Rašyk
Eilės (78192)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Žengia pulkas linksmai,
                                                              Mušdamas kaire koja,
                                                              O mėstelių vaikai, /ir mergaitės/,
                                                              Karštai rankomis ploja.....
                                                           
                        Užgavienių šventė tęsėsi. Liko skaniausi ir linksmiausi šventės delikatesai; maistas, muziką ir dainos.
        Meitelis Korupcis, - paršas, per ketvirtį amžiaus, buvo gerai įmitęs, - Kap rek, -pasakytų žemaitis iš Luokės, -apie 800 svarų, tai šis tas.... bet, Užgavienių šventės dalyvių ir svečių buvo tiek daug, kad kiaulėnos kepsnių pritrūko, -teko tenkintis kraujiniais ir  bulviniais viedarais, - kresnų padaže. Visa laimė, kad į šventę atvyko nemažai virtuvių šefų ne tik iš Lietuvos respublikos abiejų sostinių; Vilniaus, Kauno, Žemaitijos sostinės Telšių, bet ir iš Rukloje laikinai prisiglaudusių pabėgelių iš Artimųjų rytų; iš Kaukazo, iš Sirijos, Irako, Pakistano ir Afganistano. Vienas kitas italas, portugalas pasitaikė. Jie greitai pramoko ne tik kalbėti, bet ir dainuoti; -Ant kalno mūrai... -Atskrend sakalėlis... -Onytė, -Onytė, -Duok savo rankytę... Jų dėka pavyko išvengti nesusipratimų tarp gyvenančių vietinių, - įvairių skirtingų kultūrų žmonių; lietuvių, karaimų, totorių, romų, izraliečių. Skirtingi tikėimai, o sugyviana kaip broliai... Kultūrinikė-menotirininkė  Zita išsiaškino priežastis, -kodėl? - Padarė išvada; visos tautinįs mažumos turėjo subtilų humoro jausmą užkoduota Lietuvos kunigaikščių dvaruose nuo Mindaugo laikų, Pabėgeliai iš Artimųjų rytų buvo iš anksto perspėti ir supažindinti su žemaičių virtuvę, papročiais ir subtiliu humoru. Pagal žemaičių kalendorių buvo visiems aišku; kada gieduoti, kada liūdėti ir verkti, - kada linksmintis, - šokti ir dainuoti. Atvirai pasakysių, - jiems labai patiko raganų, velnių, laukinių žvėrių ir naminių gyvulių Užgavienių „Kaukių balius“. Maistas taip pat patiko... Labai patiko bulvytės pagardintos trintu uškulu su raugintų pienu. Paskutiniame dešimtmetyje, labai išpopulerėjo mušta ropė ir Briuselio kopūstai, - žemaitiški blynai, cepelinai, viedarai ir kugelis, -ką ir kalbėti, -tai sena tradicija, Zita aptiko, kad tai tęsiasi nuo tų laikų kai Lietuvos Didžiojo Kunigaikščio Algirdo provaikaitis Kristupas Ameriką atrado. Kam  kalbėti, o tau, Gerbiamas Gabrieliau, dabar, rek trumpam, -šiek tiek, patylėti, ir pripažinti, kad - tai buvo didelis Žemaitijos ir visos Lietuvos  miestelių ir be abėjo, Naisių kaimo šeimininkių nuopelnas. Pagrindiniai Užgavienių šventės renginiai buvo pasibaigę: Lašininis, - paršas Korupcis nugalėtas, -Morė iškepta ir suvalgyta, -liko tik džiaugtis muzika, šokiais ir žaidimais. Įvairios armonikėrių ir dainorėlių grupės iš visų Lietuvos regionų muzikavo Šatrijos kalno papėdėje, aplink Šatrijos kalną. Žiūrovai nulipo nuo kalno ir būrėsi prie savo pamėgtų muzikantų per „Duokim garą“, šoko, ir ne tik dainavo, „Sėk, sesutė, žalią rūtą“, bet ir apie  raudonas rožes ir gvazdikus dainavo. -Va, -kaip gražiai buvo...     
            Užgavienių šventės „stumtraukiai“ Stanislovas ir Loreta supažindino svečius su muzikantais, dainininkais, rodė įvairių muzikinių instrumentų galimybes. Miko dantų galimybės, taip pat buvo pademonstrotos. Labai stebėjosi, kaip kaimiečiai iš Darbienų groja armonikomis „untrep“. Labai nustębino keisti muzikantai iš Salantų. Šie, - du keistuoliai, - smuiko smičiais virkdė ilgus pjūklus; užsimerkus atrodė, kad tai katinai, per morčių, valerijonų prislaižę, - prie Parlamento rūmų raudoja: -Miau... Miau... -Gražinkit pinigus... -Miau... -Grąžinkit pencijas... Atbėgusi gyvunėlių globėja Skaiva iš Rumšiškių, tikėjosi pamatyti du padaužas; paranormalių reiškinių žinovą, -fantastą Andrieją Pipandrėją ir progresuojantį mokslų daktarą -arabą A-Zyzą, sugriebusius į glėbį po katiną, ir kaip armonikėriai tampytų: -Niaaaa... -Niaaaau, -Niadosiu, -Miauu-u-u. Skaiva iš Rumšiškių, -laikinai buvo komadirota į Luokę, - atbėgo raminti katinus, o atbėgusi pamatė, kad tai ne katinai, o kaimynai, - Jeronimas su Telesporų užsidėję Andriejaus ir A-Zyzo kaukes, - griežia pjūklais ant nervų, -ėmė Skaiva skarele abu per pečius plakti: - Apgavot.... -Apgavot muni, Andriejau ir A-Zyzai... -Nenaudėliai. -Nebeatesu į pasimatymus... Užsienio svečiai stebėjosi kaip gražiai Žemaitijoje ir Lietuvoje sugyvena įvairios tautinės grupės, -šoka ir dainuoja: -Tralia-lia....
                                                   
                                                      Visur buvau, -Visur  apkeliavau,
                                                    Tik Lietuvoje aš įdėalą sutikau.
                                                    Lietuvaitė, aš tavo vergas
                                                    Mano širdis priklauso tau...
2016-10-27 13:00
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2016-10-28 11:14
MacteAnimo
Tas pačias istorijas interpretuojate?

pencijas? pensijas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-10-27 20:39
Loke1
nesupratau  kazko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą