Rašyk
Eilės (78176)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







INT. PAŠTO SKYRIUS - DAY.
Pigaus laminato grindys, šiukšlių dėžė, šalia numesti kieli popieriukai, eilėje stovinčių žmonių kojos. Purvinoki kerziniai batai (MINDĖ), priešais juos pigūs moteriškiški bateliai (NĖŠČIOJI), tarp kojų į grindis įremtas sukiojasi smailiu galu lietsargis. Priešais moteriškę pagyvenusio vyriškio numindyti batai (PAGYVENĘS). Vyriškis mindžiukuoja nekantraudamas. Priešais vyriškį iš po senamadiško BOBUTĖS sijono kyšo seniai iš mados išėję bateliai. Priešais Bobutę viena koja neryžtingai trepsi konversai (ŽENIA). Priešais konversus, pirmasis eilėje prie pašto langelio stovi vyras su lakuotais batais, kostiumo kelnėmis, klasikiniu paltu (VYRAS). PAŠTININKAS vyro siuntinį įdeda į medinę dėžę, uždengia dangtį, paima nuo stalo vielučių segiklį ir prisega keliais vielučių dygsniais dėžės dangtį. Pasveria dėžę. Tuo metu vyras terminale atsiskaito mokėjimo kortele ir išeina iš pašto skyriaus. Vyras praeina pro eilėje stovintį ŽENIĄ, abejomis rankomis į megztą rankinę įsikibusią BOBUTĘ,  žilstelėjusį PAGYVENUSĮ, į šonus besidairančią NĖŠČIĄJĄ ir TV žurnalą skaitantį MINDĘ. Žurnalo viršelyje ŠOUMENO veidas.
PAŠTININKAS padeda siuntinį už savęs ir atsisuka į ŽENIĄ.

PAŠTININKAS
Sveiki, kuo galiu padėt.

ŽENIA iš kišenės išsitraukia į gumulą sulamdytą juodą plastikinį šiukšlių maišą ir iš vidinės striukės kišenės pistoletą, kurį nukreipia PAŠTININKUI į kaktą. ŽENIA meta šiukšlių maišą, kuris atsitrenkęs į PAŠTININKO krutinę nukrenta ant prekystalio.

ŽENIA
Atidaryk kasą ir greit viską klok.

PAŠTININKAS lėtai iškelia rankas. Eilėje esantys žmonės išsigandę traukiasi link išėjimo, staiga eilės gale stovintis MINDĖ numeta TV žurnalą ir išsitraukęs pistoletą nusitaiko į žmones eilėje.

MINDĖ
(labai nervingai, lyg pirmą kartą
gyvenime laikytų ginklą)
Nejudėt! Niekas neisite, kol
mes... mes negausime babkių.

BOBUTĖ
(tyliai)
O dieve, prasidėjo...

ŽENIA
(Paštininkui grasindamas pistoletu)
Baik mojuot rankomis ir pradėk kimšti
pinigus į maišą.

BOBUTĖ, PAGYVENĘS, NĖŠČIOJI susispiečia į pašto kampą. Į juos nutaikęs pistoletą stovi MINDĖ.

PAŠTININKAS
Kokius pinigus?

ŽENIA
Visus pinigus, iš kasos.

PAŠTININKAS
Tai, kad... kasa tuščia.

ŽENIA
Neskiesk, ožy! Mes žinom, kad šiandien
pensijų mokėjimo diena, kasa turi būti pilna.


PAŠTININKAS atidaro kasą. Skyreliai tušti, mėtosi tik keli „balti“ centai.

PAŠTININKAS
(atgavęs savitvardą)
Pone, prašau nusiraminkite. Pensijos į
sąskaitas tiesiogiai pervedamos o žmonės
už paslaugas kortele dabar atsiskaito.

MINDĖ nusivylęs nuleidžia pistoletą ir pasikaso žandą. Žmonės kampe tyli ir žiūri tai į ŽENIĄ tai į PAŠTININKĄ.

ŽENIA
Baik triesti, mums sakė, kad bus grynais.

PAŠTININKAS
(vis labiau įgaudamas pasitikėjimą)
Nesikarščiuokite, pone. Gal norite paimti
pašto ženklus, žiūrėkite, kiekvieno iš jų
vertė po 1 litą, duosiu aš jums 120 pašto
ženklų, gerai?

ŽENIA
Susikišk į šikną savo ženklus! Kur pinigai?

PAŠTININKAS
Aš dar pridėsiu įvairių dydžių ir spalvų vokų.

ŽENIA viena ranka taikydamasis į PAŠTININKĄ kita ranka išsitraukia mobilų telefoną ir skambina informatoriui.

ŽENIA
Girdi, yra problema! Tavo informacija
šūdina, nėra babkių, nėra grynais.

MINDĖ
Davai bėgam?

ŽENIA
(nekreipia dėmesio į Mindę, toliau kalba telefonu)
Ką man daryt? Tai kad jie čia kortelėmis
atsiskaitinėja.
(pauzė, Ženia atsisuka į žmones kampe)
Jo, yra...  dvi bobos ir senis.
(pauzė ir atsidūsimas)
Na gerai.

MINDĖ
(nekantraudamas, su viltimi)
Tai jau varom?

ŽENIA
Iškratom šituos ir lėksim.

MINDĖ
O gal imam pašto ženklus?

ŽENIA
(žmonėms kampe)
Greitai traukiat lauk viską!

BOBUTĖ dar tvirčiau įsikabina į savo rankinę, PAGYVENĘS  susikišęs rankas į kišenes nudelbia akis, o NĖŠČIOJI bando dar labiau įsisprausti į kampą.
ŽENIA čiumpa NĖŠČIOSIOS rankinę ir trūktelėdamas išrauna iš rankų. Iškrato rankinės turinį ant žemės. Ant grindų pabyra smulkūs daiktai: šukos, moteriška piniginė, raktai, vienkartinės nosinaitės, kelios sagos ir natūralaus falo išvaizdos vibratorius.
NĖŠČIOJI pamačiusi vibratorių iš gėdos pradeda spiegti.
ŽENIA išsigąsta tokios reakcijos iš NĖŠČIOSIOS.

ŽENIA
Tylėk, višta! Užsikimšk!

PAŠTININKAS
Žmonės, ką jūs darote!

ŽENIA prisimena, jog turi ginklą, atšoka nuo NĖŠČIOSIOS ir demonstratyviai įstato pistoletą PAŠTININKUI į kaktą. PAŠTININKAS užsičiaupia. ŽENIA laisva ranka prisitraukia PAŠTININKĄ link savęs. PAŠTININKAS iškelia dar aukščiau rankas.

ŽENIA
Dar ką nors nori pasakyti?

PAŠTININKAS papurto galvą ir sučiaupia lūpas, ranka pavaizduoja judesį, lyg užsitrauktų lūpų užtrauktuką ir vėl iškelia rankas.
ŽENIA grįžta prie žmonių kampe, pasišlykšti vos neužminęs ant vibratoriaus. ŽENIA įremia pistoletą į PAGYVENUSIO žandą ir pats išsitraukia iš PAGYVENUSIO švarko vidinės kišenės piniginę ir paduoda MINDEI. MINDĖ piniginės turinį išsiverčia sau į delną.
ŽENIA prieina prie BOBUTĖS, kuri staiga nualpsta, ją bekrentančią pagauna PAGYVENĘS ir priklaupęs laiko. ŽENIA nustebęs žiūri į BOBUTĘ.

MINDĖ
Aštuoni litai... dvidešimt penki centai.

ŽENIA
(vis dar žiūrėdamas į BOBUTĘ)
Ką?

MINDĖ
(pakratydamas delną su centais)
Iš viso bus aštuoni litai dvidešimt
penki centai.

ŽENIA atsisuka į MINDĘ ir tuo metu suskamba telefonas ŽENIOS kišenėje. ŽENIA suirzęs išsitraukia telefoną, pažiūri kas skambina ir išrėkia į ragelį.

ŽENIA
Visiškas pravalas! Nieko negavome!

Atsidaro lauko duris ir su telefonu rankoje įeina ŠOUMENAS. Už kurio būriuojasi dar keli žmonės.

ŠOUMENAS
Kaip tai nieko, juk turite aštuonis litus
ir dvidešimt penkis centus?

Paskui ŠOUMENĄ įeina OPERATORIUS su kamera, MIKROFONO LAIKYTOJAS stengdamasis laikyti mikrofoną virš ŠOUMENO galvos ir ASISTENTAS su popierių papke. ŽENIA baikščiu judesiu nusitaiko į ŠOUMENĄ.

ŽENIA
Stok! Užmušiu!

ŠOUMENAS drąsiai žengia link ŽENIOS, iš paskos visa filmavimo komanda. ŽENIA drebančia ranka taikosi. ŠOUMENAS šypsodamasis vis artėja. ŽENIA užsimerkia iššauna tris kartus. MINDĖ sustingęs žiūri. ŽENIA atsimerkia. ŠOUMENAS šypsodamasis ranka mojuoja sau prieš nosį išsklaidydamas dūmus. ŽENIA stovi išsižiojęs. OPERATORIUS apibėga puslankiu ŠOUMENĄ visą laiką laikydamas jį kadre. Staiga OPERATORIUS paslysta ant TV žurnalo, užminęs tiesiai ant ŠOUMENO veido viršelyje. Piktai paspyręs TV žurnalą OPERATORIUS toliau filmuoja.

ŠOUMENAS
(pompastiškai į kamerą)
Kokia atomazga! Kaip įspūdinga!
(Ženiai su Minde ir visiems kitiems)
Šypsokitės juk jūs tiesioginiame eteryje!
Su jumis realybės šou laida „Išsisuk! “.
(Ženiai)
Negi neatpažįsti manęs?

ŽENIA papurto galvą, bando kažką pasakyti, bet vis užsikerta. Taip jam bežiopčiojant pribėga ASISTENTAS, paima ŽENIOS pistoletą. NĖŠČIOJI ir PAGYVENĘS laimingi ploja, gulėdama ant grindų ir atsirėmusi į PAGYVENUSĮ ploja BOBUTĖ. ŠOUMENAS pamojuoja savo telefonu ŽENIAI.

ŠOUMENAS
(emocingai gestikuliuodamas)
Ei, čia juk aš jums prisistatęs
informatoriumi skambinau ir pasiūliau
lengvo apiplėšimo planą. Jūs buvote
sėkmingai atrinkti iš policijos kartotekos.

ASISTENTAS tuo metu už parankės atsiveda MINDĘ ir pastato jį prie ŽENIOS, kad operatoriui būtų patogu kadrą sukomponuoti. Už MINDĖS ir ŽENIOS nugarų PAŠTININKAS šypsosi nugalėtojo šypsena ir iškelia du nykščius. Prieina MIKROFONO LAIKYTOJAS ir slysteli užminęs TV žurnalo viršelyje tiesiai ŠOUMENUI ant veido. Mikrofonas iškeliamas virš ŽENIOS su MINDE. ŽENIA be žado vis žiopčioja, MINDĖ pasimetęs dairosi, bando tyliai išeiti, bet ASISTENTAS vis jį pastato atgal į vietą. Visi sustoja į „grupinės nuotraukos“ būrį, kurį filmuoja OPERATORIUS. ŠOUMENAS makaluojasi pirmam plane, ASISTENTAS iš savo papkės išsitraukia lapus su rėmėjų logotipais ir juos po vieną kelioms sekundėms laiko prieš grupę atsuktus į kamerą, kol ŠOUMENAS kalba.

ŠOUMENAS
Visi kiti dalyviai dalyvavimą laidoje
laimėjo ypatingoje loterijoje.
Sveikinimai jiems!

ŠOUMENAS paploja eilėje stovėjusiems žmonėms! Mikrofonas pakabinamas virš NĖŠČIOSIOS GALVOS įlįsdamas į kadrą.

NĖŠČIOJI
(pamojuoja į kamerą)
Labas, mamyte, tėtuk... didelis ačiū
mano sužadėtiniui už paskatinimą
sudalyvauti!
(glostydama pilvą)
Ak, koks adrenalinas! Aš visą gyvenimą
vaikučiui pasakosiu šitą nepakartojamą
nuotykį! O kaip vos iš gėdos nenumiriau,
kai iškrito ir visi pamatė...

PAŠTININKAS
(įsiterpia)
Man taip įdomu buvo vaidinti, gal
tapsiu aktoriumi, šiaip tai esu
troleibuso vairuotojas.

ŠOUMENAS atsistoja arčiau ŽENIOS su MINDE. Mikrofonas beveik kutena ŽENIOS pakaušį. MINDĖ mirksi, muistosi, dairosi. ŽENIA vis dar nesėkmingai bando kažką pasakyti.

ŠOUMENAS
Štai, pagrindiniai mūsų laidos
„Išsisuk“ dalyviai! Pasakokite, kaip
bandytumėte išsisukti?

ŠOUMENAS šypsosi. ŽENIA purto galvą. MINDĖ apsisuka ir pamato ant pašto stalo vielučių segiklį. Suurzgęs viena ranka čiumpa segiklį kita užlaužia ranką ŠOUMENUI. Tada MINDĖ segiklį priploja prie ŠOUMENO akies, kad net pasigirsta pliaukštelėjimas, bet vielutės neiššauna. Visi šiek tiek atsitraukia, nutyla ir nustebę sužiūri į įkaitu paimtą ŠOUMENĄ. ASISTENTAS skubiai pradeda knistis po popierius.

MINDĖ
(Ženiai)
Nagi, varom!

ŠOUMENAS
Čia dabar kas?

ASISTENTAS
(kratydamas popieriaus lapą su tekstu)
Kažkokia nesąmonė! Šito visai neturi būti!

ŽENIA nereaguoja. ŽMONĖS vis stovi netoliese, OPERATORIUS su MIKROFONO LAIKYTOJU stengiasi viską užfiksuoti. MINDĖ segikliu kelis kartus iššauna į ASISTENTĄ, kuris prisidengia papke. Metalinės vielutės skambiai susminga į popierius. ASISTENTAS išmeta papkę ir iškelia rankas. Popieriai, rėmėjų logotipai pasklinda ant grindų. MINDĖ vėl prispaudžia segiklį prie ŠOUMENO akies ir įspiria ŽENIAI išjudindamas jį.

MINDĖ
(linkteli galva į ŠOUMENĄ)
Pažiūrėk kas ten kyšo kišenėje.

ŠOUMENAS
Kaip tu drįsti, šitaip negalima!

ŽENIA iš ŠOUMENO kišenės mikliai ištraukia storą piniginę, atidaro, pamato krūvas kupiūrų, tada iš kitos kišenės mobilų telefoną, įgudusiu judesiu nusega ŠOUMENUI laikrodį. Viską susimeta į rožinės spalvos NĖŠČIOSIOS rankinę. ŠOUMENAS šiek tiek muistosi, bet bijo jog į akį iššaus vielučių segiklis.

ŠOUMENAS
Vyrai, jums juk prizai skirti yra.
Gausite virtuvinį kombainą ir universalių
peilių rinkinį.

MINDĖ
Tylėk!

MINDĖ stipriau prispaudžia segiklį ir stumia ŠOUMENĄ link išėjimo. Iš paskos slenka ŽENIA su grobiu rankose. Pusiaukelėje ŽENIA sustoja, apsisuka, greitai nubėga atgal link pašto stalo, čiumpa juodą šiukšlių maišą ir įsimeta jį į rožinę rankinę. Viską atidžiai su kamera fiksuoja OPERATORIUS. ŽENIA nuo pašto stalo susirenka pašto ženklų, vokų, kalendoriukų, šratinukų ir išbėga pro išėjimą. MINDĖ prie išėjimo sustoja, su ŠOUMENU atsisuka į nustėrusius žmones. MINDĖ užverčia ŠOUMENUI kaklaraištį ant galvos, prideda vielučių segiklį prie kaktos ir iššauna. ŠOUMENAS su prie kaktos prisegtu kaklaraiščiu rėkdamas ir trypdamas pasileidžia link žmonių, o MINDĖ išnyksta tarpduryje.

ŠOUMENAS
Šūūūūdžiai! Išpisiu visus! Bybius nurausiu!

ŠOUMENAS susiėmęs už kruvinos kaktos šaukia ir nepastebi, kad trypia rėmėjų logotipus ir savo veidą ant TV žurnalo viršelio. Staiga ŠOUMENAS susivokia, kad į jį vis dar yra nutaikyta OPERATORIAUS kamera.

ŠOUMENAS
Titrus! Leiskite titrus!

ŠOUMENAS čiumpa už kameros objektyvo. Tiesioginės transliacijos žiūrovai mato, kaip delnas uždengia kadrą, vaizdas sudreba iš išsijungia.

Juodame fone lėtai slenka titrai ir groja smagi laidos teminė muzikėlė.

Perjungiamo TV kanalo garsas ir efektas.
Žinių laida, pranešėja sako „... realybės šou metu pabėgę nusikaltėliai iki šiol nerasti. Laidos vedėjas patyrė 11 tūkstančių 502 litų nuostolį ir vos neteko darbo dėl keiksmažodžių tiesioginiame eteryje... “.

Perjungiamo TV kanalo garsas ir efektas.
TV kontūre vyksta realybės šou, plojančių žmonių minia. ŠOUMENAS, kurio kakta užklijuota pleistru BOBUTEI siūlo mikrobangę, sako čia jums kompensacija už tai, kad apalpote. Plojančių žmonių minia. BOBUTĖ dėkoja visiems, šalia atsistoja ATSISTENTAS, kuris įteikia BOBUTEI mikrobangę, ASISTENTAS ploja, ŠOUMENAS ploja. BOBUTĖ patenkinta linksi. Scenoje stovi NĖŠČIOJI su vyru, PAGYVENĘS su ŽMONA ir VAIKAIS, PAŠTININKAS ir visi laiko įvairias dėžes perrištas ryškiais kaspinais. Plojančių laimingų žmonių minia.

Televizoriaus išjungimo vaizdo efektas ir garsas.

PABAIGA.
2012-10-17 17:10
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-03-30 00:39
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-08-02 09:09
gogo
mano paštas gmail. com
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-23 15:11
Svoloč
Įdomus filmukas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-20 20:16
pilkė_
Šuns balsas į dangų neina, katės - juo labiau, bet kad jau užsukau, tai reikia ir pėsdaką palikti, nors ir ne savo darže kapstausi. Gana rimtai-linksmai čia viskas. Ir visų svarbiausių dalykų, kurių reikia kūriniui, tikrai esama, nekalbant apie personažus, veiksmą ir pan. - ir idėja, ir koncepcija, ir tam tikri estetiniai principai ir t.t. 
Tiesa, nežinau, kaip turi būti ir kaip atrodyti, tačiau bent jau skaitant tuos "persivertimus" iš tikrovės į vaidinimą ir iš vaidinimo į tikrovę labai jau iš anksto galima nuspėti. Nors visai nieko variantas, kad taip ir turi būti, turbūt vizualiniam variante priklaustų nuo to, kiek išryškintos bus vienos ar kitos detalės.
Tiesa, kažkiek kliuvo tas momentas, kur "laidos dalyviai" kalba po tuo virš galvų pakabintu mikrofonu (ar kaip ten, na, ne esmė). Nėščiosios "vos iš gėdos nenumiriau, kai iškrito..." kažkaip keistai skamba, nes taigi išeina, kad turėjo iškristi, ir ji žinojo, kad iškris, tagi turėjo būti tam pasiruošusi. Tiesa, čia smulkmena, gal tik skaitomame tekste kliūvanti. Ir ta dalis iki rimto veiksmo pasirodė truputį užtempta. Tiesą pasakius, paskaičius pradžią vos nemečiau, bet kaip tik tada pasidarė įdomu :)
Taigi šiokia tokia skaitytojiška refleksija, nežinau, ar kiek bus naudinga, bet šiaip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-17 17:14
Exuss
Trumpametražio vienos scenos filmo scenarijus, vystytas kartu su bendraminčiais, kurie pamėtėjo temą ir pagrindinius personažus.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą