Rašyk
Eilės (79086)
Fantastika (2331)
Esė (1596)
Proza (11064)
Vaikams (2732)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Sugeneravau 2 pasiūlymus rašyk.lt administracijai ir pasidedu kopiją į dienoraštį:

1. Siekiant pagerinti kūrinių (ypač eilių) kokybę ir filtruoti visiems publikuojamus kūrinius siūlau susieti įvertinimus su leidimu publikuoti, pavyzdžiui, taip: jei galutinis įvertinimas tam tikru laiko momentu (paros pradžioje) yra 5, tai autorius kitą kūrinį gali publikuoti jau kitą dieną (po 1 d.), jei įvertinimas 4, tai po 2 d., jei 3, tai po 3, 2 - po 4, 1 - po 5. Pavyzdžiui, mane panaši sistema skatintų labiau pašlifuoti ar kritiškiau įvertinti savo darbus prieš publikuojant. Dienoraščių publikavimo neriboti, kaip ir dabar.

2. Siūlau rengti „kūrybines dirbtuves“, pavyzdžiui taip: kartą per savaitę patyrusių „vilkų“ taryba išrenka vieną mėgėjišką vis kito autoriaus kūrinį, kuriame įžvelgia tobulinimo galimybių, surašo kuo objektyvesnius komentarus ir kuo daugiau pataisymų ir variantų, kaip galima kitaip atspindėti kūrinio objektą ar temą. Tikslas - duoti pamoką visiems norintiems kažko išmokti. Į dirbtuves galima būtų įleisti tik tam tikrą lygį pasiekusius, tarkim, remiantis jų kūrinių įvertinimų statistika. Kitiems liktų galimybė įprastai komentuoti kūrinį ir dirbtuvių darbą.


2010-07-10 14:55
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-26 05:07
omnia_mea
Pirma mintis pernelyg mechaniška. Antra verta dėmesio (jei atsiras altruistų).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 15:34
augaviskas
Man atrodo, tokias smulkias detales (tų atvejų nėra daug) suderinti - ne problema, tereikia turėti darbingą komandą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 14:38
Valkas
Štai, paskutinis Auga Viskas pasiūlymas man jau ima patikti. Belieka išsiaiškinti, ką daryt su naujokais, kurie kartais parašo dešimtų kūrinių, bet nesusilaukia nei vieno įvertinimo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 14:37
augaviskas
Patys paskutiniai gal nevisiškai tinka (dėl aptartos vertinimo operatyvumo problemos)? Galima imti kiek ankstesnių kūrinių vidurkį, pavyzdžiui, nuo 13 iki 3-čio nuo galo?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 14:20
vilnelė vėl
Paskutinį Auga Viskas pasiūlymo variantą (iš visų autoriaus publikuotų kūrinių įvertinimų rasti aritmetinį vidurkį ir remiantis juo apskaičiuoti, kas kiek dienų jis galės publikuoti kitą savo kūrinį) dar kiek patobulinčiau - o jei imtume paskutinių 10 kūrinių vertinimo vidurkį? Patobulinimą siūlau dėl tų autorių, kurie rašyke jau daug metų ir pradėjo nuo kuolais vertinamų kūrinių, bet šiuo metu jau rašo vien aukštais balais vertinamus kūrinius.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 13:22
augaviskas
Aruunui: gal kaip naujokui neaiški dienoraščio paskirtis? Juk galima publikuoti puikius kūrinius tik dienoraštyje ir netgi sulaukti įvertinimų (kiek kitokių, bet vis dėlto) ir komentarų. Beje, dienoraščiai yra skaitomi, ir ne vienas žmogus tą daro. Kur čia įžvelgiat iniciatyvos slopinimą?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 13:16
Valkas
"intelektuali bendruomenė" - che che, intelektualumas tiesiog per kraštus skandalų ir pjautynių pavidalu veržiasi =]

Nors šiaip yra ir mąstančių žmonių. Nemažai. Tik kad jie irgi linkę pasipykti.


Šiaip Arūno pasiūlymas pusėtinas, prisipažinsiu: neprisimenu, kad anksčiau begalinėse diskusijų paklodėse kur nors būtų pasirodžiusi mintis apie nuobaudų taikymą už gramatines klaidas ar panašius grubius dalykus. Dėmesio vertas pasiūlymas. Svarbiausia - objektas neginčytinas, įrodyti, kad 258 gramatines klaidas penkių eilučių pastraipoje dvylikmetis grafomanas padarė įkvėptas postmoderno idėjų nėr taip jau lengva.
Bet vis tiek, šiuo dalyku paremtą idėją reikia dar smarkiai plėtoti. Nežinia, ar realybėje sistema veiks.

Gerai, galima daryti Viskas Auga antro punkto ir kritikų mūšio sintezę. Jei visi puls bet kaip komentuoti ir rėkti per kits kitą - negerai, jei bus renkama super kritikų komanda, kuriai kiekvienas į ją nepakliuvęs taip ir svajos krimstelti minkšton vieton - irgi nekas. Bet galima įvesti registraciją - tarkim mūšyje dalyvauja penki (ar kiek ten sugalvosim) žmonės. Jeigu norinčių baisiai daug - galima atrinkinėt burtų keliu. Disciplina kaip ir bet kokiam kitam konkurse, galima, kad visi jie nagrinėtų tris kūrinius (arba daugiau/mažiau), po savaitės (visai kaip konkurse) būtų paskelbtos tos jų recenzijos, o kūrinių autoriai (arba kas nors kitas) atsirinktų, kuris geriau kritikavo. Viskas labai paprasta.

Tiesa, tai nesunaikina jau įvardintos problemos - prasto komentavimo. Griežtai pasisakau už idėją, kad prieš vertinant būtų būtina parašyti komentarą. Bet ar tai nesumenkintų kokybės?

Tiesa, jei nieko gero į galvą neateina, galima paklausyti Gmitės pasiūlymo - visos problemos iškart dings =]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 13:11
augaviskas
vilnelės komentaro kyla kitas 1. pasiūlymo variantas: iš visų autoriaus publikuotų kūrinių įvertinimų rasti aritmetinį vidurkį ir remiantis juo apskaičiuoti, kas kiek dienų jis galės publikuoti kitą savo kūrinį. Taip apeinamos abejonės dėl vertinimų operatyvumo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 12:59
augaviskas
Ačiū Gmitei, pasiūlymas eiti į biblioteką yra vertingas, tik kodėl aš jo nepamačiau atėjęs į šią svetainę (o gal užėjau ne į tą svetainę, į kurią turėčiau užeiti)? Nors ir nesu tikras, ar nesu grafomanas :)
O tai, kad socialinis, tai gerai, turbūt mums to trūksta, jei čia komentuojam, ar ne?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 12:44
Aruunas
Pritariu pačiai idėjai dėl papildomo filtravimo. Jis verstų autorius elgtis atsakingiau. Tačiau Auga Viskas pasiūlymas per griežtas. Kadangi vertinimo skalė tėra penkiabalė, net įvertinimas "2" pradedantiesiems jau yra neblogas ir skatinantis. Tuo tarpu gavus tokį įvertinimą ir uždraudus artimiausiu metu publikuoti naujas idėjas, kūrėjo iniciatyvumas būtų neleistinai slopinamas, o kartu stabdomas ir jo tobulėjimas.

Galbūt geriau vertėtų pagalvoti apie panašių ribojimų taikymą už "grubius" taisyklių nesilaikymus, kaip, pavyzdžiui, ypač didelį gramatinių klaidų skaičių, dienoraštinio pobūdžio kūrinius prozos skiltyje ir pan.

Be to, įvedus bet kokį papildomą filtravimą, neužtektų paprasto balsavimo (kadangi neįmanoma garantuoti jo objektyvumo). Tuomet šalia balsavimo privalėtų būti pateikta aiški bei motyvuota argumentacija.

O šiaip bet kokie papildomi filtravimai - gremėzdiškas reikalas. Aš dar neseniai dalyvauju rasyk.lt, tačiau man atrodo, kad dabartinė sistema yra visai nebloga. Svarbiausias dalykas - pačių autorių atsakomybės jausmas. O jis, kiek teko patirti, irgi neprastas, nes, kaip ten bebūtų, čia juk lankosi intelektuali bendruomenė :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 11:19
augaviskas
1. pasiūlymas buvo skirtas spręsti dar vienai problemai - kad ne visi kūriniai sulaukia įvertinimų (jei tai problema?). O jei iš tikrųjų neįmanoma organizuoti minimalaus įvertinimo per dieną, galima nustumti siūlomą laiko ribą iki 2 dienų. Leidžiant publikuoti sekantį kūrinį skaitytųsi tik tie vertinimai, kurie buvo atlikti per 2 dienas/paras. Priimkit daugiau vertintojų į savo būrį, jei nespėjat. Nors nespėti bus sunku, kadangi publikuotų kūrinių dėl 1. pasiūlymo įtakos akivaizdžiai sumažės.
„Komentatorių mūšių“ idėja uždeganti, bet nelabai skatintų mokymosi procesą. Mokytis geriau, kai mokytojų yra 1, 2 ar 3 (ir tie santūrūs) o ne 10-20 rėkiančių žvėrių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 11:11
Miracheso
pagal vienetų kiekį.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 10:16
Valkas
Ech, kaip visada, problema iškyla vertinime - Čia Ne Aš niekada nebus patenkinta tuo pačiu, kuo džiaugsis Vilnelė, nes vyrauja ne tik priešingi požiūriai, bet ir nusistatymas "sumauti oligarchai daro ką nori" - "nesubrendėliai separatistai tik ir siekia sugriauti tvarką". Todėl pirmasis pasiūlymas, koks beatrodytų perspektyvus, man atrodo neįgyvendinamas. Net jei ir pavyktų jį prastumti, tuoj pat atsirastų daugiau nepatenkintųjų, nei besidžiaugiančiųjų.

Antrasis geresnis, ir man labai priminė kadaise sugeneruotą "komentatorių mūšių" idėją. Kokiu nors būdu - atsitiktinai, o gal balsavimu - yra išrenkamas kūrinys, tada visi save vadinantys kritikais (nepriklausomai nuo ženklelio) supuola it musės prie organinių trąšų ir pasiraitoję rankoves stengiasi kuo geriau pakomentuoti. Toks dalykas kaip "vilkų" taryba man iš anksto atrodo pasmerktas dėl aukščiau išvardintų priežasčių. Labai jau ginčytinas reikalas, kas vilkas, o kas - miškan pabėgęs kiemsargis. Plius, ne visi vilkai draugiškai nusiteikę viens kito atžvilgiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 10:06
vilnelė vėl
Kad jau pasiūlymai man, tai turbūt turėčiau ir aš pasisakyti.

Šiaip jau pasiūlymus dar atskirai apsvarstysime administracijoje, tačiau iš karto galiu pasakyti, kad pirmo pasiūlymo įgyvendinimas yra gerokai sudėtingesnis, už antro. Pirmas pasiūlymas reikalauja programinių pakeitimų, tad ir nutarus jį įgyvendinti, dar neaišku, ar ir kada jis būtų įgyvendintas. Be to, jau buvo minėtas pagrindinis jo trūkumas - toli gražu ne visi kūriniai savo įvertinimo sulaukia pirmąją dieną. Ką daryti tokiais atvejais? Be to, kartais pirmąją dieną kūrinys gauna 5, o jau antrą - du kuolus, tad pagal pirmos dienos vidurkį, vartotojas gaus publikuoti antrąjį kūrinį, o pagal bendrą vidurkį - neturėtų.

Kaip bebūtų, pati idėja sieti galimybę dažniau ar rečiau dėti kūrinius su ankstesnių autoriaus kūrinių įvertinimu yra nebloga. Tačiau reikia geresnės sistemos.

Tuo tarpu antro varianto įgyvendinimui tereikia vartotojų entuziazmo - jei atsiras norinčių dalyvauti "vilkų" taryboje, tai tokį projektą galima paleisti nors ir šiandien.

Apie komentaruose rastą pasiūlymą rinkti blogiausius pasakysiu tiek - o kaip išsirinkti iš visos krūvos kūrinių, kurių vidurkis yra lygus 1? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 09:56
Varinė Lapė
Auga Viskas - užėjęs į bet kurį skyrelį (tarkim fantastiką), dešinėje ekrano pusėje pastebėk langelį prie kurio užrašas "Rūšiavimas". Ten pasirinkimai du: Nuo naujausių ir Nuo geriausių. Pabandyk.

Bet šiaip gal tikslingiau būtų žvelgt į "savaitės geriausius", kuriuos matome tituliniame. Ir apskritai siūlyčiau kreipti kuo didesnį dėmesį į naujus žmones (žinoma, tik nepavadinkim to diskriminacija). :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 09:13
Miracheso
na jau - skyrelis "Savaitės vienetai" tik pagyvintų rašykus.
o šiaip tai fckn politkorektiškumas. Greitai grafomanus reikės vadinti "apimtaisiais aistros rašyti", o niektauzas - "pergalėjusiais patylėjimo kančią".
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-14 08:46
augaviskas
Sutikčiau, kad gali būti ir rašykiniai geri analizuojami (jei jie bent retkarčiais „išeina į pasaulį“ ir būna ten vertinami ne kaip šlamštas). O toks filtras, kuris parodo visų laikų geriausius, yra? Ar jis prieinamas eiliniams?
Mano supratimu, pačios svetainės autoritetų koncepcijos logiškas pratęsimas būtų arba matyti autoritetų įžvalgas atskirai, arba visiškai aiškiai matyti autoriteto svorį prie jo piktogramos.
Kad autorius pasisakytų ir dalyvautų analizėje, sutinku.
Dėl savaitės blogiausių: taip, čia kyla pavojus įžeisti autorius, todėl korektiškiau būtų galvoti apie kažką panašaus į 2. - kūrybinių dirbtuvių - pasiūlymą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-13 23:08
Varinė Lapė
Kai eina kalba apie patobulinimus, Jums mielieji vaidenasi kažkokie nelabai suvokiami dalykai. Nei Jūs siūlot gerint ką nors, nei įvertinat kažkieno pastangas. Ar nelogiška būtų sukurti nepatenkintiems kažką geriau patiems, jei "kratymai" Jums taip aktualu? Nemanau, kad domina mus išskitrynę rašinėtojai, diskusija atrodo apie pasiūlymus, ar ne?

Rašykai orientavosi ir orientuojasi į kūrybą, labai gaila, kad Jums atrodo kitaip.

Jei kalbant į temą: o pagal kokius kriterijus atrinktume tuos klasikus? Aš labiau siūlyčiau pasirinkti geriausius tiesiog rašyko kūrinukus (galbūt pasinaudojus filtru). Publikuotų (išleistų kūrinių) recenzijų skyrių mes jau turime, tad gal naudingiau būtų pačių vartotojų kūrybos "recenzavimas"? Šiuo metu matome savaitės geriausius, gal tiktų kokia savaitės recenzija (iš geriausių) ir rimtus komentarus rašytų kas tik nori (nebūtų kažkokių atrinktųjų), iš to matytume gilesnes įžvalgas ir pasimokytume. Skatintume pačius autorius labiau analizuotis ir analizuoti. Ar aš čia aiškiai kalbu? :)

Savaitės blogiausių išskirti nederėtų (mano manymu), nes: a. blogiausi atsiduria autoriaus namuose ir viskas, b. juos ir taip nori nenori pamatai, c. nekorektiška.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-13 21:29
Čia ne Aš
O aš sakau, kad ne naujų pritraukimas, o atsikratymas neparankiais. Pvz. Čia ne aš, drugelis7, pabiruogė ir dar kiti (nevardinsiu). Galiu surašyti, kurie, visai neblogi "rašinėtojai" išsitrynė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-07-13 21:29
Miracheso
o gal kūrinių kokybė pagerėtų, jei prie savaitės geriausių kūrinių skyrelio atsirastų ir savaitės blogiausi? pasiskaitytų liaudis kas tai yra blogas kūrinys ir gal susimastytų prieš publikuodami?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
1 2
[iš viso: 36]
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą