Atsimenu, mokykloje pamokų tvarkaraštis buvo sudarytas taip, kad vieną iš savaitės dienų, po muzikos pamokos, kurios gale mes visada dainuodavom choru, būdavo matematika. Aš visada stebėdavausi, kodėl būtent per šias matematikos pamokas man būdavo viskas aišku, įdomu, suprantama, lengvai spręsdavau visas užduotis ir gaudavau gerus pažymius.
Geterburgo universitetui priklausančioje Salgreno akademijoje buvo atlikti tyrimai, kurių rezultatai parodė, kad chorinio dainavimo metu sinchronizuojasi žmonių širdies ritmas bei pulsas. Buvo pastebėta, kad dainuojant kartu, choru, dalyvių širdies plakimas pagreitėdavo ir sulėtėdavo sinchroniškai, o ramus ir tvarkingas kvėpavimas dainuojant normalizuoja širdies ritmą ir gerina sveikatos būklę.
Pasirodo, dainuodami choru žmonės jungiasi ne tik psichologiškai: pabunda, jaučiasi užtikrintesni, padidėja bendras tonusas, bet ir fiziškai – susiderina kūno organų veikimo dažniai. Todėl manoma, jog tokiu būdu net galimas gydomasis poveikis sergančiam žmogui, jei jis dainuoja kartu su sveikais žmonėmis.
Kaip pedagogas, esu tikras, kad pamokos mokykloje turi prasidėti nuo dainavimo kartu, įsijungiant ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, mokyklos vadovybei ir kitiems darbuotojams. Mažų mažiausiai tai duos bendrumo jausmo efektą, kuris pozityviai keis bendravimo atmosferą mokykloje . Tai palengvins ir visų kitų problemų sprendimą.
Vincas Andriušis