Rašyk
Eilės (79046)
Fantastika (2329)
Esė (1595)
Proza (11062)
Vaikams (2730)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 18 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Didieji Romanistai Didieji Romanistai

Ferma, 2 skyrius: Paskutinė vasaros žemuogėlė

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Šičia visos dienos užstrigusios, kažkur ties rugsėjo penkioliktąja, kuomet saulė dar akiplėšiška ir kandi, o vėjas dar nesulaukėjęs, tarsi būtų užsiliūliavęs tarp baltų, saulės nušviestų kambario sienų su pravertomis langinėmis, užsižaidęs šiugždančiuose, medžių žiedais pakvipusiuose pataluose. Diena iš dienos buvo giedra ir ramu, pernelyg tylu. Tyla čia tiesiog spengė – klampi, besvorė, bekvapė, it plastilinu užlipdžiusi ausų būgnelius ir nosių šnerves, šitaip žmones tolino nuo savų gyvenimų.

Aira, šio korpuso gyventoja, buvo pasinėrusi į paukščių čiulbėjimą, tą nenuilstantį giedojimą, kuris, puikiai žinojo, savyje neslėpė jokio nuolankumo, atsidavimo ar pasiaukojimo. Tą dieviškumą jautė suskirdusios Airos lūpos, kiekvieną dažnį ir oro virpesį, net mažieji Airos kojų piršteliai, net ir tie – su visomis nuospaudomis ir sopuliais, savin gėrė aukščiausius natas ir pačias žemiausias nuosėdas.

Iki Airos ataidėdavo ir šalimais nusidriekusio parko ulbavimai, ilgaamžių uosių šakų traškėjimas, vikrių voverių krebždesiai ir kaštonų lietus – visa nepastebimai sugerdavo persisotinusios ausys.

– Priemiestyje velniškai tyku, – kalbėjo, ir nuo jos žodžių imdavo skaudėti. Bet kokie Airos lūpomis ištarti žodžiai beregint įgydavo kažką skaudaus. Skaudi buvo pati Aira.

Štai sėdėdavo ant suolelio, – sėdėjimo ant suolelio valandą, – nesimuistydama, tiesi kaip styga, kiauromis plaštakomis apglėbusi savo apvalainus kelius. Taikėsi su savimi, to čia ir mokėsi – susitaikymo, susitaikymo su iš atminties vis išsprūstančiomis praeities atkarpomis; begalę kartų viską perkratydavo mintyse, slapčia nuo kitų, kratydavo prasikaltusias, pačiai kažkuo vis strigusias pavienes detales – it smilgomis aplipusį rėtį H. kriauklėje; ir dužusias akimirkas dėliojo į vienį, į save, į Airą, be pradžios ir be pabaigos; taip ir smigdavo į susivėlusius savo nervų kamuolėlius, it krumpliais į minkomą tešlą, kaskart iš naujo susipažindama su tuo, ką anksčiau vadindavo savaime suprantamais dalykais.

– Visai netyčia savyje kažką išsiugdžiau, – kalbėjo skaudžiai.

– Jūs vis dar neigimo fazėje, ar stadijoje, – kaip norite, taip ir vadinkite. Negi nesuprantate, ką jums noriu pasakyti, miela Aira, jau esame aptarę visas stadijas ir jų pobūdį, – ilgais koridoriais besiblaškančiai, šitaip kaskart prabildavo viršenybė.

Airai buvo tylu, taip tylu, kad vis norėjosi ką nors netyčia numesti ar sudaužyti, sukelti nors menkiausią triukšmą. Dar labiau norėjosi, kad susipintų jos pamėlę, skambinimui sutverti ilgi pirštai, staiga atsisakytų funkcionuoti, it trimečiai aikštingi vaikeliai, visi išvien atsisakytų lytėję, atsisakytų adatos dūrių ir spirituotos vatos gumulėlių.

– Iš šios vatos, – beveidėms seselėms iš sučiauptos burnos traukiant termometrą kasryt kliedėjo, – iš šios vatos stiebiasi raudona gija, ar matot?, – vatą nekirptais nagais procedūriniame knibinėjo. – Dar vienas, kvailas, visai nevietoje išdygęs stiebelis, – aukštai atsisėdusi, trumpomis savo kojelėmis kabineto grindims mosikuodavo Aira.

Bergždžiai stengdavosi suspausti kumštį, ir tuomet aksominį veidą perkreipdavo bejėgiškas pasitenkinimo šypsnys.

– Visai neturite gėdos, – šalia prisėdusios asistuodavo įvairiausio plauko perekšlės – šitaip visas vadino Aira; ir tokių korpuse, anot jos, buvo apstu.

Ir toliau stebėdavo šalčio dulksna apsėtą mėlyną riešą – liesą, gelsvu pigmentu nulietą, jau pasiligojusį; apglėbdama nykščiu ir didžiuoju vis matuodavo. Sukdavo ratus pirštų pagalvėlėmis, suvytusiomis slyvomis, ir spaudydavo migdolų aliejumi nuteptas nagų odeles. 

O po pietų valgykloje kaskart pritrūkdavo šaukšto.

– Pasigedau – keturiolika, – purpurinėmis šaltibarščių dėmėmis išsitepusi, it su ką tik nufotografuotais savo auros atspindžiais, kasdien vienodai atsidūsdavo storoji. – Bus pas Airą, – dvivietėn palaton tuojau pat tipendavo. Aira nuo personalo slėpė geležinius, smulkiausiais įbrėžimais priešais saulę žibančius šaukštus, juos spausdavo tarp palaidų krūtų, ir braižė prakilius krūtinės griaučius. It kanklėmis – aukštyn, žemyn, aukštyn, žemyn, iiiir vėl, kartojam; suraišiojusi mazgeliais, šaukštus kabindavosi tiesiai po smakru – ant išbalintų, peroksidu pervirtų marškinių virvučių.

– Tai šaldotės, vėsinatės, – varikozės išvagotas kojas į verstos vilnos užtiesalą vyniodama, jaukią atmosferą kūrė orumo niekad taip ir nepraradusi Airos kaimynė.

– Trumpam aš čia, – visiems vienodai atsikalbinėjo Aira.

***

Pailga H. virtuvėlė buvo apstatyta įvairiausiais prietaisais ir gerokai pasenusiais rakandais – visi čia turėjo savą vietą, savą paskirtį; nes tik šitaip išsaugoma kokybė – daiktas atitarnauja savo, ir nei daugiau, nei mažiau; nes nebūna kokybiškų daugiafunkcinių prietaisų, juk net ir šampūnas tėra tik šampūnas – šarmas, šaaaaarmas, – čakšt, – delnais ore suplodavo H. – Ir visai ne be reikalo atskirai nuo kondicionieriaus, ir jokių du viename.

Juodoji H. buto skylė – virtuvė – kiekvieną sekmadienį prisipildydavo Airos juoko, ir tik tuomet H. pasijusdavo išties gyvenąs. Kaštoniniai plaukai valandėlę kybodavo tvankiame, lipniame ore, vėliau priglusdavo prie riebalais nuterliotų spintučių rankenėlių, prikibdavo prie duonkepės su supelijusiu batonu viduje.

– Bus balandžiams, – kvaksėdavo Aira.

Garbanos kabojo virš orkaitės, ant H. oro garų surinktuvo, vietoj samčių ir puodų, džiovinamų svogūnų ryšulėlių; plaukai – lyg dar vieni, parodai iškabinti apatiniai.

– Ir kas per performansas, ir kas per, – skėsčiodama rankomis, it iš plazminio H. ekrano išlindęs Halkas, po mažytį butą basa bildėdavo Aira.

Sekmadienio rytais bent gerą pusvalandį maudydavosi, vėliau, rožėmis kvepianti, gaivi, visų godulių pribrinkusi, it Feniksas kildavo iš H. vonios. Pirma kairę, aha, dabar antrą, op, – ir mažas rankšluostėlis priglusdavo prie slidžių Airos kojų, apglėbdavo blyškias blauzdutes kaip du cypiančius, aklus šunyčius. Sėsdavosi ant H. skalbimo mašinos – apvalios, su milžiniška žarna, ir tuojau pat pro birios pudros kamuolius tesimatė dygios judviejų alkūnės. 

H. glaudėsi senamiestyje, kažkur tarp klaidžių, siaurėjančių gatvelių, greta vietos restoranėlių su pagižusiais šaltais užkandžiais, visai šalia boluojančio angelo skulptūros, kuris buvo tarsi ir Airos, ir tik jos vienos – mat šitaip mylėjo.

Siaurais šaligatviais vedžiojami, tąkart pjudės Airai dar neregėtos veislės šunys, visai čia pat po H. palange per lėtai žingsniavo savų kūdikėlių kepuraites ant gatvės paliekantys prašalaičiai – išsprogdinę akis, pasimetę, lyg ir užsibodėję, laižantys vienspalvius šerbetus.

– Visuomet čia jie ir liks, svečiai. Bet žinai, kažkokiu būdu visgi sugeba mėgautis, visu tuo, kažkaip, H., girdi, nes tik tai ir turi, savo sekmadienio popietes, – kojų nagus lakuodamasi, ant klozeto dangčio prisėdus į įvairius apmąstymus leidosi Aira, – ir kuo gi tai ne grynų gryniausias mazochizmas, H.

Priešais žaliuzėmis aptrauktą langą, storomis blauzdomis spyruokliodamas H. grūdo kampan sulankstomą lyginimo lentą. Tarp pravirų balkono durų ir susirangiusio linoleumo, mažyčiame skersvėjyje, ganėsi H. dulkių kamuoliai, o pati save išsilydinti vakaro saulė, it dėmesio sau reikalaudama, nušvietė trupinius suslėpusį kilimą; vien pažvelgus į atlapotas kartonines dėžes su užrašu „Fragile“, H. sudiegė juosmenį.

– Ooo, ir padaryčiau aš čia, booohemos, – vieną į kitą atremtus, dar neįrėmintus paveikslus atsainiai vertino Aira. – Ir čia jau viskas, visi? Klausyk, – kažką kramsnodama, į parankę įsikibusi vedėsi prie sofos. – Kartą gyveno H., ir jis turėjo virtuvę, nešiodavosi tą savo virtuvę, visai taip, kaip sunkų savo kiautą nešiojasi sraigė. – Pauzė. – Nes nėra nuomojamų butų be virtuvės, tiesiog nebūna, – ausin sukliko Aira.

– Iš tavęs kažkas bus, – greta prisėdęs jau kosčiojo baltais dūmais H., ir delnu matavo Airos pėdas.

– Ir kada gi aš gyvensiu pas tave, – galvą ant H. kelių pasidėjusi, į musgaudžiais nukabinėtas lubas žvelgė.

– Kuomet žemė apsisuks aplink savo ašį, ir praeis ruduo, ir žiema praeis, ir nužydės visi medžiai, kiekvienas savos eilės sulaukęs – tuopos, lazdynai ir alksniai, liepos, guobos, ąžuolai, – pats nuo savęs salo; lyg Aira būtų maloniai gnybštelėjusi pačiam niekaip nepasiekiamą, uodų sugeltą ego.

– Eik šen, pakutensiu, – mediniu pagaliuku tarpdančius jau krapštėsi H. – Aaaam, še, dar žemuogėlę, dar vieną, – lėktuvėlis siekė sučiauptos Airos burnos, kuomet ši jau išdykavo – šnopavo ir dūsavo, pravira burna sklandė svetainėje ir it smilkalas degino savą gyvastį, lipniais pirštais barbeno į žemą stiklinį staliuką ir apžėlusias H. kojas.

– Versiu tavo grūšią, – grasė Aira, – versiu, o dabar tai jau bus.

Šitaip atvipdavo sienos skyles dengiantys tapetai, o karšta vienkartinių žvakučių masė pati susiminkydavo, ir plonyčiai parafininių žvakių įdėkliukai susilankstydavo kaip origami laiveliai.

– Ir spėjai čia man suvalgyt, – kiek siaurokus per pečius baltinius taisėsi H.

– Žemuogę, pusę karalystės už žemuogę! – žąsiuku krypuodama, paskutiniąja iškilmingai raitė. – Taaaaaabula raaaaaaasa, – krenkštė Aira. Šalia apdulkėjusio siūlo ant vinies kabinti, vaškiniu juodu akių pieštuku nupiešė keturias poras voro kojelių, tuo pačiu, kuriuo Airos spenelius H. apipuošė smailėjančiais spinduliais.

– Ir nuo šiol saulės ne aukštai, viršuj, ir ne piešinio kampe, – šūkaliojo Aira, – nes jokia ne trikampė, nes Saulė niekad nebūna pasislėpus, kažkur aukštai, dešiniajam kampe, ne, ne.

– Vis tiek būsi mano, – kėlė nuo kilimo Airą, šnopuodamas, storais pirštais už kulkšnelių; tvirtai spaudė išpopintus kelius, ir atgremžtus kulnus, nagų laku išterliotus kojų pirštus, ištinusius nuo vis ne vietoje pasitaikiusių stalo kojų ir fotelio ratukų.

H. sukniubo atgal, į nusėdėtą, kačių kadais nudraskytą zomšinę sofą, šalia pasiguldė Airą, ištiesė visu ūgiu, iškėlė oran josios plaštaką, nuo uogų lipnią, galop atleido – mažajam piršteliui virpant, rankelė taip ir liko kybot, kažkur, ore, it surakinta. Užjautė Airą nenulaikant galvos, ir stebėjo kakle ėmusią ryškėt veną; dar vėliau tik ir suko ratus aplink gūžtelę.

– Verpetas, verpetas, – kratė pelenus į verpetą.

– Lūšis, – pagurklį nagais jau kuteno Aira, pritūpusi, vešlius H. antakius it Salvadoro Dali ūsus paplaukiui glostė, ir prasišovusiomis mentėmis plazdeno.

Visai kaip varlytė, kurios kumštelio dydžio skrandukas vis pūtės ir traukės, pūtės ir traukės, ant kurio buvo parašyta:

  T  Ė  J  A
  priklauso H.


– Tau aš esu... kaip koks lipdomas molis, – nuvargusi, iškilia kakta prie H. glaustėsi, iš lėto aušo Aira. – Mano vedlys, mano mokytojas, mano viskas.

2014-06-22 20:42
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 8 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2014-07-03 23:57
jig
jig
Na, tvarkoj, skaitau nuo galo. Ir ką? Netgi tą, kad aną dalį laisvai galima dėti pirmiau nei šitą. Įvykiai sukristų atvirkščiai (nors apie ką čia aš, kokie dar įvykiai), bet žinojimas būtų progresyvus, po trupinį.

Jeigu ana (trečioji) dalis buvo rafinuota, net nuobodi nuo to rafinuotumo, tai šita priešingai - neatrodo, kad būtų labai ties ja blusinėtasi. Bet ir nenuobodu.
Ne tik kalba, bet ir pats vyksmas turi savo melodiją, ritmą. Vidinį? Emocinį? Gal. Bet kuriuo atveju, tai riebus pliusas.

Ai, išaiškėjo (kadangi skaičiau nuo galo) daug trečiojoje dalyje minimų detalių. Įžvelgiu pavojų... :) Visgi šeši kartu rašantys žmonės turi būti pasirengę ne tik sulipdyti savo mintis, stilius, požiūrius, bet ir dalį jų paaukoti dėl bendraautorio idėjos. Žodžiu, netampyti kaip šuniukai riebaluoto skuduro kiekvienas į savo pusę.
Taip sakau todėl, kad tai, ką skaičiau čia, iš dviejų tekstų man patiko labiausiai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-30 01:23
Lionia Iljičiuks
Drauge Aurimazai, gal norėtum prisidėti prie antros romanistų grupės? Ar iš anksto žinai, kad kiti penki bendraautoriai neatlaikys tavo gebėjimo regzti intrigą intensyvumo?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-29 23:19
omnia
Man net akimirkai pasirodė, kad visai sutikčiau, kad tarp mūsų šešių liktų net tik tie trumpi apsitarimai dėl tekstų (kuriuso iškėlėme į paštą), bet ir visas kūrinys.

Paskui pro seksualų Džulijos siluetą, užstojantį visą tarpdurį, pastebėjau kitų, visai smalsių žvilgsnių ir kone kikenančių šypsenų.

Tas įkvėpia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-28 10:24
Aurimaz
Bet tai kaip įdomu - kūrinys dar nesibaigė, o jau analizai prasidėjo. Stilius, kiek ir ko palikta, niuansai...

Kol kas žinau tik du dalykus - man kūrimo metodas atrodo daugmaž neracionalus ir pats kūrinys kol kas nesuteikė nieko, dėl ko vertėtų jį tęsti skaityti.
Kuomet kažkas kuria kelių žmonių komandą romano rašymui, nori nenori tikiesi kažko, nuo ko negalėsi atsiplėšti. Visgi ŠEŠI žmonės stengiasi, ne vienas. Tai ar neturėtų  įdomumas tokiu atveju šoktelėti tiek pat kartų?
Na nežinau, gal tik aš vienas visoje Visatoje to tikiuosi, gal jūs visi teisūs o aš ne.
Mano galva, jei kūrinys nebus įdomus, atsiras elementarus skaitytojų trūkumas. Kad ir kokius grafomaniškus menus belaužytum.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-27 23:04
tictac_it
Neutralaus stiliaus nėra, yra tik manipuliavimas stiliais - o to manipuliavimo "gylis" priklauso nuo meistriškumo. Dėl romano pirmų skyrių, kaip žaidimo - viskas puiku (redaguojamų niuansų yra, bet tai paskui - jei tik autoriams neatsibos), tik man labiau pradeda patikti eseistika komentarų :) .Pats koliažinis principas romano - nieko čia naujo, buvo jau ir bus dar, tai perspektyvi kryptis. Norisi tik palinkėti kūrybinio įkvėpimo (jetau, kaip banalu) ir tolerantiško išlaviravimo stilistiniuose posūkiuose :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-27 17:31
OksimO
Aira psichiatrinėje įtikino, nors galvojau, kad tai tėra vaikas:
"– Dar vienas, kvailas, visai nevietoje išdygęs stiebelis, – aukštai atsisėdusi, trumpomis savo kojelėmis kabineto grindims mosikuodavo Aira "
Todėl tai, kas dėjosi toliau, kol kas nevertinu, reikia dar palaukti...kol atsiriš ar susiriš kiti mazgeliai
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-27 12:22
Lionia Iljičiuks
Tiek to, drauge, tiesiog laukim tęsinio, nes tokios frazės kaip "kiekvienas turi savo stilių" mane slegia. Iškart kyla mintys: kodėl visi turi, o aš neturiu? Gal aš koks nesveikas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-27 12:11
Laukinė Obelis
Apie tą ir kalbu - stiliaus išradinėti nereikia, reikia rašyti savuoju. Jūs gi surinkote komandą, kur kiekvienas turi savo stilių. Tai ko jūs tikėjotės?
Be to, ne vien apie stilių eina kalba.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-27 01:06
Lionia Iljičiuks
"Oi ne, tai toli gražu nėra neutralus stilius, kuris įkandamas visiems. O jei toks ir būtų - kam tada rašyti?"

Tam, kad papasakotum istoriją, drauge. Negi manai, kad rašytojo tikslas išrasti savo stilių? Yra krūva rašytojų, kurių stilius niekuo neišsiskiria, bet tai netrukdo jiems rašyti geras knygas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 19:34
Laukinė Obelis
Aham...
Paprasčiausiai, aš manau, kad keliese rašant bendrą kūrinį, kitaip ir neįmanoma. Na, nebent visi susitarę rašytų negyvu stiliumi, pagal iš anksto smulkmeniškai surežisuotą planą. Bet kam tai būtų įdomu? Tai jau būtų vergavimas, ne kūryba.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 17:00
Marquise
"Tačiau man artimas toks bendro kūrinio rašymo būdas - šuoliuojant, zigzaguojant, klaidžiojant, o ne nuosekliai tęsiant ir braižant tieses iš anksčiau sudėliotų taškų" -> kaip tik tai ir turėjau omenyje. Ir tik tai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 16:54
Laukinė Obelis
"Kodėl šis tekstas pasirodė artimas LO_ aš labai gerai suprantu – todėl, kad jis yra panašus į tai, ką rašo/ rašytų ji pati."
Ot ir ne, katyte, Tu čia tikrai klysti. Atvirai pasakius, nežinau, ar šis tekstas man taip jau labai patinka. Net nežinočiau, kaip jį reikėtų vertinti.
Tačiau man artimas toks bendro kūrinio rašymo būdas - šuoliuojant, zigzaguojant, klaidžiojant, o ne nuosekliai tęsiant ir braižant tieses iš anksčiau sudėliotų taškų. Palaikydama tarakonus turiu mintyse ne autorės tekstą, stilių ar turinį, o išeitinę poziciją.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 16:46
Marquise
Kol kūrinys nebaigtas, visi komentarai yra grindžiami interpretacija ir turi labai daug skaitytojo subjektyvaus požiūrio. Kol nepadėtas taškas, erdvė interpretacijai yra labai plati, o kiekvienas ją „susisiaurina“ pagal autoriaus paliktas užuominas tiek, kiek jam yra artima. Taigi nebaigtas kūrinys yra labiau skaitytojo atspindys, nei autoriaus. Nors ir užbaigti kūriniai pasak U. Eco turi išlaikyti tam tikrą atvirumą, tačiau dabar ne apie tai juk.
Kodėl šis tekstas pasirodė artimas LO_ aš labai gerai suprantu – todėl, kad jis yra panašus į tai, ką rašo/ rašytų ji pati. Man pasirodė artimesnė pirmoji dalis, nes ji daug geriau atliepia mane. Taip, mano vertinimas yra subjektyvus, kaip ir pabrėžiau pačiu pirmuoju savo pirmojo komentaro teiginiu. Ir visiškai natūralu, kad kiti tekstą interpretuoja ir „matuojasi“ kitais rakursais, kad jiems tai tinka labiau ar mažiau.
Aš, kaip skaitytojas, kuris yra labiau orientuotas į tiesioginį vertinimą bei suvokimą (t.y. eidama į autoriaus pasaulį, kuriame jis diktuoja taisykles, aš maksimaliai suspenduoju savo fantaziją. Palieku jos tiek, kad ji atkurtų autoriaus tapomą pasaulį, pagal tas detales, kurias randu, kuriomis vadovaujuosi, tikiu ir taip gaunu didžiausią įsitraukimą ir įtikėjimą į pasakojimą), galiu pasakyti jog laikausi nuostatos, kad laikas yra tęstinis, kol man neduodama pagrindo manyti, kad jis pasikeitė. Taip pat su erdve – jei manęs neperkėlė, tuomet preziumuoju, kad ji išliko, kokia buvusi. Galima to nedaryti, galima palikti skaitytojo susivokimui, tačiau tai ateina su laiku. Perskaičius tam tikrą apimtį tampa aišku, kad autorius savo dėstyme nesilaiko tradicinio nuoseklumo ir toliau jau skaitai tekstą vadovaujantis tuo žinojimu, bet ne nuorodomis.

Ir vis dėlto norėjau pasiūlyti į mano pastebėjimus žvelgti labiau ne kaip į kritiką, tačiau kaip į vieno skaitytojų pateiktą teksto atspindį. Autorius žino, kaip tekstą suvokia pats ir panašiai mąstantys. Šiuo atveju esu šiek tiek priešingame poliuje ir duodu galimybę autoriui susidaryti vaizdą, kokią iliuziją jo tekstas sukuria kito požiūrio žmogaus vaizduotoje. Tai suvokus galima naudotis platesnėmis iliuzijų kūrimo (skaitytojo įtraukimo, sudominimo) galimybėmis.

Viskas. Išsisakiau :)
Stosiu į rainojo katino frakciją ir toliau komentuosiu tik po 2 sakinius
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 15:57
Laukinė Obelis
Va, būtent taip ir aš supratau tarakonų tekstą, todėl kai kurie Marquisės komentarai mane suglumino. Go, go, tarakonai!
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 15:15
tarakonai
Dar noriu atsakyt į keletą Marquise pastebėjimų. Labai šaunu, kad šitaip atidžiai mus skaito, bet nebėkim įvykiams už akių.

Kas sakė, kad Aira uždaryta Fermoje? Gal tai eilinis durdomas, Nauja Vilnia, o gal tai tik dar vienas, nutolęs nuo centrinės Fermos, jos korpusas?

Dėl H. paveikslo - taip ir nesupratau. Juk aišku, kad veikėjams kažkas nutiko, kažkas tokio labai labai, dėl ko galėjo viskas apsiverst aukštyn kojom. Anksčiau gal tik sekmadieniais H. pasijusdavo gyvas, po to, kai jos nebebuvo, jau ir niekad - ir kepas sau kiaušinienę vienas, ir guli ant sofos paslikas.

Niekas neignoruojama, kas bvo ištraukta iš H. kuprinės - tam bus kiti skyriai, šis skyrius ne apie tai, greičiau viso to "šaknys".

O dabar, tik imk ir kurk...
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 15:01
Aurimaz
Vis dar nuobodu. Parašyta meniškai, sklandžiai, bet tik tiek.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 14:50
Marquise
Kiek teko pastebėti, tai tik tie kūriniai, kurie yra prasti, neiššaukia diskusijų - o ką čia diskutuoti, kai visiems akivaizdu, kad nėra apie ką diskutuoti.
Todėl visus vertinimus (tiek pozityvius, tiek oponuojančius) reiktų priimti kaip patvirtinimą, jog kūrinys yra pakankamai daugiaplanis, kad sudomintų net keletą skaitytojų grupių.
Asmeniškai man smagiausia, kad atsirado projektas, kuris akivaizdžiai pritraukia dalyvių/ stebėtojų. Nuo skaitytojų klubo pradžios tai pirmas toks atvejis.
Ir dar prozoje - dvigubai malonu ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 14:33
tarakonai
Aš derinaus prie pirmo skyriaus detalių ir, sėkmingai ar nelabai, atrišau tam tikrus Lionios mazgus - su žemuogėm, su paveikslais, iš dalies ir su muzika.

Norėjosi sukurti savitą, sudėtinį Airos paveikslą (juk būtent per tai skaitytojas ir pamilsta veikėją). O jei ir toliau būtų tiek daug veiksmo, viskas imtų panašėt į trirelį, į kurį bilieto nepirkčiau. Dabar yra lyg atsvara pirmam skyriuj.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 14:21
tarakonai
O kokia turėtų būti neutrali stilistika? Ar, Lionia, į tokią pretenduoji? Tuomet reiktų išmesti ir hemorojus, ir batus su sraigėmis.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-26 13:34
Laukinė Obelis
Oi ne, tai toli gražu nėra neutralus stilius, kuris įkandamas visiems. O jei toks ir būtų - kam tada rašyti? Juk kuriame tam, kad būtume saviti.
Jei pagrindinis tikslas yra autorių orgija, manau, jums tikrai pavyks, bent jau, jei būsite pakantūs ir toleruosite, kad vienas geria bealkoholinį alų, kitas samagoną, trečias šampaną, o paskutinis - burokėlių sultis.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 35]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą