Rašyk
Eilės (79046)
Fantastika (2329)
Esė (1595)
Proza (11062)
Vaikams (2730)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 26 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Devynios ryto.

Įsijungė muzikinis centras. Kambarį užliejo garsai, žadinantys ant sofos gulintį žmogų. Styginių kvarteto melodija skverbėsi sąmonėn švelniai, bet traiškė miegą tarytum praeivio batai kelyje pasitaikiusią sraigę: abejingai ir nenumaldomai. Vyzdžiai po vokais sujudėjo, tačiau akys liko užmerktos. Žmogus žinojo, kad jis, lyg ta sraigė, išsigelbėti negali, kad laiko batas jau pakibo virš jo pasliko kūno, bet vis tik nekrutėjo. Kiekvienas melodijos akordas buvo lyg žingsnis į šaltą gyvenimo jūrą, paliekant už nugaros jaukų ir šiltą sapno smėlį. Žingsnis – ledinis vanduo sugelia padus, žingsnis – tu jau įbridęs iki kelių ir visas kūnas pasidengia žąsies oda, dar žingsnis, dar, dar – ir tu jau gali panardinti visą savo kūną, įpratusį prie vandens šalčio, pasiruošusį grumtis su bangomis ir gilumon nutempti norinčia srove.

Muzikai tebeskambant, H. atsimerkė. Leido sąmonei susitelkti, suvokti šitą drybsantį kūną kaip kažką savą. Buvo apmaudu, kad jis vėl šitoje jūroje, jog vėl turi mostaguoti galūnėmis, kad nenuskęstų. Apmaudu, nes beviltiška. Kito kranto visa tiek nepasieksi.

Jo žvilgsnis buvo įsmeigtas į sieną, į tą jos vietą, kur kalbėjo paveikslas – Engro „Edipo ir sfinkso“ reprodukcija. Tačiau nesimatė nei nuogų kūnų, nei veriančių žvilgsnių, nei dūlančių skeletų. Paveikslas buvo apsuktas. Edipo ir sfinkso akistatą matė tik siena. H. žiūrėjo į paveikslo nugarėlę, ant kurios matėsi kažkuo raudonu – gal krauju, gal lūpdažiais, o gal paprasčiausiu flomasteriu – užrašyti ir beveik išblukę žodžiai: „Žemuogę, pusę karalystės už žemuogę! “.

H. žiūrėjo į užrašą ilgai, tarytum mindamas savojo sfinkso mįslę, galiausiai, nutilus muzikai, atsiduso ir pakilo nuo sofos. Priėjo prie muzikinio centro, išėmė kompaktinį diską su Šuberto „Mirties ir mergelės“ įrašu. Vonioje nusiskusto – eilinį sykį prasikruvindamas randą – paskui nusiprausė po dušu ir, apsibintavęs ranką, patraukė virtuvėn. Užkaitęs virdulį įjungė radiją, bet beveik tučtuojau išjungė – krizenantys ir dirbtinai linksmi vedančiųjų balsai varė iš proto. Užsipylęs kavą, H. suplakė keletą kiaušinių, paskui išėmė iš šaldytuvo porą virtų bulvių ir saujelę vyšninių pomidorų, viską supjaustęs suvertė į indą su kiaušiniais. Šliukštelėjo plakinį keptuvėn, užbėrė po žiupsnį druskos ir trinto baziliko, galiausiai uždengė dangčiu, o pats su kavos puodeliu grįžo ant sofos ir įsijungė televizorių.

Į nejaukią rytinę miesto tylą, retkarčiais pertraukiamą mašinų gaudesio ir kažkur už sienų nuleidžiamo vandens garsų, įsiveržė mirguliuojančios ir gyvenimo džiaugsmu trykštančios reklamos. H. abejingai maigė pultelio mygtukus, galiausiai įsijungė kažkokią diskusijų laidą. Vienas prieš kitą sėdėjo du pagyvenę vyrai, vienas iš jų žvelgė į pašnekovą susiraukęs, taip, lyg norėtų nudobti, tuo tarpu antrasis spinduliavo atsipalaidavimu, būdingu tik bepročiams ir apsvaigusiems. H. pabandė sutelkti mintis ir suprasti, ką kalba tas kėdėje išsidrėbęs ir perdėtai atsipalaidavęs tipas.

– Akivaizdu, kad vyksta meno agonija ir degradacija. Technologijos naikina jį kaip metafizinį objektą, paversdamos paprasčiausia preke globalioje rinkoje, kurioje svarbiausia...

H. pakilo nuo sofos ir nuėjo apversti omleto. Pakėlus dangtį šnerves sukuteno maisto kvapas, bet jis žvelgė į valgį abejingai, tarsi robotas į jo mechanizmus varantį kurą. Iš kambario sklido išmintingojo dėdulės žodžiai:

– Šiuolaikinis meno kūrinys stimuliuoja regą ir klausą, lytėjimo ir skonio pojūčius, jis šokiruoja savo šleikštumu, gundo nuogybe, jis įtvirtina Ekrano kultą visuomenėje, apspangusioje nuo hipertriukšmo...

H. vėl įsitaisė ant sofos, gurkštelėjo kavos ir prisidegė cigaretę. Išpūstų dūmų debesyje rankomis mostaguojantis filosofas ėmė atrodyti lyg kažką užkerėti bandantis šamanas.

– Meną užvaldo deindividualizacija, jo kūrėjai tampa anonimiški, beveidžiai, neturintis savo išskirtinumo, nes viso to nereikia Ekrano religijai ir jos atnašautojams. Kaip tik priešingai – vertybe tampa bendrumas ir masiškumas...

H. pajuto, kad ima gelti galvą. Kodėl jie visa tai tauškia? Kam kalbėti apie ekrano blogybes iš ekrano? Kodėl tie žmonės ramiai nepopina savo hemorojaus universitetų getuose? Dar vienas dūmų kamuolys – ir profesorius televizoriuje iš šamano virto į juokingą ateivį, karštai savo kalba dėstantį apie jo gimtosios planetos privalumus nė pusės žodžio nesuprantantiems čiabuviams.

H. įsidėjo omletą lėkštėn, pasiskrudino riekę baltos duonos ir sėdo valgyti. Žinojo, kad šį valgį mėgsta, tačiau kramtė nenorom, tarytum atlikdamas pareigą, kuri kadaise buvo maloni. Nenorėdamas nieko galvoti, vėl susitelkė į filosofą.

– Viską užlieja hipertriukšmas. Tai ir ekstazės šaltinis, ir modernus anestetikas. Hipertriukšmas iškelia į paviršių gaivališką seksualumą, instinkto pradą...

H. išjungė garsą. Kam dar labiau didinti hipertriukšmą tais išvedžiojimais?
Beveik baigus valgyti, suskambo telefonas. Net nepažiūrėjęs į ekranėlį žinojo – tai Tėja.

Abiem rankom paėmė telefoną ir kurį laiką žvelgė į mirksinčias raides. Skambučio garsas pripildė erdvę tarytum slogus kadaise sudžiovintų gėlių kvapas. H. pridėjo telefoną prie ausies.

– Taip, Tėja? Tai aš.

Ji, kaip visada, tylėjo. Jis bandė už nebylaus gaudesio išgirsti bent alsavimą, tačiau nepavyko.

– Šiandien gražus rytas, – tarė jis ir pirmą kartą tą dieną pažvelgė pro langą. – Mažai debesų, saulė... – H. stengėsi žūtbūt pastebėti dar ką nors, kas patvirtintų, jog rytas išties gražus, bet matė tik nulytas priešais stūksančio daugiabučio sienas ir keliomis varnomis nusėstas klevo šakas. – Bus puiki dienelė.

Tėja tylėjo.

– Kaip tik baigiu pusryčiauti, – toliau kalbėjo jis. – Geriu kavą. Per televizorių rodo juokingą laidą. Kažkoks pamišėlis kalba apie Ekrano religiją, hipertriukšmą. Tarsi ką nors apie tai išmanytų.

Tėja tylėjo.

– O vakar vakare skaičiau įdomų straipsnį. Atsitiktinai užėjau. Vadinasi: „Mėnulyje aptiko kito pasaulio pėdsakų“. Juokinga, ar ne? Nors turbūt ne, kas čia juokingo. Pasirodo, kadaise būta planetų susidūrimo. Žemės ir kitos planetos. Tėjos. Toks buvo jos pavadinimas. Tai štai: Žemė ir Tėja susidūrė, o iš jų trupinių susilipdė Mėnulis. Taip ir parašyta: iš Tėjos ir Žemės trupinukų susilipdė Mėnulis.

H. įtempė klausą, bet Tėja tylėjo.

Jis prisidegė cigaretę, lėtai išpūtė dūmus. Galiausiai tarė:

– Šiandien važiuosiu į Fermą.

Telefone pasigirdo pypsėjimas. H. atitraukė nuo ausies tą piktą įkyrų garsą, kiek palaukė, tarsi norėdamas įsitikti, jog ryšys tikrai nutrūko, galiausiai padėjo telefoną ant stalo. Filosofas televizoriaus ekrane vis dar mostagavo rankomis, tačiau išjungus garsą tapo panašus į apgailėtiną žiopčiojantį pamaivą.

H. užgesino cigaretę, išjungė televizorių ir atsistojo. Laikas važiuoti.

Jis įšoko į džinsus, užsimetė ant sportinių marškinėlių švarką, apsiavė batus. Prieš išeidamas, užsimaukšlino golfo kepuraitę ir persimetė per petį juodą odinę kuprinę.
Kieme surado savo mašiną ir įsiropštė vidun, kuprinę nušveitęs ant keleivio sėdynės. Uždėjo rankas ant vairo ir susimąstę. Kokia muzika tinkamiausia važiuojant į Fermą? Linksma? Ne, tikrai ne. Mąsli? Galbūt. Tragiška? Iš dalies. Romantiška ir seksuali? Hm. Jis aiškiai žinojo, kokia muzika tinka kiekvienam jo žingsniui – ėjimui į parduotuvę, maudynėms vonioje, valgio ruošimui, – bet tokios, kuri derėtų važiavimui į Fermą, tiesiog nebuvo.

H. atidarė mašinos dėklę, aklai kyštelėjo vidun sveikąją ranką ir ištraukė pirmą pasitaikiusį kompaktinį diską. Funkadelic. Senas kaip pasaulis albumas, kurį jis kadaise aptiko sendaikčių turguje, kur buvo užsukęs paieškoti ko nors naujo į jo daiktų, tinkamų nusižudyti, kolekciją. Mašiną užliejo psichodeliniai gitaros rifai ir kažkokių pamišėliškų pamaldų atmosfera. Ką gi, ne taip jau blogai. Free your mind and your ass will follow.

Miestas atrodė irzlus, kaip ir kiekvieną rytą, kai jo gatves ir kiemus užplūsta neišsimiegojusieji. Tiesa, visi jie jau buvo kažkur išsidanginę, palikę po savęs nervingą tuštumą, pro kurią braudamasis jautiesi lyg nusikaltėlis, lyg esantis vietoje, kurioje neturėtum būti. Ir taip bus iki pusiaudienio, kuomet pasirodys mažylius prižiūrinčios mamos ir močiutės, kuomet ims iš mokyklų grįžti pradinukai. Išsukdamas iš kiemo į gatvę H. su nuostaba suprato, kad jam patinka vaikai. Tik jie išsklaido tą irzlumo, erzelio, sumuštinių ir išvakarėse gerto alkoholio tvaiką, kurį po savęs palieka suaugusieji. Galbūt reikėtų rytoj apie tai pasakyti Tėjai, kai ši paskambins? Nors ne, geriau nereikia. Tikėkimės, pavyks sugalvoti ką nors geresnio.

Išvažiuojant iš miesto, daugiabučiams ir reklaminiams stendams priekaištingai išlydint jo mašiną, H. staiga prisiminė per televizorių matytą filosofą. Kažin ką jis dabar veikia? Turbūt sėdi paskaitoje ir su lygiai tuo pačiu pamišėlio atsipalaidavimu pasakoja studentams apie Platono olą ar kitus niekus. Gal net apie pasaulio pabaigą ar Ekrano religiją. Idiotas. H. prisiminė, kokią neapykantą jam keldavo dauguma universiteto dėstytojų, visi tie apspangę ir savo knyginiame pasaulyje gyvenantys dėdės ir tetos. Jam dažnai norėjosi palaukti, kol kiti studentai paliks auditoriją, o tada tuos kvėšas spardyti, prievartauti, smaugti – daryti bet ką, kad tik jie atsipeikėtų, liautųsi apgaudinėti jaunus protus, kad suvoktų, jog patys jau seniai tapo tikrų tikriausiai simuliakrais.

Tiek to, velniop tą filosofą. Tegul toliau trina hemorojaus iškamuotą subinę universiteto auditorijose. H. vėl nežiūrėdamas sveikąja ranka ištraukė iš dėklės įrašą. Šį kartą tai buvo debiutinis Babe Ruth albumas. Kodėl gi ne.

H. įsuko į šalutinį kelią. Miestas jau baigėsi, už mašinos langų driekėsi apytuščiai laukai ir niūrūs miškeliai. Ėmė lynoti. Netrukus bus dar vienas posūkis, o nuo ten jau važiuoti visai nedaug. H. užsirūkė.

Štai posūkis, štai nedidelis, miško iš abiejų pusių supamas keliukas, štai ženklas su kaimelio pavadinimu. Niekur nesimatė nė gyvos dvasios, aptriušę namai būtų atrodę negyvenami, jei ne iš kaminų rūkstančios leisgyvės dūmų sruogelės. H. vėl pasuko vairą ir netrukus sustojo priešais Fermą.

Kadaise tai buvo tiesiog ferma. Štai čia, pagrindiniame pastate, buvo laikomos karvės, ten, kiek toliau, turbūt arkliai, o štai ten – gal koks šienas, silosas ar dar kokia nesąmonė. Langai buvo užkalti, tad pastatai atrodė lyg į žemę sugrūstų daugiaakių užsimerkusių monstrų galvos. Durys taip pat buvo arba užkaltos, arba spynotos. Visos, išskyrus didžiąsias, priekines duris, pro kurias kadaise, matyt, įvažiuodavo vežimai su pašaru karvėms.

Tai ir buvo Ferma.

Neišlipdamas iš mašinos H. nusivilko švarką ir marškinėlius. Numetė juos ant keleivio sėdynės ir ištraukė iš kuprinės kitus: jie buvo juodi, niekuo per daug neišsiskiriantys, tik iš priekio baltomis raidėmis puikavosi užrašas – NEAPIBRĖŽTUMAS.

Įsispraudęs į juos H. pasidėjo ant kelių kuprinę. Apibintuota ranka praskleidė jos viršų ir išėmė viską, kas buvo viduj: raudoną moterišką liemenėlę, lūšies iškamšos galvą ir „Pramanytų būtybių knygos“ egzempliorių. Gerai, viskas, ko reikia. Ta pačia ranka jis sudėjo visus daiktus atgal į kuprinę.

Prieš išlipdamas prisidegė dar vieną cigaretę. Traukė ją nenoromis, puikiai suvokdamas, kad tiesiog atlieka atitolinimo ritualą. Bet cigaretė, kad ir traukiama nenoriai, sudegė. H. ją užgesino, išjungė muziką ir išlipo. Užsimetęs ant peties kuprinę, patraukė prie didžiųjų raudonų durų.

Jos atsidarė beveik iškart, kai jis pabeldė. Tarpduryje pasirodė moteris: dvidešimt kelių metų, labai aukšto ūgio, skoningai pasidažiusi, kas šiek tiek sušvelnino gana šiurkščius veido bruožus. Ji vilkėjo tamsias kelnes ir baltus marškinėlius be rankovių. Ant jų buvo pavaizduota aukštyn kojom apversta kekė vyšnių: susijungę jų koteliai smigo žemyn, o abi uogos raudonavo kaip tik ten, kur pūpsojo moters krūtys.

Pamačiusi H. ji šyptelėjo ir uždarė duris.

– Atvyko, – pasigirdo iš vidaus žemas moters balsas.

Po akimirkos durys vėl prasivėrė, šį kartą plačiau.

H. žengė į vidų.

2014-06-17 00:51
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2014-07-04 00:14
jig
jig
Na, visai šauni dalis, geras užmojis, bet, regis, vėlesnieji autoriai būtent tai ir darė - tampė skudurą į savo pusę :)
Kekė vyšnių ir toje kekėje - abi uogos? Wtf?
Šiaip viskas čia gerai, tik vietomis jaučiasi toks prėskas dirbtinumo prieskonis. Nedaug.
Visgi antra dalis man patiko labiausiai iš trijų.
P.S. Taip kepant omletą, tie pomidorai kartais nelieka pusžaliai?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-23 05:15
omnia
– Džulija, prisiminiau vieną antifeministišką anekdotą...
– Varyk! Apie ką?
– Na, moteris verda srubą, o vyras jai: „druskos įdėk! pipirų! pamaišyk gi! nukelk dangtį! na va, ir vėl persūdei.“
– ...
– Moteris jam: „kas tau? ar aš nemokėsiu pati išvirti sriubos?“, o vyras į tai: „ne, aš tik norėjau, kad tu pajustum, kaip aš jaučiuosi, kai mes kur nor važiuojam“.
– Fui. Tikrai antifeministiškas. Nejuokinga.
– Ir man, Džulija, visai nejuokinga. Ir man.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-23 00:33
Lionia Iljičiuks
Drauge Aurimazai, paaiškinkite, kokiu būdu herojaus vardas įtakoja kūrinio vertę? Per kurią vietą?
Ir nesuprantu apie kokias skyles kalbate. Aš nužymėjau gaires tolimesniam istorijos plėtojimui ir užmečiau kelis siužetinius kabliukus, kurie idealiu atveju turėtų skatinti skaitytoją atsiversti antrą skyrių. Ir apie jokį planavimą čia negali būti kalbos, nes rašo šeši žmonės, o ne aš vienas. Mes tai įsivaizduojame kaip jam session, o ne sėdėjimą prie kažkieno surašytos partitūros. Taip, galėjau iškloti visą herojaus biografiją, bet 1) tai nebūtų pridėję "meninės vertės", nes meninė vertė niekaip nesusijusi su pasakojimo detalumu, 2) rašysiantieji po manęs tikrai būtų tegavę viso labo mano numestą kaulą apgraužimui, o ne "kepsnį".
Žodžiu, toks įspūdis, kad komentuojate iš pareigos, ir tiek. Nematau savo skyriuje jokios "skylės", kuri trukdytų suvokti tekstą. Bent jau to norinčiam.
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-22 12:49
Aurimaz
Omnia, jei vardas užkliuvo dviems iš 12 čia pasisakiusių, tai jo svarba yra 6 vietoje.
Man dar labai keista, kad Lionia palieka erdves kitiems autoriams kūrinio kokybės sąskaita. Normaliomis sąlygomis autorius stengiasi detales lipdyti taip, kad iš jų gautųsi vientisa mozaika. Tai vadinama išankstiniu planavimu. Kai kurie tą daro sąmoningai, kiti viską palieka proceso eigai. Bet tyčia palikti skyles? Čia tas pats, kas numesti kitam rašytojui kaulą ir tikėtis, kad jis dėl jo atsisakys kepsnio.
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-20 14:17
omnia
Na, nėra toks jau nereikšmingas tas vardas, anaiptol ne šimtas dvidešimt penktas. Subjektyvuiu mano vertinimu – daugmaž keturiasdešimt aštuntas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-20 13:04
Lionia Iljičiuks
Draugai, nebūkit juokingi: herojaus vardas - šimtas dvidešimt penktas dalykas pagal reikšmingumą. Kodėl Jozefas yra tiesiog K.? Kodėl tas debilas Kafka neparašė jo pilnos pavardės ir sugadino "Procesą"???
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-20 12:08
Laukinė Obelis
Pritariu Aurimui dėl vardo. Jei nenorėjote veikėjo iš karto pakrikštyti, kad neužkirstumėte kitiems bendraautoriams kūrybinių galimybių, galėjote kol kas palikti jį bevardžiu. Ta H. jau daug pasako, o kartu ir nepakankamai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-20 07:57
omnia
– Labas, ką čia turit?
– Na, čia toks hepeningas, dukart po šešis. Ar gal net ko gero triskart. Labas Džulija.
– Koks dar hepeningas. Nuobodu kol kas.
– Koks koks, kūrybinis. Tarsi jam session. Pirmas, matai, veda pagrindinę liniją, kad kitems būtų apie ką džiazuoti.
– Vis tiek nuobodu. Aš ne banda, sakau, ką galvoju.
– Netrukdyk gi klausytis. Džulija, tu vis tarpdury. Užeik ir klausykis?
– Atstok. Nesu telepatė ir man dažniausiai neįdomu, ką galvoja kiti!
– Kaip nori. Lauke yra hamakų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-20 00:23
Lionia Iljičiuks
Jau ketinau atsakyti draugui Aurimzaui, bet draugė Marquise taip puikiai tai padarė už mane, kad beveik neturiu ko pridurti. Mano tikslas buvo bendrais bruožais pristatyti herojų, sukurti įvadinę situaciją ir užmesti keletą siužetinių kabliukų ateičiai. Jei būčiau parašęs balzakišką pradžią (su veikėjo genealogija ir baldų pagaminimo datomis), būčiau palikęs mažai erdvės savo kolegų vaizduotei, o tai būtų reiškę atimti iš jų jiems teisėtai priklausančio žaidimo malonumo dalį. Nuobodu? Galbūt. Kita vertus, kažkaip nepamenu romano, kuris būtų mirtinai įtraukęs nuo pirmo skyriaus. Žodžiu, daugiau kantrybės ir mažiau išankstinio nusistatymo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 13:46
Marquise
Kadangi literatūrinį šios dalies aspektą panagrinėjo ne vienas skaitytojas, norėčiau autorių pagirti už kai ką kitą: t.y. už grupinį žaidimą.
Suprantu, kad skaitytojui svarbiausia istorija, tačiau dalyviams labai svarbus yra ir galimybių sukūrimas, punktysinių linijų subraižymas, sekančio autoriaus veiklos nevaržymas. Šiuo požiūriu pirmasis autorius sužaidė labai gerai: tai, kas nervina Aurimaz (vardas H) yra puiki terpė istorijos plėtotei ir savo indėlio įnešimui. Lionia paliko herojaus portretą neužbaigtą, taip palikdamas galimybių ir kitiems autoriams prie to prisidėti. Pažiūrėkite, kiek daug "siūlgalių" tabalduoja:
tai ir tas pats herojaus vardas, pakitusi jo nuotaika, kai nebedžiugina tai, kas įprastai suteikdavo pasitenkinimo, visiškai kūrybiškai atviro Tėjos personažo įvedimas, H praeitis (randai, žaizdos) ir žinoma toji neišplėtota ferma.
Kaip grupinio žaidimo startą šį tekstą vertinčiau puikiai. Pavyko sukurti erdvę, į kurią įnešti indėlį galės ir toliau kursiandtys. Labai korektiška partijos pradžia. Sveikinu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (5) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 12:34
Aurimaz
Rašiau, kad nuobodu, dabar truputį praplėsiu mintį.

Kad nekiltų nesusipratimų - "nuobodu" buvo asmeninis potyris, o ne atspindys to, ką patyrė banda. Nesu telepatas ir man dažniausiai neįdomu, ką galvoja kiti. Todėl kalbu tik už save.

Visų pirma, man kelią užkirto viena vienitelė raidė.
- - - H - - -

Trumpai tariant, autorius (spėju, kad tai buvo autoRIUS) iš manęs atėmė galimybę pajusti, kokie buvo pagrindinio personažo tėvai. Ar jie buvo sveiko proto, suteikdami jam Henriko ar Hesse vardą, o gal buvo visiški psichopatai, pavadindami jį, pavyzdžiui, "H2O"? Pastaruoju atveju žinočiau, jog personažas užaugo auklėjamas itin ekscentriškų tėvelių ir yra nemaža tikimybė, jog jam negerai su galva.

Aš galėčiau pamėgti Henriką ir pripažinti jį pilnaverčiu personažu, vertu vesti mane kūrinio labirintais.
Antra vertus, nelabai norėčiau lakstyti šalia H2O... Taigi, H raidė blokuoja gana daug.

Kitas migdantis dalykas - stereotipiška lietuviška įžanga, kurios tikslas yra pasodinti skaitytoją į krėslą, paimti į ranką vyno taurę ir pasotinti jo intelektualų protą išvedžiojimais, kaip H gaminasi maistą.
Taip, gražu. Poetiška. Bet nuobodu. Lygiai taip pat nuobodūs yra ir išvedžiojimai apie meną. Tiesiogiai į akis bloškiama filosofija, be jokių pamąstymų ar metamorfozių.

Kūrinyje kol kas nevyksta joks vaidinimas. Personažai tarsi ne prozos kūrinyje dalyvauja, o vaidina kažką nejudančiame paveiksle. Norisi emocinių metamorfozių, norisi žaidimo. Spėju, tai bus vėliau. Kol kas visi veikėjai, sustingę savo pozose laukia vaidinimo pradžios. Fone groja muzika, o žiūrovai kol kas bando įsitaisyti savo kėdėse ir svarsto, ar bilietai atsipirks.

Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 12:23
omnia
Hm. O kas tas Murakamis? Nesu matęs tikio rašyko...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 02:49
Laukinė Obelis
Ir tikrai pritarčiau Klimb, kad kalbėjimo būdas kažkiek primena Murakamį. Bet ar dėl to mus Murakamis taip žavi?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 02:41
Laukinė Obelis
Dėl to paveikslo galbūt suformulavau netikusiai. Kad tai paveikslas, nepaisant to, ar jis kabo, ar stovi, ar atsuktas, ar nusuktas - visas tvarkoj. Bet turėjau mintyse, kad keista, kai kalbama apie kažką konkretaus, nors tam nėra pagrindo. Nes juk čia labai tiksliai nurodyta, koks paveikslas tai turėjo būti, tiksliau - buvo, oi ne, dar tiksliau - yra... O gal nėra?.. Mano supratimu, galima sakyti "yra", kai nekyla abejonių, kaip teisme... ai, bet čia jau visai kas kita... Nieko, tai tik niuansai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-19 01:44
Lionia Iljičiuks
Pasiūlymas dėl komentarų "užrakinimo" įdomus, bet kol kas viskas vyksta korektiškai, tad tegul vyksta toliau. Dėl savo apkūnaus ego nesijaudinu, bet neramu, kad kritikos strėlės neatbaidytų kitų dalyvių. Nors jie visi, regis, patyrę, kovose užgrūdinti rašykai, tad atsilaikys. Be to, "redaktoriniai" komentarai tikrai naudingi ir po futbolo čempionato turbūt teks prašyti administratorių šį bei tą pakoreguoti (pavyzdžiui, kalbantį paveikslą paversti kabančiu).
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-18 22:31
OksimO
o aš siūlau nieko nerakint - tegul jie dirba, o mes skaitom ir jei kyla noras - komentuojam.
man čia, pvz., labiausiai patiko tai bei tai
- lyrinis herojus mėgsta klasiką - tai jau geras ženklas,
šypt.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-18 19:07
begemotas_
Afinogenuijus Puokas kaip visada.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-18 14:58
A Puokas
Siūlyčiau autoriams pagalvoti, ar neverta iki darbo pabaigos užrakinti komentarų po skyriais. Nes pastabos gali būti vertingos, o gali būti ir nevertingos, tik blaškančios, nukreipiančios ne ten, kur autoriai linksta ir tik suryjančios jų jėgas, nesvarbu ar pastabomis bus sekama, ar joms atsispiriama - ir viena, ir kita reikalauja papildomų pastangų.

Nes kas gi dabar gali pasakyti, ar kiek įmantrokas, poetine proza dvelkiantis stilus yra gerai, ar blogai?Ar tas stilius išliks, ar bus pakeistas, jo atsisakyta? Ar čia pirmas romano skyrius, ar gal po to, kai rankraštis bus suredaguotas, čia bus trečios dalies ketvirtas epizodas? O gal skyriaus viena scena nukeliaus į trečią, o kita - į dešimtą skyrių? Kas žino? Gal net autoriai ne (ir gerai).

Ką siūlau pabandyti, jei patys dar to nenusprendėte, tai redagavimo eigoje leisti vienam-dviem-šešiem (?) kiekvienam atskirai brūkštelėti savo asmenine dilde per viso romano stilių. Būna įdomūs rezultatai sulyginus.

Žodž, aš cypsiu iš susižavėjimo arba pasibjaurėjimo tik po kokių 50 puslapių.

Ir dar. Kur nukišote popkorną?

Wisada,

A.P.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-18 14:24
klimbingupthewalls
LO_ pastabos neblogos, bet nesutinku su šita:


"kur kalbėjo paveikslas" - gal turėtų būti "kur turėjo kabėti paveikslas" arba "kur paprastai kabėdavo"? Nes dabar iš vėl šiek tiek trūksta logikos - jis mato kabant paveikslą, nors jo nesimato, jis apsuktas...


nes man lietuvių kalboje labai patinka rasti šaldytuve išgertą pieną ir suvalgytas braškes, o ir matyti paveikslą,kad ir apsuktą, tobula.

taip pat nesutinku su LO_ paskutine pastraipa, kad susiduriam su puslavoniu. nepersūdyta. viskas tvarkoje. 

LO_ teisi – iš tiesų reiktų pasidairyt, kad nebūtų pasikartojančių žodžių ir stiliaus klaidų, bet tai pataisoma. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-06-18 14:15
klimbingupthewalls
ir taip, tai labai primena Murakamį, todėl man ir priimtina.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 28]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą