Rašyk
Eilės (78095)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Rusijos federacija, 20xx metai. Miestas.

Valerijus Dimovičius gulėjo savo metalinėje lovoje, savo kambaryje su dviem dienos šviesos lempom. Jis žinojo, kad lempa, esanti kairiau, kartais mirksi - gal sugedęs starteris, gal pati lempa sena, velniai ją žino, jis taip pat žinojo, kad jo kambario durys yra be rankenos, kaip psichiatrinėje ligoninėje, jis žinojo, kad lango nėra dėl to, kad jis (tiksliau, ne visai jis) padarė kažką labai negero. Prisimink fazę, sakė Valerijus. Lengva jam pasakyti, ne jo smegenys buvo suformatuotos. Atsipalaiduok, sakė, pajusk tuos silpnučius signalus savo nervų galūnėse, kaip kad speciali įranga pajunta silpną magnetinį lauką sugadintuose kietojo disko sektoriuose, perskaityk juos, varijuok galingumu ir prasme.
Jis atsipalaidavo ir pabandė tai padaryti.
Akimirką jam atrodė, kad kažkas gaunasi, jis pastebėjo kažkokių ne visai jo minčių nuotrupas, ir pabandė į jas susikoncentruoti. Tarsi žuvys tos svetimos mintys, pajutusios, kad jas pastebėjo, nėrė gilyn, palikdamos tik jausmą, kad pasaulis truputį pasislinko. Valerijus pabandė tai padaryti vėl. Ir vėl, ir vėl, ir vėl.
Tuščiai.
Galiausiai jis pasidavė nuovargiui ir užsnūdo, sapnuodamas labai keistą sapną - lyg jis sėdėtų tamsoje ir kažko lauktų.

***

Antrosios pamainos operatorius Aleksandras nujautė kažką negero. Per visą budėjimą jam prakaitavo delnai, ir porą kartų jis vos neišlėkdino fazės. Dar jam velniškai skaudėjo galvą. Nepadėjo net trys analgino tabletės.
Kažkodėl jis be perstojo sugrįždavo prie vieno vaikystės atsiminimo - kaip jis, vienuolikos metų vaikis, ėjo į tamsų rūsį atnešti bulvių į rūsį. Jis atsiminė, kaip giliau įkvėpė, pastebėjęs, kad lemputė, esanti pačiame koridoriaus gale, prie jo sandėliuko, nešvietė. Ten viešpatavo tiršta, beveik fiziškai apčiuopiama tamsa. Jis tikėjo, Dieve, jis ŽINOJO, kad tamsoje jo kažkas laukia, tyko, laižosi čiuptuvus, pirštus, nagus, nasrus, kažkas, kas jo net NEMATO, bet užuodžia, kažkas, kas gyvena tamsoje ir buvimas tamsoje yra vienintelis jo ginklas, nes tik iš tamsos jis gali tave čiupti už kojos, nuvilkti į tamsiausią rūsio kampą ir neskubant suryti, tyliai čepsint.
Todėl jis pasirinko girto tėvo beržinę košę.
"Šūdas, " - pagalvojo jis, stebėdamas prietaisų rodykles, - "ir kodėl aš tai prisimenu dabar? "
Jis vienas stovėjo operatorinėje, sujungęs visas dienos šviesos lempas palubėje. Aleksandras negalėjo pakęsti šešėlių. Ypač tokių, kurie mėgdavo spurdėti operatorinės kampuose. Jis siuto ant savo sėkmės - pakliūk tu man taip, kad porininkas sugebėtų susirgti per savo budėjimą. Bokšte. Kur jis čia susirado gripo virusą, vieni velniai težino. Aleksandras siuto, nes bijojo. Nesąmoningai, negalėdamas to pripažinti netgi sau, jis bijojo. Net visom lempom zyziančiai šviečiant palubėje, jis bijojo tamsos, esančios už operatorinės durų. Jam vaidenosi, kad ta pati būtybė iš rūsio ten tyliai šliaužia link durų, per ilgus metus sustiprėjusi, prasimaitinusi žiurkių krauju (štai kodėl MŪSŲ namo rūsyje niekada nebuvo žiurkių!) ir bulvių daigais, kad tiesia savo galūnes link rankenos ir ruošiasi, įgriuvusi į operatorinę, pagaliau nusitempti į tamsą tą gardų kąsnelį, kurį nusižiūrėjo prieš (penkiolika? dvidešimt?) metų.
Operatorinėje prigeso šviesa. Instaliacija, nežinia kodėl pagalvojo Aleksandras, atsisukdamas į duris, ir pamatydamas, kaip jos tyliai veriasi beprotiškai mirksinčių fluoroscensinių lempų šviesoje. Pro duris įsiveržusi tamsa apgobė Aleksandro protą.
...
- Dėl Dievo meilės, - tamsoje tarė balsas. - Kokį velnią čia veiki tamsoje!?
Klingtelėjo jungiklis ir operatorinę užliejo šviesa.
- Kas tau? - žmogus suklupo prie Aleksandro - kodėl guli?
Aleksandras gulėjo ant nugaros plačiai atmerktomis akimis, o nuo jo veido pamažu traukėsi siaubas. Jis staigiai atsistojo ir nusijuokė iš savo kvailos baimės.
- Nieko. - atsakė, - Visiškai nieko. Atėjai manęs pakeisti?
- Taip
- Gerai. Kur tavo porininkas?
- Gripas. - žmogus gūžtelėjo pečiais - Šienaute šienauja mūsiškius.
- Tai jau tikrai - tarė Aleksas, žengdamas pro duris į tirštą tamsą. - Na, lengvo tau budėjimo.
- Dėkui - išgirdo atsakymą, uždarydamas duris, ir likdamas vienas su tamsa. Jis priėjo prie lifto ir, paspaudęs mygtuką, susiraukė. Keista, pagalvojo, pirmą kartą per tiek laiko, neveikia lemputė mygtuke. Stovėdamas tirštoje tamsoje jis staiga pajuto, kad kažkas kvėpuoja į jo sprandą. Jis atsisuko, bet už savęs pamatė tiktai tamsą, iš kurios kažkas tiesiai jam į veidą papūtė karštu dvokiančiu oru, sakydamas
"Aš labai ilgai laukiau. Bet, po velnių, buvo verta".
Aleksandras sugargaliavo.
Atsidarius lifto durims, kabinos šviesa apšvietė nuosavo kraujo klane gulintį antrosios pamainos operatoriaus lavoną.

***

Valerijus Dimovičius atsisėdo lovoje ir tulžimi nusivėmė ant baltos savo antklodės. Sumirksėjo dešinioji dienos šviesos lempa, ir jis staiga suvokė, kad kažką nužudė.
2005-03-30 02:03
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 14 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-08 18:56
Tiffany neskaitant šuns
Na va, pagaliau sulaukiau 7 dalies. Kai tik pasirodė ši dalis, neturėjau laiko skaityt. Todėl vėluoju su komentarais. Kitų dalių, atrodo, visai nekomentavau.
Autoriau, kūrinys įdomus. Gal kažką primena, gal kažko trūksta, gal dar neišbaigtas vietomis. Bet man patinka.
Gal kada smulkiau pakomentuosiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-31 18:34
pieno_žvaigždės
suvartojau kaip visada greitai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-31 09:06
Aukščiausias taškas 2
"Aleksandras gulėjo ant nugaros plačiai atmerktomis akimis, o nuo jo veido pamažu traukėsi siaubas. Jis staigiai atsistojo ir nusijuokė iš savo kvailos baimės.
- Nieko. - atsakė, - Visiškai nieko. Atėjai manęs pakeisti?"
O chia taj jau nepagawau. Jis wisada dirba gulom, ar chia ish to siaubo parkrito? Jej pastarasis variantas teisingas, tokiu atveju jis turejo buti LABAI ishsigandes ir man kazhkajp labai nenaturaliai ta vieta atrodo. Ta prasme, tik uzhsidege shwiesa ir siaubas ish karto ishgarawo. Nebuna tajp....
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-31 03:19
ir kiti
čia visus reikia skaityt, norint įsikirst. trūksta man noro. neužkabino tiek. ;]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-30 20:53
Aukščiausias taškas 2
Man labai patiko, bet su tuo rusiu, tai jau taaip.... zhodzhiu labai nieko naujo. bo ash ir pati idejau ta rusi i sawo rashliawa (nebijok, ne  nuo tawes:). pas kinga pwz labai daug tokiu "nuotykiu rusiuose".
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-30 19:02
viena skruzdėlė
blogiau išskaitytas, nei prieš tai buvę. analginas tai dzin, nors nuo galvos skausmo citramoną labiau geria.

bet:

'užsnūdo, sapnuodamas labai keistą sapną - lyg jis sėdėtų tamsoje ir kažko lauktų.' pirma užsnūdo, paskui tik susapnavo; laikai.

'ėjo į tamsų rūsį atnešti bulvių į rūsį.' pats matai

'sujungęs visas dienos šviesos lempas palubėje'
sujungęs vis dėlto negerai.

'pakliūk tu man taip, kad porininkas sugebėtų susirgti per savo budėjimą.'
pakliūk nepatinka.

'Net visom lempom zyziančiai šviečiant palubėje' zyziančiai. su lempom netvarka, žo:) tik vieną jos gerą dalyką padarė - įrėmino tekstą.

'fluoroscensinių lempų šviesoje'  ne taip rašosi. ir ar tokios tinka čia?

'- Dėl Dievo meilės, - tamsoje tarė balsas. - Kokį velnią čia veiki tamsoje!?'
tamsoje tamsoje.

'o nuo jo veido pamažu traukėsi siaubas. Jis staigiai atsistojo ir nusijuokė iš savo kvailos baimės.'  siaubas?:)) na, ir tas 'nuo'...

sorius, kad apie klaidas tik. kol dar mezgasi, tai apie siužetą negaliu nieko sakyt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-30 13:51
_I_
_I_
Nepadėjo net trys analgino tabletės.
O tą analginą dar gamina? Kažkaip abejoju, kad ateityje, kai žmonės jau "plėšys" erdvės ir laiko kontiumą, egzistuos toks vaistas, kaip analginas.
Šiaip, tai aš jau pamiršau nuo ko viskas prasidėjo ir dabar jaučiuosi kiek pasiklydęs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-30 11:59
hipiai žaidžia karą
trumpas. viens du perskaitai ir viskas... net įsijausti nespėji... gal didesnius gabalus meski?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą