Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Jie valgo mano kūną ir geria mano kraują. Gleivėti šliužai nenoriai lankstosi ir trinasi priešais, neretai trakšteli koks nors slankstelis, ir raitytis darosi sunku. Neretai ir visas sliekas perlūžta. Taip patylomis, patylomis. Apie vargšelių būseną suprantu tik iš kitų išties gausiu tapusio gleivėjimosi ar netikėto masinio antplūdžio.
Invazija greitai nuslūgsta, ir lieka tiktai ištikimiausi manęs kramsnotojai. Iščiulpus šlaką kraujo, jų veidai visada įdomiai persikreipia. Atrodo, juntu tą šleikštulį ir aš. Tik skonio išskirti nesugebu.
Kūnas ir kraujas. Kūnas ir kraujas. Kūnas ir... Keturios lentos. Jos saugo mano nugeibusias, anksčiau laiko suluošintas vargšeles kojas, plevėsiškas lyg vaiduokliai rankas, ne į tą pusę nulinkusią galvą. 
Ilga tvora aplinkui daugybę pamatuoto laiko dėžučių riboja mano gyvenimo erdvę. Riboja mane.

Aukštyn-žemyn nuo ryto iki vakaro, tik aš įkalinta sustingusiam erdvėlaiky sklandau.
Kartais blyksteli šviesa – vadinasi, svetimas užeina.
Arti. Arti manęs.
Praeina...
Šnabždesys, kuris greitai nutyla, visada atsineša paskui save įkyrų ir žemišką graudulio balsą.
Ilgai neištversiu. Ilgai neištversiu, – noriu surikti.
Arti. Arti jų einu.
„Vėsu“ – tarsteli sau ir susigūžę, apsigaubę vienatve, nueina.
Vėjas užgesina žvakutes, užpusto kelių įspaustas duobeles. Tokiomis akimirkomis juodžemis padvelkia ramybe ir nematomai žmogui išsišiepia.

Tądien irgi pūtė. Pūtė, pūte, pūtė. Maišėsi dangus su žeme, reikėtų pasakyti. Gyvųjų ir mirusiųjų šokis.
Sėdėjau rami ir spoksojau pro langą. Iš šono idiliškas vaizdelis.
Visiška tyla, tik minčių dūzgimas ir plunksnos, dreskiančios popierių, garsas, norint tas mintis-minteles užrašyti. Taip būdavo visada, grįžus iš ten, kur kūnas ir kraujas.
Kūnas ir krau...
Užspringau, nespėjusi įrėžti šių žodžių popierinėj atminty – už nugaros išvydau šokančią būtybę. Į šalis plaikstėsi ilgi ugninės spalvos plaukai. Kojos buvo stebėtinai sustabarėjusios. Vis dėl to ne. Teisingiau – suanglėjusios. Nesupratau, ar jos akys mato mane, todėl norėjau nejučia atitolti. Vos tik mažumėlę pasijudinau – šokėja jau buvo vidury kambario ir valiūkiškai žvelgė į akis. Deginantis žvilgsnis.
–  Kodėl tu čia? – paklausiau, šliūkšteldama į veidą puodelį šalia stovėjusio vandens. Per daug jau įdūkusi atrodė.
–  Kodėl tu čia? – atkartojo jos lūpos, atrodo, dar karštesnės.
Pasimečiau ir vėl slinkausi tolyn nuo jos. Nebebuvo kito kelio. Ugniaveidė pradvelkė lyg vėjas ir šypsojosi jau netoli lango. Aš irgi čia pat stypsojau.
Aplinkui buvo justi svylančių padų kvapas. Tuo pat metu dar troškau išsiaiškinti, kodėl pas mane. Nagi kodėl?
Jau žiojausi klausti, bet ši man netikėtai prisiartino dar labiau ir ėmė kuždėti:
–  Tu netikra ir Jis netikras. Netikras, nes tu netikra... Netikra, girdi? Todėl užmigs diena. Užmigs diena...
Susvirduliavau.
–  Dabar! – staiga sušuko ji, ir karštis stipriai tvokstelėjo man į veidą. Paskutinis pabučiavimas. 
Kūnas ir kraujas. Kūnas ir kraujas. Tada atsiskyrė, iš tiesų, dar labiau suartėdami.
Kapų tyla, tai vadina gyvieji.

Šiandien irgi šoka. Šoka vien mirusieji. 
Vėlinės.
Vėl svetimi. Šįsyk beveik armija.
Arti. Arti manęs.
Sustojo!
Užsiplieskia švieselė, šnabždama malda. Vėl spaudžiamos duobutės juodžemy – šis lyg susigėdęs tyli.
Kitokios vėlinės – vaikišku tikėjimu matuotos. Tikros.

Tolėliau – nuleidęs galvą irgi vaikas, man rodosi, kad... Ne. Bet taip. Ten lyg ir aš. Vaidenasi, matyt. Vaiduokliams irgi vaidenasi, matyt.
Nenoriai uždegama žvakutė. Spurdanti dvasia delne – ne šįsyk.
Iškrisk, nagi iškrisk, žvakut, sakau, bet ji vis tvirtai laikosi.
Bambagysle tarp motinos ir vaiko teka salsvas skystis, iš rankų trupa duona jau pelyti imanti. Žinojimas, kaip bus, suspaudžia širdį.
Juk ir aš. Ir aš su Juo taip pat...!
Dabar šliužai su manimi...
–  Neilgam mes čia, – nuaidi balsas motinos, ir tuoj pat kulniuoja jie namo. 
Neilgam, – pakartoju. Vienam gyvenimui, – priduriu, jau kildamas aukštyn.
Kirminai, vis dar lankstydamiesi prieš mano bejėgį kūną, ima tolti. Ne vienas perlūžta, nespėjęs savo Dievo rast. Kramsnotojai ištikimiausi – net ir jiems, atrodo, vemti noris.
Netikras Dievas. Netikro Dievo skonis per sprangus.

2012-09-21 21:54
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-30 13:22
dailiulia
Ar čia?
Ir aš su Juo taip pat...!
Čia buvo apie Dievą, kuriuo kirminams ilgainiui tapo ir ta mirusioji. Todėl sekanti eilutė: dabar šliužai su manimi.
Pataisinėjau šį bei tą jame, atkreipsiu dėmesį į tą eilutę :)
Ačiū už vertingas pastabas :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-29 23:46
Marquise
Miela autore, jei skaitytojas nesupranta teksto, tuomet reikėtų pamąstyti, ar ne per daug viską "užpainiojot", ar palikote pakankamai detalių ir nuorodų. Jei kažkas parašo komentarą, kad tekstas nesuprantamas, greičiausiai taip ir yra, nes čia skaito ne bet kas prabėgomis troleibuse, o žmonės, kuriems tai tikrai įdomu.
Aš turėčiau prisipažinti, kad skaičiau kelis kartus ir tikrai tekstas nėra aiškus. Ir kodėl veikėja "ji" pabaigoje tampa "juo".
Žodžiu mintis užslėpta giliai, sakyčiau netgi per daug.

Tačiau magijos tikrai turi šis kūrinukas. Man ypatingai patiko vieta su ugniaveide. Gerai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-23 09:54
Lengvai
Kadaise čia, rašykuose, skaičiau eilių, labai prastai, kad neprisimenu nei pavadinimo, nei kieno sukurtas. Eilius irgi apie mirusį ir kaip, koks ten jausmas po žeme. Eilius buvo geras - labai, ir kvaila žiurkė, kad nei į mėgstamiausias kyštelėjo, nei išsisaugojo.

Teksto skonis per sprangus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-22 18:28
dailiulia
P.P.S Turi narelius, ne slankstelius. Čia mano klaida. Ir jie traška, tikrai traška.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-22 18:22
dailiulia
Esmė čia ne ji ir ne jos plaukų spalva, gaila, kad nesupratote.
Dėl nelogiškumų - peržiūrėsiu. Taip, ačiū.
Tą sakinį būtumėte supratusi, jei apskritai būtumėte supratusi patį tekstą. Nors viskas gan aiškiai čia buvo :)
Kaip persikreipia veidas, būtų nelogiška dar labiau aiškinti, nes šleikštulys, kurį junta, iškart išduoda veido išraišką.
Šįsyk su vertinimu tikrai nesu linkusi sutikti.
Nemanau, kad tai prastesnis tekstas nei prieš tai įkeltas :)

P.S. Mini pristatymas yra toje vietoje, kai ji rašo :) sužinome, kad ji rašanti, vadinasi, ieškotoja ir tyrinėtoja. Detalės, begemote, detalės. Nenorėjau iš šio teksto daryti aprašinėjimų :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-22 17:40
begemotas_
tekste pritrūko istorijos lyrinio objekto, nors keliomis detalėmis reiktų jį pristatyti
pasirinkta forma emocinio srauto, gan patraukli. tik gal nereikia tiek pasikartojimų, užtektų ilginti sakinius, ir dar daug nelogiškų klaidų.
pirma pastraipa:
tekstą pradėjote nuo šabloninės biblijinės frazės.
antras sakinys, gleivėti ir tąsūs netraška, o nutrūksta tempiami, nes neturi slanksteliu, juos turi tik žinduoliai.
"Apie vargšelių būseną suprantu tik iš kitų išties gausiu tapusio gleivėjimosi ar netikėto masinio antplūdžio." - šito sakinio nesupratau
"įdomiai persikreipia" - kaip įdomiai gal nusakyti kaip
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-22 11:48
dailiulia
Aha, išties, tas žodelis padėtų susigaudyti ;) Dėkoju!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-22 03:41
______________________________
neilgam mes čia
vienam gyvenimui
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-21 23:25
jusčiokas
matematiškai išsireiškus - nykstamoji progresija. Pradžia galinga ir pirmos pastraipos daug žadančios, tačiau toliau Tas lūkestis kažkaip neišsipildė.

Patiko:
"Vaiduokliams irgi vaidenasi";
"Invazija greitai nuslūgsta, ir lieka tiktai ištikimiausi manęs kramsnotojai",

o šito niekada, turbūt, nesuvoksiu:

"Gyvenimui, –  priduriu, jau kildamas aukštyn."

Duočiau gerą ketvertą, tai gal ir gerai, kad man neleidžia - kiti daugiau duos ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-21 21:55
dailiulia
Iškart atsiprašau, jei rasis kokių skyrybos ar rašybos klaidelių - dėjau iškart parašiusi. Šiek tiek padirbusi. Jis visai šviežias :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą