Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Šiuolaikinė vakarų pasaulio visuomenė turi viską, gal nekalbant taip apibendrintai, pabrėšiu, Europos sąjungos šalys, Jungtinės Amerikos Valstijos, dar keletas valstybių, kaip Šveicarija, Norvegija. Kas yra valstybė? Valstybė yra jos žmonės. Kas formuoja valstybės moralę – jos žmonės ir štai lemiamas klausimas, kas formuoja žmogaus, individo moralę?
Norėčiau prisiminti Romos Imperiją, tam tikra prasme galime ją sulygint, su pasaulio valdove. Buvo laikai, kai Roma valdė beveik visą žinomą pasaulį. Romos miestą aplankė absurdiški laikai. Buvo laikai, kai nedirbdamas Romos pilietis, už nieką, gaudavo duonos, maisto, pramogų. Vyrų sanguliavimas su berniukais, beprasmiška žmonių mirtis gladiatorių kovose, visiškas vertybių nebuvimas, tai vienos pagrindinių Romos imperijos žlugimo priežasčių. Ar mes daug skiriamės nuo tuometinės Romos? Žmonės žiūri pornografiją, nuolatos matomas smurtas mokyklose, didelė visuomenės dalis yra mažai veikli, labai mėgstame valstybei skųstis dėl savo bėdų. Praktiškai nieko nesmerkiame, nes esam labai „tolerantiški“. Ką mes smerkiam? Smerkiam antisemitizmą (tai žinoma tik vienas iš pavyzdžių). Na štai tai rodo išties rodo mūsų moralumą. Mes smerkiame tuos, kurie naikina tautas, beprasmiškai žudo žmones.
Žydų genocidas, tai buvo siaubingas tautos naikinimas, labai gerai, kad vakarų visuomenė tai smerkia. Tačiau Sovietų Sąjungos badu marinti ukrainiečiai, išžudyti milijonai žmonių, na jei tiksliau iki 40 milijonų žmonių (žydų išnaikinta 8 milijonai), kurie buvo sušaudyti, nunuodyti, mirė iš bado ar paskutines dienas pasitiko ištremti į Sibirą, kur žuvo nuo ligų ar bado. Kodėl vakarų pasaulis to nepasmerkia? Kodėl niekas nei nesucypia, kai Rusija neigia, šiuos akivaizdžius faktus? Dėl pernelyg glaudžių ekonominių ryšių. Vakarų šalys nenori, kad ekonomiškai nukentėtų jos piliečiai, kurie ir išrinko savo valdžią. Patogus, turtingas, gyvenimas be rūpesčių yra pagrindiniai vakarų visuomenės žmonių reikalavimai. Dėl labai panašių priežasčių nepasmerkti paskutiniai JAV karai, kurių tikslai skelbt valdžios, buvo melagingi. Cheminis ginklas Irake – nerastas. Sulyginta su žeme viena vargingiausių pasaulio šalių Afganistanas, tikslas pagauti Osamą Bin Ladeną – nepasiektas, aš asmeniškai labai abejoju ar tikslas buvo tas. Ar be kažkokių paburnojimų, mes ką nors dėl to darom – ne. Kodėl? Vėlgi, grįžtame prie žmogaus, vieno individo.
Liūdna, tačiau turiu pripažinti, kad patogumas, sotumas man yra labai svarbu. Jei netekčiau interneto, negalėčiau sau leist su draugais atsigerti vyno, matyt televizijos, patogiai keliauti, skaniai valgyti ir t. t. Jei netekčiau nors vieno iš šių patogumų, turbūt net nebežinočiau kaip gyventi. Tiesiog toks gyvenimas yra neįsivaizduojamas. Ir tokių žmonių kaip aš yra labai daug. Mes turime begale informacijos, visi puikiai žinom apie pasaulyje vykstantį badą, karus, melą. Tačiau dėl to per daug nesukam galvos. Nes galim gerti, žiūrėt pornografiją, televiziją, tūkstančiu beprasmiškų laidų, filmų, galim gerai atrodyt, keliaut. Tiesa yra begalės žmonių, kurie badauja, miršta karuose, pasaulis tyčiojasi iš istorinių faktų. Bet ko gi mums vargintis? Juk mes gyvename patogiai.
Šių problemų labai didelė priežastis, mano manymu, yra lemtis. Tuojau paaiškinsiu. Taip jau atsitiko, kad mes gimėm tokiu laikmečiu, taip jau atsitiko, kad mus supa patogus gyvenimas, taip jau atsitiko. O jei mes būtume gimę kiek anksčiau? Jei turėtume progą kovot už savo nepriklausomybę 1987-1991 metais, nejau nebūtume to darę? Manau, kad didžioji mūsų dalis, būtų ėję ginti tėvynės, kovot už savo nepriklausomybę, už savo šalį. Dainuojanti revoliucija, kaip gražiai tai skamba. Didelė dabartinė mūsų visuomenės dalis, dar taip nesenai mylėjo savo valstybę visa širdimi. Manau, jei lemtis man ir daugumai mano kartos žmonių, būtų lėmusi atsidurti ten, tada tais kovos už nepriklausomybę laikais, mes būtume už ją kovoję. Nes tokios aplinkybės, būtų formavę mūsų požiūrį. Tokia lemtis, leiskit pasakyti. Tuomet mūsų moralumas taip pat butų buvęs kitoks.
Mėgstama, sakyti, pradėk keisti pasaulį nuo savęs. Tačiau tai labai sunku padaryti, tai gali padaryt tik keletas. Nes mus supa visuomenė ir mes esam jos dalis, ji daro mum didžiulę įtaką. O mūsų moralę, mūsų vertybes, kaip jau minėjau lemia begalės aplinkybių, tik mažąją dalį jų mes galime pakeisti. Manau, kad mum reikia sukrėtimo, kad kažkas pradėtų keistis. Kad suprastume, jog teisybė, dora, užuojauta, turėtų būt tikrosios visuomenės vertybės. Ar netūrėtų? Ar geriau patogiai sėdėti? Ar svariausia savo pačio gerovė? Gana nepatogūs klausimai? Bent man tai taip. Tiesiog norėčiau palinkėti, kad aplinkybės, likimas ar Dievas (priklausomai kuo jūs tikit), suteiktų mums progą persvarstyt savo vertybinę sistemą. Nes tiesiog šiaip visa visuomenė to padaryt negali.
2008-11-23 00:51
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 9 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-12-04 01:48
Tik dulkės
butu labai įdomu sužinoti kas ir kodėl galvoja, kad mano darbas yra daugiau nei blogas. o kažkas siaubingo :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-29 18:51
Si bilė Sibire
panašu į paskaitą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 16:04
pip
pip
Šiais visuotinės krizės laikais prioritetus ir vertybių skalę reikės persvarstyt, jau čia Jūs teisus 1000 % :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 14:16
begemotas
esė - mokslo arba literatūros kritikos rašinys, straipsnis, kuriam būdinga kompozicinis ir stilistinis laisvumas, subjektyvus nagrinėjamo objekto traktavimas.

subjektyvus nagrinėjamo objekto traktavimas. - šito čia pasigedau. atpasakot kas buvo. man jau žinoma.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 13:22
ška
Na, bet gi yra ir šioje visuomenėje teisybės, doros ir užuojautos. Aišku, visada bus didesnis procentas labiau supuvusių. Juos galima pakeist? Gal ne.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 13:12
Tik dulkės
Gerda sutinku su tavo kritika, tiesiog minčių buvo tiek daug, kad galėjau plėstis iki begalybės, per daug apsiėmiau ir tai apibendrint jau sunku. nors kita vertus, su pora žmonių įdomiai padiskutavau šia tema, šitam puslapyje, tai įdėti gal visgi buvo verta :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 12:33
tiesatechniskaineprieinama
Gal kokią leksinę gudrybę nepakenktų į tekstą įmesti? Kad tas rimtų žinių srautas nebaugintų, ir skaityt pritrauktų net ir apie valstybės, istorijos, politikos reikalus nesidominčiuosius. Nes skaičiau, ir neramu buvo, kad tik nenusibostų. Čia esė, gali išnaudoti galimybes pridėti "meniškumo", kad neapkrauti  skaitytojo suspausta žinių/vertinimų/įtikinimų/samprotavimų porcija.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 10:19
Tik dulkės
:D kalba buvo apie moralę
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 10:07
Pimpistaris
viena pagrindinių Romos žlugimo priežasčių - vyrų sanguliavimas su berniukais
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 02:04
Arbatinukas Vėl
Geriau nenorėk, kad Dievas priverstų visus apsvarstyt savo moralinę sistemą, nes tai reikštų tik vieną priemonę visuotiniam susimąstymui - karą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 01:41
švo
Žodžiu, kur gimsta kapitalizmas ir išauga kapitalistinė tauta, ten dingsta tautinė moralinė, kuri karts nuo karto pasireiškia dirbtiniais reiškiniais - Lietuvos atveju - krepšiniu.  Bet tai labai siaura. Moralės atsiradimo etapas - pokaris. išvada - reikia karo. Itin destruktyvaus.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-23 01:38
švo
Vadinamo ukrainiečio genocido metu (badmečio), mirė 7-8 mln. Nebent skaičiuojat viso laikmečio total. Ir toli gražu ne vienas genocidas. Turkai per itin rekordiškai trumpą laiką išnaikino 2 mln. armėnų. Patys rusai (Stalinas) išnaikino 15 mln. savo tautiečių, paprastų kaimų gyventojų. Pastarasis genocidas buvo didžiausiais. Ir kaip bebūtų keistą, savų genocidas.
Na vat gal tik genocidas ir atspindi moralė.
Keista, kodėl nebuvo paliestos dabartinės ES moralės problemos, kalbant apie santykius su Rusija. ES turi tam tikrus moralinius nuostatus, kurių visiškai nesilaiko dėl ekonominės naudos. Taip pat JAV. Bene vienetelė super valstybė, kuri taip ilgai išlaikė savo moralę ir, kad ir dirbtiną, bet patriotizmą. Žinoma, tas jų laikotarpis baigėsi ties Irako karu, kada ryškiai pasirodė jų ekonominės naudos siekiai ir valdžios išdavystė tautai, moralės griuvimu.
Išvados taip trūksta.
Pamiršau, ką dar norėjau parašyt, bet norėjau daug.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą