Visiems iš eilės :)
Tom Kom Potasmano - diskusijos tikslas ne tai, kaip kas, ką komentuoja, o būtent, ką bando išrišti tictac_it - matymas, atliekant žiūrėjimo procesą, funkciją.
Gal pasirodysiu banaliai primityvi, bet per dailės istorijos pamokas, sakydavau: nuvažiuosite į Paryžių, nueisite prie Notre Dame de Paris ir ką pamatysite? Vieni atsakė bažnyčią, kiti žmonių pulką, o kai jiems paaiškinau apie gotikos stilių, apie Hugo, mokinių matymas pasikeitė.
Dykuma, neatliepia temai, nes puikiai matome ir žinome,ką sako ir sakydavo tuo žodžiu, jokių čia gudrybių,jeigu prieš tai tokį pat žodį būčiau parašiusi ir operavusi į rusų kalbą -vis tiek būčiau nnubausta,o dar kai jis tiek žmonių parašė -bokuota. Be abejonės. Matymas tas pats -standartai kiti taikomi. Net ir dabar ,jei imčiau visiems jiems jį rašyti - manau sulaukčiau bausmės, nešnekant apie tai, ką jis rašalioja Bebalsei.
Atverkite akis, ponai.
jei Kompotas turėtų pakankamai laiko ir/ar kokiu tai būdu primestą prievolę perskaityti visus be išimties poezijos kūrinėlius ir juos suvertinti bei tai žinodamas vengtų vertinti Emos kūrinius dėl baimės būti užsipultam, tai galėtume sakyti kad Kompotas neatlieka savo kaip principingo kritiko (kas tai?) pareigų. bet Kompotas savo subjektyviu suvokimu laiko skambiai pavadintas "kritiko" pareigas viso labo grįžtamojo ryšio tarp kūrėjo ir skaitytojo dedamąja, padedančia autoriui susidaryti nuomonę apie vieno iš skaitytojų reakciją į kūrinį. lygiai taip pat autorius neturi prievolės į tą nuomonę kreipti dėmesį. teisę kreipti dėmesį ir reaguoti autorius, beje, turi. na o reakcijos išraiška, ko gero, priklauso nuo reaguojančio individo asmenybės brandos: galima užsipulti, galima užsiraukti, galima ir paliūdėti, o galima nusišypsoti bei padėkoti.
Klim pavyzdys labai atliepia mano paskelbtą temą.
Paaiškinu:
žinantys rusų kalbą, puikiai supranta šio žodžio tolesnę prasmę,jo kontekstą. Manau, Ema, taip seniai ir glaudžiai bendraudama su šios frazės skelbėju, turėjo jausti, kad į savo komentarą sulauks atitinkamos reakcijos, nes komentuojamajam ant kažko buvo užminta, tad, grybštelėjo.
Kadangi Wride puikiai žino svetainės įstatymus, kuriais meistriškai žongliruojant, galima pasiekti ekvilibristikos aukštumų, todėl jis ir pavartojo žodį, priskiriamą polisemijai, ką aukščiau minėta administratorė puikiai paaiškino.
Išvada: deja, duotuoju, konkrečiu momentu, praktiškai visi pamatė vienintelę šio žodžio prasmę :(, o juridiškai liko nepakaltinamas.
Svetainė čia lyg ir literatūrinė, taip ? :) Tai ir klausimas turbūt apie tai - kodėl kiekvienas kūrinį perskaito skirtingai. Atsakymas pats paprasčiausias (visai nereikia gilintis į biologiją, sociologiją, filosofiją etc. ) - todėl kad visi esame skirtingi. Skirtingi visais paminėtais niuansais - amžiaus, išsilavinimo, kultūros ir daugybe kitų faktorių. Kalbant apie "matymą" - paprastutis pavyzdėlis apie fiziologinį/psichologinį matymą. Parodomas video - paplūdimys, palmės, šeima, stumdosi ir krykščia vaikai. Antrame plane greitai praeina didelė gorila. Apklausiami matę tą keliolikos sekundžių klipą - ką matė. Na taip - palūdimys, šeima, vaikai ... ir niekas nematė gorilos :). O kai pasakoma (prieš žiūrint) kad klipe bus gorila - visi ją pamato. Nes laukia pasirodant. Analogija su poezijos kūriniais - kas ko laukia iš teksto. Sąskambių, gražių žodžių, rimų, prasmių, užuominų ir t.t. Geras kūrinys visada yra daugiaplanis, metaforiškas, akcentuojantis ir tuo pačiu kažką slepiantis. Ir iš to "ko laukiama" - kyla tas perskaitimų ir suvokimų skirtumas. Dėl paprastų dalykų - klaidos, kreiva sintaksė, gražios frazės, ritmika, rimavimo dailumas - dėl to galima nesunkiai susitarti. O dėl teksto sukeliamų jausmų - jau kur kas sunkiau. Sakykim tariu "gegužio žiedai" - aiškios asosiacijos, taip :), o "lapkričio žiedai" , o "sausio žiedai" - jau skirsis - vieni daugiau, kiti mažiau. Tai čia su paprastais žiedeliais tik ... :). Manau, pakalbėjau į temą :)) , nes apie visokius komentavimus, dėmesius, sroves, lyriką, simbolizmą, avangardizmą etc. (ir kylančius dėl tų kalbėjimų santykius, patijas/antipatijas, pykčius ir gėrius) buvo daug kalbėta ir bus kalbama ir tai niekuomet nesibaigs ...
jeigu iš tiesų jin būtų ignoruojama, tema galėtų egzistuoti, nes būtų ignoruojama. ji nebuvo ignoruojama, jai buvo atsakyta, buvo ne kartą reaguota
žodis pašol nėra keiksmažodis. tai rusiškas žodis reiškiantis ėjau.
пашолъ – pasakė wride. я пашолъ. kur problema? kas galėtų paneigti, kad tiesiog informavo, kad jis išėjo, nuėjo ir nebenori kalbėtis?
juk tai vyriška giminė, būtasis laikas. alio.
jeigu būtų siuntęs kur nors kurią nors iš jūsų, būtų pasiūlęs panašiai taip: пошла бы ты стихи сочинять arba teisiai иди (ir tai negalėtumėt prikibti, kol gale neatsirastų на хy*)
Ema, kalbėjau apie komentarus po lyr.tekstais, o ne apie asmenines kiekvieno kūrėjo savybes.
Vieni savo požiūrį aršiai gina, kiti tai darO kitais metodais arba bando pažvelgti į tą patį piešinį kitu matymu, kitoje perspektyvoje arba esant kitam apšvietimui, tai kalbu ne vien apie jus konkrečiai, o APLAMAI.
Va, va AP, apie ką mes ir diskutuojame, kad į tą patį žiūrėdami, matome visai kitas vertes ir prasmes, todėl, jei pažymys rašomas už pastangas, kurios ne visada būna sėkmingos, o tik už idėją yra " gut", o kitas, to neįžvelgdamas, pasako priešingą nuomonę ir tai taip pat būna nuoširdu, o ne koks nors tyčinis kenkimas.
Deja, ar pastebėjote, jei tekstas futuristinis, tai ir reakcija į aplinką yra kur kas agresyvesnė, nei pas tuos, kurie daugiau lyriškesni, kodėl taip yra?
TomKomPotas yra liūdnas pavyzdys, ką iš neblogo kūrėjo sutvėrė Rašyk.lt. Naujumas dėl naujumo. Jums to reikia? Tai ir tegu. Žaiskitės, bet nelieskite kitaip - gal tradiciškai - matantį. Šiuo metu visi tie žaidimukai privalomai grūdami -tai atsispindi visoje erdvėje, visi turi matyti taip, kaip nurodoma.
Dyk UMAkuris suvėręs į vieną grandinę nesuprantamų frazių, pavadinimų vėrinį, demonstruoja ypatingą žinojimą ir novatoriškumą, tą galima būtų pasakyti apie šį
TomKomPotas nuolat ieško kitokios stilistikos. Novatoriško nuorodoje nieko nėra, šiaip geros eilės.
Iš V. Sorokino interviu:
"Kausiau Sašos Ivanovo (leidėjo) - Kur naujos literatūros žvaigždės? Supranti, Volodia, čia reikalas ne žvaigždėse, o... pačioje padangėje. Jis visiškai teisus, iš tiesų. Iš literatūros nebelaukiama egzistencinių atradimų, sukrėtimų. Iš jos tikimasi arba komforto, arba euforinės užmaršties. Kas, iš esmės, yra vienas ir tas pats."
Aurimazai, kaip jau esate pastebėjęs, diskusija vyksta bendraujant su oponentu, tad aš, kaip šio klausimo moderatorius, bandau laviruoti tarp manojo " matymo" ir žiūrinčiojo " matymo", argi jūs tame neįžvelgiate KONTEKSTO visos tos idėjos, juk čia ir yra šuo pakastas.
Gera tema. Žiuriu į klausimą ir regiu filosofiją. Kai kurie tai regi kaip pasiūlymą pasikalbėti apie kūrybą, nors temoje to nėra. Dar kiti mėgina išsilieti apie gaunamus komentarus ir jų kultūrą. Bet vėlgi - ne apie tai klausimas.
Gaila, jog klausimo autorius nuėjo tokiu primityviu keliu ir pats pamatė savo paties klausimą (iš pažiūros - tokį nekaltą), kaip priemonę VĖL padejuoti apie tą patį. O juk buvo galima taip įdomiai padiskutuoti...