Rašyk
Eilės (78182)
Fantastika (2307)
Esė (1556)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (74)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter








1 scena
Prie kompiuterių sėdi du vadybininkai – Ji ir Jis.

Jis: Skambino?
Ji: Taip.
Jis: Tai ką, šeštadienį?
Ji: Taip, penktą.
Jis: Ar klausei dėl to?
Ji: Ne.
Jis (prieidamas): Aš juk tavęs prašiau... Koks jiems skirtumas – ar jau išsirito ar dar ne!?
Ji (atsistodama) : Taigi... Dėl šio, kaip tu sakai, jokio skirtumo – kenčia mūsų kišenė.
Jis (šaukia): Ar galiu gauti naują, erdvesnį lukštą? Ar galiu nors kartą, nors vieną vienintelį sumautą kartą būti outside, pajudinti rankas, blemba, ar tu nors ką supranti?
Ji: Klausyk, tuo rūpinasi dailininkas, koks skirtumas erdvė, dydis – pasėdi sutartą laiką ir baigta. Tavo reikalas įlipti, pristatyti, būti, tylėti, išlipti (paliečia Jo alkūnę).
Jis: Tau gerai... Kalbėti lengva... (apžiūri naują modemą ant jos stalo) Koks čia mygtukas?
Ji: Už tokį honorarą bet kas sutiks, tad jei nenori, gali čiuožti... (pamato, kad Jis spaudinėja mygtukus) Ėėėė... Neee... Nespausk...
Jis (dieliame ekrane pasirodo didelis kiaušinis, viduje matyti sėdintis Jis): Tu ką... jau iš anksto viską numatei? Tu žinojai, kad aš vėl sėdėsiu tame pačiame lukšte ir visus pristatinėsiu? Ir vėl jokio progreso?!
Ji: O kaipgi? Tu toks primityvus... Šį šeštadienį penktą valandą.   
Jis: Jei kada nors tau pasidarys bloga lifte, žinok, tai aš baudžiu tave... Žinai, kad nepernešu mažų erdvių.
Ji: Kai aš pasakiau užsakovui, kad norime vietoje kiaušinio pasiūlyti paukštį, man buvo atsakyta, jog tik dėl kiaušinio, atmink – tik dėl kiaušinio jie pasirašė sutartį.
Jis: Gal jų fantazija ribota – gal jie galvoja, kad paukštis – tai višta arba gaidys ir ta koncepcija netiks jų šventei?
Ji: O ką tu manai? Paklausk bet kurio praeivio, kokį paukštį jis paminėtų pirmiausia, po to, kai pavartytų rankoje kiaušinį?
Jis: Bet aš galėčiau būti erelio, grifo, paukštvanagio vaidmeny... Pagaliau balandžio ar tetervino...
Ji: Nesvaik, ereli... Ir nebandyk vėl išeiti su visais rėmais... Dailininkas tau galvą nuims...
Jis (atsidūsta): Jei rasčiau kitą darbą, kaip aš ant jūsų visų...
Ji: Jei ne tavo klaustrofobija, aš tave tuoj pat uždaryčiau į kompų sandėlį...

(Abu susižvalgo, Ji meta į Jį popierių, jis atgal, juokiasi. Pradeda vienas kitą vaikyti, pailsta, apsikabina)

Jis: Gerai, paskutinį kartą.
Ji (pašaipiai): Kaip visada. Eilinį paskutinį.
Jis (atidžiai į ją pasižiūri): Sadistė.
Ji: Primityvas.

(Jis atsisėda ant grindų, ji atsigula, padeda galvą jam ant kelių. Vaizdas ekrane – trūkinėjantis lukštas. Minutę skamba muzika.  Abu greit atšlyja vienas nuo kito, grįžta į savo darbo vietas prie kompiuterių,  susirenka popierius ir išeina)

 2 scena

(Pasipuošusių žmonių minia renkasi Ekonomikos departamento šventėje su taurėmis rankose, ekrane šviečia tas pats kiaušinis)  

1: Eksporto augimas liudija, kiek mes galime, kiek mes pajėgūs, tad mes, įteikdami šį prizą, teigiame, jog augame ir tai tęsis ateityje.
2: Kviečiame eksporto departamento atstovą, paraginkime jį plojimais.
3: Laimėjom, rizikuodami ne tik savo, bet ir visos šalies saugumu. Palydoviniu ryšiu nieko nebenustebinsi. Teko eksperimentuoti, investuoti, prarasti. Mikroschemos atnaujintos, jos atsparios kaip niekad. Išgyvenimo tikimybė padidėjo. Bet investicijos, deja, nepasiteisino. Nuo šiol bandysime atsiriboti nuo importo, naudosime savo šalies paukščius. Viskas prasideda nuo kiaušinio, kolegos. Didelis dėkui tiems, su kuriais dirbame tiesiogiai, naudojame savo išteklius. Tai labai sunkus darbas, ir aš norėčiau pasakyti, mes jaučiamės ne kaip kamikadzės, bet kaip samurajai – drąsūs, veržlūs, ir ačiū jums.
2: O dabar, kaip visada, pramoginė dalis, kurią mums pristato Pramogų Bankas.
Jis (iš kiaušinio):  Tuku tuku aš esu, tarp gelmių ir debesų, kas atspės, kas gi aš?
1, 2, 3: Kiaušinis.
Jis: teisingai, už teisingą atsakymą jums įteikiami specialieji prizai – sąrašą perskaitys atstovas ryšiams su visuomene ponas Guma.
Guma: Taip... Labdaros prekės paskirstytos pagal eiliškumą ir nuopelnus... Visi žinote, kad premijų laikai baigėsi, todėl džiaugiamės, ką gauname. Ekonomistai daugiausiai taupė, todėl jiems dovanų čekiai... (plojimai) Teisininkai taip pat taupė... Todėl jiems dovanų kuponai.... (plojimai) ir mūsų eiliniai – išrinktieji – jums štai dėžutės su kinder – siurprizais. Jose tikri siurprizai. Atidaryti tik naudojant kaukę. Štai tiek.
Jis (šluostydamasis prakaitą) : Muzika!   (visi šoka)
Jis (daužo lukšto sieną) : Ei... Alio... Kas nors... (visi šoka)
2 (prieina prie lukšto): Ei tu, ko nerimsti? Troškina?
Jis: Bloga...
2: Klausyk, atnešiu tau atsigerti, žinau, kad tau klaustrofobija, bet būk žmogus, negadink vakaro...
Jis: Greičiau...

(Visi šoka; 2 išeina ir negrįžta; Jis virsta iš kiaušinio lauk)

1: Ačiū visiems susirinkusiems. Kiaušinis sudužo, viščiukas išsirito, šeimininkės skuba namo.
3: O pratęsimas?
1: Apie pratęsimą pasirašome prie išėjimo.
3: Testuotis būtina?
1: Nebe.
Jis: Vandens...
1: O, štai viščiukas jau ir prakalbo. Viskas vadinasi gerai. Dar kol kas niekas neužtroško mūsų Tėvynėje. Vyno viščiukui!

(Jis nugirdomas ir paliekamas. Atsipeikėja Pramogų Banko biure. Lėtai keliasi. Skamba muzika)

Pasirodo Dailininkas. Jis eina prie pulto, junginėja mygtukus, išsiima bandaną, šluostosi ja prakaitą, suvilgo bandaną vandeniu, apsiriša galvą, pagaliau ant sienų – tiek scenoje, tiek žiūrovų salėje  ryškėja video instaliacija: visus supa trūkinėjantis kiaušinio lukštas, pro tarpus veržiasi vanduo, šviesa, keistos dalelytės. Paskutinis akcentas priklauso nuo žiūrovų: kiek ilgai jie pasiliks salėje...
2021-08-28 14:34
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2021-09-11 23:26
Damastas
Įprasminimas turėtų būti suprantamas intuityviai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-09-01 02:27
Lui
Lui
Pabuvojau spektaklyje, dėkui 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-31 17:03
languota_ _ _
Išbandyti save visur
geras dalykas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-30 17:13
oa
oa
blogas klausimas. a tai liktum gyva visa tai nekūrus?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-30 14:57
Passchendaele
Pasilikau salėje iki pabaigos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-30 13:52
Laila
Daug čia paslėptų minčių kiaušiniuose...
Man patiko 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-29 11:05
varna
ačiū, studijuosiu visas pastabas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-29 10:31
Sigitas Siudika
gal bus koks tęsinys? Mažai erdvės. Žinau, kitoma veiksme tu įvesi serijinį žudiką, kuris turės savo kiaušiniuose vadybininkų gyvybės adatą. Va, tada vadyba pašokinės.
Situacija neturtinga. Personažai riebūs ir slidūs. Man patinka minimalizmas kaip įšūkis. Įvykis apie kurį viskas sukasi - dusta gyvas vadybininkas kiaušinyje, nėra tragiška, todėl nėra dramos. Kiaušinis visada sudušta. Lengvini sau uždavinius. O jeigu nesuduštu? O jeigu tame kiaušinyje visos planetos išlikimo raktelis? Daužo - o jis neskyla. Vadybininkas spardo - ir apsiverkia. Gal katinas kiaušinyje? Žiauru? Tu paėmei paprastumu kvepiančią vakarėlio situaciją. Tik personažai gali ištempti tokią nulinę sceną į aukštumas.
Norisi tikėti , kad vakarėlio šokėjų abejingumas sudramatina situaciją, bet neišnaudoji, vengi akcento, taško. Vakarėlio dovanos puikus kiaušinio refrenas, bet jis mažai veiksmingas. Gal kinderio kiaušiniuose tupi po vadybininko žmonos kopija, kurią pagavo ir įkišo į kinderį , išėjusią iš vonios? Mažai banko , mažai apie paskolas, . Pasigedau vagystės ir sniego baltumo kelnių. Gal katinėlių, kurie žiūri pro uždarytą langą į banko vidų, kur iš kiaušinių ritasi žmonės...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 18:15
gogo
aš ne prieš ekspromtus
bet kartais darosi gėda

neklausiau radijaus en metų
o kai įsijungiau nugirdau jauną
rašytoją ir dar vieną
ir apie tai kaip jos kaupė
medžiagą savo knygoms

žodžiu žmonės kaupiasi
koncentruojasi
ir tt

aš irgi bandžiau
turėjau medžiagos
kur ji dabar nzn
rūdys ir kandys
suėdė

..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 18:00
gogo
regis nesakiau sukurčiau
manau sakiau jeigu kas sukurtų

einu tikrint,
kas po galais čia daros!

+

yra netikėtai nebloga laida apie siužetus
LRadijoj
o dar ji yra ne tik apie siužetus
verta patikslint - apie gan specifinius
žanriškai apribotus siužetus

tiesiog eterio metu vedėjas ir vedėja
vieną ir sukūrė, veiksmas vyktų Nidoj
jie sakosi aukoją tą siužetą bet kuriam
rašytojui gebėsiančiam savo sabtilumu
to siužeto nesugadint

žinai neįtikėtina - tai ką idėjos yra
nieko vertos jeigu jomis taip švaistomasi
pimpt ir tia tau - idėja paskelbiama per radiją!

kartais eteris yra kubu pakelta realybė
o kartais atvirkščiai
juk įkvepia toks paraginimas - imkit ir sukurkit mane!
(apsakymą, knygą, etc, ect)

na, jei būčiau rašytojas
priimčiau tą iššūkį

bet dabar jausdamas savo nepajėgumą
intelekto stoką
aš tegalėčiau skaldyt malkas
jei turėčiau ką skaldyt

kadaise šioj srity
buvau šio to pasiekęs
tobulėjimo procesas buvo netrumpas
truko apie penkis metus

žodžiu aš pasuoju
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:51
varna
viskas ok
ačiū
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:43
gogo
tiek tų pramogų šian
surimtėkim pagaliau
esam personaliau
fainos personos
kol nepajuokaujam

man visada
prastai sekėsi

maniau juokinga tada
kai tarp vištų paleidi
vištagaudį šunį

esu pusiau kaimėnas
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:42
varna
nieko nesugadinai, niekaip negalėtum, tegul visi komn lieka 
užsiminei kad sukurtum 'jeigu kas nors turėtų tokią idėją -
sukursiu gerą kūrinį'
sukurk, būtų įd
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:32
gogo
kaži ar eisi skųstis klim
labai sugadinau savaitgalį
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:31
gogo
jo, bistro, teisingai
crazy peizi autorė iš Panevėžio
jei mėgsti interviu paklausyk
yra LRadijuj
ji tokia pat pat kreiziška
kaip mano pažįstamas
kadais organizavęs kurapkų medžioklę

kelintąkart pasakysiu - tai va!

jeigu kas nors turėtų tokią idėją -
sukursiu gerą kūrinį, tarkim kad
vertą vienos šimtosios
Palaniuko apsakymo su beždžione
arba vienos tūkstantosios
Murakamio Komandoro

ne kur tau visi nori peršokt
knygų lentynas
manosi esą kengūros

paskui vaikštai tarp lentynų ir matai
va anas užstrigo, va tas pasibino
nė vienas išsikrapštyt nebegali
bandė peršokt - nepavyko
trečias kybo apsišlapinęs ketvirta apsituštinus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:22
varna
kitą kartą personažai galės virti šaltieną ir pūsti šaukštelius
sėdėdami kiaušinyje
radau kn Šaltienos Bistro
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:12
gogo
tegu Viktutė su Maušėnukais, su Kojotukais apie
metauždavinius pakalba
yra etatinių Tuščio į Kiaurą pilstymo specialisčių
profesūros ir premijų grietinėlė
jų ne mažiau nei vandens Šiaulių jūroje
jei girdėjai apie tokią
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 17:06
gogo
atleisk kad taip ilgai neparašiau
buvo šaukštelis už spintelės užkritęs
dabar kavą maišau gali papūst
atpratau nuo kavos neįtikėtinai šlykštu
be pieno
tai va pas mus daug nekūrybingo ofisinio
planktono nuo pat Panevėžio iki Jurbarko
ir Plungės
užtat pilna genijų tik štai paradoksas

skaityt nėra ką.
kiekvienas pamatęs idėją bando ją parduot
tik pamiršta kad idėja pati savaime
idėja be ją vystančio proceso yra
blogiau už voblą

sako Šaltienos baras visai nieko
knyga tokia
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 16:56
varna
per minimum situaciją atskleist maximum
toks uždavinys, bet
pritrūksta kantrybės. užvaldo personažai, jie nusitempia paskui save
reik valdyt empatiją ir nepasileist su veikėjais nalievo
o dar visi povandeniniai dalykai, kilbukai krabai ir baltieji banginiai
kurie kirba kaip metauždavinys
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-08-28 16:37
gogo
Harukis apskritai visą knygą tam skyrė
lietuviškam variante net du tomus

kaip žmogus viręs savo nekūrybinėse sultyse
įkrenta į beužverdantį sultinį
kaip jis kapstosi apie tai gali skaityt Komandore

iki tos knygos jis ėjo pamažu
Komandoro nužudymas yra to ėjimo rezultatas

ne vienintelis beje
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 26]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą