Rašyk
Eilės (78182)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (74)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Svoloč Svoloč

Detektyvas

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Vietoj pratarmės. Ši pjesė buvo sugalvota kaip konkursinis darbas, bet atsižvelgus į konkurso sąlygas (10 tūkstančių ženklų ribojimą), minties buvo atsisakyta ir autoriaus valia pateikiama  nekonkursiniame formate, išlaikant paties konkurso pavadinimą.

Detektyvas

Istorija neišgalvota, todėl veikėjų pageidavimu vardai pakeisti. Galimas sutapimas yra grynai atsitiktinis.


Įtariamasis. Tiesiog norėčiau suprasti, kuo esu įtariamas, kodėl aš čia?

Čiapas. Mes tikriname visas versijas, apklausiame visus įtartinus asmenis.

Įtariamasis. Ir kuo gi aš įtartinas?

Čiapas. Na, pirmiausia jūs neturite alibi.

Įtariamasis. Iš kur jūs žinote? Gal turiu.

Čiapas. Ne, neturite. Mes tikrai žinome, kad neturite.

Įtariamasis. Argi?

Čiapas. Taip. Jūs gi gyvenate vienas, išsiskyręs, neturite draugų, niekur nesilankote, su niekuo nebendraujate. Kaip matote, mes žinome apie jus viską.

Įtariamasis. Iš kur toks informuotumas? Kodėl jūs taip domitės manimi?

Čiapas. Aš siūlau iškart prisipažinti, negaišti laiko, visgi penktadienis ir mano darbo diena jau baigiasi už kelių minučių. Pirmadienį galėsime pratęsti. Jums tereikia prisipažinti ir galėsite keliauti namo. Aš netgi truputį galėsiu jus pavežti, nes man į tą pusę.

Įtariamasis. Bet aš čia jau keturios valandos ir anksčiau apklausti manęs jūs neskubėjote?

Čiapas. Buvo ir kitų įtariamųjų. Deja, visi jie turėjo alibi. Likote tik jūs vienas. Na, tai kaip?

Įtariamasis. Prašau?

Čiapas. Paaiškinu, jei pasirašote dabar - vežu jus namo, jei ne - liekate čia iki pirmadienio ir galbūt ilgiau.

Įtariamasis. Gerai, pasirašau.

Čiapas. Na ir puiku, matot, kaip paprasta.

Įtariamasis. O kuo aš kaltinamas?

Čiapas. Nieko ypatinga, nužudymas.

Įtariamasis. Nieko ypatinga?

Čiapas. Kasdienybė. Iki pirmadienio. Devintą valandą. Ne, geriau devynios trisdešimt, suprantat - pirmadienis, savaitgalio įspūdžiai ir taip toliau. Imkite, jūsų leidimas, keliaukite namo, gerai išsimiegokite ir nesijaudinkite.

Įtariamasis. Gerai, o kaip su pavežėjimu?

Čiapas. Ach, buvau pamiršęs, taigi dar žmoną turiu paimti, ji ministerijoje, visai nepakeliui.

Įtariamasis. O ką aš nužudžiau, pavardė?

Čiapas. Pirmadienį, viskas pirmadienį.

Įtariamasis. Nuostabu, pirmadienį viskas paaiškės. Gero savaitgalio.

Čiapas. Jums taip pat.



Tuo pat metu vyksta paralelinė scena. Nukentėjusiojo artimieji.


Žmona. Matai, dar vieną atvedė.

Duktė. Kas iš to, jie tik imituoja darbą. Paleis kaip ir kitus.

Nukentėjusiojo brolis. Kiek jų jau buvo atvedę?

Duktė. Tris, ir visus paleido. Šitas ketvirtas.

Žmona. Gal nekalti buvo.

Duktė. Aha, tau visi nekalti, o tėvas negyvas.

Brolis. Gal jis tik taip numirė? Širdis arba insultas.

Duktė. Aha, mirs jis tau taip nei iš šio, nei iš to. Aišku, kad nužudė.

Žmona. Dieve dieve, kur ritasi pasaulis, tai korona, tai karas, tai vėl kažkas.

Brolis. Kada paskutinį kartą skiepijosi?

Žmona. Gi prieš mėnesį ar du, nepamenu, trečią gavo.

Brolis. Tada vadinasi, imunizuotas buvo.

Duktė. Žinoma, ne koks antivakseris, juk sakau, čia tie plokščiažemiai jį pribaigė, nepatiko, kad tiki mokslu.

Žmona. Žiūrėk, ir šitą paleido.

Duktė. Atsiprašau, o jus ką paleido?

Įtariamasis. Atsiprašau, o jūs kas būsite?

Duktė. Mes kas? Mes artimieji.

Įtariamasis. Užjaučiu, jūsų draugo nepažinojau.

Duktė. Jis tėvas.

Įtariamasis. Tada tuo labiau.

Duktė. Kas tuo labiau?

Įtariamasis. Užjaučiu. Ar jau galima eiti? Mane visgi paleido.

Duktė. Įdomu kodėl paleido? Jaučiu, jus būtent turėjo ilgiau palaikyti.

Žmona. Na, baik, nesikabinėk prie žmonių.

Įtariamasis. Jūs visada galite skųstis, jei turite kitą nuomonę. Iki pasimatymo.

Duktė. Aš skųsiuos, būtinai skųsiuosi, mes dar susitiksime.

Brolis. Na, kam taip, juk tėčio vis tiek neprikelsi.

Duktė. Aš turiu rasti žudiką.

Žmona. Varge varge, dar nieko neaišku.

Duktė. Man viskas aišku. O, tardytojau, kodėl jį paleidote? Ar jis neprisipažino?

Čiapas. Prisipažino.

Žmona. Prisipažino?

Duktė. Gal aš galiu dar jį sulaikyti? Duokit man tris policininkus, aš tuoj jį sugrąžinsiu.

Čiapas. Jis bus pirmadienį, nurimkite.

Duktė. Aha, kur gi ne, gaudyk vėją.

Brolis. Tai kodėl jį paleido, jei prisipažino?

Čiapas. Tokios procedūros, atleiskite, turiu eiti. Iki pasimatymo.

Duktė. Nieko sau procedūros!

Žmona. Tai vis tik nužudė, Jėzau Kristau, kas vyksta!



Pirmadienis.


Chriapas. Jūs pavėlavote. Jau beveik trisdešimt minučių.

Įtariamasis. Betgi jūs pats sakėte, kad savaitgalio įspūdžiai ir taip toliau.

Chriapas. Nieko aš jums nesakiau, jūs kažką painiojate. Turėjote prisistatyti devintą.

Įtariamasis. Taip, ten buvo kitas tardytojas. O kur jis dabar? Jis, regis, buvo malonesnis.

Chriapas. Jūsų situacijoje ieškoti malonumų vargu ar išmintinga.

Įtariamasis. Apie kokią situaciją, atleiskite?

Chriapas. Puikiai žinote, puikiai suprantate - pats prisipažinote.

Įtariamasis. Aš neprisipažinau, aš nieko nepadariau.

Chriapas. Cha, nieko nepadariau, štai jūsų parašas, parašas po prisipažinimu. Jūs nužudėte žmogų.

Įtariamasis. Tai klaida, nesusipratimas, aš nieko nežudžiau.

Chriapas. O iš kur tada ant nužudytojo kūno jūsų pirštų antspaudai?

Įtariamasis. Mano? Kaip jie pas jus pateko? Aš niekada nesu buvęs policijoje.

Chriapas. Dabar nebūtina patekti į policiją. Greičiausiai jūsų antspaudai pateko per skiepijimąsi. Yra sukurta tokia sistema, kad visų piliečių pirštų antspaudai vienokiu ar kitokiu būdu patektų į vieningą duomenų saugyklą pačių piliečių saugumui. Greičiausiai jums liepė pasirašyti prieš skiepijimąsi, o tada ant to lapo ir rašiklio liko jūsų asmens duomenys pirštų antspaudų pavidalu.

Įtariamasis. Ar tai legalu?

Chriapas. Žinoma, kad taip, Kinijoje tokiu būdu sužymėti visi piliečiai, o jų ten pusantro milijardo ir niekas net nesulojo.

Įtariamasis. Bet čia ne Kinija.

Chriapas. Koks skirtumas, kas pažangu, nesvarbu iš kur ateina.



Tuo pat metu vyksta paralelinė scena. Nukentėjusiojo artimieji.


Brolis. Atleiskite, aš pavėlavau. Ar kas nors jau vyksta?

Duktė. Ne jūs vienas vėluojate, žudikas irgi pasirodė  pusvalandį pavėlavęs.

Žmona. Kaip tu taip, vaikeli, negražiai vadini? Gal jis dar nekaltas?

Duktė. Mama, taigi pats prisipažino.

Žmona. Vis tiek, man jis toks inteligentiškas pasirodė.

Duktė. Tau visi rodosi.

Brolis. O tai ką sako, teis ar kaip?

Žmona. Nieko nesako, dar turi aiškintis.

Duktė. Sėdi ten užsidarę, vietoj to, kad iškart į kalėjimą sodintų.

Brolis. Pasodins, ateis laikas ir pasodins.



Tuo pat metu vyksta paralelinė scena. Čiapas ir Komisaras stebi tardymą per stiklą.


Komisaras. Matai, tavęs pasigedo, tu jam pasirodei malonesnis.

Čiapas. Galbūt, matot, mano patirtis sako, kad su įtariamaisiais daugiau galima pasiekti gerumu.

Komisaras. Taip taip, čia jau prasideda psichologija, nieko apie tai neišmanau.

Čiapas. Leisiu sau pasigirti, perskaičiau porą knygelių iš psichologijos pasaulio, jos man atvėrė akis.

Komisaras. Atnešk ir man paskaityti, būk geras, noriu, kad ir mano akys prasivertų. Kaip manai, jis tikrai nužudė?

Čiapas. Sunku pasakyti, reikia sulaukti ekspertizės, bet pirštų antspaudai tikrai jo, ir jų pilna aukos ant kaklo, drabužių, abejonių nėra. Be to, jis prisipažino.

Komisaras. Taip taip, prisipažinimas svarbu. Teisme to nenuginčysi.

Čiapas. Būtent.



Pagrindinė scena.


Įtariamasis. Klausykite, nesvarbu, ką jūs ten turite, antspaudus, prisipažinimą ir visa kita, aš nekaltas.

Chriapas. Aš to ir nesakau, tą pasakyti gali tik teismas.

Įtariamasis. Dabar aš prisimenu, apie kokį atvejį mes kalbame.

Chriapas. Buvo ir daugiau atvejų? Įdomu.

Įtariamasis. Ne, tik tas vienintelis. Supraskite, prisipažinau net nežinodamas, apie kurį momentą, mano gyvenimo momentą mes kalbame, tiesiog prisipažinau, norėdamas greičiau viską užbaigti, be to, ir jūsų kolega man taip patarė.

Chriapas. Mes visada patariame prisipažinti ir taip palengvinti savo pačių padėtį.

Įtariamasis. Būtent, man iškart labai palengvėjo. Dabar aš akivaizdžiai pamačiau, kad tai nesąmonė, ir viskas, ką jūs darote, yra neteisinga, klastotė ir nesąžininga. Nesuprantu, kaip iki šiol galėjau pasitikėti policija. Koks buvau aklas.

Chriapas. Atvirkščiai, pasitikėti policija yra jūsų pareiga. Kas kitas apgins jus sunkią valandą, jei ne policija?

Įtariamasis. Dabar kaip tik ir yra ta sunki valanda, bet jūs manęs neginate.

Chriapas. Atvirkščiai, kuo greičiau jūs sėsite, tuo greičiau išeisite, ir toliau gyvensite laimingą gyvenimą. Mes jums padedame, nuoširdžiai ir nesavanaudiškai.



Tuo pat metu vyksta paralelinė scena. Čiapas ir Komisaras stebi tardymą per stiklą.


Komisaras. Kaip teisingai kalba jūsų kolega. Net susigraudinau.

Čiapas. Neverkite, komisare, iš tiesų, tai gyvenimo realybė. Kolega teisingai pastebėjo. Įdomu, kokią knygelę jis skaitė?

Komisaras. Tikrai, aš būtinai pasidomėsiu. Matau, kad skaitymo man padaugės.




Scena prie policijos pastato. Keletas žurnalistų ir paparacių. Pasirodo Įtariamasis.


I žurnalistas. Gal galime paklausti?

II žurnalistas. Tik vienas klausimas.

III žurnalistas. Ar sutiktumėte duoti išskirtinį interviu?

Įtariamasis. Mielai. Kodėl čia jūsų tiek mažai susirinko?


Paparaciai pliaukši savo fotoaparatais, kai kurie net šliaužioja žeme, kad pagautų gerą kadrą iš apačios. Įtariamasis absoliučiai ramus, pozuoja ir stojasi į įvairias pozicijas, kai kurios nevisai padorios.


I žurnalistas. Na, mes galėtume daugiau pakviesti, jeigu jūs palauksite.

Įtariamasis. Palauksiu, laiko turiu į valias - nuo šiandien mane atleido, tad aš jūsų paslaugoms. Pasitikrinkite mikrofonus ir kameras, matau jūsų objektyvas uždengtas.

Paparacis. Ak, iš tiesų, dėkoju.

Įtariamasis. Taigi, visi kiti pasirengę?

II žurnalistas. Žinoma. Sakykite, kodėl jūs jį nužudėte?

Įtariamasis. Kokie dar bus klausimai? Pateikite visus iš karto, aš pasiruošęs visus priimti.

III žurnalistas. Jūs pažinojote nužudytąjį? Kokie buvo jūsų santykiai?

I žurnalistas. Jūs vedęs?

II žurnalistas. Gal tai buvo užsakyta žmogžudystė?

Įtariamasis. Vakar atsitiktinai per tv pamačiau filmą apie jus.

III žurnalistas. Neišsisukinėkite, prie ko čia filmas.

I žurnalistas. Kaip vadinosi filmas?

Paparacis. Per kurį kanalą?

II žurnalistas. Tai jūsų pirma žmogžudystė?

Įtariamasis. Tame filme vaidino toks garsus aktorius, kaip jo pavardė?

Paparacis. Di Kapris?

Įtariamasis. Ne, kitas.

II žurnalistas. Negi jūs nematot, kad jis tyčiojasi iš mūsų.

Įtariamasis. Tai visi jūsų klausimai? Puiku, aš peržiūrėsiu juos namie ir kurie sveiki pasiliksiu, o kurie sugedę išmesiu.

I žurnalistas. Bet mes taip nesitarėme.

Įtariamasis. Gerai, tada atsakykite į vieną klausimą.

III žurnalistas. Mes čia ne tam, kad atsakinėtume į klausimus, tai mes jums uždavinėjame klausimus, būkite malonus ir teikitės atsakyti. Kas jus siejo su nužudytuoju?

Paparacis. Gerai, tegul paklausia, ar gaila. Klauskite.

Įtariamasis. Atsakykite man - kodėl jūs čia susirinkote? Jūs ką nors nužudėte?

Paparacis. Ne, mes čia dėl jūsų, tai jūs nužudėte.

Įtariamasis. Laba diena, vėl iš pradžių. Papasakokite man plačiau, aš turiu laiko - ką ir kodėl jūs nužudėte?

I žurnalistas. Neišsisukinėkite, tai nepadės, atsakykite į klausimą.

Įtariamasis. Na, jeigu jūs nenorite prisipažinti, tada daugiau klausimų aš neturiu.

Paparacis. Tai jūs turite atsakinėti į klausimus. Pasisukite profiliu. Ačiū.

Įtariamasis. Iki pasimatymo, buvo malonu pabendrauti.

III žurnalistas. Jūs mus apkaltinote?

II žurnalistas. Tai neįtikėtina!

I žurnalistas. telefonu. Į pirmą puslapį, žudikas maniakas paleidžiamas už užstatą.

III žurnalistas. Koks užstato dydis?

I žurnalistas. Trys milijonai.

II žurnalistas. Trys milijonai?! Tai akivaizdus mafijos užsakymas.



Antradienis arba trečiadienis, nesvarbu kokia diena.


Advokatas. Laba diena, aš atstovausiu jūsų interesus, kadangi savo advokato neturite, tai jums paskyrė valstybės apmokamą. Tiesą sakant, moka mažai, na, bet nesvarbu. Sakykite, ką jūs padarėte ir aš bandysiu tai pateikti kaip galima nekalčiau.

Tyla.

Aš laukiu.


Įtariamasis. Aš irgi.

Advokatas. Nesupratau, ko jūs laukiate?

Įtariamasis. O ko jūs laukiate?

Advokatas. Žinokite, aš neturiu laiko. Jei jūs neturite nieko man pasakyti, tada viso gero.

Įtariamasis. Viso. Geros dienos.



Tuo pat metu vyksta paralelinė scena. Čiapas, Chriapas ir Komisaras stebi per stiklą.


Komisaras. Koks dar viso gero, eikit sulaikykit jį kas nors.



Pagrindinė scena.


Advokatas. Na gerai, aš dar turiu kelias minutes.



Paralelinė scena.


Chriapas. Tu turi laisvą visą dieną, tad būk malonus ir dirbk savo darbą.



Pagrindinė scena.


Advokatas. Po teisybei dėl jūsų galiu atidėti visus kitus reikalus. Aš pasiruošęs.

Įtariamasis. Aš irgi. Ką veiksime?

Advokatas. Matot, jūs esate įtariamas žmogžudyste, dar daugiau - jūs prisipažinote ją padaręs. Todėl aš galėčiau, pasitelkęs visą informaciją apie nusikaltimą, kažkiek sušvelninti jūsų kaltę, ta prasme, mes galėtume pakovoti, kad jūs mažiau gautumėte. Apie visišką išteisinimą, aišku, negali būti kalbos, bet gal yra kažkokie niuansai, kurie galėtų sušvelninti jūsų kaltę, o, be to, kadangi jūs iškart prisipažinote ir gailitės, teismas gali skirti jums minimalią aštuonių metų bausmę. Aštuoni metai greit prabėga.

Įtariamasis. Tikrai, aštuoni metai nėra daug.

Advokatas. Na, matot. Taigi, pasakokit, kaip viskas vyko.

Įtariamasis. Paprastai, aš važiavau savo mašina, žiūriu ant šaligatvio guli žmogus. Sustojau, priėjau, galvojau girtas, sušals, naktys balandžio mėnesį dar šaltos, bet matau, kad nekvėpuoja, ta prasme, nemiega. Puoliau ieškoti pulso, ant rankos neradau, tada mėginau užčiuopti ant kaklo, irgi nieko. Tada pagalvojau, geriau viską palikti kaip yra, padėti vistiek negaliu, o jeigu įsivelsiu su policija, tai žinote, kokia ji, be abejonės prisikabins prie manęs. Taip ir buvo. Geriau reikėjo išvis pravažiuoti, nesustoti. Kitą kartą būsiu protingesnis.



Paralelinė scena.


Komisaras. Kokį jis čia šūdą varo ant policijos? Galvoji tau bus kitas kartas? Nė velnio.




Pagrindinė scena.


Advokatas. Šita versija dabar jau nepraeis. Kadangi jūs prisipažinote. Yra jūsų parašas, o jeigu keisite parodymus, teismas jumis nepatikės, sakys, kokio velnio iškart prisipažinote, o paskui persigalvojote, a? Geriau sukurti ką nors labiau įtikinamo. Sakykim, jūs buvote pažįstami nuo mokyklos laikų ir jis paviliojo jūsų meilę, todėl dabar nusprendėte atkeršyti. Nužudymas iš pavydo yra pateisinamas, jūs gausite kokius tris metelius. Daugiausia.

Įtariamasis. Bet paaiškės, kad mes nesimokėme vienoje mokykloje.

Advokatas. Iš kur jūs žinote? Esate tikras? Taigi. O policija arba teismas tuo labiau nesikapstys taip giliai, niekas tam neturi laiko tikrinti, kas kur kada mokėsi ir panašiai. Čia vos gali patikrinti kas vakar arba prieš savaitę buvo, o kapstytis senovėje, tai yra prieš dvidešimt metų - tam reikėtų pasitelkti archeologijos institutą, bet tokiam reikalui niekas neskirs pinigų.



Paralelinė scena.


Čiapas. Gerai jis jį tvarko.

Komisaras. Mokykitės, mokykitės.



Pagrindinė scena.


Įtariamasis. Na gerai, jeigu kalba eina apie tris metelius, kodėl ir nepasėdėti, vis šioks toks paįvairinimas.



Paralelinė scena.


Komisaras. Bingo.



Pagrindinė scena.


Advokatas. Dar ir koks paįvairinimas. Ta prasme, nesupraskite siaubingai, ne, tiesiog labai didelis pasikeitimas. Tik tiek.

Įtariamasis. Kur turiu pasirašyti? Čia? Ir laisvas?

Advokatas. Žinoma. Iki teismo. Aš sutvarkysiu visus formalumus. Tik pasą teks palikti kaip užstatą, suprantate?

Įtariamasis. Taip taip, man jo nereikia.



Paralelinė scena.


I žurnalistas. Sakykite, kaip paveikė jūsų gyvenimą vyro netektis?

Žmona. Oi...

Duktė. Aš atsakysiu, mamai sunku kalbėti, ji labai susijaudinusi. Taip, žinia, netekti vienintelio maitintojo...

II žurnalistas. Atleiskite, jūs nedirbate?

Duktė. Tai aišku, man dar tik dvidešimt keturi, aš dar nesusitvarkiau gyvenimo, ta prasme, neištekėjau, todėl apie kokį darbą gali eiti kalba, juk kai dirbi, tada nėra laiko tvarkytis asmeninį gyvenimą, turi visa galva pasinerti į darbą, karjeros siekimą, kada čia lakstysi po klubus kavines ir ieškosi princo, norėjau pasakyti, kada tvarkysies gyvenimą. Todėl, žinoma, dabar pasijaus didelis lėšų trūkumas įsigyti naujų rūbų, kosmetikos, o be jos jokio ne tik princo, bet ir eilinio vyro nesurasi. Tam žudikui mes iškelsime didelį finansinį ieškinį. O štai ir jis. Jį vėl paleido. Kas darosi, kur teisingumas.

I žurnalistas. Jus paleido?

II žurnalistas. Jūs nekaltas?

Įtariamasis. Sakykite, koks filmas dabar eina Forum Cinemas?

Duktė. Prie ko čia filmas, ką jūs kalbate? Eikite skubiai į kalėjimą.

Įtariamasis. Vienas klausimas, kokia jūsų alga?

II žurnalistas. Nedidelė, vos vos virš minimumo, o kas?

Įtariamasis. O jūsų?

I žurnalistas. Kas per klausimas, tai ne jūsų reikalas.

Įtariamasis. Bet jūs irgi lendate ne į savo reikalus.

I žurnalistas. Mano toks darbas.

Įtariamasis. Suprantu, bet aš kaip mokesčių mokėtojas noriu žinoti, kiek jūs uždirbate, juk jūs ne iš privačios televizijos, o iš valstybinės, tad būkit malonus pasakykite, kiek jums moka. Jūsų kolega pasakė, tiesa, jis iš privačios firmos, galėjo ir nuslėpti, bet pasakė. O jūs, kadangi ryjate mano pinigus, privalote man atsakyti, na?

I žurnalistas. Tai jūs atsisakote atsakyti į klausimus?

Įtariamasis. Kiek uždirbate?

I žurnalistas. Viso labo tik trys klausimai: kodėl nužudėte, kodėl jus paleido ir kaip ruošiatės gintis, tik tiek.

Įtariamasis. Koks jūsų atlyginimas, pasakykite tik skaičių.

I žurnalistas. Na, tada jeigu atsisakote...

Įtariamasis. Atlyginimas?

I žurnalistas. ... tai viso gero.

Paparacis. Jūs tikrai eisite į kiną? Aš su jumis, man vis tiek nėra kas veikti.

Duktė. Gauja, žudikai.



Paralelinė scena.


Komisaras. Dėkoju, advokate, puikiai susitvarkėte. Mokykitės vaikinai.

Čiapas. Jūs mus užgaunate, komisare, aš pirmas išgavau jo prisipažinimą.

Chriapas. Be abejonės, aš irgi būčiau jį išgavęs, taip kad nereikia čia lala.

Advokatas. Na, mano nuopelnas tikrai nedidelis. Dabar svarbiausia, kad visu tuo patikėtų teismas. Reikia rasti liudytojų, kurie patvirtintų nusikaltimą. Taip bus svariau.

Komisaras. Teisingai. Vyrai, kimbam į liudininkus, prie darbo. Tarp kitko, o kaip ekspertizė, dar neatsiuntė išvadų dėl mirties priežasties?

Čiapas. Dar ne.

Chriapas. Kasdien laukiam.

Čiapas. Jie ten labai užsiėmę.

Chriapas. Dėl koronos.

Komisaras. Na, nesvarbu. Turim prisipažinimą, dar bus liudininkų parodymai ir galima bus siųsti bylą į teismą. Sveikinu visus.

Visi. Ačiū, tarnaujam teisingumui.

Komisaras. Laisvai.



Pagrindinė scena.


Chriapas. Pirmas liudininkas, įeikite.

I liudininkas. Aš jau čia.

Chriapas. A, nepastebėjau. Sėskitės.

I liudininkas. Ačiū.

Chriapas. Papasakokite, ką jūs matėte.

I liudininkas. Aš nieko nemačiau.

Chriapas. Gerai, tada pasirašykite čia. Pakvieskite kitą liudytoją.

Kitas liudytojas. Aš jau čia.

Chriapas. Iš tiesų. Papasakokite, ką jūs girdėjote.

Kitas liudytojas. Aš nieko negirdėjau.

Chriapas. Nuostabu. Pasirašykite. Ir pakvieskite dar vieną liudininką.

Dar vienas liudininkas. Aš jau čia.

Chriapas. Koks greitas. Sakykite, ką jūs žinote.

Dar vienas liudininkas. Aš nieko nežinau.

Chriapas. Taip ir galvojau. Pasirašykite. Galite eiti.

Skambina komisarui.

Liudytojų apklausa baigta. Ne, jie nieko, nematė, nieko negirdėjo ir nieko nežino. Suprantu jūsų apmaudą, bet buvo ankstus rytas, liudininkų ten apskritai tokiu metu dar nebuvo. Paprastai jie pasirodo įvykio vietoje apie aštuntą.



Paralelinė scena.


Čiapas. Jūs matėte įvykį, taip?

Liudininkas. A a a a a a a nennnn ššš ...

Čiapas. Gerai, sakykite, kokia jūsų pavardė. Pavardė, aš turiu užrašyti jūsų pavardę į parodymus.

Liudininkas. G g g g g o oo o o go go ...

Čiapas. Gogo?

Liudininkas. N n n e eeeeeee, nea nnnn eeee ggggg ogo go go go go ...

Čiapas. A, supratau, Gogogogo, taip?

Liudininkas. A a a aaaaaa ...

Čiapas. Papasakokite, ką jūs matėte.

Gogogogo. Nenenenennnenem ...

Čiapas. Nematėte?

Gogogogo. Mmmmammmammammm ...

Čiapas. Matėte?

Gogogogo. Ttttttttttatatata iiiiiiiiiii ...

Čiapas. Papasakokite plačiau ir baikite mekenti, kalbėkite trumpiau, aš nespėju užsirašinėti.

Gogogogo. Nnnnneenennemememmemekkekkkennnnnnnnuuu.

Čiapas. Supratau, čia pasirašykite ir prisiminkite, kad visa tai turėsite pakartoti teisme. Galite eiti.

Gogogogo. . Gggggggggggggegegegegege ...

Čiapas. Eikite, eikite, atsisveikinti nebūtina.



Policijos  koridorius.


Duktė. Sakykite, jūs papasakojote kaip vyko nužudymas?

Gogogogo. Mmmmmememmmeeme .... gegggeeegggege ... kkkakkakka ...

Duktė. Ko jūs mekenat? Galit pasakyti žmoniškai?

Gogogogo. Nnneennemmmmeeeemememekkkkekekekkkennnu ...

Duktė. Kaip nemekeni, jeigu mekeni?

Žmona. Palik žmogų ramybėj, juk matai, kad Dievo nuskriaustas.

Gogogogo. Gegeggege ... ddedededddede ... kkkkakakakaka ...

Duktė. Eik nnnnnnnananana ... kkkkk ...



Teisme.


Teisėja. Aš neklausiu, ar jūs pripažįstate ...

Įtariamasis. Nepripažįstu.

Teisėja. Aš nedaviau jums žodžio. Prisiekusieji, užsifiksuokite šį momentą, kaltinamasis negerbia teismo, ir atsižvelkite į tai, kai priimsite sprendimą.

Įtariamasis. Bet aš turiu teisę pasisakyti.

Teisėja. Dar kartą išsižiosite ir būsite išprašytas iš salės. Advokate, įspėkite savo klientą.

Advokatas. Jis daugiau taip nedarys.

Teisėja. Pradėkim liudininkų apklausą. Prisiekiate kalbėti tik tiesą ir nieko daugiau?

I liudininkas. Prisiekiu.

Teisėja. Pasakokite, ką matėte.

I liudininkas. Aš nieko nemačiau.

Teisėja. Galite eiti. Kitas liudytojas. Ką girdėjote?

Kitas liudytojas. Aš nieko negirdėjau.

Teisėja. Gerai. Dar vienas liudininkas. Ką žinote?

Dar vienas liudininkas. Aš nieko nežinau.

Teisėja. Puiku. Laisvas. Liudininkas ... pavardė Gogogogo, ar taip?

Gogogogo. Ne visai, matote ...

Teisėja. Man neįdomu jūsų paaiškinimai, aš klausiu, ar tokia jūsų pavardė?

Gogogogo. Gegegegege ...

Teisėja. Viskas aišku, su jumis. Žodžiu, jūs patvirtinate kitų liudininkų parodymus. Prisiekusieji, fiksuokite. Taip, toliau policijos tyrėjų parodymai. Jie surašyti, todėl pagarsinti nėra prasmės, prisipažinimas taip pat patvirtintas parašu. Viena aišku, ką bekalbėtų advokatas ar kaltinamasis, kaltė įrodyta ir išsukinėti nusikaltėlį prasmės nėra. Ar jūs galvojate kitaip, advokate?

Advokatas. Ne, aš sutinku su jumis, nieko neturiu pridurti, nebent tik tai ...

Teisėja. Tai ir nepridurkite, mes pakankamai išgirdome. Prisiekusieji, ar jums reikės pasitarti, ar sprendimą jau turite? Prisiminkite, kad artėja pietų metas ir mes visi pakankamai išvargę.

Prisiekusiųjų pirmininkas. Mes jau turime sprendimą.

Teisėja. Koks jis?

Prisiekusiųjų pirmininkas. Kaltas.

Teisėja. Taip ir galvojau. Kaltinamasis, jūsų paskutinis žodis. Penkiolika sekundžių, ta prasme - esu kaltas, prašau atleisti.

Įtariamasis. Palaukite, kaip gi taip ...

Teisėja. Dešimt sekundžių.

Įtariamasis. Bet tai ...

Teisėja. Penkios.

Įtariamasis. Aš nekaltas.

Teisėja. Užčiaupkite jį. Teismas dabar turėtų padaryti pertrauką ir išeiti pasitarti, bet kadangi jau pietų metas ir byla visškai aiški, todėl mano sprendimas - atsižvelgiant į nusikaltimo sunkumą ir atgarsį visuomenėje, mirties bausmė. Byla baigta, ačiū už dėmesį.



Teismo koridorius.


Čiapas. Jūs jau išeinate?

Komisaras. Taip, byla baigta. Kur tu buvai?

Čiapas. Kaip tik atėjo atsakymas iš ekspertizės, turėjau suforminti ir atspausdinti. Štai.

Komisaras. Ką tai reiškia?

Čiapas. Reiškia, kad mirė nuo koronos. Nužudymo nebuvo.

Chriapas. Nesąmonė.

Komisaras. Jokių smurto požymių?

Čiapas. Būtent.

Komisaras. Ša, tyliau. Dabar vargu ar galime ką nors pakeisti, jis juk prisipažino.

Čiapas. O koks nuosprendis?

Chriapas. Mirties bausmė. Taip jam ir reikia, labai jau neparankus įtariamasis, man tokie aiškiai nepatinka.

Čiapas. Bet ...

Komisaras. Jokių bet, pagalvok apie policijos reputaciją, ką spauda pasakys? Tu nori skandalo?

I žurnalistas. Atleiskite, koks čia pas jus pasitarimas?

II žurnalistas. Jūs pritariate nuosprendžiui?

Paparacis. Galima foto?

Komisaras. Aš dėkoju savo darbuotojams už atliktą darbą ir patikinu visuomenę, kad kiekvienas nusikaltimas bus išaiškintas, o nusikaltėlis neišvengs teisėtos bausmės. Viskas, konferencija baigta.

Duktė. Aš galiu pasisakyti, aš.

III žurnalistas. Bijau, panele, kad jūsų nuomonė dabar jau nebeįdomi.
2022-06-06 15:18
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 4 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-07-30 11:46
Tuba Mirum
Puikus darbas. Geras stilius. Ačiū.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-09 20:01
GMS
GMS
Koks nuotaikingas lengvai skaitomas scenarijus. Beje, puikus humoro jausmas-seniai taip nesijuokiau. Daugiau tokių gerų kūrinėlių dar ir su aktualijom.5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-08 16:15
Juozas Staputis
Geri momentai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-08 12:22
neberijus
daug ir gerai priraizgei. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-06 18:48
Kormilecaitė
Žiauresnis toks detektyvas. Gaila įtariamojo. Bet ką dabar jau - teisingumas nugalėjo/tas.
Gyvenime laisvai taip nutinka. Nebūtinai teisme. Vieni įtariamieji, kiti komisarai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-06 16:20
Pri
Pri
Kaip gaila, kad pavėlavot į konkursą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Scenarijai


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą