Rašyk
Eilės (79071)
Fantastika (2330)
Esė (1596)
Proza (11064)
Vaikams (2731)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





O gal reiktų skyrelio pradžiamoksliams? Na, pradžiamoksliams, nes nežinojau kiap dar pavadinti bepradedančius rašyti. Tai mano nuomone yra problema, tiek skaitytojams tiek rašantiems, nes jie sulaukia daug ganėtinai argesyvios neigiamos...
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-04 05:48
omnia
Kažkas turėtų atlikti šią atranką - gal redaktoriai, ekspertai? Nes jei remsimės bet pačių atrenkamųjų nuomone, tai visi vienas kitą ir atrinks.

Atrinkti visai įmanoma, tačiau niekas to nenori. Kodėl tiek beviltiškų darbų gimsta fantastikoje? Nes rašykai veikia taip, kad bet kas, menkiausia pastanga kurti čia nusipelno būti statoma į vieną lentyną su tuo, ką jau būtų įmanoma ir skaityti, ir aptarti.

Grafomanija atsiranda ne iš blogo rašymo, o iš nekritiško savęs vertinimo. Terašie kas tegali, bet tejautie nors menkiausią gėdą ir tenesibraunie ten, kur žmonės ieško perlų.

Kažkada ginčydamasis su Flax ir pateikiau, ir išklausiau milijonus argumentų. Iš esmės tai dvi paradigmos: gali būti atvira visiems ir labai populiari socialinio tinklo besisavireguliuojanti svetainė (tokie rašykai tra dabar), o gali būti subjektyviai vertinamos, redagojamos workšopines kūrybos svetainė (tokią visada siūliau).

Pirmoji skatina grafomaniją ir atstumia įgalius kūrėjus, antroji stovėtų išdidi ir tuščia.

Problema ne sistemoje, problema dabartinėje noosferos būsenoje. Rašymas, kaip profesija, beveik išsisėmė. Dabar tai beveik tik hobis. Ir viskas ta kryptimi bus vis labiau ir labiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-04 00:04
Antartėmis
Matai, visada galima įdarbinti kokį administratorių, kuris iškles įkels iš vienso srities į kitą, kitų autorių siūlymu. Tarkime, pradinukuose kažkas gerai pasirodė, atėjo į savaitę koks rimtesnsi kritikas, pamatė, įvertino, pasiūlė perkelti. Čia tik įsivaizdavimas kaip galėtų tai veikti.
Arba iškeltos atitinkamos sąlygos kūrinio apimčiai, tematikai, strūktūrai, ir už šių sąlygų nesilaikymą, tekstas iškelaimas į pradinukus. Kaip kad įkėlus anglišką tekstą į prozą, ar prozą į poeziją. Kažkas tokiu principu gal galėtų veikti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-04 00:00
Antartėmis
Le Hawk suprato apie ką aš :) ir aš visiškai sutinku su jo komentaru
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 23:55
Marquise
Kartkartėmis, supratau tavo mintį, tik bijau, kad didžiausias keblumas būtų jos įgyvendinimas - ne techniniai klausimai, bet pats skirstymas. Kas nuspręs, ar kūrinys turi būti prie pradedančiųjų, ar ne. Jei spręs patys autoriai, tai bijau, kad pradinukuose atsiras normalūs tekstasi, kurių autoriai žino pakankamai, kad suprastų, jog nieko nesupranta, o "pažengusiųjų" liks didžioji dalis "genijų", kuriems ir su kuolu neįkalsi, kad jie ne Hemingvėjai... :) va apie ką galvoju.
Taip, paskaičiau fantastiką, bet nemanykit, kad prozoje kažkas labai jau kitokio :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 23:26
Le Hawk
Šiuo atveju tikrai būčiau už. Kartais norisi pasiskaityti kažką įdomesnio ir kokybiškesnio, bet prastų kūrinių jūroje sunku yra surasti kažką skaitomo. Aišku, mes čia visi esame pradedantys (na, bent jau dauguma), bet galėtų būti kažkoks suskirstymas - pradedantieji ir jau pažengę. Kada žmogus gali pereiti į pažengusių skiltį, priklausytų nuo kritikų sprendimų ir vertinimų - ar šis žmogus jau rašo pakankamai gerai, ar dar ne.

Aišku, galima išsiuntus SMS už taškus pasidaryti tą paslaugą, kad šalia kūrinių matai jų vidutinisu įvertinimus, bet tai mažai padeda. Kartais būna nukuolinami iš tiesų neblogi prozos kūriniai ar esė, o penketų dėliojimas prie kelių eilučių poezijos neaisšku apie ką, ir dar palydint komentaru "gilu", atrodo juokingai (nors man poezija ir nelabai aktualu, nesu jos mėgėjas ir mano sritis labiau proza ar publicistika - bet tiesiog keista).
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 22:54
Antartėmis
Pradinukas pradinukui nelygu, aš parašiau ne tam, kad kažką nuvertinčiau ar iškelčiau, ne ne, atvirkščiai, Markize pati ką tik apsilankei fantastikoje, matei padėtį ir komentarų lygį tiems kurie tikrai dar tik bando. Jie vertinami palei tuos standartus kuriuos jau keliame bant jau sau kažką rašydami. Ir atidaręs tekstą tikiesi bent jau teksto. O ne pastraipos be pradžios ir pabaigos.
Aišku, įtariu kad tiek mano pasipūtojimas, tiek jau senaii keliamos idėjos dėl komentarų vertinimo sistemos plėtotės yra tik kalbos. Tačiau pašnekėti juk niekas nedraudžia.
Apgailestauju, jei likau ne taip suprasta.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 22:46
Marquise
O kas čia pas mus ne pradedantieji? :) Bus gal saujelė žmonių, šiek tiek atkentėjusių kūrybinių kančių, bet tikrai ne taip ir daug. Noriu pasakyti, kas liks ne pradinukuose?
Iš kitos pusės, bent jau mano komentarai tikrai nepasikeistų nuo to, kur būtų publikuojamas kūrinukas, tad tai būtų nebent moralinis palengvinimas talpinantiems tekstus, kad "nemuškit manęs aš dar mažas". 
Jei jau žmonės tokie jautrūs kritikai (sutinku, kad būna griežtokų pasisakymų ir ne visi jie argumentuoti), tai gal geriau plėtoti komentarų vertinimo sistemą, kad žmogus, išreiškiantis savo nuomonę šiek tiek pasvarstytų, parinktų žodžius ir argumentus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 22:32
Antartėmis
Autre nom, neskaičiau tavęs, nesivarginau. Ne apie mano stilių čia pašnekėti atėjom. Įkėliau pasiūlymą, nes įžvelgiau problemą, o užuot padiskutavęs tuo klausimu, sureikšminate mano personą. Tai kaip tokioje aplinkoje būti iniciatyviam ar siūlyti įdėjas? Jūs labiau susirūpinkite svetainės gerovę, o ne mano rašliavom. Ir nebūkite toks negatyvus visako atžvilgiu.

Ugniaširdė, aš tai ir sakau, negavę palaikymo, o tik skaudžią kritiką, pradedantieji tiesiog numeta visa. Tai kodėl neįkūrus jiems nišos? Vis tiek nebus taip, kad jie iš pertraukso į rašykus neplauktų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 22:15
Ugniaširdė
Pritariu tavo nuomonei, Kartkartėmis. Toks skyrelis tikrai reikalingas. Bent jau šiuo atveju, kai skaitytojų kantrybė nėra amžina. O gal tiesiog kai kuriems trūksta pakantumo ir supratimo, kad tobulas rašymas nėra įgimta, o pradinukai-rašytojai tenori šiek tiek pagalbos? Pertrauka.lt yra geras pasirinkimas naujiems rašykams, tik ta problema, kad ne visi apie jį žino. Aš pati apie jį sužinojau tik prieš dvi dienas. Todėl rašyk.lt reikėtų arba pareklamuoti pertrauka.lt arba sukurti atsikirą skyrelį "pradinukams".
P.S.
Taip smarkiai nesmerkite pradedančiųjų. Žiauri kritika, ypač jei joje maža objektyvumo, labai smugdo pasitikėjimą savimi ir norą bent kiek pasireikšti ar net išvis rašyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-05-03 21:59
autre nom est mr fishbone
nėra vertų ne kuolo. skaičiau tave. stiliaus klaidų yra jau pradžioje. tiek ir viska nuo manęs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2
[iš viso: 30]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą