
Knygoje vaizduojamas pasaulis nepasižymi estetizmu. Epocha, kuri yra vaizduojama, pasižymėjo ryškia antihigiena, kurią dažnas rašytojas, ypač romantinės pakraipos, buvo linkęs praleisti. Süskind‘as ją akcentuoja, savaime aišku, šiek tiek hiperbolizuodamas visą jos šlykštumą. Smarvė, šiukšlės, ligos, beprasmis kasdienis smurtas, žmogiškasis bukumas. Žmonės romane skurdūs visomis prasmėmis, tačiau labiau akcentuojamas dvasinis skurdas. Pavyzdžiui, pagrindinio veikėjo Žano Batisto Grenujo ilgailaikė globėja baigia gyvenimą skurde, kurio vengė, dėdama visas pastangas.
Į tokį pasaulį ir ateina Žanas Batistas Grenujis, žmogus be kvapo. Tai pagrindinė jo savybė. Būtent dėl šios savybės jis paryžiečiams atrodo toks atgrasus. Bet bekvapis žmogus išsiskiria iš kitų. P. Süskind‘as stengiasi nemoralizuoti visuomenės, kurį jį būtent dėl to ir atstūmė. Grenujis gimė ypatingas ir savo likimą pasirinko pats. O jo likimas - būti genialiu parfumeriu. Akivaizdus paradoksas, jog Grenujis pats nekvepia, tačiau pasižymi tobula uosle. Kiekvieną naujai suuostą kvapą, jis pasideda į savotišką „lentynėlę“, kiekvienas kvapas turi savo vietą didžiulėje hierarchiškai motyvuotoje sistemoje. Tik šiuo užsiėmimu jis ir gyvena, tai vienintelis dalykas, jam rūpintis gyvenime - labai dažno genijaus savybė. Ir kaip dažnas blogio genijus, jis nesiskaito su priemonėmis, kuriomis jo genialūs planai yra vykdomi...
Paprastas pasakojimas apie genialų ir kartu menką žmogų bei jo aistrą. Viena iš tų knygų, kuriose rašytojo į žodžius sudėta aistra, rodos, lieka gyventi žodžiuose, kad paskui magiškai užgriūtų skaitytoją; ji užkrečiama, jai neįmanoma atsispirti, ji verčia su karšligišku susidomėjimu versti lapą po lapo, ne tik įsijaučiant į antiherojaus gyvenimą ir protą, bet ir pajusti aistrą jo aistrai - kvepalų pasauliui, kuris, nors ir aprašomas su preciziškom smulkmenom, atrodo mistinis. Labai gerai kuriama įtampa – viena teigiamų knygos savybių. Garantuoju, jog pradėjus skaityti šią knygą, bus sunku atsiplėšti, gali būti, jog neliks laiko net fiziologiniams dalykams.
2009-03-26 19:33
Pradejau sia knyga skaityti,tikiuosi nenusiwilsiu...
2008-01-15 16:02
visa sirdimi pritariu setha'ai tik del Mazojo princo nelabai nors jis ir nera man geriausia knyga pasaulyje. Nuostabu
2006-11-19 16:30
Šedevras(ir visi sumauti kritikai,kurie aiškina,kad "Alchemikas","Mažasis princas" ir "Džnonatanas Livingstonas Žuvėdra" yra geriausios knygos pasaulyje,gali eiti velniop!)
:)))
2006-09-08 23:16
patinka guleti lovoje su knyga ir užuosti.kvapą iš Grenujo "lentynėlių". ypač tą prabangųjį. o tu neužuosdavai? nemanau, kad buvo gera idėja atskleisti tiek daug apie pagr. veikėją. bet labai patiko įžanga.
2006-08-18 19:26
Tai knyga kurią skaityčiau dar ir dar klartą. Ji apmąstymus sukelia ne tik perskaičius, bet ir kiekvienas puslapis virsta išgyvenimu. :))) ypatingai vaizduotė padirbėja pabandant įsivaizduot pagrindinį herojų.
2006-01-28 22:12
turbomega knyga .}} :}} girdejau, buvo cobain'o megstamiausia
2005-04-15 15:26
įdomi knygos idėja, bet pasakojimas (ypač vidurys) per daug ištemptas. Bet galas įspūdingas.
2004-05-10 10:43
Antihigiena pabrezta, nes herojsu turi fenomenalia uosle, pagalvok kaip jam reiketu jaustis tarp tokiu "svelniai" kvepenciu zmoniu ;)
Knyga apie geniju kurio gyvenima nebuvo vadovo ir jis vadovavosi morale kuria jam sukure priesiskai i ji nuo vaikystes ziurintys zmones. Viskas labai tvarkinga ir naturalu. Puikiai parasyta knyga, nerasciau pire ko prisikabint. Recenzija tik skurdoka.
2004-04-20 15:42
gera knyga. nepanaši į jokią kitą mano skaitytą knygą.
2004-04-20 12:37
,,Epocha, kuri yra vaizduojama, pasižymėjo ryškia antihigiena" :)))))
O gal higiena (fui, atsiprašau, antihigiena) buvo vidutinio ryškumo? :)))
2004-04-20 09:32
Paskutinėje pastraipoje autorius nuoširdžiai prieštarauja pats sau: Paprastas pasakojimas <...> Viena iš tų knygų, kuriose rašytojo į žodžius sudėta aistra, rodos, lieka gyventi žodžiuose, kad paskui magiškai užgriūtų skaitytoją;
Hmmmmmm
2004-04-19 14:01
Sveikinu su pirma recenzija čia rašykuose... Ji tikrai puiki, tik perskaityk dar kartą, pažiūrėk, kokią stiliaus klaidą darai...