Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 18 (4)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Seniai seniai....
už ledinių jūrų...
ir apledijusių kalnų...
Buvo Ledo karalystė. Ten gyveno kralius Ledas, jo žmona Dela ir duktė Leja. Leja turėjo  Ledo Žiedą, kuris bet kam galėjo padėti.
Karaliai Ledas ir Dela buvo šykštūs, kiekvieną benamį pamatę užleisdavo šunimis. Visai kas kita buvo princesė Leja. Ir seni ir jauni lenkėsi jai iki žemės, o ji niekada nieko negailėdavo. Dalindavo audinius, maistą, auksinius...
Ir kartą šykštusis karalius, norėdamas dar daugiau aukso turėti, suruošė rungtynes riteriams - norintys dalyvauti turės sumokėti 3000 auksinių. Kas pralaimės - primokės 2000 auksinių. Kas laimės gaus užduotį, ir jei pavyks, karalius išleis už vieno iš jų savo dukterį.
Ir štai atėjo ta diena, kai jau buvo atrinkti norintys, susirinkusi minia žiūrėti rungtynių. (Beje, nepamirškime, kad žmonės-žiūrovai sumokėjo 100 auksinių;))
-Miela karalyste, -garsiai sušuko karalius. -Šiandien susirinkom žiūrėti lemtingujų rungtynių!
Minia pritariamai suūžė.
-Pirmoji rungtis - bėgimas! Kuris greičiau nubėgs, tas laimės pirmają rungtį! Liko penkios minutės!
Pamatė princesė vieną riterį - skaistų ir jauną bernelį. Pribėgo greit, išpešė sruogą iš savo auksinių plaukų, apvyniojo jais savo brangiausiajį žiedą, ištiesė berneliui ir sako:
-Imk, berneli. Saugos jis tave visur. Tik tave aš myliu.
-Ačiū tau, maloningoji princese, -žemai nusilenkė bernelis.
-Riteriai pasiruošt! -išgirdo princesė tėvo balsą. -Rungtis prasideda!
-Sėkmės, -šnipštelėjo Leja berneliui.
Bėga visi, skuba, nori būti pirmi, tik nekaip jiems sekas. O bernelį tą tarytumei vėjas neša - ne bėga, o skrenda.
Na, aišku, pirmas ir atbėgo.
-Kita rungtis, mielieji - imtynės! -sušuko karalius.
O tuo tarpu princesė gyrė bernelį:
-Puikiai pasidarbavai! Žiūrėk, per imtynes žiedo nepamesk!
-Tai jau ne, -pasižadėjo bernelis. -O bėgt man tik tavo žiedas padėjo!
Ir prasidėjo imtynės.
Grūmėsi bernelis su stipriu kaimo žaliūku, -nepavyko žaliūkui nugalėt bernelio. Liko galiausiai trys nenugalėti, tai bernelis juos viena ranka sudorojo.
-Trečia rungtis - pati sunkiausia! -jau niršdamas, kad berneliui šitaip sekas, šaukė karalius. -Su rėčiu turėsit vandens pyragui atnešt!
-Nebijok tik tu, berneli, -pasakė tyliai princesė. -Galiu pasakyti tik tiek - ant šulinio rasi pagalbos.
Nulėkė visi riteriai prie šulinio. Ir šiaip, ir taip pila - niekaip nesigauna! O kaipgi, rėtis tai skylėtas. Atsiminė bernelis princesės žodžius - "ant šulio rasi pagalbą". Apžvalgė šulinį - gi žiūri, geras gumulas kaučiuko prilipintas! Tai nudžiugo bernelis. Griebė kaučiuką, užlipdė visas skyles - ir jis jau nešinas vandeniu!
Minia ūžė, rėkė sveikindami nugalėtoją.
-Taip! Lauksiu jūsų kitą dieną - žiūrėti užduoties, kuri truks savaitę! -suriko karalius. -O dabar dinkit!

Kitą dieną, iš pat ryto susirinko žmobnės, maisto prisinešę, miegmaišių, ir visokių kitokių dalykėlių. Juk savaitę jie čia bus!
Išėjo jau ir karalius Ledas, karalienė Dela ir, aišku, princesė Leja.
-Skelbiu užduotį, -pasakė karalius. -Mūsų nugalėtojas per savaitę turės surinkti oloje paslėptus 2000 auksinių. Jei suras - tai bus mūsų princesės Lejos kraitis.
Minia kažką nustebusi kalbėjo, linkčiojo galvomis.
-VISI TYLOS! -suriko karalienė. -Karalius kalba!
-Taigi, -pasakė karalius. -O kad jis nepabėgtų, oloje bus vartai. Tik kai jis surinks, perbrauks per rakto skylute auksiniu, atsidarys vartai ir jis išeis.
Du sargybiniai atlydėjo bernelį į lauką ir nuėjo. Tylomis prisiartino princesė.
-Jei reikės pagalbos, numesk žiedą ir stipriai norėk. Sėkmės, -palinkėjo ji.
-Ačiū, -atsakė bernelis ir įėjo į olą.
Savaitę rinko bernelis auksinius... Nepamatė, kad kas dieną, durys olos (taip taip, oloje buvo paslėptos durys) kas dien po 5cm užsidaro...
Savaitė praėjo.
Jis jau surinko.
Perbraukė per vartus...
ir pamatė kad nebespės išlįsti! Nes durys jau buvo gerokai užsidariusios, vargiai būtum išlindęs ir šonu eidamas.
Metė jis žiedą su princesės plaukų sruoga. Ir stipriai norėjo, kad jam pavykktų išlįsti iš čia. Nors ir nelabai tikėjo, kad pavyks.
Ir girgžt...
Durys sutojo. Joms trukdė žiedas, sustiprintas noro.
Bernelis šiaip taip išlindo...
Su princesės kraičiu, ir spėjo paimti žiedą.
Karalius pamatęs, kad pavyko berneliui, sprogo iš pykčio ir šykštumo. Karalienė iškart išsidangino už devynių kalnų, kurie, beje jau nebebuvo aplediję, kad niekas nematytų jos gėdos (dar niekas nebuvo laimėjęs prieš juos).
Na, o princesė  bernelį, pabučiavo paėmė iš jo žiedą ir nusviedė į spindintį ežerą.
-Nereikėjo... žiedas man daug padėjo.
Princesė tik nusijuokė.
-Mielas berneli, žiedas buvo nieko vertas. Tiok šiaip ledo gabalas, kuris šaldė visus. Tau padėjo tavo atkaklumas ir noras! Atsimink - padeda ne paprasti žiedukai, o meilė, noras ir tikėjimas.
Paskui princesė iškelė vestuvių puotą. Leja ir bernelis Justivis susituokė ir  ilgai bei laimingai gyveno.::::::: The EnD:::::::
2004-01-11 20:05
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-11 20:18
echess
Spindesys.........ne Justas,o Justivis;)))
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-11 20:11
Spindesys
Irgi variantas. Stipriai norėk :)), o kas tas Justas :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą