Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 23 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Įtakos, įtakos. Ištakos, ištakos. XX amžiaus. Pagal Krėvę, Škėmą, Gavelį, pagal Bunuel, Godard. Su avangardu ir siurrealizmu bei kitomis, čia pasakojimui tinkančiomis, įtakomis, ištakomis. Kaskart jaunas autorius, tikintis, jog gali sukurti skaitalą, vertą savo dešimtmečio, jei ne epochos, pradėdamas kurpti istoriją be įkvėpimo, tik su postūmiu, dvejoja ar jis vertas skaitytojo. Jis pameta talentą, visą istoriją, beieškodamas formos savo plūduriuojančiam palubėse turiniui. Kaip tai turėtų būti padaryta? Ar autorius turi žinoti atsakymą pats iš savęs? Nebūtinai, jei jis nežino nieko apie savo talentą. Net nėra iš jo nieko girdėjęs per visą sadistinę rašymo sau/Skaitytojams kelionę nuo pusės sąsiuvinio lapo išrašyto a raidėmis iki gaivališko įtakų, ištakų išliejimo kituose lapuose pačia įmantriausia forma, kokia jis tik galėjo sugalvoti. Įmantrumas uždengia jauno autoriaus nežinojimą, ką pasakyti. Pridengia nežinojimą nuo paties autoriaus. Jis rašo, rašo, rašo, braukia, verkia, guodžiasi, viliasi, tiki, rašo, braukia, tiki, rašo. Tai netgi galėtų būti aprašyta, net įmantriai, gal kam būtų įdomu, kas nors jaustųsi sutapęs su autoriumi, pasakotoju, veikėju. Bet jis niekada to neparašytų. Tai jam neskaidru ir neverta. Jis ieško istorijos, minties, kuri sužavėtų, priverstų kalbant apie jo kūrinį vartoti žodžius „metafizika“, „netikėtas požiūris“, „visiškai nauja“. Visi braukia, rašo, verkia. Tai nieko naujo. Tai jau tapę banalu ir kvepia prastu skoniu ir provincialiu mąstymu. Todėl jaunas autorius ieško toliau. Kažko savo. O kai randa, pastebi, kad nėra tinkamos formos jo istorijai. Galų gale arba forma apvilia turinį, arba turinys pražūva, besitaikydamas prie jos. Vienas atvejis veja kitą. Grafomaniški norai vis dėlto randa prieglobstį formose. Pagal Krėvę ir pagal Bunuel, su avangardu, o gal ir su romantizmu kitąsyk. Kai norisi iš savęs išgimdyti bent mintį a la Camus, belieka rasti kokią idėją, pakurstytą emocijų ir išgyvenimų. Nesunku tokią rasti. Tada autorius pasisuka į kitą pusę ir jam rodos tinkama išsireikšti kitokia kauke - Pierrot le fou maniera. Jai vėl reikia idėjos, kuri maloniai atsispindėtų toje manieroje. Tokia paieškų grandinė baigiasi tekstu, gausiu įvairiausių žanrų, ideologijų, kultūrinių aliuzijų, erudicijos spindesio ir visko po truputį. Ir visko tarpusavyje nesusijusio. Kelionė per tokį kūrinį neprimena žingsniavimo keliu iš nežinojimo į pažinimą, o veikiau greitą slalomą su slidėmis nuo kalno, vis užkliūnant spalvingas vėliavėles. Nusileidus nusiimi slides, užsirūkai, nusispjauni ir kopi į kitą kalną, kad patirtum dar vieną trumpą malonumą, kuris net ne visada yra malonus apskritai. Šis skaitalas lygiai toks pat. Siūlau sustot dar nenusileidus. Eik, paieškok ko nors geresnio. Parašyk ką nors geresnio. Investuok į savo talentą, rašyk, mokykis, prisiversk. Sumokėk savo kainą už turimą genijų. Neslidinėk po kalnus, kai tuo metu turėtum tarškint savo rašomąja mašinėle. C'mon, nebūk lopas vienžo.

P. S. Įtakos, ištakos.
2008-03-24 23:27
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-06-05 08:20
Amyitis
gera esė, tikiausiai patirtis kalba
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-04-06 18:22
Phurija
:DDDDDD
nu bent prajuokinai su mintim a la Camus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-03-25 00:06
Arbatinukas Vėl
:D protingai, bet paskutinis sakinys patiko labiausiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą