Rašyk
Eilės (78176)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 4 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Nikolė prabudo vidury nakties. Ją pažadino kažkoks didelis garsas pirmame aukšte. „Vagys? „-pagalvojo ji. Brajeno nusprendė nežadinti. Jis buvo sužeistas, tad vis tiek nebūtų galėjęs niekuo padėti. Dėl visa ko ji pasiėmė medžioklinį šautuvą iš Brajeno šautuvų kolekcijos, ir išslinko iš kambario. Laiptais tyliai nusileido žemyn į didelį valgomąjį. Atrodė, kad tenai tuščia. Nikolė tyliai žengė kelis žingsnius ir... vos neužmynė ant šukės! Ji apžvelgė kambarį ir pamatė, kad jis visas pilnas smulkių šukių. Tada ėmė dairytis šviesos jungtuko. Tada prieangyje kažkas šmėkštelėjo, tik vieną sekundę. tad galbūt ji tai tik įsivaizdavo. Nes tuoj pat ji rado jungiklį ir uždegė šviesą. Prieangyje nieko nebuvo. Ir vis dėlto, Nikolė nemanė, kad jai tik pasirodė.
Visur aplink buvo pilna smulkių mėlynų šukių. Sudaužytas buvo jos mėgstamiausias ąsotis, kuriame vakar buvo kokteilis.
- Aš įdėjau jį čia. - pasakė Nikolė atidarydama spintelę, kuri buvo tuščia. - Taigi, pats iškristi jis negalėjo.
Viską sutvarkiusi ji grįžo atgal į lovą. Bet užmigti nepavyko, o jei ir užsnūsdavo, tuoj pabusdavo susapnavusi ką nors baisaus.

Apie tai, kas įvyko naktį, Nikolė Brajenui nieko nesakė. Kol tai nepasikartojo kitą naktį.
Nikolė ir vėl nė iš šio nė iš to prabudo vidury nakties. Ji atsisėdo lovoje, pažvelgė priešais save ir suakmenėjo. Prie medinės komodos stovėjo mergina. Ji buvo nusisukusi, vilkėjo šviesią suknelę, o tamsūs plaukai buvo gana ilgi. Bet ji atrodė keistai. Kažkaip nenormaliai. Atrodė, kad ji truputį šviečia, nes buvo per gerai matoma. Vis dėlto, ji buvo matoma todėl, kad per langą ją apšvietė mėnulis. Bet kas ji? Ir ką čia veikia?
Mergina nebuvo tikra. Nikolė buvo įsitikinusi, kad jei panorėtų, galėtų ją pereiti kiaurai. Ji buvo vaiduoklis.
Staiga vaiduoklis atsisuko. Ji įsistebeilijo tiesiai į Nikolę, o ši galvojo, kad tuoj numirs iš baimės. Tada mergaitė nusišypsojo. Labai liūdna šypsena. Ir išėjo kiaurai pro uždarytas duris.
Nikolė tuoj pat įsijungė šviesą ir pažadino Brajeną.
- Kas nutiko? - paklausė apsimiegojęs Brajenas.
- Ką tik mačiau vaiduoklį.
- Įdomu. Gyvenam senam name, draugaujam su vaiduokliais... atrodo, tau patinka?
- Baik, visai man nepatinka, aš niekada nesakiau, kad mėgstu vaiduoklius.
- Gal tai bus naujas tavo susidomėjimo objektas?
- Man nejuokinga, aš tikrai mačiau ją!
- Ją?
- Taip, tai mergina juodais plaukais. Aš nebegaliu čia būti. Ir nė už ką nebemiegosiu.
- Gerai gerai, dabar galime nemiegoti, o rytoj išvyksime namo.
- Ką? Taip viską ir paliksime?
Brajenas pasižiūrėjo į ją, aiškiai susinervinęs, ir pasakė:
- Tuoj pat nuspręsk, nori važiuoti, ar likti, nes antrą kartą neklausiu.
- Na gerai, važiuoti...
Kai maždaug šeštą valandą ėmė švisti, Nikolė pradėjo pakuotis daiktus.
- Brajenai, kur sudėjai patalynę?
- Tiksliai nepamenu, man rodos, į apatinį stalčių.
Niklolė atidarė apatinį stalčių ir atšoko.
- O varge, Brajenai... šitame stalčiuje ne mūsų patalynė. Čia kažkieno kito daiktai.
-O kas ten yra?
- Ar tikrai galiu juos apžiūrėti? Gal savininkas nenorėtų...
- Koks dabar skirtumas, juk mes vis tiek išvykstame.
- Na gerai.
Nikolė ištraukė krūvą daiktų.
***
- Brajenai, negalime dabar išvažiuoti. Turiu nuvykti pas ponią Sars.
- Mes susitarėme!
- Negalim. Tau kaip tik reikia į miestelį, sakei ieškosi spynų meistro, be to, daktaras turėtų apžiūrėti tavo nugarą.
Nikolė priėjo prie Brajeno ir švelniai apkabino jį. Tada pažvelgė
jam į akis.
- Prašau, pasilikime. Tik vienai dienai, tik mieste. Man tai labai svarbu.
- O ne. Ir kodėl tu visada laimi...
- Tai liekame? O, Brajenai, myliu tave!
- Pasakyk, ką tokio įdomaus ten radai?
                                        ***
- Tame name kurį laiką gyveno mano mama. Ir mano tėvas... bet tai ne jų istorija. - pasakė ponia Sars.
- Ar ta dėžutė, kurią rado Brajenas jūsų mamos?
- Ne. Mano mama nepaliko daiktų tame name.
- O kieno tada ji?
- Mano mamos giminaitės.
- Ar ji irgi tenai gyveno?
- Taip, kurį laiką.
- Vis dėlto, mes su Brajenu grąžinsime jums namo raktus, jūs suprantate tai?
- Žinoma, suprantu jus. Atleiskite, jei bučiau žinojus, kad... aš maniau, kad ji jau seniai ilsisi ramybėje. Matyt jai nelemta.
- Jus apie tą vaiduoklį?
- Na taip, apie tą mergina.
- Ar jūs žinote kas ji? Pažinojote ją?
- Pažinoti nepažinojau, bet žinau beveik viską apie ją. Ji buvo nepaprasta.
- Turiu laiko, gal... jei nesunku, galite man papasakoti namo istoriją? ir apie tą merginą...
- Taip, žinoma galiu.
2Patinka ·  · Dalintis

2013-03-09 12:39
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2013-03-11 13:37
Gija_
Vien jau pirmi sakiniai ko verti. Prištampavot: vidury nakties, garsas, vagys, sužeistas (:D) mylimasis - kokia drama!
"ji pasiėmė medžioklinį šautuvą iš Brajeno šautuvų kolekcijos" - norit pasakyti, o jau ir pasakėt, kad visą medžioklinių šautuvų kolekciją žmogus atsitempė? nagi prireiks, maža koks vaiduoklis, ar ką.

Šitaip jūs ir romaną prirašysit, vien jau perpasakodama tai, ką žiūrėjot, skaitėt. Rašyti galvojat lengva, nes detalės jums tik momentinė priemonė: yra vagis - atsiranda ir šautuvas. Skaitytojas jumis netikės, nes ankščiau ar vėliau, nors tikriausiai ankščiau, pastebės, kad autorius ne kuria konfliktą, o jį parodijuoja (jei karas - kieme "atsiras" tankas?) Pagal čechoviškus dėsnius: "jei pirmame veiksme atsiranda šautuvas, tai paskutiniame jis būtinai iššaus”. T. y. detalės, siužetas turi būti apgalvojamas, motyvuotas, pagrįstas, kitaip vietoj pasakojimo - tik pasakos.

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-03-11 00:35
Lengvai
Jis buvo sužeistas, tad vis tiek nebūtų galėjęs niekuo padėti - kaip kur ir kada jis spėjo susižeisti?
- Aš įdėjau jį čia. - pasakė Nikolė atidarydama spintelę, kuri buvo tuščia. - Taigi, pats iškristi jis negalėjo - Nikolė kalbėjo su ...?
Apie tai, kas įvyko naktį, Nikolė Brajenui nieko nesakė. - na ar tikrai tikrai, jeigu naktį sudūžtų ąsotis, dargi mylimiausias, mergina nepapasakotų savo vaikinui, huh? Visą laiką maniau, kd tai kvailų Holivudo flmų išmįslas - viską visada slėpti ir nutylėti;
Mergina nebuvo tikra - "Mergna nebuvo tikra, ar ji tikra"; "Mergina nebuvo tikra, ar kita mergina tikra"; "Mergina nebuvo tikra, nes ji buvo vaiduoklis!". Ir dar keli galimi variantai šiam sakiniui interprestuoti;
Damn! Felicija - vaduoklis....
- Ar tikrai galiu juos apžiūrėti? Gal savininkas nenorėtų... - sako mergina apie daiktus, gulinčius jos namuose, jos komodoj;
Nikolė ištraukė krūvą daiktų. - daiktai - labai jau plati sąvoka. Kiek per plati be jokių paaiškinimų numesti skaitytojui;

Paskutinis dialogas labai nenatūralus. Plius, nutraukiat pasakojimą per vidurį, peršokat prie kitko, nepaaiškinat keistos elgsenos. Ir vėl - skyryba.

2

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-03-09 18:37
superfunny
per dažnai vartoji žodį »tada».juk gali sakyti po to, tuomet.. du kartus parašei, kad visur pilna šukių, bet kam kartoti du kartus? šiaip tai nelabai įdomi istorija. gal todėl, kad viską labai ištempei.. manau, kad tokį galėtų skaityti vaikai  13 metų. na, tiesiog mano skonis kitoks, o jei tau patinka rašyti, linkiu sėkmės. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-03-09 12:48
vkathy
ups.. tos paskutines eilutės čia nėra :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą