Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 25 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Svetlana Ryžikova Svetlana Ryžikova

Užburiantys 80's

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Kodėl? Todėl.
Nes būgnai ir sintezatoriai, nes Rubiko kubikas, nes kaip žmonės gali sau ir kitiems patikti, vilkėdami per didelį švarką su petukais? Kodėl įsivyrauja „išžaginto pudelio“ stiliaus šukuosenos, kaip galima garintus džinsus užsitempti dešimt centimetrų aukščiau bambos ir jaustis pašėlusiam? Tik tokie klausimai man neduoda ramybės jau ilga laiką. Taip - man svetimos būties beprasmingumo problemos. Naktimis pabundu išpilta šalto prakaito, nerimo pilnomis akimis tikrai ne dėl to. Kur bepažvelgčiau – matau besisukančius shining disco ball‘us ir neoninį KODĖL?
Yeah yeah... visi laikmečiai turi savo charizmą ir t. t. bet čia kažkas daugiau nei charizma, tai, kaip sako anglakalbiai, kažkas beyond.
Ir tarsi nieko ypatingo – oficialiai prasidėjus aštuoniasdešimtųjų erai, JAV baltųjų rūmų žaidimą laimėjo R. Reagan‘as, kuris pagal „stilių“ buvo konservatorius. Politika nesidomiu ir jį paminėjau tik šiaip, nes jo „stilius“ taps paradoksalus tame fantastiniame kontekste. Apversta begalybė su tobulumo simboliu (va, va, tai jau pradžia!) ėmė nepaliaujamai gimdyti įvairias netobulas naujoves. Taigi čia ir prasidėjo baisiojo MEDIA monstro invazija į žmonių sąmones ir gyvenimus.
Vadinamoji seksualinė revoliucija jau buvo praūžusi 70 - aisiais, tai kokio velnio buvo kuriamos porno-aerobikos laidelės kuklioms namų šeimininkėms (kur Jane Fonda apsitempusi rožinį body ir violetines tympas, darydama atsilenkimus švelniai alsuoja į kamerą, drebančią operatoriaus rankose) ir Sabrina kas penkias minutes pamesdavo bikini baseine, skanduodama „boys, boys, boys“? Man atrodo kalti įstabūs tobuliausio instrumento – sintezatoriaus, bei plokšti sintetinių būgnų garsai. Visa „muzika“ gana asketiška ir mechaniška - nieko daugiau tik keli kosminiai klavišai, bet po tuo alsuoja kažkokia visatos laisvė ir laukinė romantika. Iškadruotas libido? Nebežinau, tai absoliuti metafizika, bet negaliu nesigilinti.
Taigi atsigręžkime į medias. Madas ima diktuoti kultiniai JAV serialai. „Dinastijos“ dėka išpopuliarėja petukai. Juos galima įsiūti, juos galima prisilipdyti! Jie būna visokiausių dydžių! Moterys su „plytomis“ po švarku jau gali prilygti vyrams. Nesvarbu, ar tu diskotekoje, ar biure, tu darželio auklėtoja ar policininkė, diskriminacija gūžiasi, išvydusi tokį stotą. Vyrai! Pakalbėkim apie vyrus. Taip. Visi žiūri „Miami Vice“ ir visi nori atrodyti kaip Sonis Kroketas, pašėlęs detektyvas, ružavų flamingų fone pozuojantis su baltu kostiumu ir žaisliniu pistoletu. Žmonėms kažkas darosi, niekas nesupranta kas. Šukuosenos kinta šviesos greičiu – Bananarama atrodo kaip po uragano, Madonna – tarsi atsibudusi konteineryje. Kuo daugiau peroksido, kuo prastesnio ir apskritai kuo daugiau visko kuo daugiau!!! Tai veda į beprotybę (bent jau mane). Man visada kalbėti šia tema sunku, nes aš siaubingai susijaudinu, tai galėtų paliudyti bet kas. Nes aštuonetas ir nulis žymi mistiškiausią laikotarpį. Balti kedai ir ryškūs aukštakulniai, kaukšintys tamsiomis Niujorko gatvėmis į amžiną nežinią, intriguoja ir nuo to sprandą varsto šiurpuliai. Taigi, svarbus šio laikmečio komponentas – naktis. Viskas vyksta naktį, diskotekose sukasi veidrodiniai rutuliai ir keistai juda žmonės – deformavę save nuo galvos iki kojų. Moterys su per didelėmis asimetriškomis palaidinėmis, mini sijonais suveržtais masyviais diržais, vyrai sportiniais marškinėliais be rankovių, prakaitas ir sintetiniai garsai, vedantys į pražūtį. „Lets get physical“. Ne tik realybėje, bet ir video klipuose vyksta neįtikėtini dalykai. Prakaituotoj štanginėj pora, pasikabinusi neoninį žaibą, seksualiai juda turbūt irgi į pražutį, moteris daro špagatus ant kadilako, modern talking dažosi lupas rausvu blizgesiu ir maloniai apsitempę genitalijas trypčioja šalia vigvamo su vėlgi įstabių/stebuklingu kadilaku. Tinos Turner šukuosena vis labiau pučiasi, ir tada pagaliau supranti, žvelgdama į tuos prastos kokybes, neįtikėtino absurdo vaizdo klipus ar tiesiog klausydama šaltų sintezatoriaus dūrių, kokia kosminė melancholija slepiasi „anapus“ džinsų pasiaurintu liemeniu ir xujovos kokybės visame kame. Šio laikmečio tobulumui apsakyti man neužtenka jėgų, ir įminti neįtikėtiną sintetinę paslaptį, tai ne tas pats, kas Rubiko kubiko kvadratėlių logika. Viskas yra beyond. Viskas slypi begalybėje ir tobulume (80).
2006-06-01 13:05
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 54 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-02 01:53
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-10-15 19:38
371110
amen
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-29 13:03
infantilus
Ną ką, tikrai nexujovas tekstas. Bet kad dar būčiau kaip nors prisiknisęs, tai tavo frazė laikmetis - nevartojama.  Whatever, 80s užburia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-10 20:37
Klio
Aš gal kiek pavėluotai ,bet tikrai labai labai labai patiko... niekada pernelyg nesižavėjau 8-uoju dešimtmečiu, o dabar jis man atrodo kaip rojus... labai įtaigu...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-17 22:30
Bathos
Taip, čia yra vienas geriausių visų laikų prozos gabalų rašyke.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-21 22:15
Loke1
tu - nuostabi,
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-18 18:37
Dunkelheit
nu jo, tais laikais gimiau as, uztai tam tikri sentimentai. be to, tais laikais susikure kai kurios megiamos grupes. labai linksmai susiskaite ese. 5. daugiau tokiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-24 22:29
keias
Paskaičiau ir nusijuokiau, nes neseniai norėjau nusipirkti normalius džinsus. Aukščiau nei bamba. Neradau.
Ieškojau todėl, kad patogiau. Siauri klubai, šiuolaikiniai smunka.
O kiek racijos įžvelgi žiemą, kai iš po striukės pamatai plikas strėnas ir dar stringų gabalą? Labai veža, ypač per šalčius.
O jei kiltų noras pasidomėti bet kokio amžiaus estetika, tai platūs pečiai paslepia talijos ir klubų trūkumus, pvz., perviršį, kuris šiuo metu taip akivaizdžiai demonstruojamas gatvėse, jog ir linksma ir koktu darosi.
Sabrina tais laikais, kurių žinove tariesi, buvo laikoma kvailumo simboliu. Taip kaip dabar blondinės. Ir kubikų-rubikų banga spėjo nuslūgti prieš jos papų pasirodymą arenoje.
Žalias ir egocentriškas tekstukas, skirtas tokiai pat žaliai publikai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-23 10:50
speedo
belieka pritarti. heil 80s
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-18 21:04
Nendrelė
ei, nu cia geras.. oj oj koks ivertinimas:) kas cia rasykams?:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-14 20:44
kondensofkė
nu joa, nihilistas teisingai pastebėjo (nors man šis esė patinka), kad tai tik amerikonų 80s.
anyway, who cares :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-13 22:49
Nihilisto
Visų pirma, šis kūrinys yra tik paprasto rašinėlio etalono. Mano pastangas parašyti komentarą paskatino ne autorius, o būtent skaitytojai, kurie nesupranta realios padėties.

Šis rašinėlis atspindi tik Amerikos 80 ir tuos žmones, kurie paveikti amerikonistinių idėjų daugiau nieko nemato ir tai, kas vyksta Amerikoje jie prilygina visam pasauliui. Tas pats pasakytina ir apie autorę - nesusigaudymas erdvėje ir laike, klaidinanti išvada. Dar vienas amerikonizmo gyvsidabris - angliški posakiai ir vien tik amerikoniški palyginimai.
80, kiekvienoje teritorijoje skirtingi ir tikslių apibrėžimų jokiam laikmečiui taikyti negalime.

Įvertinimo, žinoma, aš nepasakysiu, nes joks žmogus negali vertinti kitų kūrinių vien jau dėl to, kad jis niekados nesupras autoriaus iš esmės.

Pasakysiu tik viena ž šis rašinėls atspindi tuščią autoriaus esmės suvokimo aktą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-11 01:09
Mahila
vajej, 80ieji.
labai, labai gerai aprašyta ta atmosfera.
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-10 19:02
pasagius
ble, nu čia tai pavarei. net Sabrina susiradau inete. ha. angele tu. 555
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-10 13:34
Si bilė Sibire
Čia ne proza, Juze. Esė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-10 12:34
Juzė Erelickas
Pasirodo verta ir prozą skaityti. Ne penketas - šiek tiek daugiau (5,2734568).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-08 19:31
nieko
Taip, neblogas. Neaikčiosiu, bet nieko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-08 15:03
kambariai
*spindi (aukso karunos)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-08 15:03
kambariai
ahahah, aukso karunos psinti ir net devita giria - bravo bravo amzinas!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-06-07 14:17
kas_kvietė
vis galvodavau- kodel mane šiurpas krečia žiūrint 80ųjų vaizdo klipus.
dabar aishku- "viskas yra beyond"
jega! ;))~
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2 3
[iš viso: 44]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą