Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







A. Einšteinas yra pasakęs: “Tėra du tikrai begaliniai dalykai: visata ir kvailystė. Ir aš nesu tikras dėl visatos”. Pagrindinis dalykas, ką kvailystė daro gyvenime, tai iššaukia gėdos jausmą. Taigi, gėda yra paskendusi kvailystėje.
  Visgi, kad ir kokia begalinė būtų kvailystė, ją galima ir prisijaukinti. Į visą tai pirmiausiai veda mūsų kvailystės suvokimas, nors dažniausiai mes tiesiog sumenkiname save, vietoj pastangų kiekvieną surastą kvailystę savo gyvenime suvokti. Antras faktorius — kiti žmonės. Juk kiekvienam iš mūsų reikia kitų tam, kad negyventume kvailystėje (turiu omenyje — absoliučioje). Toliau nebėra prasmės vardinti išvedžiotos minties atmainų, nes kaip ir namas be pamatų, taip ir čia — nesivadovaujant pagrindinėmis idėjomis, nebus pasiektas ir rezultatas. Kalbant bendrai, tai kvailystę gydo tik savęs, kitų žmonių, gamtos, visatos, visko pažinimas ir patirtis. Ir nėra nei vieno visą tai pažinusio, nėra nei vieno be kvailystės. Nors kvailystė ir gali vesti išprotėjimo kelin, tačiau taip pat gali ir tapti draugiška būtimi.
  Gėda. Kelis kartus pakartojusi šį žodį mintyse, nutariau pažvelgti ir žodynan, kaip apibūdinamas šis jausmas. Taigi, ”gėd|a (1) nemalonumo jausmas dėl peiktino pasielgimo, sarmata: Be ~os žmogus. Negaliu ~a tvertis. Kaisti, degti iš ~os. Padaryti kam ~ą. G. meluoti. Darbas ~os nedaro (flk.) ”. Nors ir negaliu prieštarauti šiam aiškinimui, bet visą tai regiu gal kiek ir sudėtingiau. Gėda — tai mažas kirminas kiekviename iš mūsų. Priklausomai nuo kvailystės beribiškumo ir masto, gėdos kirminas iš visiškai mažyčio gali pavirsti ir į milžinišką parazitą. Kuo gali pasireikšti jo parazitavimas?
  Dar tik ateinant gėdos jausmui, žmogaus žvilgsnis bent akimirkai tampa visiškai bejausmis, it stiklinis. Tai trunka tol, kol gėdos jausmas nepramuša kieno nors vidinio minčių kiaušinio. Tas kalimo su snapu, dantimis ar dar kuo nors per lukštą laikotarpis atima iš mūsų tikrus vidinius išgyvenimus, sustingdo mūsų žvilgsnius. Ir net jeigu žmogus nujaučia tai, jis vistiek nieko nedarys, nes kaip yra pasakęs A. Belas: ” Niekas žmogaus taip nestabdo, kaip jis pats save”. Nesugebėjimas, o gal veikiau — nemokėjimas sustabdyti neigiamo dalyko progreso, tik dar labiau keičia požiūrį ne tik pačio į save, bet ir kitų į Tave, net kaip yra pasakęs A. Čechovas: ” Apie žmones sprendžiama iš jų poelgių”. Prireikia gal netgi apgailėtinai mažai, kol mūsų branduolys, slepiamas po lukštu, yra sunaikinamas. Ir vėl grįžtama prie kvailystės.
  Čia kaip ir pačiame kvailystės suvokime. Vietoj pastangų kažką suprasti, o šiuo atveju tai būtų gėdos priežastis, mes linkę save sumenkinti. Žmogus, kuris nesugeba pažvegti realybei į akis, visą gyvenimą ir išliks kvailys.
  A. Fransas yra sakęs: “Žmogus yra beribis: jis didelis kaip pasaulis, nes jame — visas pasaulis”. Mumyse yra ir beribė kvailystė ir joje slypinti gėda. Pagrindinis uždavinys: kad ne mes, o būtent kvailystė ir gėda būtu po lukštu.
2010-03-08 22:55
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2010-10-06 17:46
Orchidėja9
Aš asmeniškai labiau mėgstu diktą, bet taiklų žodį, bet kūrinys tikrai nėra blogas:) Daug filosofijos, daug gelmės. Tik, kaip esė žanre, man stigo paties autoriaus; išsakytos mintys lyg ir susilydo su citatomis ir netgi priblėsta tarp jų. O juk jūsų mintys turi būti svarbesnės! Jūs neturite komentuoti citatų: tai citatos turi komentuoti jus! Gal tik man vienai taip atrodo...
Beje: pasižiūrėjote turbūt į žodyną,ne ŽODYNAN.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-16 18:04
Nepataisomas romantikas
Kvailystė gali tapti ir užsiėmimu. Ir net kartais baisu kai išsisemi, kaip aš dabar. Pasakysiu maždaug protingai: kai kvailystė tavo, tai visai nieko, bet kai dauguma pasaulio žmonių yra kvailiai ir tu pradedi elgtis pagal juos ir supranti, kad tai kvailystė, tada tai būna didelė gėda. O savo kvailystę šiais laikais galima labai lengvai užmaskuoti, prisidengiant ten tarkim asmenybės išskirtinumu ar visuomenei reikalingais dalykais.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-07 22:18
Ademandes Barows
Sakyciau kad visai idomus tekstas ir idomiai skaitosi  nors ir paremtas kitu mintimis. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-29 13:01
Abejinga
"Kvailybės enciklopedija".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-21 15:07
Rosmarinus_officinalis
Plagiatas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 16:59
JRFRA
pelėda
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-15 16:59
JRFRA
gėda
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-14 09:38
raivydas
Skaičiau skaičiau, o taip ir nepagavau, kam tai? Visas gyvenimai yra ištisa kvailystė, o gėda yra žmonijos kūrinys, ne Dievo. Jos neturėtų būti. Ji iš kvailystės gimusi.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-14 09:08
klupščias
Žinomų žmonių surinktos mintys, Bandyk sukurti ką nors savo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-13 19:21
MiškinėPamiškine
Kad būtų taip paprasta,maža čia tiesos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-12 23:28
BlackSnake
ohohoo...rimtas pasiskaitymas:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-12 21:34
žmogus iš mažo pasaulio
man patiko antra jusu kurinio puse
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-10 16:03
Ciklono Kalavijas
Drįstu prieštarauti, jog kvailystė veda prie gėdos. O todėl, kad dažnai, darydamas kvailystę, nesusimąstai, kad tai kažkas negerai. Na, nebent kas pašonėj kumšteli į šoną: ė, idiote, ką čia dirbi?

O į gėdą, sakyčiau, veda mūsų perfekcionizmas, kuris nurodo vaizdą, kokie turėtume būti ir, kai nepataikom į savo nusibrėžtą "rėmą", pajuntame gėdą. Bet čia kvailystė jau netelpa. Kas ten yra pasakęs: "Kvailiai nelaistomi, jie auga patys".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-10 00:01
tadam tadam
Einšteino minima kvailystė nieko bendra su gėda neturi (ir vėl genijus nesuprastas).

Gal ir gali būti tokia tema apie kvailystę ir gėdą, bet ieškok ryšio iš naujo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 22:18
IB
IB
Na o man patiko!!! Čia labai gera esė! Daug samprotauji gyvenimiška, aktualia, sakyčiau, tema, remiesi žinomų žmonių nuomone, teiginiais, bandai juos pakomentuoti... taigi šaunu.
Iš tiesų dar, žinai, reiktų gal stiliaus klaidelių paieškoti.  Jų visada ir visur yra. Čia man krito į akis pernelyg dažnai kai kuriose vietose pavartoti pasikartojantys žodžiai (mūsų, mes (ir tai 1 sakinyje...)) Juk galim vieną išbraukt ir bus tekstas neapkrautas smulkmėm.Bet tai tikrai nesumenkina esė. Man patiko labai pati šios esė mintis. O ypač, kad "nėra nei vieno be kvailystės." ;))) Tai verčia susimąstyti.
Darbas geras, bet redaguoti dar reikia.Yra ir rašybos klaidelių, ir siūlyčiau pažiūrėti pastraipų struktūrą: tezė, argumentai, išvada. Ar visada paisoma šio reikalavimo? Ar nėra minties šuolių? Man gal vienoje vietoje krito į akis, kad staigiai pradedama kalbėti apie gėdą. Bet visa tai yra ištaisoma. Tu jau svarbiausią darbą padarei.
Seniai skaičiau tokią šaunią esė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 21:59
IB
IB
OHO OHO OHo, nepamiršk, kad aš jau miegot ruošiausi, o čia dar šliopt toks tekstas. Nu gerai skaitau...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 20:53
Netipiškas Individas
o plačiau???
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 16:17
Homem Aranha
gerai parašyta ;]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 15:13
Ferrfrost
Na, kūrinys grystas kitų mintimis, bet gerai skaitomas:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-09 14:02
User no 34169
Taiklios, protingos mintys. Buvo įdomu skaityti :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą