Rašyk
Eilės (78195)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Judas pakėlė stiklo šukę ir pažvelgė į juodą langą baltomis langinėmis.
- O kadaise...
- Kadaise čia buvo tavo namai, - nutraukiau jį.
- Čia gyveno mano močiutė, ji...
- Buvo labai stipri moteris ir viena užaugino tris vaikus, prižiūrėjo ūkį, po to kai jaunas būdamas mirė tavo senelis, ir niekada už nieko nebeištekėjo, nes mylėjo jį iki savo mirties.

Kai girdėjau Judo senelės gyvenimo istoriją pirmą kartą, ši buvo lyg stiklo šukė, įsirežianti į odą aštriu skausmu, bet dabar stiklo šukė buvo nuglundinta ir pribarsčius daug tokių ant tako, galėjai žengti ne ką prasčiau nei per rožių žiedlapius. Jo juodos akys žiūrėjo į juodą langą ir kaži, ar jis būtų sutikęs su mano išvadomis, tik jau senokai mums nerūpėjo vienas kito išvados. Apsukau ratą aplink seną, nedidukę trobelę, kvepiančią pelėsiais ir bijūnais, vis dar kovojančiais už savo būvį su aplink vešinčiomis piktžolėmis. Judas vis dar stovėjo, apšviestas besiritančios už kalvos saulės. Nuėjusi prie durų, jas pravėriau, o girgždesys nusirito visų kalvų šlaitais. Bijūnai liko lauke – mane pasitiko vien pelėsiai.
- Judai, ateik.
- Ah, sustok, akimirka žavinga, - išgirdau jį murmant nei šį nei tą.

Daug keisčiau, kad akimirka išties sustojo ir Judas liko sustingęs, su pakibusia virš slenksčio dešine koja. Ir visiška tyla apgaubė šią nedidelę trobelę ir mane kartu su ja. Atsargiai išslinkau laukan – saulė buvo ten pat, pusiau už kalvos, jokio vėjo, jokio judėjimo, jokios gyvybės. O tada aš pamačiau – virš nedidelio prūdo kibojęs rūkas pradėjo judėti mano pusėn. Jis išsiplėtė, bet vis dar buvo neperregimai tirštas, ir kai jo aštrūs lašeliais smigo į mano pašiurpusią odą ir įkvėpiau ledinio šalčio, pamačiau prieš mane stovint aukštą siluetą, kaži, ar vyrą, ar moterį. Nuėjau prie ištiestos rankos.
- Ar tai viskas? – išsprūdo.
Ta pati tuščia tyla tebuvo man atsakymas. Mes žengėme kartu per tirštą baltą rūką, jaučiau, kaip šąlu, jaučiau, kaip kraujas mano gyslose teka vis lėčiau ir širdis plaka vis rečiau, o mes žengėme tiesiu baltu taku per baltą rūką ir tik tyla mus lydėjo visą tą laiką. Tada aš išgirdau giedant gaidžius ir po trečio giedojimo rūkas dingo. Stovėjau ant kalvos, juostos sutrupėjusia akmenine tvora ir ten žydėjo bijūnai - raudoni ir balti. Kažkur kilo saulė, gal rytuose – nebepamenu. Už nugaros išgirdau tylius žingsnius, užsimerkiau, kad nematyčiau.
- Kodėl atsivedei mane? – paklausiau.
Šiltas delnas švelniai paėmė mano dešinę plaštaką ir pajutau stiklo šukę įsirežiant į ją.
- Ar ji pakankamai aštri?
- Pakankamai, mama, - atsimerkiau.

Saulė buvo ten pat – pakibus už kalvos, tyla po truputį sklaidėsi ir rūko virš prūdo nebebuvo. Nuėjusi prie lango pakėliau šukę, kurią prieš akimirką laikė Judas – ir išties, ji nebuvo aštri, visai ne tokia, kaip maniškė – nuo dešinės rankos lašeliais krito kraujas.
2012-01-18 18:48
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-03-31 13:16
Passchendaele
1
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-03-30 23:05
ple
ple
kodel judas? tureciau perskaityt visa teksta kad suprasciau, ar ir jis kazka isdave- my name is judas, 1,2,3,4,5,6 haha
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-24 10:13
mpa
mpa
Mažai kas vyksta, bet kaip per padidinimo stiklą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-21 00:13
Mizantropas
šito visai nesupratau:) bet nesakau,kad blogas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-22 03:22
Gija_
...arba juodą kiaurymę baltų langinių rėmuose.
Arba...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-22 02:42
Gija_
O jei išraišką juodą langą baltomis langinėmis kiek paobliavus – (pažvelgė į) juodą kiaurymę lange įrėmintą baltų langinių? Neperšu, tik svarstau raštu.
 
<...>ne ką prasčiau nei per rožių žiedlapius – ar nebūtų kuo pakeisti? Man trumpame tekstuke tas nutrintas palyginimas nesuskamba, norėtųsi stipresnės/savitesnės išraiškos. Ir ar reikalingas  tas ne ką prasčiau nei? – nes nedera prie mistinio, gal net kiek elegantiško stiliuko.

Prisidedu prie nesupratusių – yra papuošimai, aplikacijos, bet reikėtų atramos tvirtesnės - pagrindo ant ko kabintųsi visas šis rūkas.

Nuėjusi prie durų, jas pravėriau, o girgždesys nusirito visų kalvų šlaitais. Bijūnai liko lauke – mane pasitiko vien pelėsiai. – puiku čia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 18:05
Agile
chm..potyris aprašytas, nors pačios minties nelabai pagavau. Pati biografinė situacija man labai artima. o tekste man kažko dar trūksta. Šiek tiek epitetų perdaug, mestini kai kurie nereikalingi žodeliai. "Pažvelgė į juodą langą", "juodas langas" truputį gal alogiškumas, nes už lango gali būti juoduma, pats stiklas gi bespalvis. O pats medinio namo su bijūnais aplink vaizdinys man visada žavingas )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 16:07
begemotas_
bandymas parašyt apie išdavystę, išdavystės ''saldumą'', mamos atleidimą. deja tik bandymas. reiktų kažkokios istorijos apie tą išdavystę, veiksmo eigos, kodėl ji įvyko.

2
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 14:56
Lengvai
Mhm, žinau apie ah oh ir uh, bet vis tiek jie man savesni nei ak ar ach. Bet vis dėlto, Aurimaz manęs nenukuolino, tai jau labai labai gerai, hihi
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 13:43
Aurimaz
Nepaisant to, jog nieko nesupratau šioje istorijoje išskyrus nupasakojamus vaizdinius, "Ah" lietuvių literatūroje nėra naudojamas. Jo vietoje greičiausiai turėtų būti "ak" arba "ach".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 07:29
Lengvai
Taip, su vardu truputį, matyt, prašoviau - jis per daug ryškus šiame miglotame tekste. Ir taip, istorijas sekasi pinti sunkiau, bet gal žingsnis po žingsnio...=]
Bet kokiu atveju, ačiū už komentarus, labai džiaugiuosi jų sulaukusi, šypt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-19 05:34
omnia mea mecum porto
O aš tikriausiai nemėgstu poezijos... Juokauju, mėgstu, mėgstu, daug jos čia, tarsi rūko tumulai, už kurių slepiasi visai konkretūs ir atpažįstami simboliai.

Vat tik prozos (įtraukiančios įdomios istorijos savitai liudijančios žmones) nėra.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-18 22:54
Laukinė Obelis
Bandžiau, bet, prisipažinsiu, ne viską atpainiojau, o kad ir pavyktų, manau, kūrinys nenukentėtų, jei koncentratas būtų šiek tiek atskiestas, nedaug, galbūt visai nedaug.
Ir dar tas vardas - Judas... labai daug vietos užima. Ar tikrai būtent jis čia tinkamiausias?
Na, bet, kaip ten bebuvę, patiko. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-18 20:39
pilkė_
Panašu į liūdną sapną, kuriame sunku suraišioti visus mazgus, atsekti sąmonės gijas. Keistas šiek tiek tas liūdnumas. O Judas - labai ryškus vardas su savo asociacijų šleifu.
Užrašyta gražiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-18 20:33
ieva3003
Begėdiškai atviras emocinis intymas. Paliko įspūdį.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-18 19:09
mano_mano_mano
Čia toks intymas, kad nesigilinu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą