Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Per kelerius pastaruosius metus labai išpopuliarėjo „mokomųjų“ knygų skaitymas. Be abejo turiu galvoje ne mokslinę literatūrą, būtų beprotiškai keista, jei krizės užspausta visuomenė imtų domėtis chemine dekalcinacija ar panegirikos istorija. Mokomąją literatūra aš vadinu knygas, mokančias gyventi, kurias visi linkę vadinti psichologine literatūra.
Šios literatūros ypatingai gausu Maxima xxx knygų skyriaus lentynose. (Beje, tų trijų iksų mes, Lietuviai, priešingai nei užsienio turistai, netapatiname su pornografija ir neiname tikėdamiesi ten rasti milžinišką sekso-pramogų areną). Žinoma, pasiūla proporcinga paklausai, o paklausa didėja dėl poreikio pramogauti. Kadangi televizija rodo tik ūpą keliančią publicistiką (prieš kelerius metus tokių laidų matydavai vos pora kartų per savaitę) ir šokių projektus, šauniosios globalizacijos apsuptam lietuviui tenka ieškoti naujų laisvalaikio leidimo būdų. Ir čia pasitarnauja „gyvenimo vadovai“, bene dvigubai pigesni, nei Umberto Eco, greičiau perskaitomi ir svarbiausia – naudingi (Eco juk nepasako, kaip greitai mesti rūkyti ar uždirbti pirmąjį milijoną).
Geriausia pradėti nuo Sharm‘os Vienuolis, kuris pardavė ferrarį – tai knygų, spalvingais viršeliais dekalogija, nors man labiau patiktų „begalogija“ – tais pačiais žodžiais apie tą patį šiek tiek kitokiu siužetu (taip, šios knygos turi siužetą). Beje, bandant prisiminti siužetą, susieiliavo tokia frazė: „buvo turtuoliu – pavirto vienuoliu“. Kas įtakojo virtimo procesą ir kaip visa tai vyko, nesunku įsivaizduoti, remiantis meksikietiškų muilo operų šedevrais. Iš esmės tai nėra blogos knygos, tai tik prasta literatūra, mokanti neigiamas emocijas paversti pozityviu mąstymu, o pozityvų mąstymą paversti realybe, pvz., tu nori būti dramblys – nuolat tai kartok, galvok apie tai, jei nepadeda - užrašyk tai ir juo tapsi.
Šios „mokomosios“ literatūros leitmotyvas be abejo labai egzotiškas ir magiškas – Tibetas kartu su savo lamom, Himalajais, budizmu ir išvis neaiškiu gyvenimo būdu. (Ivanauskaitėgreičiausiai buvo potenciali šios literatūros vartotoja). Tai stebuklingai veikia (bent jau tol, kol skaitai knygą),  šventai įtikėjęs, jog tame kalnų krašte kelios personos išgyveno daugiau nei 200 metų, atsikeli ryte, padarai 5 Tibeto pratimus, imbierine arbata užsigeri šaukštą cordyceps‘o... parūkai (nes dar neperskaitei knygos kaip mesti rūkyti), įsivaizduodamas save sėdintį Everesto viršūnėje, ir lauki staigios teomorfozės. Ši nirvana trunka tol, kol kas nors pakviečia tave alaus, kitą rytą žinoma skaudančia galva tu nusprendi, kad ši utopija ne tau. Po savaitės imi naują knygą, nes tau kažko trūksta, šios knygos tikrai ugdo autoerotizmą, o kam nepatinka gerai apie save galvoti...

P. s. Kamasutrą taip pat priskiriu šiaim knygų tipui, ji turi visus „mokomajai“ literatūrai būdingus bruožus: mokymą, pratimų pavyzdžius ir galiausiai – suvokimą, kad tai ne man.
2010-12-28 18:00
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 4 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-25 21:52
Ayame
man patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-16 23:42
Caspar le Bobo
Per daug skliaustų. Nors tai ir esė nereikia kišti paaiškinimų visur. Kūrinys pats susiras skaitytoją vertą savęs ir kiekvienas perskaitys jį tiek kiek yra vertas. Dirbtinis "pagilinimas"? Ne kažkas.

Tai kas sekė po P.s. pramoginė kūrinio šaknis. Tikra pramoga.

O kas dėl mokomosios literatūros. Jos greičiausias kelias į žmogaus rankas yra kito žmogaus rekomendacija. Taigi visai kaip su valstybės valdymu - rodydami į kažką pirštu, nykštį turėtume atlenkti į save :)
4/5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-16 23:05
Kepkel
Gaivi mintis, gal kiek giliau galima kastis ir rasti plačiau siekiančių išvadų. Kažkiek patiko gal dėl to, kad pritariu nuomonei dėl viso pseudodvasingo balasto knygynų lentynose.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-12-30 19:36
Nebaigta istorija
:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-12-28 20:16
Vogonesque Z
labai įdomūs pamąstymai Jūsų. sukėlė šypseną mintis apie trijų iksų Maksimas, mane tai asmeniškai visada prajuokina užsienyje pamatytos iškabos, pvz. Skandinavijoje populiarus parduotuvių tinklas KKK visada asocijuodavos su Kuklux Klanu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą