Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Saulė blyški, beveik pamėlus, apgaubta pilkai melsvo debesies. Kaip rudenį. Praveriu langą ir dvelkteli lietaus, dulksnos, liūties – vandens – nuojauta tvankaus oro gūsiu.

Kambarys jau beveik tuščias. Liko kėdė ir stalas, viena trumpesne koja.

- Šlubį  paliksim – nusprendė vakar, - Patys išmes jei neprireiks.

Šlubis vienišas kambario vidury, prisėdu šalia jo ant kėdės – randuotas paviršius – įremiu kaktą ir žiūriu į grindis. Aiškiai, lyg į mikrofoną, į langą atsitrenkia pirmas vandens lašas. Antras. Ir prapliumpa. Pritemsta ir šlubio randai nebe taip matyti.

Mano rankų oda papilkėja, pasidaro visai pilka. Nekenčiu pavasario liūčių. Į duris beldžiasi, rodos abiem kumščiais. Tvirtai, ritmingai. Krupteliu – prabundu – beldimas jau lyg kovos būgnas – verčia duris. Mane išpila prakaitas, lietus sprogdina langą, susilieja su beldimu ir galiausiai jau mano pačios širdim ima dunksėti galugerkly.

- Kas? – surinku negarsiai, durys kartoninės -  plonos.

Beldimas nutyla. Kažkas už jų žengia žingsnį atgal. Tyla. Tik lietus plaka.

- Butas ke-turasdiešimt devintas? – balsas.

Aš jau žinau kaip jis atrodo, beldėjas. Žinau koks jo veidas, akys, lūpos, žinau, ką jis dėvi, ką avi, žinau kaip kvepia, pažįstu jo žvilgsnį, glosčiau jo plaukus – galiu atspėti, kuomet jis atsidus. Aš jį sapnavau. Sapnuodavau. Vis tą patį sapną.

- Devintas. Taip.
- Keturiasdešimt?
- Taip.

Taip. Taip. Visas mano nekantrumas ir įtampa susigeria į durų rankeną lyg į žaibolaidį, trūkteliu – raktas. Trenkia per kūną – iki pirštų galų – pamuša kelius, susverdėju – raktas. Kur raktas.  Jo nėra kur ieškoti – kambarys tuščias – tik šlubis ir kėdė, kėdė ir šlubis, grindys ir sienos – nėra, nėra kur ieškoti rakto. Priglundu prie durų, klausau. Kvėpuoja per žingsnį.

- Palauk!

Už durų nekantriai sutrepsi. Tuoj atsidus. Puolu į virtuvę, į vonią, suku ratus po tuščią kambarį kaip alkanas šuo. Nežinau ar lyja, ar vėl beldžia. Bu tas k e tu rias de šimt de vin tas į lan gą į du ris, į ma ne – atplešiu langą ir lietus skaudžiai plieskia į mane lyg visas tūkstantis vandens raktų – ir aš akimrksniu nurimstu. Nusišypsau ar beveik nusijuokiu, veidas lange išsikreipia kažkokia idiotiška mina.

Du žingsniai atgal - virš šlubio palubėj žiba raktas. Už durų kosteli. Ir tolsta. Sapnavau daug kartų. Susižvalgau su langu. Grindyse plečiasi vandens  klanas – lietus nesiliauja. Raktas žiba prietemoj – pačioj palubėj, prilipęs – prilipdytas man vis tiek. Aš lipu ant kėdės, lipu ant tirtančio šlubio – tiesiu savo papilkėjusią ranką link lubų, link rakto – švelnus driokstelėjimas permuša lietų, perskrodžia tylą, kambarį, durų spyną, laukujį koridorių, laiptinę, gatvę, kvartalą, miestą, kitą miestą, pasiekia trečią miestą, galop teškiasi kažkur į balą. Ir jį permina tūkstančiai kojų.
2007-04-01 17:54
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 18 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-07-31 18:05
Sniego mėnuo
Bravo!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-15 13:30
Darius 30
Nuostabus kūrinys. 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-12 19:14
Si bilė Sibire
5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-12 19:14
Si bilė Sibire
Visais atžvilgiais kokybiškas tekstas - tiek turiniu, tiek patirtimi, tiek raktais, tiek sapnais ir lašais, kurie beldžia.
Kodėl jie neskaito, o laukia teksto?

šitas gebėjimas yra labai akivaizdus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-05 03:26
So
So
Įtampa, kaip beveik visuose (ar visuose) autorės tekstuose.

Bet šitas vienas silpnesnių mano skaitytų Shoku darbų.

PS apskritai - labai žaviuosi Shoku tekstais: mano supratimu, autorė yra itin gabi (kad ir tai, kaip minimaliomis priemonėmis kuria įtampą). Nepaisant to, kokie dažniausiai būna jos darbų vertinimai balais, Shoku man yra viena talentingiausių (ar talentingiausia) iš rašykų prozoje šmėkštelinčių autorių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-04 12:34
roco alu
liūties – vandens – nuojauta tvankaus oro gūsiu.

Šlubis vienišas kambario vidury, prisėdu šalia jo ant kėdės – randuotas paviršius – įremiu kaktą ir žiūriu į grindis.

Krupteliu – prabundu – beldimas jau lyg kovos būgnas – verčia duris

ir t.t. gali paaiškint, kas čia per skyryba? :) kažkoks nesusipratimas. tekstas yra blogas. mini detales, daugiau niekas nesigauna. įstrigo tik "keturasdešimt" devintas, plakantis lietus, dar balsas. ir tai viskas, ką rakina tekstas. daugiau čia nieko nėra.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-01 21:52
Kirvoboica
yr yr mąsčiaus čion,..
3+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-01 18:31
vaja
Eeech - atgaiva tavoji kūryba!

555
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą