Rašyk
Eilės (78095)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 38 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







P A T A R I M A S


      Norėčiau parašyti: karštą vasaros dieną, bet negražu pradėti nuo melagystės. Taigi, įprastą lietuviškos vasaros nei karštą, nei šaltą dieną sėdėjom su dailininku Vytu Mončiu Palangos kavinėje pavadintoje „Floros simfonija“. Vyto draugijoje prie kavos puodelio kalba įprastai pasukdavo kūrybinių kančių takeliais. Žengusi mažą žingsnelį kūrybos link, guodžiausi patyrusiam draugui.
      - Žinai, galvoje mintys zyzia kaip uodai prie ausies.
      - Geriau negu tyla.
      - Kas iš to? Prasėdėjau prie popieriaus lapo porą valandų, o pradėti nežinau nuo ko.
      - Pradėk nuo trenksmo. Taip Liudas Truikys* pradėjo kurti „Otelo“ dekoracijas.
      - Nesąmonė!
      Po tokio kategoriško pareiškimo abu nutilom. Vytas piktinosi netikėjimu garsaus dailininko patirtimi, o aš maniau, kad jis šaiposi iš mano troškimo įlįsti į menininkų tarpą. Mintys sukosi, sukosi ratu kol nutariau pabandyti. Trenkiau kumščiu į stalelio stiklą. Puodeliai šoktelėjo, visi sužiūro į mus laukdami tęsinio. O tęsinys...
      Už medžių pasislėpęs tamsūs debesys, atrodo tik ir laukė ženklo ir... kaip trenkė!
      Spėjau pamatyti užverstas galvas ir pražiotas burnas.
      - Sveika atvykusi. Esu tam, kad klaustum, - romiai sušneko jaunuolis.
      - Neturiu kada šnekėtis, daug darbų laukia. Pats laikas bruknių košę virti, agurkus raugti.
      - Aišku, aišku, - sustabdė mano tiradą.
      - Jei jau čia esat, tai pasakykit kur rasti autobusą į Plungę, skubu namo.
      - Dūšele, esi taip įsisukusi į darbus, kad net čia negali sustoti. Atsinešei su savimi rūpesčius dėl tau svarbių darbų. Apsidairyk. Turi išmokti nedirbti.
      - Tai ką aš veiksiu?
      - Išsiaiškink tau skirto gyvenimo užduotį. Po to neleisk košėms ir agurkams išmušti iš kelio į tikslą. Turi, kaip pas jus sako, susirikiuoti prioritetus.
        - Daugmaž supratau, bet pasakyk kieno ten tolumoje namai? Vienas gražesnis už kitą.
      - A, visi atvykėliai to klausia. Ten toks buvęs turtuolis paliko žemėje nebaigtą statyti kažkelintą namą. Čia, turėdamas neribotas galimybes, savo fantazijomis baigia apstatyti dangaus skliautą. Jam vis atrodo, kad pastatė netobulą, kad kitą pastatys gražesnį, su dar didesniu baseinu.
      - Mane iš karto sustabdei, o kodėl jo ne?
      - Kuriu intrigą?
      - Ir kokią?
      - Įžanginė kalba su naujokais, dėmesio nukreipimas, pavyzdys kaip nereikia elgtis ir t. t. O jam leidom persisotinti kol supras klydęs, ne ten ieškojęs savo egzistencijos prasmės. Maniau, kad tu protingesnė, pati suprasi. O kiek bačkų agurkų būtum čia užraugus?
      - Šaipaisi, bet man reikia žemės, jos apibrėžtumo.
      - Kitaip sakant, be poilsio materialiame pasaulyje tau sunku. Taigi, grįžk. Prisimink ką čia matei, - ir mostelėjo ranka.
      Pasijutau sėdinti prie kavos puodelio. Akyse tebestovėjo rimtas jaunuolio veidas.
      - Kažkur klaidžioji mintimis. Trenksmas padėjo? - įžvalgios dailininko akys viską pastebėjo.
      - Ir dar kaip!


*Liudas Truikys – dailininkas, scenografas. (1904-1987)
2014-02-07 10:56
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 1 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-09 15:52
Puiku! Lauksiu daugiau!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą