koks oponentas, toks ir dialogas:) šiaip labai rekomenduočiau pasižiūrėti "amerikietiškas grožybes" ir susitelkti ties kovotojo prieš gėjus linija, nesidarykim į tą niekšą panašūs. Nes viena didžiausių ydų yra dviveidystė. Aš prašau tolerancijos, o ne cenzūros. Putoti koks kitas blogas, nevykęs ir įvairus -istas galim visi, bet visi mes ieškom savo kelio, ir bandom suteikti savo tuščiam gyvenimui prasmę, tai yra kiekvieno iš mūsų žaidimas. Ir geriau būtų, kad mes vienas kitam netrukdytume ir rimto dėdės tonu nemokytume:)
Nuobodus darotės su savo strategija "jūsų kūryba - taip pat blogis, tiesiog jos niekas neskaitė". Kažkodėl kiekvienas, nepataikęs pro vartus, ieško kaltų visur kitur, tik ne savyje. Aš irgi kai kur pravalus darau. Pažįstu dar vieną (be jūsų), kuris juos daro ir nagus iki alkūnių graužia.
Taigi, jūs ne vienišas. Sveikas atvykęs į klubą :)
Vieną mano brangusis Aurimaz, o tamsta negavai todėl, kad niekas jo dar neskaitė ir niekam neužkliuvo, pas mane tokių kūrinių, kurių nieks neskaitė irgi yra, pusė metų guli nei vieno komentaro, o būčiau įkalęs porą jūsų visų mylimų scenų jau seniai būtumėt apsireiškę mylimieji kritikai rašytojai, nes jūsų turinys nedomina, jus domina detalės:) O mane domina idėja, kurios jūs net pabaigos sulaukti nenorite. O savęs aš netrinsiu, nebent po tamstos:) nes autorius, deja, visur stovi ir ten prie šiukšlių krūvos su numautom kelnėm, dabar labai įsižeidęs, kad jam atsikirto, ir ten kur miškiniai prievartauja šeimininkę, tos pačios numautos kelnės ir nuoga šikna tad nereikia ieškoti skirtumų ten kur jų nėra. Ir sau brangusis, lygiai taip pat ženklelį gali užsidėti N-18, kaip ir man, aš dėl to neprieštarauju. Nes dar kartą primenu, mes labai ir labai panašūs, tad prašyčiau tolerancijos ir nedaryti iš savęs šviesą nešančio angelėlio, o iš manęs šlykštaus demono:) Sekmės!
o dėl septyniolikmečių psichikos pasižiūrėk MTV rihana arba dar geriau Lady gaga:)
Ir užuot ieškojęs atramos kitų komentaruose, verčiau pasistenkit ištrinti iš savo kūrybos asmeniškai save. Nes šalia tos nuskriaustos mergaitės jūs asmeniškai jaučiatės net labai. Visose prievartos scenose dalyvauja ne girti vyrai, o jūs asmeniškai. Šis efektas kyla dėl to, kad jūs detalizuojate ne tai, kas dedasi veikėjų galvose, detalizuojate ne jų emocijas, ne jų išgyvenimus - jūs detalizuojate bendrą sceną, kurioje dirigentas yra rašytojas. Būtent tai mane verčia kalbėti apie iškeliamus viešumon fetišus, masturbacijas, pedofilijas ir visa kita. Buvo čia tokia jauna rašykė, kuri bandė sukurti pasakaitę apie klasėje išrenginėjamą ir baudžiamą mokinę. Iš esmės ten buvo jos pačios fantazijos, parašytos tavo stiliumi. Nulis veikėjo, šimts procentų kūrėjo. Rezultatas graudus.
Todėl nejučia išryškėja du kraštutinumai - kuomet kūrinys negvildena seksualinių, pedofilinių, perversinių, fetišistinių, mazochistinių ir kt. panašių temų, autoriaus šešėlis kūrinyje toleruojamas. Bet vos tik žengiama minėton teritorijon, tą šešėlį verčiau naikinti, nebent labai nori būti "pagarbintas" kokios davatkos močiutės švęstu vandeniu.
Būtų mano valia, įkurčiau mazochistų skyrelį, užrakinčiau jį nuo vartotojų, kuriems mažiau 17 ir tau žalia šviesa. O dabar yra kaip yra.
Passiondale, jūsų seksualūs komentarai asmeniškai mane žavi, kažko panašaus tikėjausi ir jūsų kūryboje, deja, turbūt Jūs dvilypis. Dar beliko sulaukti "antanėlis myli pimpius" - vieną nuostabų tiesmuką komentuotoją.
Įspūdis, kad aš knisuosi Tamsta puslapiose ieškodamas silpnųjų vietų - neteisingas, čia tiesiog paviršutiniškas pasidomėjimas oponentais.
Kaltinimas fetišais? Tai patikėkit mano fetišas - tikrai ne prievarta, ir ne oralinis, aš labiau mėgstu dvi moteris, bet to mano kūryboje kažkaip nematyt:)
o apie prievartą. Gaila, kad kažkam ji asocijuojasi su autoriumi, o ne su tais žaliais, raudonais ir kitais (nenoriu tepti tautos pavadinimo, nes ji ne tokia, o tinkamo pavadinimo nesurandu) didvyriais.
Vargšui Nabokovui labai pasisekė, kad jis parašė tolimais pakankamai laisvais metais, berods, 60 m, "lolitą", nes būtų apšauktas pedofilu, ir išbrokuotas,kaip šlykštus iškrypėlis, o jeigu jis būtų pakliuvęs kaip rašykas? kaip jūs jį būtumėt vertinę? Kitas klausimas, kaip šiuolaikiniame literatūros kontekste, jis būtų rašęs norėdamas išsiskirti iš bendro srauto?
Ir dar žiūrėkite ne tik "galutinį finalą", bet pavyzdžiui, ir "Tauta prieš Lary Flintą" ir atsispirkite iš tų vertybių, kurios viešai deklaruojamos, bet kitų atžvilgiu ignoruojamos: jei man nepatinka, aš net nekomentuoju, apsisuku ir išeinu, ir savo nuomonę pasilaikau prie savęs, jei patinka pasakau savo nuomonę. To linkiu ir Jums:)
P.S. net nesitikėjau, kad taip malonu su jumis visais ginčytis, vakar net pamiršau savo du tūkstančius ženklų į telefoną įkalti, dėkui jums už šį atradimą:)
Ištraukėlė iš pono Aurimaz, pirmas bakstelėtas kūrinys:
Šalia šiukšliadėžių išvydo juos abu. Mergina gulėjo ant šlapios žemės, neįstengdama pajudėti. Vaikinas pusiau numautomis kelnėmis glaudėsi prie jos, urgzdamas ir stengdamasis nulaikyti aukos rankas. Adrija nepastebėjo, ar mergina labai priešinosi, tačiau gana aiškiai matė jį, besikilnojantį virš jos.
Pajuto kraują siūbtelint į galvą.
- Gyvuly tu! – žengė į priekį, jausdama įsiūtį, įsipulsuojantį gyslomis. – Paleisk ją TUČTUOJAU!..
Riksmas suveikė lyg sprogimas – jis paliko savo auką ramybėje ir nusirito į šalį, stengdamasis ir atsistoti, ir pamatyti tą, kuri artinosi. Nusmauktos kelnės trukdė vyrukui normaliai judėti. Adrija žinojo, kad už nugaros likęs žibintas akina užpuoliką. Jis tematė jos siluetą, kuomet Adrija įsižiūrėjo į tą išpurtusį veidą, paklaikusias akis, kupinas adrenalino. Vyras stengėsi atitolti nuo jos, ropodamas atbulas. Gana greitai jis atsitokėjo – nusitvėręs kelnes pašoko ant kojų, trūktelėjo drabužį aukštyn ir pasipustė padus į tamsą. Galbūt jis ir buvo stipresnis, tačiau šokas padarė savo.
Ar mes taip labai jau skiriamės?:) Aš dar kartą kartoju, pasakysit kaip pakeisti, aš pakeisiu. O postringauti apie subtilumą ir visą kitą nei aš, nei jūs bijau, kad neturime labai didelės kompetencijos, nes abu labu tokiu.:)
Man asmeniškai minėtas darbas nepatiko būtent dėl to detalizavimo. Jis kiek perlenkia lazdą, iš prozos pereidamas į "kūrėjo pasitenkinimą vaizduojant kuo baisiau". Todėl adminą kažkiek suprantu. Jeigu čia visi pradėtume savo fetišus, masturbacijas ir polinkį į sadizmą kelti, rašykai virstų į Sodomą ir Gomorą. Nesakau, kad prozoje minėtų silpnybių negali būti, bet tą dar reikia sugebėti aprašyti, kad skaitytojas pajustų perteikiamą atmosferą nepasišlykštėdamas autoriumi. Žodžiu, imant tokias temas reikia subtilumo. O Gyvos Sielos to subtilumo stokoja.
Iš karto matosi akivaizdi išvada. Autorius ir Be Stabdžių mano, kad kūrinyje nieko blogo, kai kas mano, kad kažkas blogo yra. Ir tai paaiškinti galima elementariu skonių skirtumu. Pripažinkime, diskusija beprasmė - niekas savo pozicijos nekeis.
Dar dėl subtilumo - skonio dalykas, man labai keistai skamba toks pasakymas, kad reikia rašyti taip ir anaip, subtiliai ar dar kažkaip. Kūryba tuo ir ypatinga, kad ji neturi kažkokių rėmų, nėra jokių šitaip reikia, šitaip nereikia - aišku, kol tai netampa akivaizdžia smurto ar prievartos propaganda. Ne visada subtilumu įmanoma išgauti tą efektą, kurį sieki sukurti skaitytojui - kad jis viską pajaustų lyg iki kaulų smegenų. O Dievų miškas - puiki knyga, bet Sruogos vietoje būčiau rašęs kitaip - bet čia jau prasideda skonis, dėl kurio nesiginčyjama.
Šventasis Sebastijanai, o jeigu aš paprašysiu jūsų kūrinyje truputį ginklų apmažinti ir truputį mažiau pervertų plaučių, užspringstant kraujais, nes mano akimis tai žaloja nepilnamečių psichiką ir skatina smurtauti. Įdomu, kur jūs mane pasiųstumėt? Ir kodėl jūs nusprendėt, kad tariamai atvira sekso scena žaloja psichiką labiau negu įsivaizduojamas kraujo nuleidimas vapyrui ir begalinė meilė ginklams? Aš nesimėgauju nei frikcijų skaičiumi, nei penio dydžiu ar vaginos forma. Yra prievartos įvykis konstatacija, kuris šioje istorijoje mano manymu yra būtinas, jeigu perskaitysite iki galo, galbūt suprasite kodėl, nes kitą kartą užmačios suprantamos tik pačiam autoriui:) Užtat ir keliu klausimą, pasakykit kaip, aš pakeisiu.
Tarp kitko pagal paauglių apsaugos įstatymą mes abu turėtume būti užblokuoti:) O Jūsų paaugliai jau seniai visa tai matė internete, čia aš nabagas "satyrikoną" ir "dekameroną" skaičiau jų metuose,o jeigu abejojate, gal jums pora adresiukų pametėti, kur visa tai nemokamai rodo:) O aš toli gražu neesu superinternautas, ko apie jūsų bejėgius paauglius nepasakysi.
Jeigu niekur rasyk.lt nera parasyta, kad čia yra turinio netinkamo nepilnamečiams, tai juk visada galima tai parašyti - nepamanykit kad nurodinėju, bet tikrai būtų geras dalykas, prie tam tikrų kūrinių jų autorių ar administratorių sprendimu uždėti ženklelį N-18. Nemanau kad kūrybinė laisvė turėtų nukentėti - taip, čia lankosi ir nepilnamečių, bet čia ne pertrauka.lt, dauguma esame suaugę žmonės.
Ne vienas administratorius mano, kad reikėtų pakoreguoti.:]
Mielas autoriau, paaiškinkite kuo konkrečiau nukentės jūsų kūrinys, jei jūs kiek pakoreguosite tą dalį, kurioje atvirai rodoma sekso scena? Klavišai išbyrės ar monitorius įskils? Manau, kad ne. Kadangi rašykai yra vieša vieta, kurioje lankosi ir nepilnamečiai, reikėtų itin atsargiai vertinti tai kas pateikiama. Žinoma, Be Stabdžių dabar pradės samčiu į puodą barškinti ir rėkti, kad štai Galutiniame tiksle kraujai ir žarnokai taškosi (pripažinsiu visai nebloga komedija), tačiau skirtumas yra tas, kad publika bent jau turėtų būti filtruojama. Žinoma, čia jau kino teatrų ir tėvų problema, kad jie nesužiūri ką veikia jų atžalos. Tačiau tikrai galima rasti rekomendacijų, kokiai publikai skirtas vienas ar kitas filmas. Dabar pabaksnokite pirštu kur rašyk.lt yra nurodyta, kad svetainėje yra turinio, kuris gali būti netinkamas nepilnamečiams? Tokio įrašo nėra, taigi, reiškia kūryba turi daugiau ar mažiau tinkama įvairiam skaitytojų ratui.
Dėl kūrybos įvairiapusiškumo tikrai pritariu. Jei visi rašys kaip bobutė gėlytes laisto bus nuobodu. Tačiau tai nereiškia, kad kūrinys neturi būti subtilus. Tikriausiai visiems žinomas "Dievų miškas" puikiai parodo koncentracijos stovyklos gyvenimą, jo baisumą. Tačiau skaitytojo nosis nebaksnojama į kiekvieną lavoną aiškinant "kaliniui numeris 123 trisdešimt kartų lazdą davė į nugarą, tuomet triskart spyrė į inkstus (du kartus į kairį ir vieną kartą į dešinį) ir netyčiom užmynė ant veido (56 dydžio batu), kaliniui išbyrėjo dantys (visi priekiniai ir porą krūminių)..." Jeigu kūrinys nėra subtilus, tai jau ne kūrinys. Tai spirenimas pseudofaktais.
Mano paties 2 kūriniai buvo ištrinti (tiksliau, vienas ilgas kūrinys iš dviejų dalių) nes jame rašiau apie alkoholikės motinos ir jos sugėrovų mušamą ir prievartaujamą dvylikametę, kuri galiausiai skriaudėjams prisigėrus, nudobia juos, padega namą ir pabėga naktį su daiktais ir pliušiniu meškiuku, vieninteliu savo draugu. Žmonėms patiko, kaip supratau iš komentarų, bet ištrynė - priežastis, kad buvo vaizduojama smurtas ir prievarta prieš nepilnametę - bet čia irgi interpretacijų dalykas - viena, kad atvirų prievartavimo scenų nebuvo, o antra, tai nebuvo kažkoks propagavimas, pateikimas kaip teigiamo dalyko - tiesiog žiaurios realybės nepagražintas atvaizdavimas. Juk norime ar nenorime, tokie dalykai vyksta šalia mūsų, ir manau kad mes tikrai galėtume parodyti visuomenei tai kas vyksta, per kūryba. Nepropaguodami, neskatindami - tiesiog realistiškai atvaizduodami situaciją. Nereikia perlenkti lazdos su ta cenzūra, gyvenimas - tai ne vien širdelės ir kvietkeliai, ir kūryba turi parodyti visas jo puses.
Na ir nesąmonė... Tai kaip kitaip aprašyti tuos įvykius, apie kuriuos rašai, nenaudojant prievartos aprašymų? Jeigu viskas buvo būtent taip, tai ir rašyti reikia būtent taip, neglaistant ir nevyniojant į vatą. Prisipažinsiu, kad esu tavo kūrinių gerbėjas ir juos nuglaisčius, dingtų jų autentiškumas ir natūralumas. Juk rašoma ne apie rūtų darželius, o apie karą, rezistenciją po jo, tai kaip išvengti to prievartos vaizdavimo? Ir iš viso, jeigu niekas neiškarpo tokių kruvinų filmų kaip Pjūklas ar Galutinis tikslas, tai cenzūruoti realius įvykius atvaizduojančius kūrinius yra nesąmonė.