Rašyk
Eilės (78177)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10912)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 13 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







FADE IN:

EXT. ATRAKCIONŲ PARKAS – VAKARAS.

Aplink triukšmas, šurmulys. Visur groja muzika. Sukasi, vartosi karuselės, dūzgia autodromai, pašėlusiu greičiu švytuoja, suka ratu didžiulės švytuoklės. Visi rėkia klykia apimti adrenalino... Kur pažvelgsi - visur azartas, pramogos, ekstremalios atrakcijos...

  Netrukus iš minios išeina laimingi, apsvaigę nuo atrakcionų supimo Rolandas su Larisa (~25). Rankose laiko cukraus vatą.

LARISA
(linksmai)
Eik tu sau... nerealu. Kokie pojūčiai. Tik pakyla, apverčia, aukštyn kojom palaiko, staigiai mesteli žemyn ir vėl pakelia. Atrodė, tarsi širdis išlėks iš krūtinės. Nerealu... Neapsakoma. Verta pakartoti tai dar kartą. Tai bent jausmelis. Eik tu sau...

ROLANDAS
Gal dabar po tokių ekstremalių pojūčių kažko...

Rolando dėmesį patraukia nedidelis spalvotas namelis su užrašu virš durų:

Burimo kambarys. Sužinokit savo ateitį.

ROLANDAS
... Neįprasto?

LARISA
Eikim pašokinėti ant pripučiamo batuto. Bus neįprasta atrakcija.

ROLANDAS
(sustabdo Larisą už rankos)
Ne, žinau kai ką geriau... eikim išsiburti savo ateitį.

Larisa šypsosi...

INT. BURIMO KAMBARYS – VAKARAS.

Rolandas sėdi prie apskrito stalo apkloto raudona staltiese. Larisa  - kiek atokiau. Dega žvakė. Kitoje stalo pusėje sėdi čigoniško gymio burėja. Dėlioja ant stalo taro kortas.

BURĖJA
Pažiūrėkim, ką jums pranašauja šios pranašingos kortos. Džiaugsmą ar ašaras. Meilę ar vienatvę...

Burėja atverčia vieną kortą.

Trumpa tyla.


BURĖJA
(žiūrėdama į kortą)
Ši korta rodo jūsų santykių liniją. Vaizduojamos dvi taurės. Jos reiškia meilę, aistrą, giminystę. Tai palankumo ženklas malonumų, meilės reikaluose... Taipogi čia įžvelgiu sąjunga, susirišimą. Tai reiškia, kad jūs vesite gražią moterį ir su ja sukursite šeimą.

Rolandas šypsosi.

Burėja atverčia kitą kortą.

BURĖJA
(pakėlusi akis į Rolandą)
Tačiau būkite budrus. Ši korta rodo, kad tarp jūsų įsibraus  tamsus jaunas vyras, meilužis, pasiuntinys. Jaunas šeimos vyras jaunos moters paieškoje. Pavojingas konkurentas. Jis sukels daug konfliktų, pavojų jūsų santuokai.

Burėja nuleidžia akis į kortą.

BURĖJA
Labai nepalanki korta. Matau kažkokias kliūtis jūsų gyvenime, krizę, vidinius ginčus, barnius... taipogi ligą. Jus kankins kažkokia liga, susijusi su jūsų psichika, elgesiu.

Rolando akyse pasirodo nerimas.

Burėja lėtai atverčia kitą kortą.

BURĖJA
(susirūpinusiu veidu)
Ji reiškia permainą į blogą, netikėtą jūsų sprendimą. Įvykius, kurių nelaukiate, bet jų rezultatas pakeis jūsų gyvenimą kančia. Nepalanki padėtis... Kažkokia bėda.

Rolandas neramiai susižvalgo su Larisa.

Burėja ištiesia ranką ir... lėtai verčia paskutinę kortą...

CUT TO BLACK

  EKRANAS UŽTEMSTA.

Juodame ekrane pasirodo filmo pavadinimas:

KORTOS PRANAŠYSTĖ

INT. PSICHIATRIJOS KLINIKA – DIENA

Terapeuto kabinetas. Minkštame mediniame krėsle, toliau nuo gydytojo stalo sėdi depresijos apimtas jaunas vyras - Rolandas. Iš savo stalo, pro didelius akinius budriu žvilgsniu į vyrą žiūri terapeutas. Kantriai laukia kol vyras nugalės savy pasipriešinimą ir pradėds kalbėti. Išsakys savo problemą.

Po ilgos pauzės.

ROLANDAS
Aš noriu nusižudyti.

Terapeutas pasitaiso akinius.

TERAPEUTAS
Kodėl norite nusižudyti?

ROLANDAS
(patylėjęs)
Be Larisos esu nieko vertas... Negaliu būti laimingas be jos. O mūsų santuokos negaliu išgelbėti.

TERAPEUTAS
O kokia jūsų santuoka buvo?

ROLANDAS
Ji buvo nelaiminga nuo pat tos dienos kai gimė mums dukrytė. Larisa pradėjo  vėlai grįžti namo iš darbo. Palikdavo man prižiūrėti vaiką... Jai pradėjo labiau rūpėti karjera nei šeima... Per paskutinius mėnesius aš ją retai matydavau.

TERAPEUTAS
Sakote, kad be Larisos negalėtumėt būti laimingas? Ar su ją buvote laimingas?

ROLANDAS
Buvau. Buvau labai laimingas. Ir ji buvo su manim laiminga...


INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

Už sienos, kitame kabinete priešais terapeutę sėdi moteris – Larisa.

TERAPEUTĖ
(žiūrėdama į Larisą)
Kokie buvo jūsų su vyru santykiai iki krizės?

ARISA
Jie buvo puikūs...  Jis buvo man geras ir švelnus. Jis mylėjo mane.

TERAPEUTĖ
O jūs ar mylėjote savo vyrą?

LARISA
Mylėjau.

TERAPEUTĖ
Jei mylėjot vienas kitą, ar bandėte išsaugoti savo santuoką? Susigražinti santykiuose harmoniją?

LARISA
Nebandėm. Nebuvo prasmės.

TERAPEUTĖ
Bet jūs suprantate, kad jūsų neveiklumas niekur neveda? Ką prarastumėte jei pamėgintumėt elgtis kitaip?

LARISA
Jei pamėgintumėm, nieko iš to nebūtų, tik būtų dar blogiau.

TERAPEUTĖ
O sakykit, ar gali būti dar blogiau už esamą jūsų situaciją? Kai žmonės skiriasi tai yra jau blogiausia kas nutikti gali jų santykiuose. Jei pamėgintumėt susėsti ir pasikalbėti nuo to nieko blogiau neatsitiktų.

LARISA
Aš per daug pavargusi, kad mėginčiau. Jau geri metai, kaip mes apie nieką nesikalbam, tik rėkiam vienas ant kito. Baramės.

TERAPEUTĖ
O kodėl jūs baratės?

LARISA
Jis galvoja, kad aš jam esu neištikima. Jį apgaudinėju su kitu. Jis nepasitiki manim...

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

TERAPEUTAS
Sakote, kad jums nepakeliama mintis apie santuokos nutrūkimą. Ar tiesa, kad jūs beveik nematydavote savo žmonos pastaruosius kelis mėnesiu?

ROLANDAS
Taip. Kai ji grįždavo namo, aš jau miegodavau, o kai ryte atsikeldavau jos jau vėl nebūdavo. Ji tikra darboholikė. Per darbą pamiršo ir mane ir dukrytę.

TERAPEUTAS
Ar yra kokių nors šansų, kad jūs vėl būsite kartu?

ROLANDAS
Ne. Manau ji turi kitą. Ir aš jai nereikalingas.

TERAPEUTAS
Jūs manote, kad Larisa turi kitą vyrą? Kodėl taip manote?

ROLANDAS
Nežinau. Tiesiog manau. Mane nuolatos kankina mintis, kad ji turi kitą. Ir tai mane labiausiai neramina.

TERAPEUTAS
Kada tokia mintis pradėjo jus kankinti?

ROLANDAS
Prieš metus... Kai su Larisa ir savo dukryte atsikraustėm į naują butą. Tą vakarą mes  susiruošėm maudyti savo dukrytę...


FLASH BACK:

INT. VONIOS KAMBARYS – VAKARAS.

Larisa atsargiai įmurkdo nuogą kūdykį vonelėje į vandenį ir paguldo ant  gultuko. Kūdykis smagiai krykštaudamas kojytėmis pliuškena vandenį. Vanduo tykšta įšalis, ant žemės, visur...  Larisa iš lėto pradeda pilstyti vandenį kūdykiui ant pilvuko, krūtinės, kad nesušaltų. Prausia...  Rolandas stovi šalia ir pasyviai stebi kaip Larisa maudo kūdykį. Paskui prieina prie vonelės ir bando pats padėti žmonai prausti: švelniai nuplauna kūdykiui kojytes, rankytes...  Kūdykis šypsosi. Patinka jam. Beprausdamas kūdykį  staiga Rolandas blogai pasijunta. Jis atsitraukia nuo vonelės ir atsiremia į sieną. Pajunta kaip tuoj pat įsitempia jo kūno raumenys. Jo žvilgsnis nukrypsta aukštyn. Vyzdžiai išsiplėčia ir nustoja reaguoti į šviesą. Atsilošia galva, įsitempia rankos ir kojos. Pamėlsta veidas. Stipriai sukanda dantis. Paskui vyras stipriai surinka ir pradeda ritmiškai nevalingai trūkčioti jo raumenys. Iš lėto smunka jo kojos...

LARISA
(išsigandusi)
Rolandai... Kas tau?

Vyras, krečiamas traukulių krinta ant žemės...

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

LARISA
... Tą vakarą mano vyrą, mano akyse ištiko stiprus epilepsijos priepolis. Aš labai išsigandau, pagalvojau, kad jis miršta. Jį visa krėtė baisūs traukuliai. Buvo siaubinga... Niekas nenujautė, kad taip galėjo atsitikti.

Moteris nutyla. Nusivalo nuo skruosto riedančią ašarą.

LARISA
Po to priepolio jis tarsi pasikeitė. Jis pasidarė irzlus ir agresyvus. Atsirado  tie jo nesveiki įtarinėjimai apie mano neištikimybę jam. Atrodo, tarsi tas priepolis būtų jam paveikęs smegenis...

FLASH BACK:
INT. MIEGAMASIS – NAKTIS.

Prietema. Šviečia stalinė lempa. Lovoje guli Rolandas su žmona Larisa. Žmona nusisukusi nuo vyro glamžo pagalvės kraštelį. Apie kažką susimąsčiusi žiūri į raudoną nuo šviečiančios stalinės lempos miegamojo sieną. Ledinė tyla.

ROLANDAS
(žiūrėdamas į žmoną)
Ar taip ir gulėsi?

LARISA
(šaltai)
O ką man daryti?

ROLANDAS
Atsisuk ir atsakyk į mano klausimą...

LARISA
(įtūžusi)
Rolandai, aš į kvailus klausimus neatsakinėju.

ROLANDAS
Ar čia kvailas klausimas?

LARISA
Taip kvailas, jeigu klausi, ar aš nesiduodu su kitais vyrais. Žinai, kvailiau negalėjai paklausti? Tu mane įžeidei.

ROLANDAS
Jei tai nėra tiesa, tai kodėl taip įsižeidei? Turėtų tavo sąžinė būti rami. Ką?

Larisa tyli.

ROLANDAS
Larisa, kodėl nutilai?

LARISA
(atsisukusi į vyrą)
Nes tu kalbi tikras nesąmones. Nesuprantu kas tau pasidarė. Tavo elgesys pradeda mane gąsdinti.

Rolandas nuo spintelės paima Larisos mobilųjį telefoną, kažką jame suspaudinėja ir demonstratyviai atkiša jį žmonai prieš akis.

ROLANDAS
(piktai, beveik šaukdamas)
O kas čia? Nuo kokio vyro šitos žinutės?

Larisa žiūri į savo mobilųjį telefoną. Tyli.

ROLANDAS
... Ir tu dar sakai, jog kalbu tikras nesąmones.

LARISA
(sunkiai šypsodamasi)
Žinai, Rolandai tavo šie įtarinėjimai jau pradeda panašėti į tikrą cirką. Jeigu atidžiau ten pažiūrėtum pamatytum, kad tos žinutės nuo mano pusbrolio Juozo. Vakar su juo susirašinėjau ir neįsivedžiau jo naujo numerio...

ROLANDAS
(žiūrėdamas į telefono ekranėlį)
Juozo?.. Tokio intymaus turinio? Nepasakyčiau.

Larisa išlipa iš lovos ir užsideda chalatą.

LARISA
Kas tau pasidarė Rolandai? Kuo tu mane laikai?

Larisa trinkteli durimis ir griausmingai išeina iš miegamojo.

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

LARISA
Ir tai buvo tik pradžia. Vėliau jo tie įtarinėjimai darėsi vis dažnesni ir įkiresni.  Jis vos ne kiekvieną dieną mane kaltino neištikimybe, kad aš jo nemyliu. Kas iš tikro buvo ne tiesa. Pradėjome dėl to bartis, rietis kaip katė su šunim. Gyvenimas su juo pasidarė siaubingas. Jaučiausi tarsi būčiau jo nuosavybė, vergė.

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

TERAPEUTAS
Jei gerai jus supratau, pagrindinė jūsų skęstančios santuokos priežastis yra jūsų įtarinėjimai dėl savo žmonos neištikimybės, dėl ko jūsų žmona yra nepatenkinta, ir supykusi ant jūsų, tiesa?

ROLANDAS
Taip, tiesa.

TERAPEUTAS
Jūs sakėte, kad manote, jog Larisa turi kitą vyrą, bet jūs nesate įsitikinęs, kad tai tiesa, nes niekur neaptikote savo žmonos su kitu vyru. Gal tai tik jūsų galvoje siautėjančios nevaldomos mintys, kurios jums sukelia nerimą ir baimę?

ROLANDAS
Nežinau... galbūt ir taip. Aš kai pradedu galvoti, kad Larisa manęs nemyli, nes ji turi kitą ir aš jai nereikalingas, mane apima baimė. Ir kuo daugiau apie tai galvoju, tuo ta baimė vis stiprėja.

TERAPEUTAS
Ar kada bandėt kažkokiais būdais pažaboti savyje tas blogas mintis, pavyzdžiui sportuojant, medituojant ar užsiimant kažkokia malonia veikla, kuri nukreipia mintis nuo nemalonių dalykų prie malonių?

ROLANDAS
Ne, nebandžiau.

TERAPEUTAS
Jeigu pabandytumėt padaryti tą minčių nikreipimą, išvalymą galbūt atsirastų tas pasitikėjimas savo žmona ir išsaugotumėt savo santuoką, susigražintumėt šeimyninę laimę.

ROLANDAS
Ne neišsaugočiau. Larisa jau tvirtai nusprendusi su manim išsiskirti.

TERAPEUTAS
Ji jums tai pasakė? Ar čia vėl jūs tik manote, kad jūsų žmona tvirtai nusprendusi su jumis skirtis?
ROLANDAS
Ji davė man ultimatumą... iki to vakaro.

FLACH BACK


INT. KAMBARYS – NAKTIS

Rolandas pabunda savo plačioje lovoje kankinamas troškulio.

Apsidairo.

Aplink aklina tamsa.

Pažvelgia į kitą lovos pusės kraštą – žmonos nėra. Dar namo negrįžus. Paskui išlipa iš lovos, užsidega kambary šviesą ir nueina į virtuvę. Iš šaldytuvo išsiima šalto gėrimo. Įsipila į stiklinę. Išgeria.

Pažiūri į laikrodį ant virtuvės sienos. Dvylikta nakties.

Prieina prie lango. Praskleidžia užuolaidos kraštelį ir pažiūri žemyn – iš namo aikštelės, atbuline eiga išvažinėja juodas automobilis. Nulydėjęs automobilį akimis, Rolandas užtraukia užuolaidą  ir išeina iš virtuvės.

Staiga koridoriuje išgirsta kai trakšteli durų spyna. Rolandas sustoja. Žiūri į duris. Užraktas atsirakina ir durys prasiveria. Įeina Rolando žmona.

Nustebusi žiūri į vyrą.

LARISA
Tu dar nemiegi?

ROLANDAS
(šaltai)
Naktinėju kaip matai. O tu kur gastroliuoji, žmonele? Visi protingi žmonės tokiu metu jau seniai miega.

LARISA
(nusimaudama batus)
Užsitęsė mūsų kompanijos verslo posėdis. Reikėjo priimti daug svarbių mūsų kompanijai sprendimų dėl plėtros galimybių užsienio šalyse. Todėl ir užsivėlinau.

Rolandas prieina prie žmonos. Apkabina ją. Paskui pakelia jos ilgus plaukus ir pradeda uostinėti jos kaklą, pečius, rankas...

LARISA
(nustebusi)
Kas yra?

ROLANDAS
Vyriški kvepalai. Tu visa kvepi vyriškais kvepalais... Kas jis?..


LARISA
Nesuprantu apie ką tu kalbi, Rolandai.

ROLANDAS
Tu viską puikiai supranti. Tik labai gerai sugebi apsimetinėti. Aš kalbu apie vyrą, kurio kvepalais visa kvepi. Kas jis, į kurį mane iškeitei?

LARISA
Rolandai, tu puikiai žinai, kad nėra jokio kito vyro. Ką tu čia kalbi.

ROLANDAS
Nemeluok man. Man tavo melo jau užtektinai.

LARISA
Jei tau atrodo kad meluoju... Tai tavo problema, kad nesugebi manim patikėti.

Larisa susinervinusi numeta rankinę ant prieškambario spintelės ir nueina į kambarį.

Rolandas žengia žingsnį eiti paskui žmoną, bet staiga žmonos rankinėje suskamba mobilusis telefonas. Vyras stapteli. Suklusta. Įtariai pažiūri į rankinę. Paskui prieina prie rankinės. Iš jos išsitraukia skambantį telefoną. Pažiūri į jo ekranėlį: Algimantukas.

Rolando veidas nurausta iš pykčio.

ROLANDAS
(prisiglaudžia mobilųjį telefoną prie ausies, atsiliepia)
Klausyk, ąsile, atstok nuo mano žmonos, nes surasiu tave ir išrausiu tau kiaušus. Supratai? Neerzink įsiutusio žvėries. Nes, neįsivaizduoji ką gali tas įsiutęs žvėris padaryti. Palik ją ramybėj. Pamiršk ją, kol aš geras.

Rolandas išjungia telefoną.

Netrukus iš kamabrio atbėga žmona.

LARISA
Kas skambino?

ROLANDAS
(piktai žiūrėdamas į žmoną)
Tai sakai, mano problema, kad aš nesugebu tavim patikėti, kad neturi kito vyro, ką? Gal daugiau – tavo problema, kad nesugebi man įtikinamiau pameluoti?

LARISA
Aš nenusiteikus su tavim bergždžiai ginčytis. Kas skambino?

ROLANDAS
Tavo meilužis – Algimantukas. Ir dar drįsti man meluoti, kad neturi kito vyro.

LARISA
(sunkiai atsidusta)
Protinguoli tu, tai mano viršininkas. Jis parvežė mane namo iš posėdžio.

ROLANDAS
(vos ne šaukdamas)
Kokius dar čia viršininkus išgalvosi. Geriau neslapstyk jo. Užteks pagaliau to melo.

Larisa pripuola prie Rolando ir įsikimba jam nagais į ranką siekdama atimti iš jo mobilųjį telefoną.

LARISA
Atiduok mano telefoną. Atiduok...

Rolandas viena ranka atstumia žmoną nuo savęs.

ROLANDAS
(garsiai)
Šūdą tau ne telefoną!!!

Vyras užsimojęs meta telefoną į žemę ir šis visas sudūžta į detales.

LARISA
Kvailys tu, psichas!!!

Žmona nuo žemės pradeda rinkti telefono detales.

Kitame kambaryje nuo triukšmo prabudęs pravirksta vaikas.

Rolandas prieina prie žmonos ir palinksta jai prie ausies.

ROLANDAS
(žmonai į ausį, pašnibždomis)
Aš sužinosiu kas jis. O kai sužinosiu... aš jį savom rankom užmušiu. Patikėk. Tu mano ir tik mano.

Larisos veidu pasipila ašaros.

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

LARISA
Tai buvo paskutinis lašas mano kantrybės taurės. Jis pasielgė kvailiau negu galėjo pasielgti. Aš daugiau negalėjau taikstytis su jo nesveikais įtarinėjimais, kaltinimais, jo ta visa nestabile psichika. Kitą rytą, vos tik nubudus aš jam pasakiau, jog noriu su juo skirtis. Tvirtai ir aiškiai.

TERAPEUTĖ
Kaip jūsų vyras suregavo į jūsų tokį nuosprendį?

LARISA
Jis pradėjo atsiprašinėti dėl savo veiksmų, gailėtis. Maldavo kad jam atleisčiau, kad nepalikčiau jo, nesiskirčiau. Verkšleno kaip koks mažas vaikas. Sakė, kad pasikeis, kad daugiau neįžeidinės manęs ir, kad pasitikės manim. Jis pradėjo žemintis man.  Man pagailo jo. Aš pasidaviau jo maldavimams tikėdama, kad jis pasikeis ir viskas eis geryn, bet kaip vėliau supratau – veltui. Tokie vyrai kaip jis nesikeičia. Jis gyvena tik pažadais.

TERAPEUTĖ
Kodėl sakote veltui, ar vėl pasireiškė jo pykčio priepolis?

LARISA
Po kelių dienų iš jo lūpų vėl pasipylė neaiškūs, nesuprantami kaltinimai. Atseit, kažkas iš jo draugų matė mane su kitu vyru, kai mes išlipom iš prabangaus automobilio ir nuėjom į vieną restoraną. Ten sėdėjome ant minkšto fotelio vienas šalia kito ir gerdami konjaką meiliai burkavome. Suprantama tai nesąmonė, išgalvota, tačiau mano vyrui tokių kažkieno paskleistų gandų užteko, kad jam įžiebtų pavydo ir pykčio kibirkštį. Jis pasiuto... Aš jo tokio dar niekad nebuvau mačiusi. Kai įsiruošiau į mūsų kompanijos verslininkų susitikimą, tai buvo savaitės vidurys, jis kaip pasiutęs žvėris pasivijo mane išeinant pro duris, sugrėbė už švarkelio, net sagos ištrūko ir vos netysdamas žeme nuvilko mane į vonios kambarį ir ten užrakino...

FLASH BACK

INT. VONIOS KAMBARYS – DIENA.
   
  Larisa iš jėgos daužo į užrakintas vonios duris.

LARISA
Išleisk mane. Tu neturi teisės manęs čia laikyti!!!

ROLANDAS
(už kadro)
O tu neturi teisės susitikinėti su kitais vyrais kol aš gyvas.

LARISA
(kumščiais barškendama į duris)
Tai ką darai tu, tai jau yra prievarta. Tu negali manęs čia per prievartą laikyti, supranti?

ROLANDAS
O kaip kitaip man tave apsaugoti nuo kitų vyrų. Kaip kitaip man tave išsaugoti?

LARISA
Šitaip elgdamasis nieko neišsaugosi, tik dar labiau viską pabloginsi… Išleisk mane. Prašau, išleisk!!!

ROLANDAS
Nusiramink. Tu turėsi čia daug laiko pagalvoti… apie viską, ką man teko iškentėti. Tu niekur nepabėgsi. Tik ne nuo manęs.

LARISA
Tu darai klaidą. Didžiulę klaidą.

NT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

Terapeutė atsilošusi kėdėje įdėmiai žiūri į Larisą.

LARISA
Aš toje vonioje pratūnojau gerą valandą. Vėlavau į svarbų kompanijos susitikimą. Galiausiai pavyko atrakinti durų spyną ir aš ištrūkau. Po susitikimo aš iš darželio pasėmiau dukrytę ir mes nuvažiavom pas mano tėvus. Kitą dieną nė negalvojusi, nė nedvejojusi, skyrybų centre užvedžiau mūsų skyrybų procesą. Aš daugiau negalėjau su juo gyventi. Viskam yra ribos.

TERAPEUTĖ
Suprantama. Dėl jūsų sugriuvusios santuokos galima įžvelgti daugybę priežastinių veiksnių: jūsų vyrą, jo destruktyvų poelgį, galbūt save, kad nesugebėjote santuoką pasukti kita linkme, vyro draugus, kurie dėl tam tikrų paskatų kurstė jūsų vyrui pykčio proveržius, bet nereikėtų pamiršti ir jūsų vyro ligos.

LARISA
O ko čia dėta jo liga?

TERAPEUTĖ
(įsikandusi rašiklio galiuką į dantis)
Jūs sakėte, kad po epilepsijos priepolio jūsų vyras tarsi pasikeitė. Atsirado jo  įtarinėjimai apie jūsų neištikimybę jam. Iki tų priepolių viskas buvo gerai, šeimoje vyravo santarvė, pasitikėjimas vienas kitu, tai tiesa?

LARISA
Na, taip, tiesa. Mes buvom laimingi. Tik kaip prasidėjo jam tie priepoliai jo elgesys pasikeitė.

TERAPEUTĖ
Suprantat, epilepsija dažnai yra struktūrinių smegenų pažeidimų rezultatas. Dėl to galimi įvairūs elgesio sutrikimai. Vieni iš tokių sutrikimų nervingumas, agresyvumas, sustiprėjęs nerimas, iškreiptas nerealistinis mąstymas. Kartkartėmis sukelti elgesio pokyčius gali ir vaistų, vartojamų epilepsijai gydyti nepageidaujamas poveikis. Tokie sutrikimai neretai daro neigiamą poveikį žmogaus gyvenimui. Iškilus panašaus pobūdžio problemoms reikia kreiptis į patyrusį psichologą ar psichiatrą, galintį suteikti reikalingą pagalbą. Kaip jūsų vyras, suprantu ir padarė?

LARISA
Taip, aš jį įkalbėjau kreiptis į psichiatrą.

TERAPEUTĖ
Ir gerai padarėt. Jūsų vyrui reikalinga profesionali pagalba.

Larisa liūdnu žvilgsniu žiūri į terapeutę. Drebančiame delne sugniaužia vestuvinį žiedą.

INT. TERAPEUTO KABINETAS – DIENA.

Rolando veidu rieda ašaros. Vyras bando tvardytis, tačiau sunkiai sekasi.

Terapeutas žiūri į Rolandą.

TERAPEUTAS
Teisingai, išsiverkite. Nelaikykite to sunkumo savyje. Nereikia gėdytis verkti. Tai emocija.

ROLANDAS
(kūkčiodamas)
Aš negaliu su ją skirtis. Larisa man yra viskas. Ji teikia man gyvenimo džiaugsmą. Be jos aš niekas.


TERAPEUTAS
Kodėl sakote, kad be Larisos jūs este niekas? Ar prieš sutikdamas Larisą jūs taip pat jautėtes esantis niekas?

ROLANDAS
Ne, taip  nesijaučiau. Tada viskas buvo kitaip.

TERAPEUTAS
Jei iki pažindamas Larisą jūs taip nesijautėt, buvote normali asmenybė, kaip jūs dabar galite būti niekas? Jūs esate žmogus, asmenybė. Tik šią silpnumo akimirką jus yra apėmusi neviltis, kuri verčia apie save susidaryti menkavertiškumo nuomonę.

ROLANDAS
Jei būčiau buvęs Larisai geresnis, būčiau ją labiau pasitikėjęs, būtų taip neatsitikę.

TERAPEUTAS
Bet yra kaip yra. Dėl savo neteisingų prielaidų, perdėto mąstymo jūs susikūrėte savo gyvenime įsivaizduojamas problemas, kad jūsų žmona turi kitą vyrą, ji jums nėra ištikima. Jūsų įsitikinimas tariamomis šiomis problemomis tapo toks primygtinis, kad persmelkė kiekvieną jūsų mintį. Ilgainiui jos įsivyravo jūsų mintyse kaip realistiškos. Pradėjo jus kankinti, graužti. Todėl nusprendėt tvarkyti savo gyvenimą, spręsti tas įsivaizduojamas problemas taikydamas savas taisykles: laikyti žmoną prisirišus prie savęs, o tai savaime atėmė iš jos laisvę. Ir to galutinis rezultatas jūs pats matot.

ROLANDAS
(nusivalęs ašaras)
O ką man dabar daryti? Kaip man susigražinti sugriuvusią santuoką?

TERAPEUTAS
Jūs turite keistis.

ROLANDAS
Kaip? Aš bandau, bet visa laiką mano mintys sugrįžta prie to paties. Aš negaliu pakeisti minčių. Jos įstrigusios manyje.

TERAPEUTAS
Suprantama. Nuolat galvojant apie tą patį dalyką, ilgainiui tai įsirėžia į galvą, ten įsišaknija, įsivyrauja. Ir tai sukelia kažkokią paranojinę būseną. Tas mintis pakeisti, išlupti jas iš galvos neužtenka jūsų vieno pastangų, tam reikalinga profesionali pagalba, gydymas.

ROLANDAS
(nustebęs)
Gydymas? Koks gydymas?

TERAPEUTAS
Įvairios elgesio ir minčių keitimo terapijos, skirtos palengvinti minčių ir elgesio sunkumus.

Rolandas nepatikliai žiūri į terapeutą.

Įsivaizduoja.

INT. BALTA PATALPA – DIENA.

Pro mažą grotuotą langelį skverbiasi į patalpą saulės spinduliai. Aplink nei vieno baldo, tik baltos, minkšta medžiaga iškaltos sienos ir durys be rankenos.

Patalpos kampelyje susigūžęs tupi Rolandas, įvilktas į baltą chalatą. Monotoniškai linksi galvą.

Netrukus prasiveria girgždančios durys ir į patalpą įeina daktaras rankoje laikydamas medicininę ampolę su adata. 

Vaidybiškai šypsodamasis daktaras eina link Rolando.

DAKTARAS
(artėdamas)
Laikas leistis vaistukus.

ROLANDAS
(išgąstingai)
Ne, nereikia. Aš ne beprotis. Nesiartinkit.

DAKTARAS
Taip tu beprotis. Vaistukai...  geri. Laikas leistis.

Rolandas sunkiai atsistoja ir rankomis graibstydamas per sieną baikščiai traukiasi nuo daktaro.

ROLANDAS
Aš nebeprotis, tai jūs beprotis, kad mane čia laikot.

Daktaras iš lėto artėja.

DAKTARAS
(demonstratyviai rodydamas ampolę su adata)
Vaistukai. Laikas leistis vaistukus.

Daktarui priartėjus, staiga Rolandas iš jėgos stumia jį į šalį ir pasileidžia bėgti link durų. Tačiau ten jį sulaiko tvirta vyro ranka. Pargriauna ant žemės. Prispaudžia koja, kad nesipriešintų.

Daktaras įduria adatą Rolandui į šlaunį. Suleidžia vaistus.

DAKTARAS
(patenkintas)
Geri vaistukai. Geri...

FLACH OUT

INT. KAMBARYS – DIENA.

Rolandas sėdi ant sofos ir gurkšnodamas iš butelio degtinę niūriomis apgirtusiomis akimis žiūri į mirgantį televizorių. Iš po atsainiai prasegtų marškinių matosi jo nuoga krūtinė. Šalia, ant stalo guli skyrybų su žmona blankas. Vyras sielvartauja.

Netrukus Rolandas pasiekia ant sofos krašto užsilikusį žmonos megstinuką. Jį švelniai prisiglaudžia prie nosies – dar kvepia jos kvepalais. Ir užmerkęs akis prisimena Larisą, sėdinčią ant šios sofos, kitoje pusėje, rankoje laikančią garuojantį rytinį kavos puodelį, skirtą jam.

LARISA
(šypsodamasi tiesia puodelį su kava vyrui)
Tai tavo mėgstamiausia kava. Iš mano rankų ir mano širdies...

Rolandas atsimerkia. Prisiminimas sužadina stiprų apmaudą. Jam iš akių kampučių pradeda tekėti ašaros. Vyras godžiai gurgšteli degtinės. Stengiasi sutramdyti ašaras. Ir kai atrodo jam pavyksta sutramdyti ašaras, šios vėl pasipila upeliu.

Netrukus suskamba  telefonas.

Rolandas marškinių rankogaliu nusivalo ašaras. Išpūčia nosį. Ir ištiesęs ranką per sofos kraštą pakelia ragelį.

ROLANDAS
Klausau.

Ragelyje nė garso. Tyla.

ROLANDAS
(įsakmiai)
Klausau. Kalbėkit.

Pasigirsta Larisos balsas.

LARISA
(balsas ragelyje)
Ar pasirašei?

ROLANDAS
(piktai)
Ką pasirašiau?


LARISA
(balsas ragelyje)
Skyrybų dokumentą.

Rolandas pažiūri į skyrybų blanką ant stalo.

ROLANDAS
Ne, nepasirašiau.

LARISA
Tai pasirašyk. Įdėk į segtuvą ir rytoj atsiųsk man.

ROLANDAS
(liūdnu nevilties balsu)
Gerai... padarysiu kaip prašai.

Rolandas pasiima nuo stalo skyrybų dokumentą su rašikliu. Žiūri į dokumentą.

ROLANDAS
(akimirką patylėjęs)
Aš buvau pasirengęs paaukoti viską, kad tik vėl taptume laiminga pora, kaip kadaise. Bet... tu nenori galvoti apie ateitį.

LARISA
(gergždžiančiu balsu)
Aš noriu galvoti apie ateitį, bet ne tokią kokią tu man siūlai. Aš noriu gyventi ramiai, Rolandai. Nenoriu patirti daugiau tavo nesveikos isterijos ir užgauliojimų. Noriu grįžus iš po darbo namo vakare žinoti, kad aš gausiu ramybę. Jausiu namų tylą. Ir svarbiausia noriu, kad Gretutė augtų negirdėdama ir nematydama tavo nevaldomų pykčio priepolių. Noriu, kad ji  augtų sveika...

Rolandas klausydamasis pro ragelį žmonos kalbos maukteli iš butelio paskutinį degtinės gurkšnį, stipriai susiraukia, ir nuridena tuščią butelį, kaip kėglių kamuolį per grindis. Šis nudidėjęs po stalu atsimuša į ten daugiau surikiuotų išgertų tuščių butelių.

LARISA
Jeigu tu myli savo dukrytę tu turi mane suprasti, kodėl aš savo ateitį noriu planuoti be tavęs.

ROLANDAS
(liūdnai)
Aš suprantu.

LARISA
Tai gerai, kad supranti.

Rolandas iš lėto, tarsi kokį nereikalingą popiergalį, pradeda glamžyti skyrybų dokumento lapus.

LARISA
(patylėjusi)
Atleisk, Rolandai, bet neturiu laiko daugiau su tavim kalbėtis. Turiu jau eiti į posėdį. Dedu ragelį... Iki.

Larisa padeda ragelį. Pasigirsta tinkle pypsiukai.

Rolandas numeta į šalį ragelį.

Nieko negalvojęs suglamžo, suplėšo skyrybų dokumentą ir išmeta į šiūkšledėžę...

INT. VONIA – DIENA.

Rolandas šaltu vandeniu nusiprausia veidą... Nusiskuta barzdą... Tvarkingai susišukuoja plaukus... Visas pasipuošia, išsigražina.

INT. KAMBARYS – DIENA.

Iš drabužių spintos išsiima kostiumą. Ištiesia jį ant lovos.

Pradeda rengtis: užsimauna kostiumines kelnes. Apsivelka baltus marškinius. Užsiriša kaklaraištį. Užsideda švarką. Pakilnoja pečius, kad švarkas susigulėtų ant kūno. Paskui prieina prie lango.

Neryžtingai atitraukia užuolaidą.

Atidaro langą. Vėjas plaikstosi jo plaukuose.

Lėtai užlipa ant palangės ir ramiai atsisėda ant lango krašto. Apačioje, gatvėje vaikšto mažyčiai žmonės. Netoliese, ant elektros laidų nutūpusi skardžiai kranksi varna.

Rolandas užsimerkia. Kažką sau nebiliai pamąsto...

INT. BURIMO KAMBARYS – VAKARAS.

Burėja lėtai atverčia... mirties kortą.


INT. KAMBARYS – DIENA.

    Praviras kambario langas. Vėjas plevena užuolaidas. Rolando nėra. Tik apačioje girdisi siaubo apimtas moters klyksmas, vaitojimas...

Kambaryje ant sienos, iš portreto žvelgia laimingi Rolando ir Larisos veidai.

Rodant portretą, kažkur ore, tarsi kažkieno paleistas įrašas girdisi Rolando ir terapeuto dialogo fragmentas iš šiandieninio terapijos seanso.

Daktare, aš noriu nusižudyti.

Kodėl jūs norite nusižudyti?

Be Larisos esu nieko vertas... Negaliu būti laimingas be jos...

CUT TO:

PO KELIŲ DIENŲ.

EXT. MIESTELIS – DIENA.

Skamba bažnyčios varpai. Aplink, tarsi vėjo skalaujama jūra, ošia medžiai, linguoja savo didelėmis šakomis. Į medžių švelnų ošimą įsilieja trikdantis, nejaukus daugybės batų tauškėjimas gatvės grindiniu. Atrodo, tarsi eitų minia žmonių. Tylus šurmulys...

Iš už namo kampo kažkokiais rimtais, susirūpinusiais veidais žiūri trys berniukai...

Stebi gatve nuo bažnyčios lėtai judančią laidotuvių procesiją. Daug gėlių, vainikų, ašarų...

BERNIUKAS 1
(liūdnai)
Kažkas mirė.

BERNIUKAS 2
Kažkam nepasisekė.

BERNIUKAS 1
Įdomu, kas jam atsitiko.

BERNIUKAS 3
Tik Dievas žino. Mirusieji nekalba.

Berniukas 2 apsižvalgo aplink. Saulė. Žydintis sodas. Čiulbantis vėversėlis ant medžio šakos. Skrajūnės margasparnės plaštakės...

Paskui gražina žvilgsnį į laidotuvių procesiją. Ir...

BERNIUKAS 2
(svajingai)
Puiki diena numirti.

Laidotuvių procesija nujuda tolyn link pušų ir ramybės apsuptyje įkurtų kapinaičių...

CUT IN TO:

INT. BURIMO KAMBARYS – VAKARAS.

Burėja lėtai užverčia kortą.

Užpūčia ant stalo žvakę.

Patalpa užtemsta.

CUT TO BLACK.


THE END
2012-04-20 16:51
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 1 Kas ir kaip?
 
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą