Prieš nuspręsdami turėti vaikų, vyrai ir moterys ieško argumentų, kodėl taip geriau daryti, jie ieško motyvacijos. Kiekvienas gimęs neūžauga neatsimena, kokia buvo jo atėjimo į pasaulį motyvacija, dėl to jis turi būti motyvuotas iš naujo. Pats motyvacijos procesas yra sunkus.
Mokytoja savo mokiniams liepė parašyti motyvacinį laišką siekiant gauti darbą, įstoti į universitetą ar dar kur nors. Mokytoja savo vaikų neturėjo. Mokytoja neatsiminė, dėl ko ją pagimdė tėvai. Mokytojai labiau rūpėjo suprasti, kokie mokinių argumentaciniai gebėjimai, o ne kokie jie motyvuoti. Mokytoja liepė parašyti išgalvotą laišką.
Mokinys gavo užduotį parašyti motyvacinį laišką. Mokinys savo vaikų neturėjo. Mokinio tėvai buvo išsiskyrę, o motina apie savo motyvaciją nieko nepasakojo. Mokinys tingėjo rašyti laišką. Mokinį supykdė mokytoja, kai užkrovė tiek darbų.
Mokytoja niekada pati nerašė motyvacinių laiškų. Mokinys niekada neketino rašyti. Mokytoja su tuo nesutiko. Mokinys neturėjo argumentų, kaip atsikirsti.
Mokytoja paprašė motyvacinio laiško, kai atėjo kita pamoka. Mokinys pasakė, kad neturi. Mokytoja paklausė kodėl. Mokinys nežinojo. Mokytoja supyko. Mokinys prisiminė, jog mokytoja užkrautais darbais jį buvo taip pat supykdžiusi, ta ir jis užpyko.
Mokytoja savo pyktį motyvavo tik tuo, kad taip ji turėjo priversti mokinį atlikti savo užduotį. Mokinys savo pykčio nemotyvavo.
Mokytoja, matydama, kad pamoka tuoj baigsis, pradėjo ieškoti išeities. Mokinys - išėjimo.
Mokinys rado išėjimą, bet paspaudęs rankeną nesugebėjo atidaryti durų, nes stalius nebuvo sutaisęs staktos. Mokinys suprato, kaip dėl aplinkos nemotyvuotumo ir jam pačiam nemotyvuotumas nebuvo naudingas.
Mokytoja nusišypsojo ir pasakė, kad motyvacijos procesas sunkus, bet jo pradžia - pamatymas, koks absurdiškas yra nemotyvuotumas.