Pagirioti vyrai šimtametį sodą kerta -
vakar kirminą vyne skandino, stalą graužė.
Vėl galės sutemus plakti dulkes nepragertas,
sodą uostyti prie kirviais išbučiuoto laužo.
Abejingi, iškeistais veidais, ne savo rankom
ir kamienais, pykčio nugenėtais, orą skina.
Į metus, kaip į šaknis išrautas, žvilgsniai trankos.
Kur prašyti, kad atgal atsuktų šitą kiną?
Ar visai išjungtų. Ar išjungtų vynas vyrus?
O gal obelis į rūko maršką suvynioti?
Vyšnios kriaušes apkabina, o po to nusvyra
kaip šlagbaumas priešais paskutinę stotį.
Dirigentai kirviais paklusniųjų chorui moja.
Gal kurti? Negirdi? Medinukai rauda piano.
Pats žadėjau - išsivesiu tėviškę į rojų!
O mane kas išsives, kai būsiu senas?
Be šaknų nuvyst išeinam miesto piligrimais.
Skiedros sulą teškia, pagirias ilgas gesina.
Kerta ašmenys per atmintį, per išėjimą.
Kaip sukišti sodą man į lagaminą?
Regis, Sąjūdis grįžta...:D
Man kai kur neaiškus metaforų sužaidimas, jų tiek daug, bet nesuprantu, kodėl prieš paskutinę stotį nusvyra šlagbaumas. Paskutinė stotis, na, aišku, pabaiga, bet čia tas šlagbaumas - turi omenyje neleidžia pasiekt tos stoties galiausios?
Kaip susiję klausimai apie vyną, vyrus ir suvyniojimą?
Bet gerai, kad gerai atidirbtas paskutinis posmas, toks suteikiantis visam, kas iki to prasmę tvirtą, pagirias iškeliantis kaip eilėraščio rėmuką, sustiprinantį visą girtą nesusivokiančio subjekto nuotaiką. Mano manymu, žinoma:).
taip. kažkas (ne kažkas- ir aš, ko gero, žinau, kas) labai nemėgsta rimuotos poezijos. mano, kad geras eilius - tik šizoidinis arba mįslinis. ir vien dėl savo tokio nusistatymo nenori net įsikirsti į profesionaliai rašomus eilėraščius, kaip čia matome... tai nelabai sąžininga!
ne tau, Skaidri tyla, tą pastabą skiriu, o etatinei "draugei", kuri neskaito eiliaus, bet skuba rašyti mažiausią pažymį. Ir tai daro pirmoji, taip nuteikdama ir kitus ...