Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Pabudimas
Romanas

Pabudimas iš vizijos -
sunkus, kaip ir  gimimas...
Dž. Džoisas “Ulisas”                     


        1

            Miesto gatvėmis šlaistėsi vasara ugnies rausvumu kaitindama      viską aplinkui. Ryški saulė vaikė iš vienos gatvės pusės į kitą ne tik būriais klaidžiojančius turistus, bet ir atsitiktinius užklydėlius - miesto gyventojus.
            Buvau jau pasimėgavusi bundančio tuščio miesto erdve bei ankstyvo ryto vėsa, tad sėdėjau saulės apšviestoje lauko kavinaitėje, stebėdama sėdinčius ir praeinančius, vienus labai skubančius, kitus lėtai praslenkančius ir besižvalgančius tartum ieškančius artimiau pažįstamo, kurį galėtų su džiaugsmu užkalbinti. Prie manęs, žinojau, - niekas neprieis... niekas nepašnekins… Primerkiau akis, žvilgsniu pritraukiau vos ne kiekvieną pro šalį praeinantįjį, taip pristabdydama jų eismą.
            Seniai… labai seniai čia buvau...
            Svetimi, nepažįstami veidai, nauji namai, o ir seni, įgavę tik kitą paskirtį, kartu su saule kaitino ir mane. Raudonis tvinkčiojo tartum viduje slypintis laikrodis. Nepastebimai sulaikiau  kvėpavimą.
            Ne taip tvinkčioja.
            Dešine ranka uždengiau laisvai kabantį ant kairės rankos mažąjį laikrodėlį ir, tarsi įsikibus  laikyčiausi  už  rodyklių, stipriai spaudžiau, lėtindama  jų judėjimą. Aštrūs kraštai paliko ryškias  įpjovas, sustojęs laikrodis, blykčiodamas ciferblato paviršiumi, akino. Protarpiais pajudindavau strėles iš nuojautos, nesugebėdama net sau atsakyti, nuo kada many  - ši nuojauta. Seniai gal reikėtų pakeisti laikrodį, bet nešiojau įtikinėdama save, jog tikrasis laikas mano viduje. Retsykiais, paklaususi praeinančiųjų, pasitikslindavau, pasukdavau rodykles, išjudindavau viduj tūnantį laikrodžio organizmą, iš anksto  žinodama, kad netrukus pradės vėl atsilikti ir… sustos, o laikas  šuoliuos  nežmonišku greičiu.
            Deja, - vis pro šalį...
            Nuo vidudienio kaitros įraudę žmonės nekantriai vis žvilgčiojo į savo laikrodžius. Taip  skubindami laiką  tikėjosi tikriausiai  greičiau  pabėgti nuo alinančio karščio ir suspėti dar pasėdėti besileidžiančios saulės šešėliuose, mėgaujantis vakarine vėsa.
              Sulaukti buvo nelengva.
              Saulė leidosi lėtai, palikdama visus ne tik įkaitusius, bet ir suirzusius, spindinčiomis akimis skleidžiančius nepasitenkinimą,  ne tik saule, bet ir laiku... gyvenimu...
              Man laikas neegzistavo.
              Jutau ištisinį, nenumaldomą jo vidinį  tvinkčiojimą. Tempiau  laiką, nuo visų nutoldama, nieko aplinkui negirdėdama, pasinerdama  į savąją  tylą ir vėl  iš jos išsiverždama į triukšmą, kupiną  įvairiausių garsų, išskirdama iš  bendro šurmulio atskirus  garsus, šūkčiojimus, jukų kleketavimą, pavienius žodžius, net  ištisas frazes. 
                Garsai, kvapai  užgriūdavo taip stipriai, jog  nesusilaikydavau ir pakartotinai užsisakydavau  kavos, taip įsiliedama  į bendrą triukšmą, šiek tiek  prislopinantį vidinę sumaištį.
Sąmoningai ar nesąmoningai?
Neradau sau greito atsakymo.
Viskas panirdavo tai į tylą, tai į  triukšmą ir  išnykdavo nespėjus nieko  įsisąmoninti.
2006-07-23 09:08
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-31 21:44
59 Kilogramai
pradžia gal ir nieko, bet skaitant toliau pradeda pabosti...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-24 15:08
ir kiti
na, sunkus gimdymas nusimato. jau dabar kūdikis netaisyklingoje padėtyje.

neužkabina įžanga. gal po to bus geriau. bet kam ta viltis? matj debilov.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-24 09:09
mussonas
Viskas gerai jei tai įžanga. Man "susiskaitė".
Atmosfera sukurta, bet ar žinoma kas vyks toliau? Manau tai ir yra visada sunkiausia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-24 08:43
Si bilė Sibire
Romanas. Labai jau platus užmojis, mano galva.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-23 21:14
Irna Labokė
Esu tikra, kad tai tik įžangos įžanga :) Romanas gali visaip prasidėti...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-23 17:04
Vai
Vai
Asmeniškai sunku skaityti. Ne dėl gilių apmąstymų, tačiau dėl tokio grublėto stiliaus. Manau, kad literatūroje net pačias chaotiškiausias mintis galima perteikti slidžiai ir lygiai. Kaip močiutės sviestas.

Šiaip, idėja? Gal, kad pirma dalis tik. Nes matau tik apmąstymus. Nusibodusius apmąstymus.

"Ulisas" neišgelbėjo. Juk neautentiška.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-23 14:08
plast_
aš irgi kibčiau dėl skirybos.  man įdomu kodėl autorius (ė) pasirinko tokią formą. lyg ji ką duotų. jo. reiktų padirbėti dar. nes vaizdas dar neryškus ir silpnai matomas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-23 13:50
Mastermind Hazord
Skyryba šlubčioja - kai kur reikėtų kablelių, kai kur - brūkšnių, kai kur jie nereikalingi.
Čia, kaip supratau, įžanga į romaną, nes romanui toks gabaliukas - gerokai per trumpas. Tiesą sakant, jis per trumpas netgi įžangai.
Vaizdas kuriamas, bet jis per menkas, jis nesukelia dviejų ar daugiau klausimų - kas ir kodėl ir kaip ir t.t., ko taip reikia, kad skaitytojas "užkibtų". Dabar gi - rodytųsi, paprasčiausias vasaros dienos aprašymas su lyrinio subjekto minčių priemaiša (pasakiau kai' tikras kritikas, 'nia?). Žodžiu, reikėtų kiek labiau pasistengti, tada turėtų gautis jei ne puikiai, tai bent jau gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-07-23 13:46
pieva yra Jeržio
Išgelbėjo "Ulisas"..
Aha, subjektyvu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą