Rašyk
Eilės (78076)
Fantastika (2303)
Esė (1552)
Proza (10905)
Vaikams (2710)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Daleko, daleko stąd jest taki mały las, a w tamtym małym lesie znajduje się malutki dom, a w tym domku mieszkają Krasnoludki. Mali, no tacy pracowici jak ta „pszczółka Maja“.
      W jeden wspaniały, słoneczny dzień malutka dziewczynka po imieniu Emilia poszła do lasu zbierać jagódki, tam zawsze je zbierała, tak pomagała swym rodzicom. Nie, nie byli biedni, nie dużo mieli, lecz wystarczająco, aby móc sobie pozwolić na to, czego pragną.
      A w ten dzień coś poszło nie tak, zaszła w głębokość tego lasu, odnalazła staw, a tam zaczęły skakać, kwakać małe zielone żabki, postanowiła podejść do nich jeszcze bliżej, aby opowiedzieć im swe bajeczki. Zebrała dużo leśnych jagódek, szła niespieszącym krokiem w stronę do domu i tylko, gdy rozpoczął się silny wiatr Emilia zauważyła, że jest blisko tamtego stawu, gdzie żyją żabki. Wtenczas wziął ją strach, zabłądziła się w lesie, w tym małym lesie, który jakby niedawno był dla niej tak znajomy, a już teraz okazał się takim ogromnym i strasznym, łezki z oczek zaczęły spadać na policzki, szybkim krokiem zaczęła iść w nieznajome dla siebie miejsce, później gdy biegła zauważyła na zielonej polance dom, malutki dom i pobiegła w stronę tego malutkego domku.
      Stuk stuk stukala malutka w tamte malutkie drzwiczki, cisza w środku była nikt się nie odezwał . Zaczął padać jeszcze mocniejszy deszcz, zmokła aż do nitki, choć stała pod dachem, wtenczas domyślała się wziąć za klamkę drzwi, one momentalnie się otworzyły. Weszła cichutko do środka, zawołała gospodarza, lecz nikt jej i znów nic nie odpowiedział, bo okazało się, że nikogo nie było w środku domku. Postawiła swój pełny koszek z jagódkami, popiła słodki soczek, który był na stole. Wtedy podjęła się po schodkach na drugie piętro tam zobaczyła łóżeczka, podeszła do jednej z nich, która była mniejsza, tam się położyła, zamrużyła swe zmęczone powieki i zasnęła w słodkim śnie.
        A w ten samy moment do domku szli mokre Krasnoludki. Piłowali, rąbali drzewka, miód przyjmowali od pszczółek robotniczych. Pierwszym wszedł do środka Wędek, który miał nos jak u psa i bardzo dobry niuch. Poczuł, że ktoś w ich domku jest, jednak był przestraszony, bo zauważył koło schodków pełny koszyczek z jagódkami. Samy odważny z braci, który nazywał się Nieśmiałek podjął się, aby sprawdzić, kto tam się znajduje. Z tyłu go ośmielił się i Apsik, który kątem oka zobaczył na śpiącą dziewczynkę. Chciał szybko zejść na dół, no czchnął i Emilia obudziła się szybko.  Apsik był z tego niezadowolony, bo niechcący obudził ją ze słodkiego sna. Malutka od razu zaczęła do nich mówić:
        - Przepraszam, że tak weszłam bez zaproszenia. Nikt mi nie odpowiedział, wtenczas postanowilam wziac za klamkę i drzwi się otworzyly. Była tak przestraszona  z tego, że sie zabladzilam, zmęczona także  a gdy zobaczyłam łóżeczko położyłam się.
          Potem krasnoludki z Emilia zasnęły, a z rana mała panienka przygotowała dla swych nowych przyjaciół smaczne, pyszne śniadanko. Zapach jedzenia obudził jednego z braciów, z nim gawędę prowadzili aż póki pozostałe bracia nie przyszli. Stepek opowiedział całę historię Emilii, a Adolf starszy brat krasnoludków postanowił przez gołębia-listonosza przekazać rodzinie Emi o tym, że ich kochana córeczka jest żywa i zdrowa.
U krasnoludków Emilia bywała często, już potem i nie sama, a z całą rodziną. Las już poznała cały calutki, każdego tam znała, każdy ją tam znał i kochał.

2015-03-02 21:15
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2015-03-03 10:16
Afrodita
Galima pasakyt kad ir Andersono, bet tikrai tai net ir ne psnasi. Kas skaite jo pasaka tai tik yra panasumas biski, zodzodziai kai kurie. O taip tai kita pasaka
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-03-03 10:06
tictac_it
Anderseno pasakos ir smurfų mix_as :) 2
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-03-02 21:23
Afrodita
Aciu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-03-02 21:20
Mikė Lilikė
Paprašykit kokio admino, kad perkeltų į skyrelį Po polsku. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą