Rašyk
Eilės (78155)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Tai ne esė, tik kažkas panašaus.
Nepatariu skaityti rusofilams, rusofobams ir vadinantiems save istorikais.
Supraskit, nieko prieš slavus aš neturiu, net atvirkščiai. Tiesiog faktai yra faktais.

Nuo pat amžių glūdumos slavų gentys pasižymėjo agresyvumu. Ilgą laiką terorizavo Rytų Romos Imperiją, atsilaikė prieš germanų gentis, susiformavus slaviškoms valstybėms - sėkmingai atsimušinėjo praktiškai nuo visų priešų. Gyvuojant taip vadinamai carinei Rusijai ji buvo priskiriama prie didžiausių Europos agresorių, ką dar labiau patvirtino Napoleono karai. Jėga laikiusi savo sudėtyje daug tautų, įtakingumą ugdė ne dienom, o valandom.
Bet štai, 1917 metais įvyko revoliucija. Mažai žinoma bolševikų partija nebuvo mėgstama vakaruose, bet didžioji pasaulio dalis atsikvėpė - pagaliau rusai nusiramino, nustojo siekti naujų teritorijų ir ėmė tvarkytis viduje. Pats Smetona pradžioje mėgo pabrėžti draugiškumą su didžiuoju rytų kaimynu.
Bet „pradžia“ baigėsi. Kas atsitiko? Rusų ramybė ištirpo kaip dūmas, pirma pasitaikiusia proga SSRS ėmė ryti aplinkines valstybes, nugriaudėjo karas - ir štai, pusė Europos jau po Maskvos padu. Naujasis agresorius kilo kaip ant mielių, mojuodamas branduoline kuoka ir nesibodėdamas jokių priemonių tikslui pasiekti. Per penkiasdešimt metų gerasis naujosios Rusijos įvaizdis dingo lyg nebuvęs.
Imperijoms nelemta ilgai gyvuoti, Sąjunga griuvo. Galima tą procesą traktuoti kaip „perestroiką“, bet istorikai jį vadina paprasčiau - tiesiog revoliucija. Dar viena Rusijos gyvenime.
Visi ploja, mojuoja rankomis ir džiaugiasi - rusai ramūs, žaidžia demokratiją ir pamažu pamiršta tamsią praeitį... Bet ar ilgam?

Mes žinome kad istorija ilgai neištveria nepasikartojusi. Žinome kas vyksta Gruzijoje ir numanome kuo tai baigsis. Padėtis po truputį tampa identiška tiems tolimiems 1930-tiesiems... Negi „trukt už vadžių – vėl iš pradžių“?
2008-08-20 22:25
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-12-28 23:46
aslis
Man tai šitas ne esė priminė ir apie kitų tautų agresyvumą - vokiečių, amerikiečių (nesinori jų įvardint kaip tauta, bet tiek to), romėnų etc. etc. Visi tampa godūs, kai įgauna jėgos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-02 11:13
Žoržas Vasaris
niekada nepamiršiu, kai viena forume tikrai išsilavinęs žmogus tvirtino, jog Rusija konfliktus spręs taikiai..diplomatiškai.. Viskas vyko dar prieš Gruzijos karą..Buvo momentas, kai tuo žmogumi tikėjau.. deja.
Geras darba. Galima žavėtis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-09-08 17:30
randantis
žaismingas. patiko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-09-04 23:02
zirzule
Dar prisiminkime kaip tris kartus Lenkų-Lietuvių Respubliką (Rzeczpospolita Korony Polskiej i Wielkiego Księstwa Litewskiego  dalino :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-29 21:05
aussia išpro
Tikiuosi istorija nepasikartos. Neblogas darbas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-29 12:07
Valkas
Matai, kas kam rūpi. Bent gerai kad ten buvo mergaitė, o ne... Na, tiek to.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-28 21:38
hipiai_žaidžia_karą
'škias, o kur pamąstymas? Labiausiai šitame reikale sujaudino ta "topšopo" reklama "po dešine": mergaitė nuo šlaunelės siurbiasi riebalus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-28 14:52
ex promtu
amm. na jūsų istorijos žinios apie rusiją tikrai šiek tiek skylėtos. dar suabejojau ar tikrai žinote ką reiškia rusofobas ir rusofilas.
bet kūrinys suręstas neblogai. yra įžanga, dėstymas, pabaiga. pagrindinė mintis. trumpai ir aiškiai. keturi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-27 17:24
Valkas
Deja, tai nebuvo skundimasis ir jis visiškai nesurištas su šia nedidele improvizuota beveik istorine diskusija.
Begemotui, kaip žmogui jaučiu pagarbą, tik pagarbą ir nieko daugiau (ta prasme nieko tamsesnio).
O va Lietuvoje ir vėl atgimsta rusofilija, tai galima justi ore, vandenyje, žemėje ir kai kuriose ne tokiose tauriose terpėse. "Prie ruso buvo geriau" tapo jau ir jaunimo, ne tik senimo posakiu. Kažkas artinasi...
Tikiuosi tamsta kišitės į mano kūrinius ir toliau, nes jei kyla diskusijos - tai ženklas kad čia ne visiškas šlamštas, kažkuo dar kvėpuojam.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-27 17:07
begemotas
gerbiamas prelegente. Šapoka aiškiai įvardija nuo kada rusija kyla į viršų o Lietuva leidžiasi.
Dėl smetoninės Lietuvos rusofilijos tai čia buvo tuometinės valdžios bandymas laviruot tarp neišvengiamumo ir nenoro nieko daryt. dabar formuojama rusofobija. ir mano manymu tai irgi niekur nenuves. priešą reikia pažint, o ne bijot. kitaip pralaimėjimas neišvengiamas.

beje panašiai yra formuojamas islamo ekstremizmas. na kur nors afganistano pešavaro provincijoj. ar Lietuva irgi tokia provincija? o gal galim būt išdidūs kaip suomiai?
na čia tik retorika.
Sėkmės autoriui. daugiau į jūsų kūrybą nesikišiu, nes pastebėjau jūsų skundimasi begemotu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-26 18:55
Valkas
Jei šiuo aspektu remtumėmės Šapoka, tai greitai išsiaiškintume kad kalbam apie Kongo DR ūkines reformas ankstyvaisiais viduramžiais.

Viktorą aš įvėliau tik dėl vaizdingumo, žinoma, karaliavo tais laikais vis dar nemirtingasis Antanukas. Tačiau ministerių kabinetas ir kitos panašios institucijos šoko pagal Ūsuotojo dūdelę (aukštuomenėje kaip maras plito rusofilija), ir tik laiko klausimas buvo kada gi 99,9% liaudies nubalsuos už prisijungimą prie didžiojo rytų kaimyno.

O tas "kiek" buvo neapgalvotas, ekspromtu biškutį netiksliai nusakiau tų visų TFSR'ų (iš kurių nemaža dalis tokiomis tapo prieš pat prisijungimą) letenėlių užvertimą. Kaltas. =\
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-26 17:56
begemotas
gerbiamas prelegente. jūs suklydot. būna. 1939m Lietuvoje prezidentas buvo Smetona. pabėgo jis 1940m. su kokiomis valstybėmis sovietai tai padarė kiek anksčiau? Vidurinę Aziją čia turima omeny Uzbekija Kirgizija Turkmėnija Kazachija Tadžikija sovietai okupavo dar Leninui neatšalus maždaug apie 1922m. tas pats ir su Užkaukazės valstybėmis Gruzija Armėnija Azerbaidžianu. tais metais buvo įkurta TSRS.

rekomenduoju paskaityt istorijos knygas. kad ir morališkai pasenusią Šapokas Lietuvos istoriją.

beje tais metais kai buvo okupuojamas Azerbaidžianas ten dirbo mūsų klasikas V.Krėvė. ten viskam vadovavo Rusų žvalgybos rezidentas Dekanozovas vėliau 1940m buvęs Sovietų pasiuntiniu Lietuvoje. ir Krėvė pas jį sekmadieniais eidavo gert arbatos ir lošt kortomis. na bet čia tik šiaip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-26 17:45
Valkas
"1930-tieji" naudoti ne ta prasme, kad konkrečiai tūkstantis devyni šimtai trisdešimtieji metai nuo Kristaus gimimo, bet "dvidešimto amžiaus ketvirtas dešimtmetis". Perskaityk praeitą komentarą.
Faktiškai Lietuvos okupacija ir prasidėjo 1939 metais, kadangi Rusija ne tik įvedė kareivių garnizoną, bet ir perėmė į savo rankas dalį valdžios (maždaug tas pats, jei dabar prezidntu taptš Viktoras). Tą patį, tik kiek ankščiau ji padarė ir dar su keliomis netolimomis valstybėmis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-26 17:32
begemotas
gerbiamas prelegente. Lietuva buvo okupuota 1940 metų birželio 15 dieną. ''juridiškai'' ta okupacija buvo įteisinta tų pačių metų liepos 21 dieną. išrinkus taip vadinamą liaudies seimą. 1939  metai remiantis  1920 metų sutartimi buvo įvestas ribotas sovietų karinis kontingentas 15000 karių. 1940m. neva jiems apsaugoti buvo pareikalauta ir LT vyriausybei na ko gera nelabai turint iš ko rinktis leista įvesti dar 200 000 karių. pagal oficialią versiją jie turėjo saugot tuos 15 000.
karas antras pasaulinis prasidėjo 1939 rugsėjo 1d.  vokiečiai užpuolė lenkiją.

tad kas įvyko 1930m taip ir neaišku.

na pasaulyje buvo didžiulė ekonominė krizė. maždaug panaši tik kietesnė artėja dabar.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-25 18:36
Valkas
Praeito amžiaus ketvirtame dešimtmetyje (t.y. nuo 1930 iki 1939 metų), mano mielasis begemote, vyko labai daug kas, pradedant SSRS siautėjimu (kuriam gali prilygti tik jos siautėjimas pokariu), kurio metu sėkmngai aneksuota Lietuva ir baigiant antro pasaulinio karo pradžia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-25 15:11
begemotas
istorijos nesuklastosi...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-25 15:11
begemotas
kas įvyko 1930 metais
net smalsu pasidarė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-22 12:10
Valkas
Bent kartas ir Die Erorian, iš kur jumyse tiek nemotyvuoto pykčio? Ne rusai čia kalti. Jie, beje, net labai geri ir taikūs žmonės, lietuviam iki tokio lygio dar toli šviečia. Tik va su valdžia tai liaudžiai dar niekada nesisekė... Matyt rasinis defektas - jei kas tik gauna galią, tampa despotu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-22 11:02
Giurza UVvW
absoliuciai teisinga. o apsiskaiciusiems zmonems net nebutina isvesti visu tu simtu paraleliu ir sutapimu tarp 1930 ir siandienos
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-22 00:15
Manęs nebeliko
Nemėgstu slavų.. x(
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 27]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą