Rašyk
Eilės (78192)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







III

      Minotauras palaimingai mūkčiojo braidydamas po rasotą laukymę ir lėtai atrajodamas neseniai surytą žolę. Po savaitės, praleistos klajojant pušynuose ir mitus kone vien tik spygliais, tai buvo tikra atgaiva skrandžiui. Kiek nuošaliau, šalia rytinio lauželio, susiėmęs  už nusvilintos rankos raitėsi magas:
      - Šūdžius... Prakeiktas sukčius... Nususęs avies spenys... – pro dantis košė miškavaikis. – Užmušiu... Kiaušus nupjausiu ir ant smilgos paversiu... Subinkvapis... Šeško nuopisa...
      Šiaip ne taip susitvardęs magas išstenėjo užkeikimą ir pūslės pamažu ėmė trauktis. Atlėgo skausmas. Magas lengviau atsikvėpė. Paspyrė netoliese gulintį, ką tik iš laužo ištrauktą pajuodusį akmenį. Šalia mago pritūpė keiksmų priviliotas minotauras ir drėgnomis akimis pažvelgė į nelaimingą bičiulį. Miškavaikis atsisėdo ir nusiėmė šikšnelę. Pavartė rankose, patrynė tarp pirštų, išpynė. Ir nusikeikė.
      - Čia ne dėmėtosios, o paprasčiausios nusususios uolinės salamandros oda. Supranti ką tai reiškia? – Minotauras tylėdamas žvelgė į bičiulį. – Tai reiškia, kad mus apgavo. Apsuko kaip vaikus. Pagaidino! – Riktelėjo magas. Nusiraminęs pažvelgė į tylintį bičiulį, – Šūdas, dabar net pasišnekėt nebebus su kuo, – susigraudino magas ir nubraukė šykščią ašarėlę.
    - Eime, Čiubaisai, papasakosiu tau kuo tos šlykštynės salamandros skiriasi.
      Bičiuliai susirinko mantą ir patraukė vos matomu takučiu tolumoje mėlynuojančių kalnų link.
      - Dėmėtoji ir uolinė salamandros yra labai artimos giminaitės. Paprastai aiškinant artimesnės nei pusseserės, bet tolimesnės nei sesės. Aiškumo dėlei galėtum net sulyginti su struktūra jūsų klanuose. Jos kaip to paties tėvo, bet skirtingų motinų vaikai. – Magas šyptelėjo iš savo palyginimo. – Iš tikrųjų tai ne taip. Nekreipk dėmesio, nevykęs palyginimas. Nevarginsiu tavęs biologijos pamokomis. Žodžiu, jos savo savybėmis labai panašios, tačiau skiriasi jų paplitimo arealai, kitaip tariant gyvenamosios teritorijos. Uolinės salamandros gyvena užgesusiuose ugnikalniuose ir jų prieigose. Maitinasi vabzdžiais, paukščių kiaušiniais, smulkesniais drieželiais ir visa kuo kas juda ir yra mažesni už jas pačias. Jų veisimuisi reikalingos tam tikros sąlygos, o būtent, tam tikros temperatūros ir cheminės sudėties dirva, kuri randama tik aplink ugnikalnius. Tai būtina teisingam jų kiaušinių vystymuisi. – Magas žingsniavo net nežiūrėdamas ar bičiulis klausosi. – Tuo tarpu dėmėtosios salamandros gyvena veikiančių ugnikalnių šlaituose ir apylinkėse – didelis karštis yra būtina sąlyga jų kiaušinių ir jų pačių gyvenimui. Nėra tiksliai žinoma, kaip veikia jų maitinimosi mechanizmai. Tose vietose paprastai nerasi jokių vabzdžių ir kitų driežų. Todėl manoma, kad jos yra kanibalės. Bet visa tai tik smulkmenos, svarbiausia yra tai, kad salamandros yra maginiai gyvūnai ir dėl to jos labai vertinamos. Kaip jau žinai, dėmėtosios salamandros oda suteikia atsparą ugniai, – magas piktai nusispjovė. – Tuo tarpu uolinės – tik iliuziją. Sušiktas poetas... Nors... – Miškavaikis pažvelgė į snieguotas kalnų viršūnes. – Mmm... Žinai, kad kai kurios tautos uolinių salamandrų odos raištelius naudoja klajodamos po kalnus? Gyvenimo eigoje jų magiškų savybių turinti oda kaupia šilumą ir ją išlaiko net po mirties, o stojus šaltiems orams, sąlyčio su gyvu kūnu metu, ta šiluma yra po truputį išspinduliuojama. – Magas pažvelgė į dabar aplink riešą apvyniotą odelę. – Žinai, gal ir būsi dar šiek tiek naudinga.
      - Šiaip ar taip, magiški dirbiniai iš šių salamandrų odos vizualiai neatskiriami, o tikrinant magiškai skleidžia tokią pačią spinduliuotę. Patikrinti jų veikimą galima tik praktiniu išbandymu, o aš, kvailys, visiškai tą pamiršau.
      Magas dar kartą liūdnai pažvelgė į nebylųjį pakeleivį, atsiduso ir tarė, - Čiubaisai, pavargau eit, užsikelk mane ant peties. – Patogiai įsitaisęs ant minotauro sprando, nusitvėręs ragų ir filosofiškai nusiteikęs miškavaikis pagalvojo, – „reikia sugebėt įžvelgt gerasias puses ir naudotis tuo, ką gyvenimas paduoda... Sušiktas muzikantas... “

      Stambus orkas tėkštelėjo kaulinę plokštelę išmargintą keistais ženkliukais ant lentos ir riktelėjo:
      - Ryba! Nu ką, malakasosai, gavot? Che che. Kas čia kiečiausias? A? 
      - Tu, Bose. – nepatenkinti sumurmėjo pralaimėjusieji.
      - Vot ir aš taip sakau, o kam nepatinka, gali uostyt man šikną! – Nusikvatojo Bosas.
      Į urvą įlėkė smulkus orkiukas ir riktelėjo:
      - Iš šiaurės atkeliauja du snukiai!
      Orkai sušurmuliavo. Bosas išpešė storą plauką iš ant nosies išdygusios karpos, pakėlė jį prieš akis ir susimąstė.
      - Mmm... Vėl didvyriai pas drakoną... Dū dū dū, da da da... – suniūniavo po nosim. – Kulšele, – krepėsi į purvina virėjo prijuoste pasidabinusį gobliną, – kaip te reikaliukai podėlyje?

- Ožiai – penki,
Arklys ir asilas.
Du didvyriai dar neprakąsti.
Garnyrui – sąmanos.,

      - išdainavo virėjas. Orkai pritariamai suūžė, nusitvėrė kas po ranka papuolė, ir ėmė mušti ritmą.
      - Maladiec, Kulšele, gauni pliusą. O šituos du praleisim. Ahmm... – Vėl susimąstė Bosas. – Mhaa... – Dar truputį pagalvojo. Apžvelgė prišnerkštą urvą. Aplink voliojosi pusiau apgraužti kaulai, papeliję mėsos gabaliukai. Telkšojo senos sriubos balutės, mėtėsi baldų nuolaužos.
      - Vienžo, vyručiai pabiručiai, reikia susitvarkyti. Tu, – mostelėjo pirštu vienam, – suvalgai sriubą! – Orkas laimingas išsiviepė:
      - Ai, Boss.
      - Tu, – mostelėjo kitam, – surenki ir suvalgai mėsą!
      - Ai ai, Boss! – Pareigingai pasitempęs stūgtelėjo orkas.
      - Jūs – mostelėjo grupelei, - sugraužiat kaulus!
      - Bose? – Nepatenkintas pavedimu iš grupelės kreipėsi vienas orkas.
      - Nu?
      - A kodėl mums kaulai teko?
      - A todėl, kad pliusiukų neturit!
      - Bet aš tai turiu...
      Bosas atidžiau pažvelgė į nepatenkintąjį.
      - Aijo, turi. Gerai, tai tada tu iš va šitų nuolaužų visiems pridroži dantų krapštukų. Pliusiuko nebeturi. – Nusikvatojo Bosas.
2007-03-01 14:28
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-02 18:17
kondensofkė
hahaha nu pagaidino su tuo pliusiuku
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 20:13
hipiai_žaidžia_karą
ne. ir nediskutuokime po Natrix tekstu, tai jau nebe komentarai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 20:09
L0KI
siaip savo susikurimo pradzioje krikscionybe buvo tik menka sekta turejusi dar labai nedaug pasekeju.
o siaip tai prakeikti ir pasiusti tai du skirtingi dalykai
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 19:44
hipiai_žaidžia_karą
1) "menkosios religijos" - etniniai tikėjimai, kurie nevienija 10-100 mln. žmonių.
2) magija-religija-prakeiksmai santykis būtų  labai  svarbus, jeigu šitas tekstas nebūtų farsas. kadangi yra taip, kaip yra - galima viskas. tačiau vistiek prastai atrodo našvankybės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 19:35
L0KI
"net ir tais dekadanso laikais buvo tam tikros ribos nepažįstamųjų bendravime" - padugniu ir muziku buvo tada, yra dabar ir bus ateityje!
Terminas ''menkosios religijos'' didziuju civilizaciju ispazystamoms tikrai netinka.
Ir siaip is kur zinot kiek ir kokiu religiju ten esama?Autorius juk apie tai neuzsimena.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 18:59
hipiai_žaidžia_karą
"Antra vertus, anksčiau sakiau, kad šį kūrinėlį rašiau prisiminęs rpg, tad ant kažkieno stalo gulinčio pasaulio dangumi ritasi kauliukai, o dievai šneka tą, kas jiems ant seilės užeina :)"

:) mhm, štai ir kilo mintis, kad koks nors Perunas iš dangaus pradės klykti: "Viskas Pranai, sumautas tu geimesteris, susirenku alų ir einu lauk!"

LOKIZ: net ir tais dekadanso laikais buvo tam tikros ribos nepažįstamųjų bendravime. žinoma reikia išbraukti visas religines nešvankybes - jų tiesiog tokiomis nelaikė + miestelėnus. tačiau lytiniai keiksmažodžiai realiai paplito krikščionybei išstūmus menkasias religijas. todėl maginiame pasaulyje būtinai reikėtų bent poros didžiųjų religijų, kad miestelėnai tikrai taptų nešvankūs. :) be to nelabai aiškus magijos ir keiksmažodžių santykis - kad galėtų keiktis, jis turėtų būti atskirtas, kitaip nedovanotina: naudoti buitinius burtus kada tik pasipainioja ant liežuvio...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 18:09
L0KI
Roma, Egiptas,Mesopotamija - stiprios pagoniskos religijos, didziuliai miestai apsupti primityvesniu genciu, gal miskavaikis butent is tokios vietos? o siaip tai man viduramziu tipo kultura cia rodos, o viduramziais buvo dideliu miestu kuriuose galejo atsirasti stipriu keiksmazodziu kurie pereina i kaimo kultura, del valstieciu pomegio pamegdzioti turtingesnius miestiecius.
Kito istoriko megejo nuomone.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 18:08
Natrix
Dar dėl keiksmų - viena vertus, Popietinis_Niekas yra teisus. Neseniai šiame skyrelyje buvo toks irgi 'maginio pasaulio' gabaliukas, kuriame autorius, kalbėdamas apie kažkokios bakūžės vidų, pavartojo žodį dizainas :))) Smagiai pasijuokiau. Negalima peržengti rėmų, kuriuos pats kuri.
Antra vertus, anksčiau sakiau, kad šį kūrinėlį rašiau prisiminęs rpg, tad ant kažkieno stalo gulinčio pasaulio dangumi ritasi kauliukai, o dievai šneka tą, kas jiems ant seilės užeina :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 17:57
hipiai_žaidžia_karą
pažiūrėjus iš istorijos mokslo pusės, maginiame pseudopasaulyje stipriai nešvankių keiksmažodžių tikrai negali būti. megėjo istoriko garbės žodis :)

kad atsirastų tokie keiksmažodžiai, visų pirma reikia nutolti nuo pagoniško gyvenimo: vadinasi reikia didelių miestų, kažkokių stiprių religijų ir visų vertybių virsmo proceso + civilizacijos atributų (mūsų supratimu). o tokiame pasaulyje, kokio dalį vaizduoja Natrix, kol kas taip nėra.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 17:34
L0KI
orkai = forsai?

o keiksmai tai nieko tokio, juk tai maginis pasaulis, taigi nebutinai turi atitikti kokio nors laikotarpio musu pasaulio istorija ir siaip kokioj Romoje ar kitoje pagoniskoje civilizacijoje tai tikrai budavo stipresniu keiksmu nei siulo popietinis_niekas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 17:28
Kunigaikštis Vizbezda
nu čia tai jau visas šiūkšlynas:( bet auksas ir pelenuose...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 16:47
Natrix
Nu ne, nežaidžiami. Nežinau kodėl, bet man orkai tokie gavosi ir viskas... :)
Bet taip, nusivažiavau per daug į farsą. Sakyčiau taip nejučiom.
Dėl keiksmų - galbūt tu ir esi teisus - peržiūrėsiu ir gal ką geresnio sugalvosiu :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 14:50
hipiai_žaidžia_karą
chum. čia turbūt teksto pabaigoje paaiškės, kad tie visi veikėjai ir yra "žaidžiami" karmagių gerbėjų, nes antraip, tai per daug farso. na visi tie "malokososai", "pabiručiai", "ai ai bos" ir pan. :)

tikrai reikėjo dėti visą tekstą, nes tokie gabalai pernelyg kontrastingi. ne vienodas įspūdis lieka.

prie keiksmažodžių, tai dar prisikabinsiu: nesvarbu kokia iš tiesų yra teksto mintis, bet maginiuose pasauliuose praktiškai negali būti nešvankybių! visi "lytiniai" keiksmažodžiai radosi po krikšto, kai buvo diskredituojami pagoniški papročiai. kadangi tai maginis pasaulis, tai dažniausiai ir pagoniškas, todėl keiksmažodžiai turi būti konkretūs prakeikimai, pvz.: miškavaikis prakeikia "kad tau niekada pėdos neapželtų, tu briedžio gurvuoli!" ir pan.

šis gabalas kažkaip atrodo prastesnis, nei pirmas ir antras
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-01 14:34
Plogutits 518
:)Vėl??? - juk sakiau, kad nieko gero, nebeskaitysiu:P
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą