Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 23 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vasara. Prisirpo vyšnios.
Seniausias  kiemo varnėnas, jau kelis kartus perskridęs vandenynus ir jūras, susikvietė jaunylius. Pamokai. Reikėjo pasiruošti rudeniniam skrydžiui. Pamokos viduryje nekantriausias  mokinys švilpaudamas paklausė:
- Mokytojau, mokytojau! Rudeniniam skrydžiui dar spėsim pasiruošti, geriau  pasakykit, kodėl žmonės… na, išpuošė kai kuriuos sodo medžius? Prieš kelias dienas taip nebuvo!
- Aišku, nebuvo. Žmonės pamatė, kad jūs jau subrendot. Dabar mes visi būriuojamės ir ruošiamės išskristi į šiltuosius kraštus. Žmonės paruošė mums Vyšnių Dienų šventę,  pažymėdami medžius, kuriuose sirpsta vyšnios. Į kai kuriuos vyšniamedžius įkėlė kvietykles, nors žmonės jas vadina baidyklėmis. Tikriausiai dėl to, kad nemoka padaryti gražių. Kartais kvietyklės būna ir be galvų. Žinokit, visai nesvarbu, kaip atrodo kvietyklės, kokios spalvos rūbais aprengtos, kokiom kepurėm ar skrybėlėm padabintos. Svarbu, kad, vėjui papūtus jos plasnotų  skvernais, mojuotų rankomis ir kviestų mus. Kiti žmonės mūsų džiaugsmui į medžius įkelia visokių blizgučių, kaspinų, o dar kiti - net veidrodėlių, kad puotaudami galėtumėm pasižiūrėti į save.
Staiga kažkas šaižiai švilptelėjo! Ne varnėniškai. Varnėniukų pulkas išsigandęs kilstelėjo ir nusileido nuošaliame medyje.
-  Nekvailiokit, - subarė senolis. -  Mokiau jūsų tėvus, o dabar mokau jus. Įsikalkit į galvas, kad nereikia nuskristi nuo medžių, kai šalia pasigirsta švilpimas nemūsiškai. Žmonių švilpimas trumpas, garsus ir negražus. Žmonės nemoka taip gražiai dainuoti, kaip mes. Kartais, išgirdę mūsų džiaugsmingą choralą vyšniamedžiuose,  jie ne tik patys sušvilpia, bet ir ploja iš džiaugsmo ilgai ir garsiai. Būna, kad smalsuoliai prieina arti arti prie vyšniamedžio, norėdami į mus pasižiūrėti. Tik nereikia bijoti! Nuostabiausia, kai  žmonės pradeda būgnyti į metalinius puodus ar kibirėlius!  Kartais net šaudo. Tai, kaip fejerverkai mums! Dauguma  mūsiškių išsigandę pakyla ir nuskrenda. Tai kvaila.
Netoliese garsiai užgrojo! Varnėniukai nesusilaikė ir pakilo nuo šakų.
- Stokit! Grįžkit! - sušuko senasis varnėnas. - Tai mums groja. Kokia šventė be muzikos? Žmonės kviečia mus!
Juodašvarkių paukštelių būrys pamažu nusileido ant beržo šalia uždengtų vyšniamedžių.
- Mokytojau, tą tai mes jau supratom, - pasakė varnėniukas, ilgiausiai ieškojęs šakos nutūpimui, - bet, kodėl kai kurie vyšnių medžiai uždengti? Aš negalėjau smagiai nusklęsti prie uogų.
- O, taip! Tuojau paaiškinsiu. Vyšniamedžių uždengimas, tai paskutinis žmonių išradimas. Uždengti všniamedžiai ryškiausiai matosi net iš tolo ir iš aukšto.  Po užtiesalais vyšnios sunoksta anksčiau, būna didesnės, sultingesnės.  Jums reikia pasitobulinti tik nutūpimo būdą. Palindus po uždangalais, Vyšnių Dienų puota maloniausia: nei vėjas šakas judina, nei saulė į akis spigina. Ir lietaus nebaisu. Tuo metu reikia  saugotis tik katino. Šis padaras moka įlipti į medį. Jis nesupranta žmonių norų ir mus gaudo. Iš po uždengto medžio sunku greitai išskristi. Žiūrėkit, žiūrėkit!  Jis jau tupi apačioje. Klausosi. Gerai, kad nesupranta  varnėniškos kalbos. Mūsų daug. Pulkim jį! Išgąsdinsim ir nuvysim!
Senis varnėnas švilptelėjo. Bet… varnėniukai plūstelėjo aukštyn.
Katinas prisiplakė prie žemės ir piktai sukniaukė.
2005-07-20 00:54
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 15 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-15 14:11
Passchendaele
Vyšnaitė Ant Tortilijos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-23 08:46
Anuška
Šypsausi iš seno gudruolio, labai įdomiai sugalvota viskas. Paskaičiau tikrai su malonumu. „Vyšnių dienos“ - net seilė nubėgo.  Gaila, kad atėmė teisę balsuoti, bet pati rašau didelį 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-10-26 12:07
Edvardas
Kai pasižvalgai – kas ne žingsnis pasaka. Tik rašyk. Gera, sultinga, dudeniška varnėno pasakaitė. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 22:25
Tylusis monstras
Žavus kūrinėlis vaikams
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-25 20:35
Fatalė for
tik kajp tas katinas prie zemes prisiplake tiaj nzn:D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-25 20:34
Fatalė for
niu man tiaj lb patyko:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-22 20:27
Barbelė
Iduomē, santūrē ė poikē. Patėka.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-20 23:11
vakar lijo
to Pasaulių _ kryžkelĖ:
negalima nuvertint vaikų skonio. reikia jį ugdyt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-20 18:04
Bring_Me_To_Life_
Taip tam katinui i reikia:) ir prie mano namų varnėniukus medžiojo...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-20 07:37
Danutė
smagi pasakaitė:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-20 02:55
Janis Jans
Senis - drąsus, jaunieji - bailiai... na pirmasis iš gyvenimo patirties mąsto...
              šiaip paprastas ir nelabai kuom išsiskiriantis vaizdelis...

... bet vaikams kaip tik...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-20 01:09
Džigis krabas Nelė gyvybės gyslos turėtoja
prajuokino.
atvirksteliskas daiktas.
pamokymo kazkokio ar moralo irgi neradau.
nu nezinau nezinau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą