Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







        Po pirmos dainos,  ryšys su RTV centru buvo atnaujintas,  bet  su sąlyga, kad,  gavus naujus pranešimus iš Alytaus, bus vėl nutrauktas ... Šturmano Geležėle tokios sąlygos netenkino:
   -Arba ryšys nenutraukiamas,  arba Karčiamoje skelbiame „Istorijos detektyvo“ peržiūros pertrauką, -  iki pirmųjų  gaidžių;- perdavė  žinią kapitonas Jūzaps žaviai laidų vedėjai Ritai Meilutei. -O dabar... muzikantai... „fokstrotas“ ...
               
                                      Aš myliu vasaros rugiagėlę,  
                                      Jos taip meiliai vilioja mane,
                                      Jos kaip akys gražios mergužėlės,
                                      Vis vilioja  kas naktį  sapne...

            -Ką reikia  daryti per  neriboto laiko pertrauka? - paklausė krėsle, laidais apraizgytas  Šturmanas Sofijos. -Einame pašokti, Šturmane;-atsakė Sofija. Šturmano partnerė „Baltoji Gulbė“, pažiūrėjo į Sofiją rudom  akim, linktelėjo galva, -davė sutikimą. -Aš pažiūrėsiu kaip jūs šokat, Šturmane...
              Taramta-ramta-raila... Taramta -ramta-raila, -skambėjo muzika, o žiūrovai ne sėdėjo užsnūdę,  įtraukė garbius laisvės kovų veteranus;Valdą su Almute, Vytautą su Gražinute, Česlovą su Jadvygą į bendrą būrį. Kapitonas Jūzaps  ir Bocmanas Krauzeris, likę be poros, pakaitomis šokdino  Šturmano partnerę „Baltąją gulbę“..
                                      
                                        Palangos jūroj nuskendo mano meilė,
                                        Ir šaltos bangos  jos ne sugrąžins....
        
             Netikėtai, Šturmano kišenėje, pasigirdo vibruojantis  “aliarmas“, - garsiai žviegiantis  signalas.  Net kutenti pradėjo aukščiau kelių. Šturmanui teko atsiprašyti Sofijos, sukišo ranką aukščiau alkūnės į kišenę, ištraukęs paskutinio mados šauksmo, lengvai įgytą  išmanujį telefoną, - paspaudė mygtuką. -Vade, skambinu aš, Lietuvos šerifas -komisaras  Pasagėlė. - Skubus pranešimas. -Dega  braliukų latvių pasienyje, Žagarės sąvartynas. - Nesijaudinki,  Šturmane, tai tik „manevrai“. -Išbandome, naujomis technologijomis pagrįstą, Lietuvos akademikų sukurta gesinimo  priemonę... -Stebuklą. - Baikit vakarėli... -Baikit tūsintis, -padarykit trumpą pertraukėlę ir stebėkit per Žemaitijos televiziją, tiesiogiai, iš „manevrų“ poligono Naujosios Akmenės- Žagarės - Šakynos trikampyje.  Bocmanas Krauzeris išsitraukė „Mauzerį“ ir pasigirdo trys; Puf, - Puf, -Puv. Muzika nutilo kaip nutrūkusi styga. Šokantys nelabai buvo patenkinti, bet fokstrotas negalėjo šiaip sau staigiai nutrūkt... Matomai yra svarbi priežastis ir visi supratingai sėdo į savo, dar neatvėsusias vietas. Sušvito ant sienos didelis ekranas su juoda meška. -Ooooo, Žemaitijos  televizija. -Kažkas bus, - šnabždėjosi, gerokai įkaitę žiūrovai. Ekrane pasirodė barzduota Antano Kontri galva. Pasisveikino: -Sveiki, žemaite...  ir ne tik žemaite... tap pat ir aukštaite su dzukas. - mokykitės kap rek gairus gesinti... -Nabaga... -Vejziekiat ir ne rūkčiokiat....
            Ekrane pasirodė aukšti Naujosios Akmenės kaminai. Prie kiekvieno kamino, buvo prikabinti dideli balionai. Pagal Lietuvos šerifo-Komisaro  Pasagėlės komandą: -Atleist galus, - balionai  vienu metu, išlieto ėmė kilti  į dangų. Dangus toks aukštas, o kelionė nei tolima nei artima, kol balionų kapitonai pamatys kylančius dūmus. Orų prognozuotojui Nagliui Žiulijai teko labai atidžiai stebėti vėjo krypti. Oras, naktyje, buvo puikus, švietė žvaigždės, ir virš horizonto šypsojosi Donato Kristoforo mėnulio pilnatis. -dvelkė lengvas vėjalis.  Naktinėjantys kaimiečiai pastebėjo keistus plaukiančius dangumi objektus. - Tai balionai, plaukia dangumi, susižavėjęs tarė Izidorius.... -Panašu, kad plaukia link Žagarės, -pritarė Rapolas.. Geriau įsižiūrėję, pamatė, kad žemiau balionų, virš miškų, virvėm prikabintas,  maskatuoja kažkoks tempiamas daiktas.  -Douk teleskopą, Rapola... Izidorius nukreipė teleskopą maskatuojantį daiktą ir... atpažino... -Juk tai cemantovežį jie velk, Rapolai. -Mata kokie dyvai vyksta Akmenės regione. -Man atrodo, kad iš N. Akmens, „Šiaurės Vilks“ vagia cementą. Dūk ir man pavejzieti, broli Izidoriau, - gal reks skambinti 112.  Rapolas ėmė žiūrėti,  ir pamatė tą patį... tik šiek tiek daugiau. -Žina,  broli, kad čia kažkas daugiau.... -Vejziek, ties Žagare didele kyla jūdi dūma... Man panašu į gaisrą... -Va, ir sirenos ėmė kaukti aplinkui. -Bėgam žiūrėti televizorių, gal praneš ką įdomaus?... Ir tikrai, broliai pajungė televizorių ir pamatė tą patį vaizdą, tik iš ekrano.   Karčiamoje prie Šatrijos kalno, taip pat žiūrėjo televizorių, ir matė kaip, keturi balionai,   užskrido virš Žagarės miesto savartyno ir trumpam stabtelėjo, priartintame vaizde, buvo aiškiai matyti kaip iš kybančio cementovežio rezervuaro, per plačią žarną, į degančio savartyno liepsnas, purškiamas praskiestas cemento ir gipso  mišinys. Liepsnos, akivaizdžiai ėmė slopti. Išnaudoję skiedinio atsargas, balionai šiek tiek pakilo aukščiau ir ėmė darniai manevruoti. Teko išmesti virves su kabliais-inkarais, laukt palankaus vėjo- grįžti į N. Akmenę. Gaisras buvo prigesintas, bet neužgesintas. Paryčiais vėl pradėjo rūkti dūmai, o iš Joniškio, ir Jelgavos  skubėjo braliukų latvių gaisrininkų komandos.  Bendrom pastangom, gaisras buvo lokalizuotas. Užteko poros cisternų. Ekspertai nustatė, kad žemės gruntas nėra užkrėstas, o  upeliai ir tvenkiniai švarūs, -neužteršti.. Pakrantėse vaikštinėjo žvejai, gaudė vėžius ir karpius...
Vėjo kryptis pasikeitė, bet ne ten kur reikia. Paryčiais, ties Naisiais, balionai užsikabino už ištuštėjusių gandralizdžių. Teko įjungti  SOS signalus. Birbė ilgai, - kol pagaliau Naisių  gyventojai išgirdo, kad už aukštų, kažin kokių paslaptingu būdų  iškilusius  piliakalnius, -aukštesnius nei Kernavėje. Vot stebuklai; paslaptingu būdu kuriasi nauja pagonių Voruta... Kaime pragydo gaidžiai, - netrukus prašvis, prašvis  naujas Lietuvos rytas... Rytas su naujom žiniom, - Lietuvą stebinančiomis    naujienomis.
       Ankstyvą rytą, visoje Lietuvoje, nuskambėjo Tautiška giesmė-Lietuvos himnas, ir...
                                 
                                    Lietuva brangi, mano Tėvynė,
                                   Šalis  kur miega kapos Didvyriai..  
 
2019-11-16 22:26
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 1 Kas ir kaip?
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą