2009-02-26 17:23
Nebūtinai.
Jei tau ima ir parašo penkis - vadinasi patiko. Jei parašė penkis ir nepakomentavo - vadinasi nebuvo prie ko prikibt. O jei pakomentavo, parašė, jog patiko, bet nebalsavo - iškart kirba urba įtarimas, jog nesąžinigai šneka :DDDD
2009-02-26 17:21
tai aišku kad komentuoti. apie tai ir kalba.
2009-02-26 16:48
Kas link "beviltiškų" kūrinių, manau juos labai lengva pakomentuoti, tiesiog reikia siūlyti autoriams savo pojūčius, išgyvenimus suprozint. Be abejo paaugliškas prieštaravimas viskam dažnai į nieką neįsiklauso. Ir labai, labai, teisingai švo, komentatorius turi KOMENTUOTI, o ne tiesiog parašyti balą. Visgi mes juk ne mokinukai siekiantys gero vidurkio, kad įstot į aukštąją. Ir ne pieštukų, debesėlių, kortelių, saulyčių siekiam, o kokybės. Viva la rasyk.lt! :D
2009-02-26 16:43
viskas kur kas paprasčiau – kritikai yra tie, kurie nukritę. nuo kopėčių :)
2009-02-26 16:22
dulkėms
Komentatorius, tiksliau - kritikas, yra visuomenės veikėjas. kaip ir rašytojas, kaip ir daktaras. Kritikas kritikuos viską, ką jam lieps kritikuoti ir galų gale - sumokės. Rašyke yra kitaip. Kritikos ar patariančio komentaro iš kiekvieno tikrai nesulauksi, tokių bus vienetai. Jei kūrinys peršoks skaitytojo lūkesčius - jis tik palinksės galva. Jei nutiks taip, kad skaitytojas mato kažką, ko trūksta darbe - bus ir kritika. Paprasčiausiai: kalba eina apie patirties skirtumus. Kūrinys savyje gali laikyti didesnius patyrimus, nei jį skaitantis skaitytojas. Jeigu nesulauki kritikos - tavo darbas išdirbtas. IR tokiu liks, kol jo kažkas rimčiau nesukritikuos.
2009-02-26 16:14
Na šitai labai ilga tema. Nežinau, kaip ten situacija eilėse, bet prozoje yra labai daug aspektų, nulemiančių komentatoriaus norą komentuoti. Pradedant nuo autoriaus tipų, kaip kategorijų: beviltiški (grubiai tariant) - kurie rašo dejonių ar brendimo problemų kupinus tekstukus ir nepriima kritikos, kaip pamokymo. Tokių yra tikrai nemažai. Keletas procentų iš jų galų gale susivoks kas ir kaip, paskaitę stipresnius svetainės kūrinius; ekperimentuojantys - su jais sunkiausia, mat sekant jų kūrybą aiškiai matyti, kad jie neturi savo stilius. Prireikia laiko pastebėti jų stipriosioms pusėms ir pamažu lenkti juos pasilikti prie to, kas pavyksta geriausiai. Bet kaip jau minėjau - tam reikia daug laiko. O laikas yra labai bjaurus dalykas.. neužtenka. Kievienam mirtingajam. Savo darbo specialistai - tokie arba ateina, arba yra senbuviai. Po jų tekstai dažniausiai belieka paploti katučių. Rašyko komentavimo lygis tikrai nepasieks literatūros kritiko lygio, nes čia tokių nėra. Ir vargu ar bus, nes jų komentarai kainuoja.
Na o kas liečia kūrybą - asmeniškai aš susirandu savo favoritus sekdamas jų "bibliografiją".
Komentatorius turi pasižymėti panašiomis sąvybėmis, o ne tiesiog pasijungti ir prabalsuoti. Todėl ir susidaro toks įspūdis, kad susidomėjimas kūryba yra mažas. Nors yra nemažai tokių, kurie užsuka čia paskaityti. Tai nėra registruoti vartotojai - tiesiog skaitytojai.
2009-02-26 16:13
sutinku su Žiliu, aš prašiau po paskutiniu savo darbu kritikos, pabrėžiau, kad noriu jos. komentarai tokie: "pasakojimas neitrauke, taip 1 skaitytojas dingo, ka kiti?", "gerai parašyta seni. toliau taip." "Liux kūrinys.Pradas." "Neblogas darbas." ir t.t. Iš vis nesulaukiau nei vieno kažkokio pastebėjimo, tik arba patiko arba ne
2009-02-26 15:58
Švo, kokia čia karjera? Yra klausimas ar domimasi kitų kūryba,ar nori padėti kitam (ypač pradedančiam), ar tik šiaip gyvenama savo ego pasulėlyje, o gerų ir išsamių kritikų, paaiškinančių, arba išreiškiančių savo nuomonę išties trūksta (suprantama, visiems stinga laiko), bet jau tokia jų dalia...
2009-02-26 15:35
Kritikas (vadinkim - penktalygininkas) yra tokis dalykas, kuris turi funkcioniuoti. Kalbu apie jų aktyvumą t.t. Pačių penktalygininkų sistema nepasiteisino, galima sakyti. Rezultate turėjom krūvą neaktyvių penktalygininkų ir rašyko visuomenės nepasitenkinimą.
Bet perdarius sistemą būtina perrinkti ir kritikus. Ir jų kontrolė bus kiek griežtesnė, manau.
Tiesa, prozoj ir juo labiau - fantastikoj, trūksta aukštalygininkų vertinimų. Bet kaip klimb jau pasakė - įspūdis toks, kad visi čia siekia karjeros :) surinkti krūvas balų ir gauti pieštuką. Na tai yra gerai. Mano galva - geriau daugiau sklandžių komentarų, nei balų.
Kantrybės.
2009-02-26 15:22
kuo toliau - tuo liūdniau :)
faktas
2009-02-26 15:20
Dulkės, ši mintis "Savaitės geriausi proza ir eilės turėtų būt atskirti, manyčiau" iš pradžių atrodo žavi, bet po akimirkos apniunka. kodėl? kodėl tik eilės ir proza? kodėl tada ne šiukšliukai ar fantastika? kodėl ignoruojam scenarijus ir kitas kalbas? taigi yra padaryta taip, kad tiktų visiems. o skaityti prozą kviečiu visus. fantastus irgi. yra labai gražių kūrinių dėl kurių verta lankytis rašyke.
2009-02-26 15:13
p.s. toks jausmas, kad jūs čia visi dėl kažkokios karjeros susirinkę :)
2009-02-26 15:12
tiek Šnekoriui, tiek Haldir, tiek Žiliui, tiek visiems, kas nori tapti kritikais gera žinia ta, kad jeigu norit, tai ir tapsit. bet turit pasistengti. o tam reikia būti kiek galima objektyvesniems, aktyvesniems, komentuojant argumentuoti, pasistengti neįžeisti autoriaus, nesivelti į asmeninius ginčus nesusijusius su kūriniu komentaruose (tam skirtos žinutės). na ir balsus skirti ne pagal tai, kaip širdis pradžiuginti draugus, ar nubausti priešus norėtų.
tuomet siūlytis, ar siūlyti kitus objektyvius aktyvius rašykus į kritikus.
2009-02-26 15:07
Pritariu Haldir, prozoj yra sunkiau su tais vertinimais, kartais tai užtrunka netgi mėnesį, kol kažkuris aukštalygininkas įvertins, tad - aišku, poeziją lengviau perskaitoma ir suprantama, o prozą, jau reikia įsiskaityti nes tai ne kelios eilutės ir tada vertinti,(ko čia nenorima skaityti ilgesnių tekstų) todėl ir gaunasi nelygiava. Prozą parašyti reikalinga daugiau laiko, o kol dar susiguli...taigi, ne taip lengva surinkti tas 10 procentų...taigi reikia pagalvot, o tai išnyks rašantys prozą
2009-02-26 15:07
Dar galimas pasiskusiu, paskutinį kartą :D. Savaitės geriausi proza ir eilės turėtų būt atskirti, manyčiau. Viskas neberašysiu čia, nes man kopetukių jau gaila, kai ji vis į mano komentarus vargšelė turi atrašinėt.
2009-02-26 15:00
...ir sumanė žmonės teisybės ieškot!
2009-02-26 14:49
taigi bus kritikų, Haldir. ir Tu gal net vienas iš jų, jeigu tikrai norėsi ir to sieksi :)
2009-02-26 14:41
Dar pridursiu prie to pačio: pas mane, trys paskutiniai kūriniai tėra gavę po 2 kritikų/adminų įvertinimus. Na, vienas pateko tarp geriausių savaitės, tai gal dar kas nubalsuos, bet kiti tai pasmerkti, ar kaip čia? :D
2009-02-26 14:39
Vienas dalykas kvailas: "Turi balsuoti ne mažiau kaip 4 kritikai arba adminai". Ar tikrai? Fantastikos skiltyje maksimum trys nubalsuoja, dažniausiai išvis vienas. Tai kaip vargšui fantastui (čia aš apie save :D ) tapt "rašytoju"?
Ps.: neskaičiau komentarų, bet jei kažkas kažką panašaus jau pareiškė, tai aš ne vienas taip manantis :) :)
2009-02-26 14:38
Oi, oi, oi, kam čia kabinėtis prie man žodžių :P. Na jei chaosas tampa nesuvaldomas, tada be abejonės jūs teisi ;). liūdna, kad taip būtų, į delfi geriau netaikyti :D
1 2 3 4 5 6[iš viso: 109]
|
|
|