Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 13 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







FUCK Nr. 7

Laisvosios žurnalistikos savaitraštis
Čia užtikrinama jūsų žodžio ir sąžinės laisvė


Redaktoriaus skiltis


Arogancija. Arogancija. Arogancija. Arogancija.... arogancija.... arogancija...
.... arogancija.... arogancija... .... arogancija.... arogancija... .... arogancija.... arogancija...

Galvoju, jog tai darosi rykšte. Kaip man to išmokti, nežinau, kaip būti šiuolaikišku? Jaučiuosi kaip dinozauras, likęs vienas. Aš niekur neskubu, o jeigu ir skubu, tai tiesiog iš mandagumo, nenorėdamas įžeisti bendraujančio su manim – taip pat greitai sukemšu maistą, bėgu, vaidinu labai užsiėmusį, bet tik nenorėdamas įžeisti, nenorėdamas įžeisti, ir širdies gilumoje viliuosi, gal jis sustos, tada ramiai pasivaikščiosim, šnektelsim apie šį bei tą. Bet ne. Tada iš tiesų, su palengvėjimu atsidūstu, lieku vienas su savim ir vėl lėtai pradedu skęsti savyje. Grimztu neskubėdamas, vėl pradedu matyti spalvas, girdėti garsus ir, svarbiausia, svarbiausia, pradedu mėgautis ir gėrėtis. Viešpatie, koks puikus dalykas yra spalva. O garsas. Tiesiog paprasta melodija, sugrota fortepijonu, pati paprasčiausia melodija. Kvapai, kas per dalykas!
Įdedu savo darbą, kurį eilinį kartą ištrynė kažkoks Site Admin, mokslininkas, labai išsilavinęs, bet jis tikrai protingas žmogus. Ištrynė, o po to taip susikrimto, kad uždarė savo svetainę išvis.


Edmundas
Site Admin


Prisijungė: 2004 Nov 29
Pranešimai: 66
Miestas: Vilnius Parašytas: 2005 01 26, 00: 54: 13    pranešimo antraštė:



Beje, jei kas žino kokį adresą, kur ten "vaidenasi" ar bilda ar pan., tai informuokit, kur ten TAI vyksta; kai bus laiko, nueisime pasidairyti; aš čia rimtai.

Atgal į viršų
   




Si Džei



Prisijungė: 2005 Apr 01
Pranešimai: 1
Miestas: Vilniaus raj. Parašytas: 2005 04 04, 20: 11: 46    pranešimo antraštė: Traktratas



Traktratas apie mokslą, pseudomokslą ar raganas ant šluotų (trumpas)



Senai norėjau pasisakyti ta tema. Nuo pat gimimo. Kai mokslininkai pareiškė, jog iki pilno išnešiojimo man pritrūko dviejų dienų, o pseudomokslininkai puolė sudarinėti horoskopą. Tada nekreipiau dėmesio nei į vienus, nei į kitus. Man rūpėjo tik pieno riebumas ir mamos krūties dydis.
Bet aš augau ir vieną dieną mano mama nuvedė mane į mokyklą. Manau, ji padarė didžiulę, didžiulę klaidą. Rašyti, skaityti ir skaičiuoti aš išmokau, bet netekau noro mokytis. Todėl, likus iki baigiamųjų egzaminų dviem savaitėms, palikau tą vidutinybių kalvę, nors, turiu prisipažinti atvirai, egzaminų baimė taip pat turėjo šiokios tokios įtakos, nors ne esminės. Tai va. Baigus mokyklą, reikėjo pradėti viską mokytis nuo pat pradžių, savarankiškai. Ir atgauti mokymosi skonį buvo ne taip lengva. Ir po šiai dienai lietuvių literatūra yra sunkus tyrimo objektas man. Tai tikrai mokyklos mokymo pasekmė. Todėl mano išsilavinimas gavosi ne be priekaištų, be jokių popierių, bet jis tikras, kaip yra tikras medis ar akmuo. Truputį grubokas, bet unikalus. Ir mano požiūris yra visiškai laisvas, nesusietas su jokiomis mokyklomis, universitetais ar, juo labiau, visuomenės nuostatomis.
Matematiką pradėjau tyrinėti ne kaip skaičių ir veiksmų seką, duodančią tikrą rezultatą, bet, visų pirma, kaip sąmonės fenomeną, kuris ir pagimdė matematiką kaip mokslą. Ta sąmonės kibirkštėlė turi labai aiškią kryptį, jeigu žiūrėti į ją, kaip į matematikos vystymąsi. Ji prasideda pas senuosius indus, tęsiasi per senuosius arabus ir Vidurinę Aziją, kol pasiekia Europą per graikus. Labai įdomus, labai įdomus ir simptomatiškas virsmas. Noriu pabrėžti – simptomatiškas – sąmonės procesas virsta matematika kaip tokia ir, be jokios abejonės, mokslu, bet jau be sąmonės, o grynąją matematika: 2 + 2 = 4. Tai simptomatiška. Visų įdomiausia tuo požiūriu buvo tyrinėti muziką. Kaip kinta pirminis šaltinis. Ir čia buvo labai dėkinga terpė. Indų kultūra yra išlaikiusi muzikinę kultūrą, nenutrūkstamą, kuriai daugiau kaip 2000 metų. Todėl, kai įdėmiai klausau indų muzikos meistrų atliekamų ragų, imu šypsotis, kai lyginu jų atlikimą ir virtuoziškumą su Europiniu ar Amerikos. Mums tikrai reikėtų sumažinti savo aroganciją ir pretenziškumą. Tai va. Kas dabar atsitinka, tarkim, su senųjų indų instrumentu sitaru, kuris buvo ir yra skirtas išgauti visus sielos virpesius ir perduoti juos klausytojui, kad šis galėtų net neturėdamas išsilavinimo, o tik klausydamas, atpažinti juos. Supaprastinsiu virsmo schemą. Iki Europos iš tos pusės, kur graikai ir ispanai šis instrumentas virsta gitara, o persiritęs per kalnus į Vidurinę Aziją ir, galiausiai, pasiekęs Rusiją – balalaika. Mes, aišku, protingiausi, pas mus yra kanklės, tos didžiosios, kuriomis taip darniai groja mūsų gražiausios pasaulyje merginos, ilgakasės, šviesiaplaukės, linguojančios kartu, geriausiame ansamblyje, vardu “Lietuva”. Įdomu ir juokinga, ar ne? Ir labai, labai simptomatiška.
Taigi, Edmundai, tavo arogantiškas pareiškimas apie mokslą ir jo pažiūrą į pseudomokslą, priduriant, kad reiktų patyrinėti tuos poltergeistus arba raganas ant šluotų, yra simptomatiškas. Ta arogancija kaip tik ir neleidžia suvokti, kad tos raganos ant šluotų ir yra ta sritis, kurią tu įvardini žodžiu <nežinau>, bet kažkodėl pareiški, jog tai pseudomokslas. Tad tos raganos tada tiria save. Ir kaip manai, kokį rezultatą jos gauna? Jos negali savęs paneigti, bet ir negali pateikti svarių įrodymų, išskyrus savo šluotas. O kad jomis užpildytas visas eteris, tai tikras faktas.
O dabar tik įsivaizduok sau tokį paprastą dalyką, tik įsivaizduok. Reikia moksliškai, empyriškai (jeigu tiksliai vartoju šį žodį) ištirti Jėzaus Kristaus vaikščiojimą vandeniu. Tai ką? Dašuto? Arba tu tampi religingas ir tavo visa empyrika su visa matematika eina šunims šėko pjauti, arba tu tampi tokiu intelektualu kaip, tarkim, T. Venclova (kažką ten skaito viename iš globalaus kaimo kaimelių universitetų ir kukariekuoja dėl to garsiau už kitus, nors jeigu tai būtų nors kiek protinga, tai būtų gal ir įdomu), ir čia geriausias variantas. Tai ką renkiesi, ką? O juk kalbėjom lyg ir apie mokslinį požiūrį. Ar dabar matai į kur veda taviškis mokslinis požiūris?
O koks tada maniškis? Aš iš visų jėgų stengiuosi nebūti arogantišku, visų pirma. Na, ar supratai, kur formuojasi mokslinis požiūris. Juk ne buteliukuose ir ne prietaisuose, o galvoje. O tai jau, kaip matai, pseudomokslo sritis ir, be jokios abejonės, eterio, virtualaus pasaulio ir raganų ant šluotos. Tai yra, tyrimo objektas tampa pats subjektas, t. y. - tu arba aš.
Nebesiplėsiu toliau. Tik pasidarysiu sau išvadą. Kol mokslas, šiuo atveju matematika, nebeskaidys būties į dvi kategorijas, kas yra natūralu, ir tik taip pažįstamas pasaulis, o pripažins metafiziką kaip fizikos ar matematikos sudedamąją, kol metafizinė būties pusė nebus pripažinta mokslo kaip tyrimo objektas, tol tavo, Edmundai, pareiškimai bus simptomatiški (t. y. su nesveikumo, nepilnumo atspalviu. Tu pats sakai: „Raganų nėra, bet jeigu kas nors matėt jas kur nors renkantis, tai praneškite man, ištirsim“. Aišku, kalbu ne apie tas, kur sklaidosi per televizorių, o apie tikrąsias. Pranešu: skaityk „Meistrą ir Margaritą“), kas dabar ir yra taikytina visam mokslui, nes eteryje, virtualioje erdvėje, galvoje pilna visko, tik paspausk Internet Explorer. Tad pabaigai pasakysiu labai gražiai. Kažkur tikrai esu išskaitęs, kad matematinė formulė turi vieną keistą, bet visų didžiųjų matematikų pripažintą matematinės formulės pripažinimo teisinga vieną iš kategorijų - tai jos grožis. Matematinė formulė, ar koks nors išskaičiavimas turi būti gražus savaime, turi kelti estetinę kategoriją. Nuostabu, ar ne?



Tai tiek
Su gilia pagarba
Menininkas, laisvas menininkas
Si Džei

Atgal į viršų
 




Rimas N



Prisijungė: 2005 Jan 27
Pranešimai: 7 Parašytas: 2005 04 05, 02: 03: 35    pranešimo antraštė: Re: Traktratas



Si Dzei, puikiai parasete ir labai teisingai. Del Jusu paskutines frazes, kaip tos srities profesionalas, galiu patvirtinti, kad estetinis aspektas yra vienas is svarbiausiu matematikos rezultatu vertinimo kriteriju. Ne kazkokia praktine nauda, ne atitikikmas kazkokiai "tikrovei", bet grozis buvo ir yra svarbiausias matematiniu samprotavimu vertinimo budas.

Na o mokslas apskritai, kaip visada buvo ir yra labai margas. Gal but margesnis ir idomesnis nei pries simta metu (speju, nes tada negyvenau). Dabar net visokie "mokslu karai" isisiautejo, na o pacios karsciausios matyt dabar tapo diskusijos apie samones prigimti. Netgi keletas mokslo sriciu nepasidalina tarpusavyje samones tyrimo prioriteto.

Atgal į viršų
 




Edmundas
Site Admin


Prisijungė: 2004 Nov 29
Pranešimai: 66
Miestas: Vilnius Parašytas: 2005 04 05, 08: 26: 54    pranešimo antraštė: Re: Traktratas



Rimas N rašo:
Si Dzei, puikiai parasete ir labai teisingai. Del Jusu paskutines frazes, kaip tos srities profesionalas, galiu patvirtinti, kad estetinis aspektas yra vienas is svarbiausiu matematikos rezultatu vertinimo kriteriju. Ne kazkokia praktine nauda, ne atitikikmas kazkokiai "tikrovei", bet grozis buvo ir yra svarbiausias matematiniu samprotavimu vertinimo budas.

būtų gerai, kad kaip profesionalas neklaidintumėte publikos dėl tų estetinių aspektų matematikoje, o tai velniai žino ką pagalvos - ir taip painiavos čia pilna. Jei estetiniai dalykai matematikai nesvetimi, tai iš to neseka, kad "estetinis aspektas" perima matematinio įrodymo funkciją.
Šiaip tai apygražiai būtų, jei pi būtų lygus 3, gražu būtų, kad kiekviena tolydi funkcija būtų diferencijuojama, o visai nuostabu būtų, jei (įprastinėje, kuria naudojamės skaičiuodami daiktus) aritmetikoje būtų 2+2=13, ypač turint omeny skaičiaus 13 svarbą.

Atgal į viršų
   




Edmundas
Site Admin


Prisijungė: 2004 Nov 29
Pranešimai: 66
Miestas: Vilnius Parašytas: 2005 04 05, 08: 54: 53    pranešimo antraštė: Re: Traktratas



Si Džejau, matosi, kad nelabai mokeisi, nieko tokio gali ir toliau taip daryti - esi laisvas suaugęs žmogus, gali tvirtinti, kad Žemė plokščia ar kad morkos auga ir klesti įmerktos sieros rūgštį ir pan., o apie matematiką čia iš viso niekas šioje temoje nešnekėjo
Si Džei rašo:
Taigi, Edmundai, tavo arogantiškas pareiškimas apie mokslą ir jo pažiūrą į pseudomokslą, priduriant, kad reiktų patyrinėti tuos poltergeistus arba raganas ant šluotų, yra simptomatiškas.

dėl arogantiškumo tai nesutarsime: arogantiškiausiai man atrodo, kai išlenda koks veikėjas ir praneša ką nors egzotiška pvz "mano kambaryje gyvena 17 bildukų", tada tas veikėjas pūtoja ir aiškina, kad kiti, nesutinkantys, turi įrodynėti, kad jis klysta, vis sako "na įrodyk, kad jie neegzistuoja", o jam pačiam tai nelabai rūpi pagrindimas;
ok, galite spekuliuoti, kiek tik norite, tik nelįskite į mokslinius daržus, jei nieko jums nesako empirinio pagrįstumo aspektas, verčiau rašyk miniatūras.
Citata:
Tu pats sakai: „Raganų nėra, bet jeigu kas nors matėt jas kur nors renkantis, tai praneškite man, ištirsim“.

Taip, gali pranešti, jei Maišiagaloje kokią pamatysi, esu smalsus, pasistengčiau patyrinėti, jei leistųsi. Mane visokios galios domina; domina, iš kur kranas galią ima, iš kur atominė elektrinė galią ima ir saulė iš kur tiek galios ima taip ilgai spinduliuoti ir tt.
Citata:
Tai ką? Dašuto?


Aha dašuto; pirmiausia dašuto, kad šitą temą reikia ištrinti, o gal ir iš viso visą forumą reiks mesti velniop, o kol kas galiu pasakyti, kad dar vienas traktatas ir gausi baną.
Citata:
Nuostabu, ar ne?

Nenuostabu - nuobodu.

ps. dar palaikysiu šią temą kokią dieną, tegu Remigijus perskaito, o po to trinu, a beje, Remigijau, ar eisi su manimi vaiduoklių tyrinėti?, vienam gali būti nuobodu, pasiimtume arbatos...

Atgal į viršų
2005-04-08 12:29
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-09 19:02
ir kiti
ribotas žmogus. daužosi, blaškosi. kaukolės nepramuša. ... traktatas tai geras. bet visa kita - pernelyg dokumentalu. balastas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 22:47
vajėtau
šiaip tai beryšio čia mums aiškinti apie kažkokius edmundus ir adminus, apsieitume ir be jų. bet mane tavo tekstai vežą :) ir nekreipk dėmesio į "išsilavinusius" kuolintojus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 21:04
Si Džei
Pons Chaimai ir ponia Rachele Nuotabioji, esu šiek tiek, šiek tiek išgėręs, todėl esu šiek tiek drąsus. Nebežinau tu visų pozityvizmų, liko vien tik meilė, vien tik meilė.
O va tos svetainės adresas: www.mokslas.ktv.lt
Ir dar. Tie 6 ar 8 šimtai metų su izraelitais tikrai nepraėjo man veltui. Išmokau vertinti tikrus dalykus: elitinę kultūrą, auksą, deimantus ir prekybą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 20:37
Si Džei
Kad jau žmogus, kaip sakiau,tą forumą uždarė, bet dar pažiūrėsiu ir atsiųsiu adresą.Tikrai ne čia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 19:45
Tewas Linxmas
Pradžią kažkaip praleidau, vizualiai pradėjęs nuo traktato - todėl kiek nesusigaudžiau. Vistiek galioja klausimas, kur.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 19:43
Tewas Linxmas
Keista, bet man visa tai skaityti buvo ganėtinai įdomu. Vis dėlto į gerą, kad autorių atblokavo (žr webmaster'io dienoraštį, prieš išeinant septynetui ir manukoshei:D) - rašyti jis neabejotinai moka:) Tiesa, pats pozityvizmo klassikos persvarstymas man pasirodė ganėtinai miglotas, ginčytinas; bet stilius tikrai labai sklandus. Mano manymu, šito gero rašykuose gerokai trūksta; todėl - tenka daryti išvadą, kad rašykas (bent jau vienas konkretus) turi teisę reguliariai dėti laikraštį - Nr.8, Nr9 ir t.t. kol pakaks spėko.
Sveikinu, Si Džei. Moralinio palaikymo dėlei šiek tiek nustebęs Chaimas duoda penketą pagaliukų (nepainioti su vienu administratorium:D) ir linki sėkmės.
P.S. O į kokį forumą, gerbiamasai, tu buvai tą "Traktatą" idėjęs? Negi į mūsų rašykų Diskusijas???:))) Ar čia literatūrinė fikcija?
P.P.S. Kitų komentatorių už keistuosius kuolus - nepulsiu. Turi, na, savo nuomonę žmonės, aha.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 17:00
viena skruzdėlė
labai simptomatiška.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 15:03
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
labai nuobodu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą