Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







  Žingsniavau vakar link Urmo miestelio (Kaune) ir pakeliui, šalia griausmingo ūžiančio Pramonės prospekto, palei pat dulkėtą gatvę, dar auga šiek tiek žolytės. Toje siauroje vejos juostoje pamačiau obelį.
    Kas čia tokio, atrodo, - obelis. Juk ne koks baobabas ar mangrovė.    
    Tačiau šitas „susitikimas“ mane tiesiog įžiebė milijonu kunkuliuojančių, kaitinančių jausmų antplūdžiu. Ta obelis suveikė tarsi daiktas, iššaukiantis prisiminimus ar asociacijas, kada jį paimi į rankas. Net sustojau.
    Pagalvojau: „Ką tu čia darai? Ar čia tavo vieta? „ Man obelis kažkodėl yra šventas medis. Neįvardijama gausybė simbolių ir metaforų slypi už šito kuklaus medelio, matyt jau vien dėl mokykloje įdiegtų literatūros interpretacijos pagrindų. Be to, pamačiusi šią obelį, prisiminiau dainą: „O motinėle, kas kad skarelė balta? /Kaip obelėlė sniego žiedais apsnigta“. Ši daina skambėdavo vaikystėje per Lietuvos radijo pirmąją programą, tiksliai net nežinau, kas ją atlieka, ir dabar obelis, tarsi jau minėtas, prisiminimus iššaukiantis daiktas, man priminė seną seną dainą. Tačiau taip skaudžiai susmigo šis prisiminimas į širdį. Juk obelis prilyginama mamai: laukiančiai, rymančiai, guodžiančiai, atleidžiančiai, suteikiančiai ramų širdies pavėsį.  Tad ką tu, vienišas medi, darai čia, pakelėj, mašinų išmetamųjų dujų maudomas, prabėgančių vaikų draskomas, niekieno nepastebimas ir neįvertinamas?..   Juo labiau, kad šiuo metų laiku tu sukrovei tokius nuostabius, rožinius, žiedus, kurie jau tuoj tuoj sprogs. Kam jie?
     Sujaudino obels grožis. Toks stulbinantis greičiausiai todėl, kad aplink neauga joks kitas medis, su kuriuo galėčiau ją palyginti. Nejučia užgimė dar viena asociacija. Obelis - kaip moters gyvenimas. Jaunas, iš žemės lendantis gležnas daigelis - vaikystė. Reikia priežiūros, meilės ir daug saulės. Stiebiamės į viršų, leidžiame šakeles, tvirtėja kamienas - žvelgiame daug toliau, paliktos vienos jau nepražūname. Koks žavingas žiedų krovimas! Pavasaris, bundanti gamta, sukrauti,  pasiruošę sprogti obels žiedai, kurių spalva tokia sodriai rožinė,  - jau nereikia nė minėti, koks moters amžiaus tarpsnis tai yra. Apsipylusi žiedais obelis - jaunystės viršūnė; palengva iš žiedų ima formuotis vaisiai - moteris ruošiasi įgyvendinti mamos misiją. Rudeniop vaisiai sunoksta, nukrenta, nurieda tolyn... Nežinau, kiek tiksliai gyvena obelis, tačiau jos gyvenimas - nuolatinis ciklas: kasmet pasikartojanti jaunystė, branda, vaisių nokinimas. O mes viską išgyvename tik vieną vienintelį kartą…
     Maždaug ties šia vieta mano mintys nutrūko ir nurūko. Nuėjau savais reikalais apimta įdomios nuotaikos, o šiandien parašiau šitą impresiją. Nesitikėjau, kad taip paveiks vienišas, pakelėje stovintis medis. Dar ir dabar prieš akis regiu jos neišsiskleidusius pumpurus, rožinius, vešlius, ir žinau, kad praies dvi trys dienos - ji visa bus apsipylusi baltais kvepiančiais žiedais.
2010-05-11 12:54
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-30 14:48
Nepataisomas romantikas
Nepyk, nepjėgsiu tiek perskaityt + 1 eilių pakomentuosiu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-26 23:16
Pirk Volgą
O dėl žaidimų su skaičiuotuvais, tai mes dar mokykloje rašydavome 51818,153 ir apvertę parodydavime draugui :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-26 23:14
Pirk Volgą
Geras kūrinys. Obelys ir man kelia panašias asociacijas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-22 23:51
sodo geniukas
Obelėlė šalia kelio žydi
Kai eini pro miestą pamažu,
Akimis šiltai Tu ją palydi,
O širdy Tau miela ir džiugu... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-20 21:53
Vaikyste du kart
nuostabus tekstas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-17 22:15
brudų brudas
Nereikia turėt su sin ir cos, kad parašyt 81815
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-17 21:55
Erato
Džiaugiuosi, kad šitas mano išgyventas, iš širdies ir iš sielos gelmių gimęs darbas sukėlė tokias, sakyčiau, kultūriškas asociacijas :DD ypač 81815 :D
Bet aš tokių nežaisdavau... Net skaičiuotuvo su kosinusais ir sinusais neturėjau...
Nostalgija
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-17 21:03
brudų brudas
Žinai, man priminė kai vaikai būdavo skaičiavimo mašinėlėse rašydavom skaičiais OBOLIS :D  tipo 517080 apverstai :D

Tai būdavo dar viens toks žodelis. Irgi ten B raidė ir ne vieną kart dominuoja. 81815
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-12 15:29
Varinė Lapė
Taigi, tas ciklas turi asociacijų su gyvenimu moters. Keistoje vietoje medį pastebėjai.

Kūrinys geras - iškelia atminties daleles.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-12 15:29
Neilas
Je, daugoka obels sakiniuose. Gal išeitų pasisinonimint(?)...
Susiskaitė.
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą