Rašyk
Eilės (78173)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Begis sėdi užsikniaubęs virš stalo ir popieriaus skiautėje kažką keverzoja.
- Ei, gal kas žino, kaip rašyti “žvėrukas” ar “žvėriukas”?
- Kaip nori taip rašyk, - burbteli Begimopsas krapštydamas savo paausį.
- Ką reiškia, kaip nori? Aš noriu žinoti kaip reikia, - nenusileidžia Begis.
- Ką reiškia žvėrukas? -  pakartoja klausimą Mopsas ir svajingai priduria - gal būt čia svarbu kokiame kontekste naudojamas žodis.
Aš, Begis ir Begimopsas pakeliam akis į netikėtai protingai pasisakiusį Mopsą.
- Ką? – Tarsteli jis ir išsliūkina į virtuvę pažeme tempdamas nosį.
- Kon-tek-ste, - susimąstęs pakartoja žodį Begimopsas, tarsi bandydamas atrasti paslėptas prasmes.
- ''Kažkoks žvėrukas iš saldumynų dėžutės vagia keksiukus. Pagausiu. Užmušiu. 11. 07. 12.”  Va toks kontekstas, tiek to, bus gerai ir žvėrukas. - Begis su pasididžiavimu pažvelgia į išsiraičiusias raides, lėtai sulanksto popieriaus skiautę, įdeda į žalsvą vokelį, lyžteli lipnų kraštelį ir užklijuoja.
Man sumaudžia paširdžius. Širdies gilumoje pradedu nujausti kas vagia keksiukus.
- Padėsiu į dėžutę su saldumynais, te žino, kad žinau, - ryžtingai suskamba Begio balsas.
- Negi manai, kad vagis skaitys tavo raštelius? - Mandagiai paklausiu Begio.
- Ir atsakymus rašys, mielas Begi, nes keksiukai švieži ir labai skanūs? - Begimopsas sarkastiškai prašiepia gelsvus dantis, - geriau pastatysiu spąstus.
Jis ištraukia iš po lovos įrankių dėžutę, senus pelėkautus ir  burbėdamas po nosim ‘’dar geri, su jais jau tris peles esu pagavęs’’, patraukia į sandėliuką.
Begis ištraukia iš stalčiaus ploną sąsiuvinį su užrašu ‘’ekonominė namų knyga’’. Verčia puslapį po puslapio vis paseilėdamas pirštą. Suradęs paskutinį įrašą palinguoja galvą ir susukęs savo užrašus į tūtelę, ryžtingai eina į virtuvę, svajingai pratisai sakydamas:
- Taaaaaiiiipp.
- Kas, taip? – seku iš paskos.
Virtuvėje užtinkam Mopsą baigiantį gerti arbatą.
- Geri vienas, ko mūsų nepakvieti, - priekaištauju aš.
- Jūs ką maži vaikai, kad kviesčiau, - suirsta Mopsas.
Tuo metu Begis atidaro saldumynų dėžutę ir išpila ant stalo jos turinį.
- Šeši keksiukai, taip ir maniau, o nupirkau aštuonis, vakarienei visiems po du, -  žarsto letena, - dar yra vienas šokoladukas, kurio nevalgė Mopsas, nes vakar jam skaudėjo pilvą ir keturi žėliniai saldainiai pusryčiams prie kavos.
- Ankščiau vogė tik naktimis, dabar ir dieną, - tarpduryje pasirodęs Begimopsas rankose laiko protu nesuvokiamą įtaisą, suraišiotą raudonu batraiščiu ir apkarstytą tuščiaviduriais popierėliais nuo saldainių.
- Nieko iš to nebus, - sakau aš, - Mopsai tu juk turi uoslę. Ieškok.
- Tu ką tyčiojiesi, - pasišiaušia Mopsas.
- Kam man tyčiotis? Vagį reikia pagauti, nes šiandien vakare kažkas negaus vakarienės, - sakau aš.
- Vakarienės negaus tas, kas pietums surijo daugiausia dešrelių, - pritaria man Begis.
- Jūs ką sužvėrėjot, - Begimopso akys iššoko iš orbitų, - aš tas dešreles suvalgiau tik todėl kad niekas nebenorėjo ir kad nereiktų išmesti, o tai maisto išmetam tiek, kad du šunis galėtume nušerti.
- Tu, skaitykis su žodžiais, -  Mopsas su nerimu suinkščia, -  svetimus šunis į namus įsileisti.
Įsižeidęs pasiėmė savo puodelį ir nusisukęs išpylė arbatos likučius į baltą kriauklę. Vos tik  ištiesė leteną, norėdamas atsukti vandens čiaupą, Begis lyg pasiutęs čiupo Mopsą į glėbį, pirštu baksnodamas ėmė šaukti:
- Tai jis, va va va. Kekso trupinėliai. Va, va, va razina, riešuto gabalėlis.
- Juk galėjai paprašyti, aš tau būčiau atidavusi savuosius, - sakau aš.
- Ir aš, - paantrina Begis.
- Net keturi keksiukai, - inkščia Mopsas ir vizgina bigę.
- Manau mums reikia naujo šuns, ne tokio apsigimėlio ir miegaliaus, - sako Begimopsas, neatsargiai krapštydamas savo įrenginį.
Virtuvę perrėžia pjaunamo žvėries balsas. Įrenginys skirtas pelėms gaudyti įsikibo Begimopsui į pirštus.
Mopsas puola metalinį monstrą ir nutraukęs nuo tinstančių Begimopso pirštų išmeta į šiukšlių dėžę.
- Vakaras sugadintas, kas jūs per padarai - sakau aš.
- Antikristai, - šmaikštauja Begis.
- Ar ne laikas būtų vakarieniauti, - pūsdamas tvinkčiojančius pirštus ištaria Begimopsas.
- Kaip dalinsimės likusius keksiukus? – Mopsas pažvelgia man į akis.

2011-07-12 20:57
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 16 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-26 12:30
Patarnaujantis
Ir nuotykiai tęsiasi.

Na, lengvas, žaismingas tekstas ir tiek, būtent šitokio klodo ir užtenka. Man patiko, kad intriga užmegzta jau nuo pat kūrinio pradžios ir išlaikoma, tolygiai duodant skaitytojui trupinėlių užuominų.

Tik šiaip gal truputį per daug Holivudo. Nors kur jo nėra.

Man geriausia vieta čia: „aš tas dešreles suvalgiau tik todėl kad niekas nebenorėjo ir kad nereiktų išmesti“.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-20 22:08
Sutemų Sesuo
Gyvenimiškai suprantama, jaukus, keturi gyvenimai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-20 09:53
augaviskas
smagūs dialogai, nors pirmajame iškart užgriūna daugoka veikėjų (konfliktui atskleist nebūtina, kad visi 4 kalbėtų kiekvienoj scenoj), graži (auto)ironija, siužetas galėtų būti pašlifuotas (man pasirodė kai kas neidealiai sklandu)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-18 11:39
pilkė_
O. Vėl šaunusis ketvertas. :) Visada smagu apie tuos žvėrukus pasiskaityti :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-14 15:44
Lengvai
svietnas svietnas;]

žavus tekstas, ką čia bepridursi
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 17:02
Patria Una
Nieko čia gero, pataukšta ir tiek, o jau gyrimas nesvietnas. :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 12:42
Laukinė Obelis
Gerai apie ŽVĖRUKUS. Geriausia šiame tekstuke antra eilutė.

keksiukai šviežŪS
suirZta
tiesioginės kalbos skyryba
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 11:44
žali lapai
Tikrai, žvėrukas, nes kontekstas super.
Jei neklystu, po žiukšlių dėžės turėtų būti parašytas paskutinis sakinys. Bet kad žvėrukas, tai jau tikrai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 10:59
Trantsliukatoriuts Agu Kitkits
Taip, vitsada vitskats ir kats norts dingtsta, vitsada ir tada aptsidairai, o namuotse nieko nėra ir tada peviltitska jau ką norts tsuratsi, pet jei kats pūna, tai dar itsigandęts atranda tada..., pet kur vitskats dingtsta, kai nieko nepūna?? ?? tik moptsai...ats netsuprantu...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 08:51
Ana_Žeins
Penki:)užsimaniau kekso.Ir želinių saldainių.Ir kavos:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 08:30
agricola
užsinorėjau keksiuko...be spastų
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-07-13 01:39
vienas toks pats sau
charmante
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą