Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2308)
Esė (1557)
Proza (10915)
Vaikams (2717)
Slam (78)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Ištrauka iš mano senelio, Wasilijaus Gribojedovo dienoraščio

          …“Wasia, judinkis, nauja partija atvažiavo, tuojau štabeliuot reikės... “- pro pravertas duris rikteli grandinis Valentinas. Sumaigau nedarūkytą papirosą ir įmetu į tuščią „kilkės pomidorų padaže“ skardinę. Nieko nesakau, bet turbūt teks kada Valentinui įkrėsti šiek tiek pagarbos, ir priminti kas čia vadovauja paradui. Labai nemėgstu nepagarbių kreipinių iš laipsniu gerokai žemesnių atmatų.. Pacypausi man rytoj, bliade tardymo kameroj- tyliai pagalvoju ir nusišypsau...
            Kaip ir kasdien, prieš atlikdamas savo pareigas, atsistoju, permetu keletą kartų mintyse čekisto nuostatus, nusibraukiu maisto trupinius nuo munduro, ir pasičiupęs savo pagrindinį darbo įrankį- automatą PPŠ, pajudu durų link. Sušikta, pilka kasdienybė. Lauke jau girdisi aimanos ir klyksmai. Tikriausiai „klientūrą“ tiesiai iš izoliatoriaus atvežė. Kažkoks menkysta, turbūt sunkvežimio vairuotojas, atiduota man pagarbą ir pakiša krovinio važtaraštį. Bodėdamasis peržvelgiu- dvidešimt keturi nuteistieji, iš kurių dvidešimt du nuteisti sušaudyti, o likę du perduodami tolesniam tardymui. Pasirašau ir einu mestelt akį į šios dienos siuntą. Kaip ir visada, visiškai nieko ypatingo. Keletas senių provincijos mokytojų, o likusieji jauni debilai-„kaimo aktyvistai lituanistai“. Sutramdau pasišlykštėjimą ir padalinu keletą įsakymų dar neapsiplunksnavusiems konvojaus palydos kareiviūkščiams. Nuteistieji staigiai sutikrinami, išrikiuojami ir buožių smūgiais palydimi į vidinį kiemą.
      „Galima rodyti iniciatyvą, bet jokiu būdų niekas neturi pamatyti pasitenkinimo šiuo darbu. Mūsų tėvynei žudikai nereikalingi, o reikalingi pareigą atliekantys kariai“- pamenu kalbėjo karininkų mokykloje išpurtęs politrukas. Koks dar gali būti pasitenkinimas tokia rutina ir nuobodybe, jei ne privilegijos ir padori alga- jau senai būčiau nusispjovęs į tokius darbus. Na ką, tuojau teks pradėti, atsidūstų, ir pats patraukiu paskui nuteistųjų vorą.
      Viskas kaip ir kiekvieną eilinę dieną, nei vieno kiek įdomesnio personažo- tie patys krauju išgleizoti veidai, tos pačios bukos, vedamų skersti avinų akys. Staiga mano rytinius apmąstymus nutraukia riksmas. Kažkokia pagyvenus boba išlekia iš tvarkingai surikiuotos eilės ir klykdama pasileidžia link manęs. Prisipažinsiu, tai mane nustebino kaip reikiant, ir netgi šiek tiek išgąsdino. Pasimetu, tačiau savisaugos instinktas greitai pažadina. Senė  parvirsta į purvyną, susidūrusi su netikėta kliūtimi- mano automato buože. Aimanos, verksmai, kažkoks neaiškus burbuliavimas bedante burna, ir atsisukęs pamatau kaip nuteistųjų rikiuotė iškriko, kaliniai sustoję įsispoksojo į mane. Žvilgsniuose jautėsi nebylūs kaltinimai, gal netgi pasipiktinimas. To jau perdaug. „ Ko įsispitrijot, gnydos? Ko čia stypsot? Dar neaišku- jus veda sušaudyt, ir turėtumėt man už šią paslaugą batus laižyt. O gal norit atgal į izoliatorių prakeikti išgamos? Supūt  po truputį prišiktam rūsį? To jūs norit? Greitai galiu suderint... “ užrinku ant tų atmatų bandos.
        Griežtas tonas, ir automatas rankose greitai padaro savo, ir kolona pajuda toliau. „ Karšta širdis, šaltas protas, švarios rankos“- vėl mintyse pakartoju čekisto nuostatus kad nusiraminčiau. Na ir dienelė, kažkokia provincijos inteligentė sušiko nuotaiką visai dienai. Nesusivaldau ir apspardau eilinį geltonsnapį konvojaus kareiviūkštį, atskubėjusį nutempti tos velnio bobos, kuri vis dar voliojosi purvyne. Prakeiktas veltėdis, kur jis tuo metu spoksojo- o jei ta boba kokį peilį pasislėpus buvo, galėjo ir papjaut...
        Stebiu, kaip visi išrikiuojami priešais sieną, surišamos rankos už nugarų. Galvos nuolankiai nuleistos, nutilo jau verkšlenimai- visiška absoliuti tyla. Pagaliau pasigirsta ilgai lauktas trakštelėjimas- į senuką kulkosvaidį įdedama šovinių juosta ir pertraukiama spyna. Kiek užsitęsusi serija ir kūnai vienas po kito sukniumba. Prisidegu papirosą, atsidūstu. Liko dar du darbai: kontrolinis šūvis, mano pareiga ir privilegija sutikrinti ar egzekucija atlikta iki galo, ir tas prakeiktas popierizmas...
<... >
        „... dienos likvidacija įvykdyta be incidentų. “ Parašau datą, pasirašau- Viskas. Darbas kaip darbas, neblogai apmokamas, fiziškai nesekina, tik kad nuobodus labai, o kaip sakoma- rutina greit pražudo meilę, netgi meilę pareigoms...

1951m birželio 27
2006-12-09 21:54
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 22 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-01-09 22:29
_Tėja_
man patiko.Saltumas,bet puikai perteiktas vaizdas ir poziuris.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-24 01:13
Labanaktis
prisiknis galima nebent prie dabljū ir nedarūkyto byko. taip ir padarysiu. - 4. ...visus čia tas popierizmas užknisa.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-21 08:35
Dėjau
Neskaitysiu niekad niekad tavo darbų, niekad nieks neprivers.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-21 08:29
ATIA
Tavo kūrinys pasiekė savo, net nusipurčiau. Pasakysiu rusiškai: Tošna stalo na sierdzie.


Bet rašai įtaigiai tikrai. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-17 00:38
Irna Labokė
„Galima rodyti iniciatyvą, bet jokiu būdų niekas neturi pamatyti pasitenkinimo šiuo darbu. – va šis pataloginis herojaus bruožas gerai atskleidžiamas. Jokių jausmų ... sąžiningas darbas, tarnyba. Yra Kafkos panaši apysaka... (budelio psichika ten atskleidžiama)... Netikėta man rašykiniame kontekste, bet, sprendžiant iš parašymo datos, autorius prozoje ne naujokas ...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-16 14:00
dzen
šaudo su kulkosvaidžiu visus, paskui personažas su minetuoju PPŠ. tai jis ten kaip suprantu ir kontrolinius šūvius su PPŠ atlikdavo? nu nesamonė kažkokia. nu o parašyta tai gerai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-16 08:56
Juzė Erelickas
lyg būtų iš a la Turgenevo romano. Smagiai nuteikė stiliaus plaukimas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-16 01:57
septyni
per daug brandus, per daug išlavintas, per daug senas kūrinys tokiam nevykėliui kaip tu! plagiatas!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-12 20:18
Lengviau Jaustųsi
Nu... nežinau... Labai jau man primena "Dievų mišką". per daug rimtas, pagal mane, kūrinys. bent jau man, kad galėčiau normaliai įvertinti:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-12 19:14
ir kiti
o vartotojai, nespaudantys knygučių, bet paliekantys nuomones? kur jiems susikišti?

xe xe. zšbys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-11 18:50
Babytė Bronė
man tas senelis labai jau netikroviskas. kuris zmogus, kuriam zudymas ir kitokie kankinimai yra rutina, vakare tvarkingai atsisestu prie stalelio, ir aprasinetu kiek snd bliadziu susaude ir sudubasino? kazko pritruko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-11 15:20
Rašalinis
Griežtas tonas, ir automatas rankose greitai padaro savo, ir kolona pajuda toliau

Vat nuo cia man labai patiko. Norėciau rasyti 5.*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-11 13:15
KatinasBazilijus
beabejo cia pie neigiamus vertinimus :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 20:20
KatinasBazilijus
nenoriu pasirodyti izulus, ar labai susirupines vertinimais, bet vartotojai, spaudantys tas knygutes ir nepaliekantys komentaru- savo nuomones gali susikishti i shikna
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 13:55
va va va
pradžioj buvo gerai "Pacypausi man rytoj, bliade". po to nenatūraliai tas pasakojimas skaitos - kam rašyt į dienoraštį, jei visa tai kasdienė nuobodi rutina?
bet ta boba gud.
tik dar kažko norėjos. nu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 13:47
matematinis nulis
na, nežinau, Bazilijau, nesu sužvėta. Ir ne dėl to, kad cinizmas sušaudė, bet dėl to, kad kontrolinio šūvio negavau. Arba jis skriejo pro šalį.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 13:21
Aš Arnas
Arnas sužavėtas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 13:20
kondensofkė
pradžioj tai ką aš žnau. nu bet po tos bobos tai kažkaip fainai pasidarė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 11:22
baronas
gerai, kad sugebėta pažvelgt iš kitos pusės, gi pagal visas dogmas, čia turėtų būti "kaimo aktyvisto lituanisto" verkavimai apie būtį ir meilę tėvynei.
šičia turbūt ir slypi šarmas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-12-10 01:33
linkesdometis
Nu šlapimo pūslė neplyšo nuo ... net pritrūkau žodžių - tiek jų visokiausių triplesuperduperultramaxiveryzebakulgigaawesomehypergrand... čia privardyta. ;)
Kalbėjimas vaizdais. Visai nieko - gal net pasakyčiau patiko tas ironiškas požiūris į nuobodybę šaudyti žmones, gal net daugiau nei ironiškas. ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 28]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą