Rašyk
Eilės (79128)
Fantastika (2334)
Esė (1600)
Proza (11071)
Vaikams (2734)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 25 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







L.Pirandelo kūrybos dialektika pagrįsta samprata, kad realybė yra iliuzoriška, o iliuzija gali atstoti realybę. Riba tarp iliuzijos ir realybės trapi. Iliuzija pasikliovęs žmogus gali gyvuoti kaip menininkas su savo kūryba. <...> Taip yra ir pjesėje "Šiaip arba taip"  (pranc. "Comme ci, Comme ca"), vienų vadinamoje pirandeliško iliuzionizmo, kitų racionalaus iracionalizmo pavyzdžiu. Vadinasi, kūrinys tezinis: apie tai, kas yra teisus, o kas ne.

Valdininkėlis Ponca, atrodo, neteko pirmos žmonos per žemės drebėjimą, vedė kitą, bet ją stropiai saugo, atskyręs nuo pirmosios uošvės Floros, aiškindamas savo elgesį tuo, kad ji yra nebe normali ir laiko jo naują žmoną savo dukra, netiki aną mirus. Sinjora Flora pasakoja visiškai priešingai: jos dukra sinjora Ponca esanti gyva, tik dėl vyro pavydo ir kaprizų privalanti dėtis antrąją žmona ir nebendrauti su savo motina. Abi šalys savo motyvus dėsto lyg kokiame teisme.
Bet kas gi teisus? Tiesa turėtų išaišketi paskutiniame, trečiajame veiksme, kaip pagaliau į viešosios opinijos atstovų sambūrį atvedama tamsiu vualiu apsigobusi sinjora Ponca. Tačiau ji pareiškia esanti sinjoros Floros dukra ir antroji sinjoro Poncos žmona. Tai ji sugriauna abiejų šalių - Poncos ir Floros - argumentus. O kai tardytojas suabejoja, kas ji yra iš tikrųjų, sinjora Ponca paaiškina esanti "niekas", arba tokia, kokia ją laiko tie du kiti.

22:21 policininkų kavinė, ruošiantis porytdienos egzui

Antanas Vengris "Lietuvių teatras 1918-1929"


2006-01-04 22:32
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą