Rašyk
Eilės (78166)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Aš pažadinau mirusių sielas ir leidau joms išskrist
Suplėšiau visas virves, nors žinau, kad mane ir vėl suriš
Tuščiom akim bandžiau ieškot ryškių žvaigždžių šviesos
Ir bėgau paskui traukinį, kuris niekad nesustos
                                               
                                                    A. Makėjevas „Kalnietis“



Bėgau taip greitai, kaip tik galėjau. Ir nors mano kojos negalėjo pavargti, tačiau su jų arkliais jos lygintis negalėjo - ten, kur vanduo man siekė krutinę  jie vargiai sušlapdavo pėdas, kur erškėčių spygliai draskė mano šaltą odą ir vertė apeiti tankumynus jų šarvai leido jiems eiti lyg karštam peiliui per sviestą. Žodžiu, mano lemtis buvo aiški ir jie puikiai tai suprato, leisdami man bėgti ištisus penkiasdešimt kilometrų, nuo vienos priedangos prie kitos. Kartais girdėdavau, kaip jie juokiasi man už nugaros.

Galiausiai jų kantrybė ir noras pasilinksminti užgeso. Išgirdau juos sau už nugaros. Apsigręžęs dar norėjau mestelėt kokį burtą, tačiau paaiškėjo, kad barzdočiai judėjo netgi greičiau nei maniau - viskas ką suspėjau, tai pamatyti į veidą parskriejantį milžinišką kūjį.

      Mečiausi į šoną, tad smūgis kliuvo į petį ir bemaž jį nuplėšė. Antrasis raitelis paprasčiausiai mane perjojo - didžiulio arklio kanopos lengvai traiškė mano kaulus. Persekiotojai nulipo nuo arklių ir šaltakraujiškai, bei metodiškai pradėjo knežinti mano kūną - sutraiškė sąnarius, kiaušą, vien pramogos dėlei išdūrė man akis ir ištraukė žarnas. Ką gi, šiaip ar taip, buvau jiems tik bjauri anomalija, mirti atsisakantis monstras, kuriam reikėjo „išlaisvinti vargšę, iškankintą sielą“.

Parūkę jie paliko mane kapoti varnoms (bent pakasę būtų...) ir išjojo namo diskutuodami, kaip šįvakar išdulkinti kokią kalę. Keisčiausia, žinoma, buvo tai, kad aš girdėjau ką jie kalbėjo, kad nebuvau „išlaisvintas“. Atrodė, kad siela užstrigo šiame sumaitotame kūne. O kūnas, išsisklaidžius jį supančiai energijai, pradėjo pūti. Ir jutau kiekvieną jo dalelę. Jutau, kaip mano akis sulesa varnos, kaip tuščiose akiduobėse raitosi kirmėlės, kaip kraujas geriasi į žemę.

Augalai ir grybai, vabzdžiai ir bakterijos, gyvūnai ir stichijos. Puvimo armijos, irimo legionai. Visi, kas norėjo, dalyvavo mano mirties puotoje, mano kūnas virto jų kūnu. Buvau žole, suleidusia šaknis man į mėsą, pelėsiu, vešančiu mano gerklėje, buvau žiurke įsikūrusia mano krūtinėje, buvau jos vaikais, buvau paukščiais susisukusiais lizdą mano kaukolėje, buvau muse ir drugeliu gėrusiais mano kraują, buvau grifu sulesusiu mano širdį ir vilkais ištampiusiais mano žarnas. Buvau viskuo kas gyva ir jie buvo manimi.  Sąmonė pradėjo plėtėstis su kiekviena diena, kiekviena akimirka - mačiau kitų akimis, girdėjau kitų ausimis - netgi tų, kurie mane nužudė. Ir tai apginklavo mane naujomis žiniomis, nauju suvokimu.

Tad vieną dieną (kai paskutinius mano kaulelius jau seniai buvo sugraužę šunys) pradėjau ieškoti naujo indo. Ironiška, bet tai mano barzdočiai buvo tie, kurie jį man parūpino. Trijulei sumigus medžio šaka nulinko, virvė atsirišo ir dar atšalti nespėjęs pakaruoklis tyliai nusirito žemyn. Aukšta žolė apgaubė jo kūną lyg motina savo kūdikį.

Augalai ir grybai, vabzdžiai ir bakterijos, gyvūnai ir stichijos. Kūrimo armijos, gimimo legionai. Visi kas galėjo aukojo man savo gyvastį - jų kūnas virto mano kūnu, jie keitė jį ir formavo, tarsi dievai sukurdami iš dulkių, tarsi motinos kūnas sukuria vaisių.

Ir saulei žudant naktį, motinos įsčios paleido savo vaiką. Ir taip aš atgimiau. Ir kruvinu kūju nešinas patraukiau į vakarus.
2008-04-28 23:50
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-04-22 15:57
St Sebastianas
Tikriausiai pagrindinis kūrinio privalumas - jis nėra iš serijos "šaudžiau, gaudžiau, snukį daužiau, seiles taškiau".
Pasakojimas yra pakankamai sklandus, yra niūrokų vietų, yra ir privertusių šyptelėti. Patiko atlikimo stilius - pirmu asmeniu, taip, kaip pasakotų koks žmogelis senovėje. Iki penkių netempia, tačiau trūksta nedaug.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-08-16 14:24
tiesatechniskaineprieinama
Idėja gera, norėtųsi tęsinio.
Su atlikimu pradžioje prastai, gramatika akis bado, yra nelogikos (pvz.  "mano kojos negalėjo pavargti, tačiau su jų arkliais jos lygintis negalėjo " - tai su jų arklių kojom turėtų būti, nes kas taip lygina :] ), paskui viskas darosi geryn, ir bendras įspūdis neblogas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-10 14:21
liepsnojanti
Nu va, persikūnijai reiškias kaip aš, ale žiūrėk kiek ilgai ten vietos po saule neradai, net visus devynis mėnesius. Reiškias nuodėmių daug turėjai, Dievulis liepė laukti eilėj, kol kirmiai vanojo ir visokios kitokios padermės kiautą. Na tai būk palaimintas tuose pamperiuose - gyvuok. Pasakysiu mamai, kad daugiau manų košės krėstų - drūtas būsi, herojau, kad tą kūjį lengviau būtų nešioti užanty. ;DDD
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-04 14:22
Jugo_Džiova
Veiksmas čia - veikėjo viduje vykstantys pasikeitimai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-04 14:20
Jugo_Džiova
O_o Nelabai suprantu, ko klausiama.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-07-04 13:52
Skeletas Spintoje
Jaučiu pareigą atsakyti komentaru į komentarą. Poetiškas epas (tiesa nesu literatūros žanrų žinovas). Ar veiksmas, tai metų metus trunkantis puvimas? Ar tai garsus lūžtančių šonkaulių pokštelėjimas? Ar tai amžinas laukimas, kada baigsis filosofinis naratoriaus nerimas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-15 18:20
Jugo_Džiova
Kūjis - labai svarbu. O siaubo filmu nežiūriu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-14 19:08
Daug  siaubo filmu  aprasymu:)))Norejosi  daugiau jusu paties  fantaziju.Patiko  tik pabaiga. Na  gal tik kujo  nereikejO:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-08 21:35
Jugo_Džiova
Nes gimiau ryte.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-08 20:09
kodel  butent i vakarus patrauket?:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-01 20:35
Jugo_Džiova
Veikėjas - ne Maklaudas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-01 19:22
mmmmmmmmn
maklaudotaupa. hau
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-29 17:27
Aurimas Nov
Tikras Kalnietis! Dankanas Maklaudas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-08 00:18
_l_
_l_
tvarkingai parašyta - stengtąsi. o ar reikėjo?
toks trumpas tekstas, kad sužavėtų [visi to siekia] kažkuo turėtų būti "ne visai tvarkingas"
?
nu, manding, - taip???
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-07 18:05
poetas nr 3
čia labai jau liūdna
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-06 18:09
Kirvoboica
pakasę - nusižvengiau kaip nuo žodžio kasyti ;)
šiaip aišku tekstas tvarkingas, bent jau skaitant nekliūva.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-06 18:08
Kirvoboica
Parūkę jie paliko mane kapoti varnoms (bent pakasę būtų...)
:)))
aha, išvydus pavadinimą, realiai gero  fantastikos kūrinio kažkaip ir nesitikėjau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-04 12:11
Algimantas GD
Geras. Jei kada tęstum, tai čia prologui pats tas. Bet šiaip puikiai skaitomas. Varyk ir toliau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-01 00:16
Jugo_Džiova
Aha, žinau, kad pavadinimas šūdinas, bet dabar jau per vėlu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-05-01 00:12
Valkas
Kokio velnio toks pavadinimas? Sunaikina visas poezijas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 28]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą