Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Eskiziniai portretai

Šypsena.

Prieš kelias dienas, bičiulis iš Bet Šemeš atvyko su penkių metų dukrele. Jis nuėjo dėstyti paskaitą. Vieną valandą prižiūrėjau mergaitę. Daviau kelis žaidimus. Po dešimties minučių jei įgriso žaidimas. Kelias minutes pagrojau fleita, ir muzikos klausytis atsibodo. Nuobodžiaudama ieškojo užsiėmimo. Labai žavi būtybė. Nuostabaus grožio veidelis, bet pats nuostabiausias dalykas jos portrete yra šypsena. Neturiu žodžių ir  nemokų išsireiškimų, kurie aprašytų šypsenos mielumą. Šypsenėlė spinduliuoja tyrą, nuoširdų džiaugsmą. Paėmiau A4 formato lapą. Šratinuku nupiešiau jos portretą. Jau 10 metų nepiešiu ir netapau, todėl nepavyko perteikti charakteringų bruožų. Padovanojau piešinį mergaitei. Ji ir tėvas buvo patenkinti. O jos tikrasis portretas dar daug kartų keisis. Koks šios mergaitės tikrasis (asmenybės) portretas sužinosime tik po 120 metų.

Vaikiškas nepakantumas

Džiaugiuosi, nes pavyko išvykti į šiaurę. Rav Šimon Faluli suorganizavo Toiros mokiniams ir studentams šią kelionę. Keliaujame autobusu. Nusileidome į Jordano lygumą. Apvažiuojame Jericho miestą. Dabar šis miestas priklauso arabams. Autobusas pripildytas jaunuolių, paauglių ir mažamečių berniukų, taip pat keli suaugę, atsakingi už vaikus. Papasakosiu vieną sceną.

Prieš kelionę, berniukas vardu Jo gyrėsi, kad naktį grįžo iš Lietuvos. Tai tolima šalis nevisi žino, kokiame kontinente ji randasi, todėl tai kelia susidomėjimą ir pavydą. Jo plepalai įgriso jaunuoliui vardu Ju.

- Jo, patylėk, atsibodo tavo plepalų klausytis. – Susierzinęs įsakė Ju.

- Iškviesk policiją, kad nubaustų mane už žodžių kiekio viršijimą. – Pajuokavo Jo. Ju susierzino.
- Tu kitaip nesupranti... – Atsidusęs pareiškė Ju ir sudavė du simbolinius antausius. Jo paraudo. Įsižeidė ir, tiesioginę išsireiškimo prasme, šoko ant Ju, mosikuodamas rankomis. Sučiupau Jo ir išskyriau peštukus.
- Jo, taip nesielgiama. Liaukis. Nusiramink. – Raminau vaiką.
– Cypė berniukas. – O man antausius skaldyti galimą? Aš jam duosiu grąžos.
- Ju pasielgė neteisingai. Pasikalbėsiu su juo, o tu nesikišk.
- Tu kalbiesi, o aš antausius gaunu.
- Vėl jie mušasi... – Nusiminė Rav Šimon Faluli. – Oi, per kiekvieną kelionę jus pešatės...
- Ju, pasielgei blogai. – Kreipiausi į paauglį.
- O ką man daryti, prašiau jo, bet jis nesuprato. – Atsakė įžūliai jaunuolis.
- Taip nesielgiama, pagal įstatymą turi sumokėti už...
- Už sukeltą gėdą?
- Ne, neprivalau.
- Privalai, bet niekas iš tavęs to nesitiki, bent atsiprašyk.
- Iš esmės tu geras žmogus, todėl privalai atsiprašyti.
- Jis apkalbinėja kitus, šmeižia.
- Tai Jo problema, ne tavo.
- Kažkas turi jį išauklėti.
- Jo turi savo tėti ir mamą, tai jų pareiga jį auklėti, ne tavo. – Šiuo sakiniu mūsų pokalbis baigėsi. Po 20 minučių Ju atsiprašė, bet Jo neatleido.
- Jo, nebūk žiaurus. Atleisk. – Paprašiau. Jis kažką atsakė, neatsimenu ką. – Ju, tu šaunuolis, nes atsiprašei.
Koks šių asmenų portretas? Žinant tik šitą situacija, neįmanoma tiksliai nupiešti adekvatų vaizdinį. Šiuos vaikus pažįstu gerai, todėl tvirtinu, kad šis smulkus incidentas neatspindi tikrosios šių vaikų charakteristikos. Rašau tai tam, kad matydami pavienius faktus, neskubėtume daryti bendrų išvadų. Kita vertus šie berniukai neranda bendros kalbos ne pirma kartą. Kelionės metu visa laiką pešėsi, dėl smulkmenų. Kelis kartus teko juos išskirti. Bendrai vertinant, abi aprašytos asmenybės, tai ką žinau apie juos, bet neaprašiau šiame tekste, – teigiamos.
2019-05-01 21:42
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą