Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Rudalevičius Vitoldas Ričardo Rudalevičius Vitoldas Ričardo

Atsargiai – speleologai

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių
Rekomendavo: Si bilė Sibire


Smegduobių vesternas


Mano senelis yra tie melzgani paliegę grybukai, žalsvomis kepurėlėmis besidriekią visu devyniasdešimt trečiosios olos pasieniu. Pačioje tamsiausioje kertėje jie staiga smulkėja ir perauga į žilą barzdą, virš kurios pūpso dvi pavandenijusios akys. Jos visada kažkaip graudžiai, bet kartu ir šelmiškai žiūri į mane, o iš po barzdos aš dažnai girdžiu neaiškų, tačiau mielą burblenimą. Šalia tos grybų giraitės tebeguli ir senelio lazda. Mama sakė, kad kai dar nebuvau gimęs, senelis ja pasiramsčiuodamas vaikščiodavo. „Na, jis tada ir atrodė truputį kitaip“, – teisinosi ji, pamačiusi mano nepatiklų žvilgsnį.

Kartą, kai mėginau paimti sunkią apipelijusiais juodos spalvos viršeliais viršun žvelgiančią knygą, gulinčią netoliese senelio barzdos, jis smarkiai sudejavo ir ėmė vartyti akis, o nuo mamos gavau atgalia ranka per burną. Dabar jau žinau, kad tai Biblija, ir kad ji senelio, ir kad imti jos nevalia. Kaip ir lazdos, ir grybų, nes seneliui skauda. Tiesa, grybų senelis negaili ir kai mama visai neberanda jokių šaknų ar termitų, kai tėtis savaičių savaites niekaip nepagauna nė vieno šikšnosparnio, senelis sunkai atsidūsta užsimerkia ir švokščia kažką nesuprantamo iš po savo barzdos. Mama tada verkia, o tėtis nežiūrėdamas į savo rankas, pjauna kelis kuokštus grybų titnaginiu peiliu. Paskui mes juos verdame ir valgome. O naktį girdėti kaip senelis tyliai tyliai inkščia, nors mama ir dainuoja man lopšinę tiesiai į ausį.


***

„Po velnių, – sako tėtis – tie prakeikti speleologai vėl valkiojosi po didžiąsias olas. “. Jis trenkia kampan auksu kaustytą arbaletą ir tuščią medžiotojo krepšį. Aišku, šikšnosparnių vėl nėra – speleologai bus išbaidę. Mama sakė, kad apskritai jie nėra blogi, jie tik taip pramogauja. Tačiau tos jų pramogos mums atneša vienas nelaimes.

Mama išvynioja skarmalų ryšulin įvyniotus šaknų pundelius. Šįkart apseisime be senelio pagalbos, o paskui gal tėtis ras, kur nusidangino šikšnosparniai. Beverdant šaknų antpilą mus aplanko pastorius Mezė. Jis pagarbiai pasilabina į senelio barzdos kampą, leidžia mamai pabučiuoti jam ranką, nors ir murmėdamas: „na ką jūs, frau Fræg, iš tiesų nereikėtų... “, – ir apkabinęs tėvelį per pečius pavadina jį lauk. „Reikia pasišnekėti, Frægai“.

Pokalbis truko ilgai, tėtis grįžo antpilui jau visai ataušus. Mama suskato vėl šildyti, tačiau jis tik mostelėjo ranka, atseit nesivargink, nevalgysiu. Tada mes einame gulti ir aš deduosi kad miegu, bet iš tikrųjų klausausi kiek įmanydamas, ką šnabždasi tėvai.

„Jie visai prarado sveiką protą, – sako tėvas, – Įsivaizduok tik, maitintis speleologais! “. Mama tik aikčioja ir dūsauja, o kai tėvas priduria: „Juk tai reiškia, kad mes vėl imsim slapstytis be vietos. Kitaip ką mes galime prieš speleologų šviesas ir griaustinį? “ ji apsiverkia. „Kaip gi tėvas, kaip gi tėvas? “, – nepaliauja kartoti vis labiau ir labiau kūkčiodama.


***

Rytą mane pažadina keistas bruzdesys. Pasirodo, tai mama krauna visus mūsų rakandus į ryšulius. Tėtis stovi olos angoje, per petį persimetęs arbaletą ir maišą. Pamatęs, kad aš nubudau, jis greitai stveria mane ant rankų ir išneša į stalaktitų alėją. „Mes paliekame šią vietą, sūnau“, – žiūrėdamas kažkur pro šalį taria jis. „O... o senelis?! “ – kimiai atsidūstu aš ir ašaros gniaužia man gerklę. „Eik, atsisveikink su juo, – sako tėvas. – Gal duos Dievas, dar kada nors grįšime. “

Aš vėl puolu vidun ir ropomis prišliaužiu senelio barzdos kertę. Jis tyli, tik žiūri į mane savo drebutiškomis akimis. Aš dabar jau nebesivaldau, verkiu ir prašau man dovanoti už knygą ir už visus suvalgytus grybukus. Senelis švokščia kažką raminančiai, o mama traukia mane nuo jo. Ji taip pat verkia.

Staiga atsitinka kažkas neįtikėtino. Aš matau, kaip skausmas perveria senelio akis, jos net patamsėja ir kone tyška į visas puses, tačiau tuo pat metu storoji knyga staiga atgyja, atsiplėšia nuo uolienos ir verčiasi mūsų link. „Fe, imfit faikui, fudie“, – beveik visai rišliai šnypščia senelio barzda, o akys stipriai užsimerkia.


***

Stalaktitų alėjos gale mūsų laukia pastorius Mezė ir kvailelis Gao. Mezė permeta akimis mano nešulį: „Saugok, vaike, tą knygą, kaip save patį saugok“, – linksi jis mano pusėn ir paėmęs Gao už parankės spartina žingsnį. Mama liepia man neatsilikti, o tėtis, kriokdamas tysia visus mūsų ryšulius ir rakandus ant kupros.
2007-02-04 20:05
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 30 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-24 15:42
Rupkė
IR gerai ir gražu, bet aš vistiek sakau kad šūdas, nes taip visi sako.
Nerašyk visai, - brudas.
Ar tau smagu?Nekreipi dėmesio?Tai kam čia rašai? PYZDAVOKITĖS VIENI
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-05-03 22:01
dzen
vienok location tai Biržai
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-28 17:25
Darrrrka
kuo kuo, bet tik ne „Linch“ :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-13 12:34
Haldir
Puikus stilius. O pati istorija... paplaukus kazkokia. :)
Truputi i Weird Star kurinukus uznesa. Daug, grazu, beveik apie nieka, bet skaitosi gerai.

Keturi su dviem milziniskais minusais :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-10 08:51
Ultravioletinis Mi zguudbaiiiii
grazu...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-09 23:06
fluxxx
Nežinau, bet man kažkaip David Linch kvepia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-07 13:12
speedo
pirmas sakinys užduoda tekstui autoriteto, kur atradai skanų žodį 'melzgani'?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 20:59
vaja
Smagiai skaitosi, tęsinys pageidautinas - ir ne vienam skaitytojui.
Negaila pitako, tikrai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 17:28
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
daktarę kvin netinka spoksot niekaip. na nebent kaip itin ryškiai pateikiamą fabuloidistinio westerno tipo serialo šabloną. ']
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 16:17
ir kiti
daktarę kvin tik turintiems vaikų tinka spoksot. arba turintiems suvaikėjusių tėvų. nu bet yra ten košės.

o vaikas centre tai nepralenkiamas stereotipas. kaip koks šumacheris ar alonso. nu nepralenkiamas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 16:11
dzen
būtų gerai pratesimą
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 15:46
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
grybai + haliunikai yra labai nuobodus reiškinys. daug nuobodesnis nei arbaletai arba stalaktitai su stalagmitais. gal netgi nuobodesnis už vaiką centre. 'p

džiaukai, jei žiūri per LTV rodomą daktarę kvin tai turėtum žinoti paslpatį, jei nežiūri: pažiūrėk -- the bestest of the best serialas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 15:00
ir kiti
gerai tematiką parinkai. šeima, o centre vaikas. veikia žmones tokia schema. tikėjausi, kad senelis bus kažkiek haliucinogeninis. nu... gal taip ir yra. "fe ir fudie"
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-06 14:48
ATIA
Pasijaučiau kaip kokioj „rambyno“ sūrių nokinimo kameroj :DDD
Nieko, Rudalevičiau, nesupratau po kokias ty smegduobes tas tie herojai gaudė tas skraidančias peles. Matyt esu trečias bohemos brolis :DDD Skaitosi tai linksmai, bet... gal reikia žinoti kokį faktą, kad galėtumei išsišifruoti? Pasilieku nedavusi jokio balo, negaliu elgtis nesąžiningai - nesupratau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 22:43
Loke1
gėėėris
aj tu sau, po paraliais.................!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 21:17
kondensofkė
aikąašžnau.
jei ne tas neaiškus senelis tai yra vaizduotės protrūkis manyčiau nieko čia labai jau stebuklingo nepamatėme.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 15:45
Žilis
Lauksiu tęsinio 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 15:20
mindaugas_
grybiukai. 5. ką čia taukšt.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 15:11
371110
penkių iš manęs negautum:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-02-05 15:03
fts
fts
nu blyn...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2
[iš viso: 27]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą