visi pojūčiai turėtų būti tūkstantį kartų aštresni. Tikrai nepropaguoju savižudybės kulto, kaip kad tamstos teigiate. Dėl įgūdžių stokos buvo ganėtinai sunku atskleisti tą ką norėjau, dėl to atsiprašau.
Aš paantrinsiu Nuar, tik gerokai kategoriškiau.
Prieš rašant apie savižudybes rekomenduočiau pasiskaityti, kas tas "Verterio efektas" (taip, taip, pagal Gėtės "Jaunojo Verterio kančias").
Jeigu po to nekils noras pašalinti kūrinio, kur savižudybė vaizduojama kaip grožis (kitu atveju, heroizmas, protingumas ar dar kokia nesąmonė), tai gal kiek daugiau pasigilinti į šią temą.
O gal paskambinti į Jaunimo liniją (880028888), priklausomai nuo situacijos.
Čia bandymas paversti literatūrinę svetainę į savižudybių technikos tobulinimo ir savižudybės meną puoselėjantį tinklalapį? Jei šiame tekste būtų vaizduojama bent kokia mintis ar kuriamas koks nors kitas vaizdas, išskyrus nupasakojantį tai, kai gražu yra aplinkui nusižudant, dar suprasčiau, kad tai yra kūrinys su mintimi. Dabar čia nieko, išskyrus gražiai nupieštus kelis gamtos vaizdus.