Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (3)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







1  SCENA
                                           
                                              A

                                      ''PERSEGUIDOS''

    (Vasilisa Prostaja, apsvaiginta narkotikais - tardymo izoliatoriuje. Ją tardo Malena Levy ir Michael Krauss)

    Michael Kraus (Vasilisai); Jūsų kelionė baigėsi. Dėsime tašką.
    Malena Levy (Vasilisai): Utėle! Tik tu kalta dėl civilių mirčių!!
    Michael Krauss (Vasilisai): Būsi teisiama „Karinio Tribūnolo''.
    Malena Levy (Vasilisai): Dėl homofobijos ir transfobijos!!!
    Michael Krauss (Vasilisai): Dėl sukląstotų rinkimų Rusijoje, Kinijoje, Afrikoje.
    (Iš užkulisių pasigirsta Erikos Oleszkewicz balsas);
            Tūkstantis ir viena naktis
            Bei Natašos paslaptis...
   
    Michael Krauss (Malenai); Čia kas?! Automatinis atsakiklis?!
    Erika (Malenai ir Michael): Aš jum ją pridaviau.
    Michael Krauss (Erikai); Atsakingai darbuojatės, panele! Tačiau iš kur jūs skambinate?!
    Erika (Michaeliui Krausui); Iš Antarktidos, Gubernatoriau.
    Michael Krauss; Ten turėtų susitikt Nikitinas su Xalaxmalašu.
    Malena Levy (Michaeliui Kraussui): Ar ne Grenlandijoje?
    Василиса (trumpam atsitokėjusi. Michaeliui Krausui); Negali būti!... Juk tavasis ''vertaliotas'' senai subyrėjo į šipulius!!...
    Michael Krauss (Vasilisai): Nataša, tu!... Su savo geltonsnapiu pražudėte Виолiта! Aukšto rango pilotę, bet aš!... Spėjau katapultuotis; visa tai nujausdamas - kelios minutės prieš ataką... Man išsiskleidė parašiutas. Ne, nepavyko jai sulygint su jūros lygiu tavojo lėktuvnešio... Apmaudi ponios Лiс klaida... Tačiau tu... Net ir būdama „keliais centimetrais nuo Šanchajaus''... Nesi tikra... Kiek povandeninių laivų sups jūsų gigantiškas mongoloidines baržas.
    Malena Levy (Vasilisai): Tu nuviliojai nuo manęs!!... Mano vaikiną!!!
    Vasilisa (Malenai): Todėl, kad jis nevuvo ''žydras''!!!
    Michael Krauss (Malenai ir Vasilisai): Na, merginos, dėl ko jūs čia taip aršiai diskutuojate?
    Erika; Dėl to litwyno!
    Vasilisa (Malenai): Tavojo skunko darbas!!!
    Malena Levy (Vasilisai): Aš jį mylėjau labiau nei tu!!! Tai jūsų caras nunuodijo tą vaikiną!!!
    Erika (Malenai); Už milžinišką pinigų sumą. Kurie paskui pasirodė esą netikri. West Coast Colunga... Vardas ir pavardė... Nieko jums nesako?!... Jis irgi litwynais!!... Žemaičių bojarins!... Žemaitiū bajuors!... Tie pieniądze koščėjui - kaip tik iš „žydrojo apaštalo varpinės''.
    Malena Levy (Erikai); Na, Colunga... Kaip žinia... Jis taip pat - vaškinis manekenas... Po žeme... Ir aš ten buvau!... Per masinę egzekuciją „Šiaurės'' bažnyčioje!!... (Vasilisai) O tu, prasčioke, -buvai pagrindinė užsakovė!!!
    Michael Krauss (Malenai): Beje, Kinija dar kartą susimovė... Prezidento rinkimuose. (Vasilisai); Gerai nors tiek, kad tavąjį Mandariną ''užvertė''... Anoks tai ''jūrų šuo''. Visgi, gerb. Ursula Nacher... Tavo frontui pavyko ją perduot pareigūnams... Į krantą...
    Malena Levy (Michaeliui Kraussui); Ji dabar kalėjime - vyks teismas.
    Michael Krauss (Vasilisai); Крыса ты крыса!!!
    Василиса (Michaeliui Krausui): Et, Gubernatoriau... Pakartokite tai mano protėvių kaulams!!! Gynusiems Peterburgą nuo rudaskvernių erelių!! Neprisimeni istorijos?!! Gal, tamstai, primint?!!! Didyjį Tėvynės karą!... Kaip mes, visgi, atsilaikėme ir parodėme KAS YRA KAS!!!
    Michael Krauss (Vasilisai): Jūsų šviesybe, gerb Komendante... O kaip su skerdynėmis Rytprūsiuose?!!! Kiek išžaginta mūs arijų moterų!!! Tavo Maskolijos Mėlynanosių!!! Taip - jūs tada mus pavergėte!!! Tačiau įvyks revanšas!!! Pažadu!!! Kalensite dantimis, driskiai!!!
    (Iš užkulisių pasigirsta Shaggy Islas balsas)
    Shaggy Islas; Kad jūs, žmonės, žinotumėte - kaip aš dabar šauniai mąstau, jaučiu, reflektuoju... Ir praeitį, ir dabartį, ir ateitį...
      Michael Krauss; Eeee!... Šis balsas!... Ar man jau totalinė šizofrenija?!! O gal tik sapnuoju?!... Kažkur labai girdėta: tembras, sonoristika, atspalviai, šviesokaita... Vaidenasi!... Vaiduokliai!!... Nieko. Išliksiu ramus.
      Shaggy Islas (Michaeliui Krausssui); Tu paleisk į laisvę tą moterį! Judinkis!! Fur die Welt!!!
      Michael Krauss (Shaggy Islui): Kodėl turėčiau?!
      Shaggy Islas) Michaeliui Kraussui): Nes tu pralaimėsi! Ir MC' Ladenas, ir Malena Levy, ir Izraelis.
      Erika (Shaggy Islui): Shaggy, iš kur tu čia save siuntinėji?! Radijo bangomis!...
      Shaggy Islas: ''Ledo rūmuos šaltuos gyvenu
                            Kur jau niekas nelanko manęs
                            Kur tik vėjas paliečia sparnu
                            Tas kelias ledines langines. ''
     
      Erika (Shaggy Islui): Bet kas per rebusas... Baritonas tu ar tenoras?... Acha, šiuo metu jau net bosas, bet,,, Taip neįtikima...
Pažinojau šiek tiek tave kaip baritoną, kai laimėjai konkursą - kai darbinaisi pas mus, Silezijoje. Tačiau vėliau tavęs nebegirdėjau.
Savotiškai liūdna...
    Shaggy Islas (Erikai): Taigi, kad nelinksma - kai esi ''gudoziemec''; kai nerandi buto. Kai tave visokeriopai mausto - ypač finansiškai! Tavoji tauta!!
    Erika (Shaggy Islui. Sarkastiškai): Tikiuosi, jog grįžęs namo, tu jau milijonierius?! (kikena)
    Shaggy Islas (Erikai): Pani, gal, prosze, be ironijos! Apsieisim!
    Василиса (Shaggy Islui): Ты наcтоящий тенор.
    Michael Krauss (Vasilisai): In meinem Land... Jo diagnozė - baritonas. Ir kas jame galėjo sukelt nepaaiškinamos kilmės tenorinį imunodeficitą?
    Erika (Michaeliui Kraussui): Ta jaunutė ponia Liga Saulaja.
    Shaggy Islas; Dar niekada taip stipriai nemylėjau!!! - Nesuprąstų net Puškinas, net Lermontovas!
    Василиса (Shaggy Islui): Tačiau, kai sužinojai, jog ji ištekėjusi...
    Shaggy Islas; Už Zirga Galva!... Mėnesių mėnesiais - man pagrabs; po tenorinės Saakums - naudu išmokėta. Paldiez, loti, braliūkai!! Bet...
    Василиса (Shaggy Islui): Kai velas milestibu, o jos - nei su žiburiu nerasi. „Ar tau šalta be manęs/ar tau šalta? '' Vėl rašytum man sniege laišką baltą... Dieną naktį man buvai svarbus! Taip norėjau tave aplankyt!!
    Michael Krauss (Vasilisai): Tačiau jūsų valdžią to neleido. Meilė - per „Geležinę uždangą''; viena sugriuvo - atsirado kita.
    Malena Levy (Shaggy Islui): Tačiau kam tu taip ''įsikliopinai''? Kam tau tos moterys? Jei vien melancholija; stiprėjanti kas sekundę.
    Shaggy Islas; ''Aiziet... Maiziet... ''Sarkana sirds - sprogo klozete. Ar labunakti.
    Michael Krauss (Shaggy Islui): Jūs tikrai persitempėte. Ir vos nepatyrėte insulto. Liftas pakilo - ir nevaržomu greičiu „iššovė per stogą''. Vėliau, deja, taip ir ''neįsižeminote''. Pagal 'Русская школа' - tu esi tenorijus, pagal ''Deutsch schule' - das ist lyrischer Bariton. Beje, tas prodiuseris Kisieliovas... Kur šiuo metu sukinėjasi?
    Malena Levy (M. Kraussui); Manau, jog ''tepė slides'' į Mordorą - pas savąjį šeichą.
    Erika; Abdul Xalaxmalaš! - prieš jį jau ir pats Nikitinas 'раком'!
    Василиса (Shaggy Islui): ''Ты мой любимый человек дождя''... Tai tu lyg koks Nostradamas? Pranašauji?
    Shaggy Islas (Vasilisai); Nes aš jau nebe „Čia''. Aš - ''Ten''.
    Василиса; Taigi. Bet ta riba - tik sąlyginė.
    Michael Krauss; Hmm... Net ir toks skeptikas kaip aš - pajutau.
    Василиса (M. Kraussui): Kad jūs, fricai, nemokate pajaust. Jūsų profiliai - per šalti.
    Malena Levy (M. Kraussui); Gubernatoriau, mes jau visiškai - į lankas!... Baigiame nukrypti nuo pagrindinės temos! Aš Jūsų kardinaliai nebepažįstu!!... Gal, pagaliau, susiimkime!!! (spragteli pirštais) Dėl ko mes čia susirinkome?!!!
    Василиса (Malenai ir Kraussui); Kad jums atiduočiau tą Frau Nacher!... Neišdegs!!
    Malena Levy (Vasilisai); Išdegs!! Ir dar kaip!! Su manimi - menki juokai!! (smogia kumščiais Vasilisai į veidą) Kas nesupranta geruoju - komunikuosime griežčiausiomis priemonėmis!!!
  (Vasilisa Prostaja pašoka nuo kėdės ir smogia Malenai atgal. Tarp jų užverda kova)
    Malena Levy (Kraussui): Gubernatoriau, tu ką?! Ko stovi kaip statula?!! Padėk man!! Ar ne tam mes čia susirinkome?!!!
    Michael (Malenai): Malena, Jūs ir be manęs ''imate viršų''. Neapsileiskite. Ir всё. Ich werde rauchen.

  (Sulig Krauss žodžiais, Malena perima iniciatyvą; smūgis kitas - ir Василиса Простая guli ant grindų sumušta)
      Malena Levy (Vasilisai. Piktdžiugiškai); Tu tik mergšė! Tik moteris! Tik boba!
      Michael (Malenai): Vielen dank, meine Rose. Kad tavo tarpukojyje - kiaušai - tikrąja šio žodžio prasme - jau seniai pastebėjau! Gal kada pasimatuotume, pas ką ilgesnis?... Nepergyvenkite. Turiu atskirus apartamentus. Mano žmona tikrai nesužinos.
      Malena (Michaeliui); Okiz, Herr Krauss. Jūsų pasiūlymas priimtas. Pasvarstysiu. (prieina prie ant žemės gulinčios Vasilisos. Tyčiojasi) Na, višta perekšle, kur tas kalėjimas, kur įkalinta Nacher?!!!
      Michael (Malenai): Taip nepersistengkite. Šiek tiek švelniau.
    (Vėl netikėtai pasigirsta Shaggy Islo balsas)

      Shaggy Islas (Malenai ir Kraussui): Alio alio alio! Ar dar sykį pakartot?!!... Ką kalbėjau prieš tai!...
      Michael (Shaggy Islui); Tuuuu!!... Gal užsičiaupk, šmėkla!! Netrukdyk mums dirbti!!!
      Malena (Shaggy Islui); Please, netrukdyk mums tirti! Gal vazelino?!
      Василиса (Malenai. Sunkokai kalbėdama): Verčiau tau, Malena - ūkinio muilo... Kad prasiskalautum!... Savuosius pautus!...
      Erika (Shaggy Islui, ironiškai): Hejka, tu, dūšele! Juk tavo simpatiją talžo, o tu - tik tuščiai šūkauji... Kodėl?... Nes tavęs, paprasčiausiai - nebėra!! Apmaudu! Per anksti palikai tą mėlynąją planetą. Iš tavęs - jokios naudos! Jak smutnyj. Ach...
      (Sulig Erikos Oleszkewicz žodžiais, pro scenos galą, įsirėždamas įvažiuoja didžiulis tankas. Malena Levy ir Michael Krauss, įvertinę netikėtą situacijos pasikeitimą, pasprunką į žiūrovų salę)
      (Iš gremėzdiško tanko išlipa; Abdul Xalaxmalaš, Павел Никитин ir Коля Лукашенко. Visi trys pribėga prie Vasilisos)
      Abdul Xalaxmalaš (susirūpinęs, pats pirmas, Vasilisai); Gerb. vyr, Koordinatore, ar Jūs sveika?!
      Василиса (nusilpusi, Xalaxmalašui); Aš gyva, pulkininke - lai bus pagarbintas Alachas!... Man tik truputėli silpna.
      Abdul Xalaxmalaš (visai įgulai); Atneškite tvarsčių, briliantinės žalumos bei vatos!!
      Коля Лукашенко (Xalaxmalašui. Stovi už jo nugaros): Sakykite, drauge, ar sužeidimai rimti?!
      Abdul Xalaxmalaš (Koliai, ramiu tonu); Visiškai ne, prezidente; tiesiog įvyko eilinės muštynės, eilinis apsistumdymas, eilinė kova. Ligi vestuvių - užgis.
      Коля Лукашенко (Xalaxmalašui); Kiek suprantu, eilinis „mordabojus'' tarp moters ir „moters''.
      Abdul Xalaxmalaš (Koliai); Būtent, tarp moters, kuri ''kai ko'' neturi, bet gimdo ir pseudo-moters, kuri ''šaudo fejerverkus'', tačiau gimdyti negali. Pirmąją - per tris, antrąją - per dvi... Skyles... Ir dar... Tie sionistai... Ji... Oh, sorry - t. y jis; tas Levy.
      Коля Лукошенко (Xalaxmalašui): Jau ir Amerika nusisuka nuo ''koenų''.
      Abdul Xalaxmalaš; Mes visokeriopai remsime Palestiną!! (pakelia rankas į viršų. Pamaldžiai): Laimink mus, šlovingasis Mahometai!!!
      Василиса (pasijutusi geriau); Tie du! Pabėgo!
      Коля Лукошенко: Niekur toli nepabėgs. Rasime juos. O tada - į Sibirą! Pasigydyt nuo vaivorykštinių onkologijų!!
      Erika (Koliai); Aš jus informavau - kur jie. Po prostu.
      Коля Лукошенко (Erikai, lipšniai): Oooo... Senai begirdėta, mano portugaliūkšte! Огромное dziękuję! Maže, kur tu dabar; Islandijoje ar Zelandijoje?!...
      (ryšys nutrūksta)

        (Veiksmas trumpam persikelia į žiūrovų salę. Ten susigūžę sėdi Malena Levy bei Michael Krauss)
          Malena; Aš tau sakiau, jog negalima pasitikėt ta ''toteišiška lempa''.
        Michael: Kaip ir Pan Nowak.
        Malena: Pranešė apie tą ruskę. Ją mums pristatė...
        Michael: Tik ''ant vaizdo'.
        Malena: Dvigubi agentai.
        Michael: For sure

      (Veiksmas vėl sugrįžta į pagrindinę sceną)

          Павел Никитин (Į žiūrovų salę; rūsčiai bei pranašaujančiai):
MC Ladenai! Ruoškis!! Saulėlydžiui!!!
       
        (Visi trys, prilaikydami Vasilisą, nueina link tanko)

                             
                                                  B

                                            Simfoninė poema
                                            „LIGA SAULAJA''
                                      (“Priešaušrio vieškeliai)

                                                Pasakotojas:

            Priešaušrio vieškeliais gaudžiau tavąjį kvapą
            Rudens arimuose rasdamas siaurą taką
            Į degančia vasarvydžio solsticiją per mišką tankų
            Kaskart užuosdamas alsavimą
            Koketišką freilinos dejavimą
            Per orą hermetiškai-aritmetiškai tvankų
            Ugningasis Lenskis neišvengė žabangų...
            Ir kurgi prapuolė Jeletskis? -Aš klausiu- Kai reikia išlikt!
            Giliam tvenkinyj su laumėmis šoka
            Nekreipdamas dėmesio į tropinį smogą
            Kas kaip moka... Būna, kad sopa -
            Tačiau jis išsigydys tą žaliaveidę įkyrią slogą.
            Ar bučinį rožinį gausiu? - Nevargk; turėsi prieš laiką pastipt!

            Gatvių žibintų smaragde trapus siluetas
            Madam Pompadour užsakymu - tau Mocarto menuetas
            Cukrinės vatos gabaliukais... Stilingais stringais užstrigo...
            Akimirksniu pranyko kuklaus panelės veido liekna talija.
            Už devynių kalvų į Rytus - naktiniai garvežiai
            Metai iš metų laukė intensyviai
            Tik dėl tavęs sudrėkusi Natalija.
            Pavargo laukt - jau nebėra prasmės bendraut.

            Naktis prie jūros, kai susitinkame mes dviese, o mieloji! -
            Dangus gilus žvaigždėtas pasaką mums seka,
    O seilės nuo Ligos kušio saldumo ir iš toli užuodžiant per gerklę teka
            Laivų sirenos skelbia meilei naują pradžią ir serenadą -
            Apie būties nekrozę - devynis tenorinius amatus
  O štai dešimtą; badą! Fantastinių utopijų vergo sugriuvusius pamatus.

    Mes niekada nebūsime „vien tik draugais''! Nors ir labai ji to norėtų!..
            Jei tokios sąlygos - pats Ponas Pimpis išprotėtų-
            Nebestovėtų! - Blokados, krešuliai ir spazmai; sėdžiu šulinyj
            Kad nepaskambintų ir nepaklaustų; „ Kaip laikais? „
            Ekspresyviai meldžiuosi, kad liktum užmarštyj.

                  ''Aš mylėjau tave tau nežinant''
                  Tau nežinant - tavęs nekenčiu,
                  Tavo akys per daug skaudžiai gelia;
                  Kam aš pamečiau „Kelią del takelio''?!!
          Kaip smirdėjimas lauko gėlių. Kaip žydrėjimas tulpių gelsvų
                  Aš išeinu... Ieškoti stabilių namų!
                  Kurie nebūtų be pamatų.
                  Geidžiu tavęs, kai pilnatis už lango
    Tave „turiu'' - aš tik teatre; tik scenoje. Vaidybinis striptizas-
      Toks menkavertiškai svajokliškas koktus pseudosiurprizas!!!

              Priešaušrio vieškeliuos rudens arimuose aš šoku tango;
              Su kaire ranka...
              Su dešine paišau...
              Per didelė bus auka
              Pastoviai „stenėti'' aukšta nata;
                      ''Куда куда куда вы удалились''
                      Kokia kūda ta meitene balta...
                Dar naktimis krūtinę plėšo jam srovė karšta
                Tačiau už valandos už lango; kaip reikiant lis -
                Sugrįš ir vėl skaidri mintis.
2020-12-12 19:39
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 1 Kas ir kaip?
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą