Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





shoku shoku

Koridorius

Rekomendavo: vaja


Dar viena mano smėlio skulptūra buvo moteris. Ranka bėgo biriu kūnu užbaigdama linijas, užbraukdama  nelygumus. Aštuonias valandas kantriai skaptavau smėlį, laižiau prakaito lašus aplink lūpas. Iki smulkiausių detalių, iki smulkiausių – jei tik būčiau galėjęs, jeigu tik smėlis nebūtų smėlis – nepaklusnus ir nepatikimas – būčiau davęs tai moteriai odos poras, davęs smulkias raukšles apie akis. Raineles. Vyzdžius. Žvilgsnį.

Kažkur jau buvau matęs šitą moterį. Arba ji buvo visų matytų moterų vienis – moterų moteris. Nusišypsojau ir išsitiesiau vakaran vėstančiam paplūdimio smėly šalia jos. Galvojau apie visas savo smėlio skulptūras – drakonus ir pilis. Galvojau apie susižavėjusius vaikų žvilgsnius ir monetas krentančias į mano pilkus marškinius dešimtimis. Nežinojau, kam lipdau – jiems ar sau, niekada nesuprasdavau – tiesiog mylėjau smėlį ir jo lipnią drėgmę, o paskui birumą.

Moteris buvo mano. Tobula. Tokia niekada neis paplūdimiu, gatve, nesišypsos ir vyrai nevarstys jos žvilgsniais. Tik smėlis tokia gali būti. Norėjau, kad vėjas galėtų mane smiltimis išbarstyti po visą paplūdimį.

Vaikas priėjo ir metė monetą. Išniro iš niekur, neišsigandau tik prisimerkiau norėdamas geriau įžiūrėti jo veidą prieš saulę.

- Ten, - mostelėjo jis miesto pusėn, – Netoli. Ten gyvena moteris.
- Smėlio? – šyptelėjau
- Gyva. Ji ėjo per dykumą.
- Smėlio.

Vaikas nemojo man ranka sekti paskui jį, bet aš ėjau paskui. Norėjau atsigręžti į savo skulptūrą. Bet kažkas man sakė, kad gražiausia ji buvo tuomet, kai aš ją lipdžiau, linijos, kontūrai…ir aš turėjau ją tokią atsiminti. Artėjo paplūdimio pakraštys ir vaikas paspartino žingsnį. Stengiausi neatsilikti. Jis spartino. Ėmiau bėgti. Ėmė trūkti oro. Išmušė prakaitas ir širdis skaudžiai davėsi krūtinėj. Jis dingo už durų, o aš dusdamas spustelėjau skambutį.

Skambutis nuaidėjo ilgu koridoriumi. Sesuo kruptelėjo. Ji taip ilgai laukė, jog pamiršo, kad laukia. Lėtai pakilo ir nuėjo atidaryti durų.

Nustebo pamačiusi mane – žengtelėjo atgal. Atgniaužė įtemptus kumščius – tarsi iš jų turėjo kas iškristi. Žiūrėjo kažkur už manęs, į paplūdimį. Grįžtelėjau – ir tą sekundę užgeso saulės raudonis horizonto linijoj. Akimirka. Skausmas keliuose žudyte žudė, kai vos galėdamas kvėptelti parbėgau į paplūdimį. Mano smėlis. Moteris. Skulptūros – nebebuvo. Nė žymės. Tik vėjas draikė lengvą baltą smėlį, rodės, sruogomis – lyg plaukus.

Sesuo atsikvėpė. Uždarė duris. Koridorius pritemo. Burnoj buvo sūru ir sausa. Ji girdėjo kaip skulptorius lekia žemyn gatve į paplūdimį ir žinojo – kambary sugniaužęs kumščius sėdi vaikas pilkais marškiniais.
2007-04-18 02:13
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-08-03 22:13
lietus Paryžiuje
jūsų ne ką geriau, panele
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-08-03 19:47
Rupkė
O man taip dailu.Klausyk, pasakysiu į ausį.
Ar ta tavo moteris nuoga buvo?
Tik niekam nesakyk!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-22 16:17
roco alu
ar nepabodo vis joti ant to pačio medinio arkliuko, - smėlis, dykuma, smiltys, vėjas, vėl smėlis ir paplūdimys? :) nes taip atrodo, kad kito nieko ir nemoki. per ilgai tampaisi toj smėlio dėžėj, kaip ir "kartais aš" su savo čiobreliais. tavo tema bus tuoj išsemta arba ji jau išsemta, ir prasidės etapas, kai pasakojimas virs koliažiniu pasakojimu, vienas kitą pudruos, nepalikdami nė žymelės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-20 20:46
Darius 30
Neblogas darbas. 3+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-20 14:11
devil_angel
Paprasta, bet grazu... Tiesiog nesukelia jokiu neigiamu emociju.. Man patiko:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-20 08:56
Plogutits 518
:)neblogai skamba ir..grugžda tarp dantų..:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-19 22:43
mandragora
panašiai ir man patinka molio moterys;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-19 18:19
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
oi kaip dramatiška
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-19 17:52
vaja
Taip, pritariu Dievuškai - ir originalumas. Toli nuo K.Abės :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-19 17:51
vaja
Dėkui Kirvoboicai už nuorodą, atidžiai skaičiau. bet... K.A turėjo prirašyti tiek ir tiek - o iš esmės atskleistas tipiško vyriškumas ir tipiškas moteriškumas, pasireiškiantis ribotomis aplinkybėmis ir ribotame laike. Be abejo, gerai pasikapsčius po smėlį, nemažai galima rasti pamąstymų ir kitomis temomis. :)

O štai shoku vos keliais sakiniais skrodžia erdves ir būsenas, laiką ir  egzistenciją,  meistriškai sukurdama perėjimus. Kaip puikiai panaudotas žodžių daugiaprasmiškumas! Kiek palikta laisvės skaitytojui.  Tik keli konkretūs sakiniai - o mintis ir gili, ir universali.

Jeigu reikėtų rinktis, ką skaityt negyvenamoj saloj  - K.A. ar shoku? - pirmenybė pastarajai :)
Na, tai tik mano nuomonė :) Ekspromtu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-19 16:15
ška
taip, ir aš prisidedu prie visų liaupsių, tik va vienas sakinys užkliuvo "širdis skaudžiai davėsi krūtinėj":) šiaip puikumas. Originalu kaip ir pačio K. Abės.:)5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-18 15:38
Šyptvypt
Gan giliai įtraukia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-18 15:04
Kirvoboica
kažkaip prisiminiau:
Moteris smėlynuose

ir ankstesniuose kūriniuose,.. pastebėjau,..
skaitai ir jauti,.. kaip byra,..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-18 13:39
vaja
Tobula. Tobula...

Nėr lygių tau, shoku.

Ką ten bekalbėt apie kažkokį vertinimo balą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-18 10:54
Vartoju
Patiko iki sesuo atidarė duris,pabaigos notėtųsi kitokios...:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą