pala pala, o kokio scenarijaus Maksas nori (ir kokius filmus filmuoja Artbox'ai)? nes aušinam orą
del filmavimo as rasiau pradzioje. paraiskas reikia teikti vasara. Kokio scenarijaus reikia? Intriguojancio, ne nuobodaus:) man asmeniskai imponuoja klasikine schema: izanga, konfliktas, vystymas, kulminacija atomazga, epilogas (galima kaitalioti :p). gerai butu, jei autorius kreiptusi pats: stai parasiau, prasome paskaityti, ivertinti
nia nia nebūtų: nes pas mus nėra režysierių ir tekstų adaptatorių, nėra dialogų rašytojų (juk tai atskira specialybė), nėra prodjūserių (nes krepšininkai netinka hha). apskritai nėra mokyklos, o yra tik nevykę bandymai paerteikti vis dar agrarinę lietuvišką pasaulėjautą kino priemonėmis. kai kurie iš jų labai vykę, o kai kurie šiaip xuinia. kad ant tos bazės atsirastų kino mokykla (bent tokia kaip buvo o gal ir tebėra gruzijoj) reikia dievo valios ir 25-30-ies matelių, o svarbiausia, jei jau apie mano tekstus kalbėt, tai visi jie yra tik užrašai paraštėse, iki rimtų tekstų (nesvarbu kaip prozos ar scenarijų) jiems šūdais plaukt. ']
aišku labai gerai kad paskutiniu metu daug šnekama, daug festivalių atsiradę axx, 1 minutė, parvada dar kokie ten? tai jau galima tikėtis kokio nors underground diapazono užgimimo. o tas jau būtų labai geras žemas startas profesionaliam kinui rastis, bet dar trūktų rinkodarininkų kurie sugebėtų naujas (ble gal jau galų gale urban pakraipos) idėjas versti pinigais. btw: lietuvos rinka kaip tokia yra nulis kaip tame roberto dienos filme. todėl naujieji prodjūseriai turi iškarto taikyti į platesnius regionus. jie turi manyti kad stato kiną ne lietuviams ir ne dėl lietuvių ir apskritai ne lietuvių kiną. jie turi stengtis kaip minimum dėl pabaltijo ir šiaurės regiono, o maximum europos ir pasaulio. ir kaip nebūtų paradoxalu bet tik tada rasis tikrasis lietuvių kinas (haha) kurio mes juk ir neturėjom, jei po teisybei. turėjom lėliukę (kokoną) maskvos pinigų ir kompartijos užsakų pagalba (ir nereikia čia apie ezopo kalbą ir vidinę rezistenciją, nes truputi jau juokinga galų gale), kurią beveik nužudėm laukinio kapitalizmo sąlygomis (graudžiai juokinga istorija su dievų miško pelnu, filmo nemačiau, bet finansavimo klausimų sprendimo būdas tai mane pribloškė geriau nei bet koks mūvis). soso...
bet the main question is:
maksas taip ir nepasakė, o kokio jie kino tikisi. nejau iš tikro tik „parašykit gerą...“ haha tada galvą guldau nieko nebus.
livarga, gal atimk iš manęs redagavimo teises :oops: antrą kartą taip žiauriai susimaunu ir abu kartus su Tavo postais.. :roll: :shock: :cry: :oops:
atimu, haha, nuo šiandien nesinaudok!
o ten pricitavai žiniasklaidos ir mol turime dabar tikėti, kad jeigu laikrašty parašyta: zuokas nekaltas, tai tipo jis ir nekaltas? haha. patyrusių kūrėjų ir bestselerių rašytojų trupė, mon deu!
---
niac, dėl zero: tai kartais ir pornūškės būna zeba nufilmuotos (surežizuotos rečiau) bet tai tik amatas, jei gerą operatorių priversi filmuoti šūdą jis nebūtinai šūdinai filmuos, o menas tai kažkaip gal ne vien tik iš amato ar kelių amatų susideda, tiesa?
ahahhh mačiau pasirodo aš tą zero tiksliau ištraukas: kolega buvo parsipūtęs ar nusiripinęs nepomniu. pradėjau žiet ir kažkaip nejuokinga ir nekieta pasirodė. nzn: dialogai ten ne literatūrine kalba surašyti, bet yra bėda: persūdyta stipriai + aktoriai įgyvendinantys tuos dialogus pervaidina ir rezultatas tas pats šūdas kas per kalbos valandėlę "(k)laidelė". juk koks skirtumas balta ar juoda jei šūdina realizacija. o dėl makso... tai man poliūbomu nesvarbu, man įdomiau ir svarbiau apskritai ir iš esnmės pabazarint. makso skelbimas tai toks jo... "Parašykit gerą scenarijų - mes padarysim gerą filmą" lyg čia būtų kokia nors aksioma: geras scenarijus būtinai lygu geras filmas. haha. deja bet taip nebūna. aišku prielaidų geram filmui jau atsiranda, bet tik tiek ir ne daugiau. o štai iš blogo scenarijaus padaryti gerą filmą irgi galima (teoriškai taip svarstau), nors ir sunkiau nei iš gero, hehe. o išvados daromos iš turimos info, o info buvo kad ir tokia:
niacNafik tą meną minėt?
hehe
o dar v zasypku:
niacčia kad neprirašytum nesąmonių - tipo: "tiesiai į kapines lėtai įriedėjo Boingas"
o manai neįmanomas toks epizodas filme? nu kad boingas hha ir į kapines. man kažkaip atrodo, kad jei kokiam tarantinui (jau čia ble kaip keiksmažodis tas quentinas bet px) reikėtų boingo įriedančio į kapines tai jis jį taip ir nufilmuotų: kaip lėtai į kapines įriedantį boingą ir patikėk tai būtų labai geras epizodas. ir labai realistiškas, lygiai toks pats kaip peršuats delnas vyniojamas izoliacine juosta kad nekraujuotų, go-go šokėjos virstančios monstrais ar uma turman kumšteliu pramušanti grabą ir kokius 2 metrus žemės virš jos. hah.
niacNafik tą meną minėt? (čia po dviejų alaus) Juk tikslas - filmas.
žie... filmas yra meno aktas, todėl zafik jį reikia minėti net ir po 10 alaus. jei nori daryti filmą apie ryklį, suvalgiusį savo tėvą prieš tai paevertusį jį rykliu, tai šnekėti nereikia visai. bent jau aš nebematau tada prasmės šnekėti, nes tavo pozicija kaip žmogaus mėgstančio ir kitiems rekomenduojančio filmus su džeki čianu, teksaso reindžeriu ir geriausiu atveju styvenu seagalu bei vandamu, bet tada kam parintis dėl dialogų, scenarijaus, režisūros, aktorių ir scenografijos? juk kai svarbu veiksmas ir tik veiksmas tai ir darai veiksmą. kategoriją B, o taip pat ir porno bei vulgaraus seubo mūvius. t.y. vartotojišką produkciją, ne kiną. manai ivanauskaitė ar handkė bendradarbiautų tokioje veikloje? haha
Nafik tą meną minėt? (čia po dviejų alaus) Juk tikslas - filmas.
Man rodos viskas paprasčiau: filmo scenarijus (net laaaabai literatūrinis) jau yra filmas. Tu rašai filmą. Turi jį matyti ir dar geriau - įsivaizduoti kaip padarytum (čia kad neprirašytum nesąmonių - tipo: "tiesiai į kapines lėtai įriedėjo Boingas"
O prozą mažai kas rašo trumpais kadrais ir scenomis - Ivanauskaitė prisipažino svajojo apie kiną, sakė net rašiusi lyg filmo scenomis... nžn, gal. Geriausias pavyzdys - P. Handke.
Turbūt pasikeičia tavo rašymas. Kad sausesnis lakoniškesnis tai faktas. Detektyvai - tinka, ar daug juose meno?
niacJoo, sąvoka "liet kinas" nuvalkiota. Kodėl apie jį šnekat, nesuprantu (ir dar kažkodėl apie TV muilo operas)
ankstesniuose savo pasisakymuose pats apie liet. kiną šnekėjai pvz.:
niac, Pen. 06 08, 2007 11:24 pmAr nebus kaip su Ivanauskaite - Puipa aplamai jos nežinojo ir nebuvo skaitęs.
tai nesuprantu dabar kodėl reikėtų sukti kalbą apie latvių, moldavų ar baltarusių kiną? aišku man irgi nepatinka tas liet.kino mitologizavimas ir blah-blah-blah, bet aš apie tai iškarto pasakiau. o dar baizeway kadangi liet. kino su retom išimtim nėra visai ir + su dar retesnėm išimtim asmeniškai aš jo nemėgstu, tai kalbu apie tai kas yra po ranka. tarkime lietuviškas serialas yra pakankamai gera vaizdinė priemonė lietuvios kino/TV industrijai aptarti, ne?
niacDialogo problema! - tai jau konkretno kaip pirmadieniui :) Na ir kokie filmuose būna dialogai? Ogi buitis. Nes literatūrinis dialogas ir yra dirbtinumas. Vėlyvis pora ž. apie kino dialogus: http://whatson.delfi.lt/news/film/article.php?id=13478965
tiesa sakant, tavo išsakytas požiūris į dialogą literatūroje ir kine yra naiviai trivialus. pirma: literatūra kaip beletristika niekada nenaudojo literatūrinio kaip kalbos mokslo dialogo, net ir tokioje seklioje kaip lietuvių literatūros tradicijoje (imkim ką norim: žemaitę, simonaitytę, cvirką, baltušį) dialogai niekada nebuvo rašomi literatūrine (bendrine/normine kalba), o štai kinas... o štai kine dialogai lietuviams nesiseka. ir kalti čia anaiptol ne rašytojai kurių kūrinius ekranizavo, o kino veikėjai, kurie ekranizavo arba kaip sako tas pats Vėlyvis: „kurie skubotai ir per daug pasitikėdami realumu įgyvendina nerealų tekstą.“ antra: aš, nemačiau to vėlyvio „zero“ (negaila, bet jei turi bent fragmentą po raka įdėk į kokį youtūbą pažiesiu vardan argumentacijos), bet tai kad dialogus jis rašė su puklevičium, lukoševičium ir baniu man dar neargumentas, kad jie (dialogai) gavosi realistiški. dialogas kine ne vien teksto problema. įtikinamas/realistinis dialogas yra kompleksinė problema, kurią įvardinčiau apskritai įtikinamumo/realistiškumo mene (performanse) problema. galima prifarširuoti tikrų gatvės dialogų (tarkime nugirstų ir žodis žodin pakartotų) literatūros, scenos ar kino kūrinį ir negauti norimo (įtikinamo) efekto, o galima kalbėti kūrinyje kokia nors išgalvota pompastiška maniera ir jei rašytojas, režisierius ar visa kūrybinė grupė (teatro ir kino atvejais) bus talentingi žiūrovas tikės tuo.
niacNa neišspausi iš gražios prozos veiksmo jei jo nėra nors tu ką, naudosi vien dialogus - teks sugalvot ką tuo metu personažas daro ir beje taip, kad tai atitiktų jo charakterį ar to kadro nuotaiką etc...
nu bet kam spausti kai nesispaudžia? koks veiksmas vulgariąja prasme yra tarkime aaaa nu ok p.greenavėjaus prospero knygose? o koks veiksmas yra federiko felinio 8½? ar bertolučio ultimo tango a parigi? jokio. bet filmai ir realumo jausmas ten yra super. aišku yra ir kitokių pavyzdžių, kur meistriškas veiksmas kaip pasakojamos istorijos variklis atperka viską, bet tada beveik nebėra ką veikti režisieriui (haha) užtenka prodiuserio ir vykusių aktorių kompanijos, o jei netyčia papuola dar ir režisierius neblogas tai jau gauname tokias fantasmagorijas kaip broliai koenai, tarantinas, spielbergas ir masė kitų, kurių dėl laiko ir vietos stokos čia nevardinsim, ok?
niacIr nereik ieškoti liter. scenarijuje meninės (literatūrinės) išraiškos priemonių - vien netikėtų veiksmo posūkių, dramatinių peripetijų, taiklių dialogų šūvių... ir rašymas yra kadrais bei scenomis, netgi idėja gali būti pateikiama visai atskirai - trumpu sinopsiu, remarkų visokių paaiškinamųjų kuo daugiau ne pro šalį ...
nu vienais šūviais ir idėjos pateikimais sinopsiais tai 9 atvejais iš 10 gausi exactly tą mūvį kaip išprotėjusio mokslininko sūnus to paties mokslininko paverstas rykliu suvalgė tą mokslininką (ble būdu mačiau tokį filmą per LNK -- dar dabar man jis nesąmonių top number one). nesakau, kad scenarijaus rašymas tolygus prozos rašymui, tam ir būna literatūros kūrinių adaptacijos kinui, todėl ir beveik visi s.kingo ekranizavimai gėdingai blogi (nes jis rašo taip vaizdžiai, kad skaitant atrodo -- kinas, bet kai patingima normaliai adaptuoti, atseit „ir taip kinas“, gaunasi šūdas ant pagaliuko), nesakau, kad scenarijaus dialogai turėtų puikuotis sustabarėjusiomis literatūrinės (suprask norminės) kalbos perlais, tam yra laidelė klaidelė ar kaip ten? kurioje debiliškai mokoma norminės kalbos. bet su scenarijumi reikia dirbti, o ne rašinėti jį ant skiaučių sinopsiais tarp kavos puodelių. su tuo netgi vėlyvis sutinka: „Blogiausia, kad gan dažnai dialogus tenka improvizuoti jau pačioje filmavimo aikštelėje...
niacFsio, nusibodo teisintis, einu alaus :)
nesiteisink, čia ne teismas. bet padiskutuoti visada prašom.