Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Arijus Rūkas

VIDURNAKČIO  KARALIAUS  PASAKA
(pagrindinė siužeto mintis)



Gyveno kartą Karalius.
Turėjo jis viską, tačiau neturėjo Karalienės. Ilgai neturėjo. Nutarė Karalius sau karalienę susirasti. Norėjo jis, kad Jo Karalienė būtų protinga, daili, ilgaplaukė ir linksma, kad švelni būtų ir tolerantiška.

Ilgai tokios niekur nerado, nors jau visą savo karalystę buvo apieškojęs.
Jau ir viltį buvo Karalius praradęs, kad Tokią ras, tačiau kartą į rūmus užklydo elgeta. Karalius buvo geros širdies - pamaitino elgetą, pagirdė ir liepė tarnams elgetai karališkus patalus pakloti.
„Tegu nors kartą gyvenime karališkai išsimiega, - pamanė Karalius. - Ar bepasitaikys jam kada gyvenime kita tokia proga“.

Liepęs tarnams pasirūpinti elgeta, Karalius apie jį pamiršo.

Rytą tarnai Karaliui atnešė laišką.
Laišką nuo elgetos, kuris ankstų rytą atsikėlęs ir padėkojęs už nakvynę iškeliavo ten iš kur ir atėjęs buvo.
Nustebo Karalius. „Argi mano karalystės elgetos raštingi? “ - pamanė jis.

Atplėšė laišką ir dar labiau nustebo.
Laiškas buvo parašytas tokiu dailiu raštu, kaip ne geriausi rūmų raštininkai nerašė.
Laiške buvo parašyta štai kas:
„Gerasis Šviesus Karaliau. Žinau ko tu ieškai visą savo gyvenimą. Žinau ir kur yra tai ko tu ieškai. Žinau ir tai, kas bus, kai tu rasi tai ko ieškai.
Gerasis Šviesusis Karaliau - atsakyk sau į vieną klausimą.

Ką darysi kai JĄ rasi“?


Susimąstė karalius.

„Vesiu ją. Ko gero ją vesiu. Galbūt vesiu ją. Iš tiesų turėčiau ją vesti. Turbūt tektų ją vesti. Kodėl tektų ją vesti? Argi aš ne Karalius? Nieks negali man įsakinėti. Galiu ir nevesti. O kam vesti? Iš tiesų, kam ją vesti? Ar aš noriu vesti“?

Dar labiau susimąstė Karalius.

„Vesti. Ką vesti? Moterį? Kokią moterį? Kažkokią moterį? O kam ji? Kad būtų Karalienė? Ir įsakinėtų? Ir nurodinėtų man? Nurodinėtų Karaliui? Pačiam Karaliui!? Kas ji tokia, kad Man nurodinėtų“!?

Karalius užlipo į patį aukščiausią savo pilies bokštą ir mąstė toliau.

„Štai mano karalystė. Rami. Turtinga. Saugi. Esu savo Karalystės Valdovas ir Teisėjas. Ko man trūksta? Nieko. Ar tikrai nieko? Turtų, garbės, moterų man netrūksta. Karalienės? O ką ji man duos“?


Ilgai mąstė Karalius. Jau ir saulė į Vakarus pažvelgė.

„Įpėdiniai. Štai ką man duos Karalienė. Taip. Karalienė man pagimdys vaikus! „
Nulipo nuo bokšto Karalius ir įsake tarnams surasti tą elgetą, kurio laišką buvo gavęs. Liepė paklausti jo - Kur jam ieškoti Karalienės.

Grįžo tarnai sunerimę. Nulenkė galvas prieš Karalių ir tarė:
“Gerasis Šviesusis Karaliau. Radome mes elgetą ir atsakymą jo tau atnešėme.
Prašė pasakyti tau Karaliau, kad nėra pasaulyje tokios moters, kuri gimdys tau vaikus
be Meiles“.


Susimąstė Karalius.

„O kas yra Meilė? Kam ji reikalinga? Agi vaikams pradėti reikalinga meilė“?

Sukvietė Karalius karalystės išminčius.

„Pasakykit man išmintingieji. Kas yra ta Meilė“?

Žemai nusilenkė Karaliui Pirmas išminčius ir tarė:
“Meilė - tai Rūpestis“.
Žemai nusilenkė Karaliui Antras išminčius ir tarė:
“Meilė - tai Atsakomybė“.
Žemai nusilenkė Karaliui Trečias išminčius ir tarė:
“Meilė - tai Pagarba“.

Pakraipė galvą Karalius.

„Ir viskas? Tai ir yra Meilė kurios valioje gimsta įpėdiniai“?
Argi Meilė nėra kažkas daugiau“?

Liepė Karalius pakviesti rūmų Juokdarį.
 
“Pasakyk man, kaip Tu manai, kas yra Meile“?

Juokdarys žemai nusilenkė Karaliui ir tyliai tarė:
„O Gerasis Šviesusis Karaliau - Meile - tai Ilgesys. „

Visai Karalius ramybe prarado. Dieną naktį galvojo, ar reikia jam Tokios Meiles.

Ryte liepė Karalius tarnams elgetą surasti. Paklausti jo, kas bus jei ras Meile.


Atsakymą gavo tokį:

„Gerasis Šviesusis Karaliau.

Jei ieškosi, jei tikėsi, jei išsaugosi savo tikėjimą - rasi savo Meilę. O kai Ją rasi, rasi ir Karalienę. O toliau, mano Gerasis Šviesusis Karaliau, tavęs laukia krūva įpėdinių, būrys anūkų, rami, laiminga ir išmintinga senatvė.

O visų svarbiausia žinia tau Gerasis Šviesusis Karaliau, kad tavo Karalienė jau stovi prie tavo karalystės vartų tik nedrįsta į juos pabelsti... “


“Ką darysi kai JĄ rasi“?




©. A. R.  2005. 05. 15  LT
2012-11-07 21:28
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-19 16:29
Lengvai
nesupratau užrašo "pagrindinė siužeto mintis", bet teik to. persiskaitė visai smagiai ir greitai, sudomino. vis laukiau pabaigos, fanfarų ir fejerverkų. išėjo kaip anekdote "хочетса? а нету!". 3 nuo manęs
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-11-08 14:00
Marquise
Na man kliūna tie žodžiai didžiosiomis raidėmis. Vietomis suprantu. Tarkim "Karalius" - OK, bet "Rūpestis", "Atsakomybė", "Pagarba" ir kiti kodėl? Ta pati meilė vietomis iš mažosios, vietomisir didžiosios.
Kai tų žodžių tiek dau, tai jie kaip ir praranda svarbą ir tiesiog blaško skaitant.
Tekstas paprastas, todėl tikėjausi kažkokios reikšmingos idėjos/ minties, tačiau taip ir neradau jos.
Pirmo blyno nevertinu ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą